Joku mummo osti tänään s- marketista 7 litraa punaista maitoa. Minusta aika epäterveellistä
Mihin yksi ihminen tarvitsee maitoa niin paljon, jäin miettimään.. O-o
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ostanut pelkästään itselle...
Jos tekee juustoa, tekee viiliä, tekee jotain... jotain mitä täysmaidosta tehdään...
Tai vaikka juo sitä.
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt, että kauppaan pitää ottaa mukaan kaikki ne, joille ostoksista on tarkoitus tehdä ruokaa.
Samaa mieltä.Mistä idiootti aloittaja tiesi montako perheen jäsentä on mummon taloudessa tai veikö ystävilleen maitoa samalla kun kävi kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt, että kauppaan pitää ottaa mukaan kaikki ne, joille ostoksista on tarkoitus tehdä ruokaa.
Kyllä se ainakin lähestyvien juhlapyhien aikaan tuntuu olevan tapana....
Maitoa voi myös pakastaa. Ei tosin sitä rasvatonta, mutta oikeaa maitoa kyllä.
Käytän itse luomu täysmaitoa ja kotiinkuljetuksella tilaan ruokaa kerran kuussa, niin tietty tilaan monta litraa sitä maitoa. Osan pakastan, eihän ne kuukautta muuten säily.
mummon heleän ihon salaisuus onkin maitokylvyt...
Kuinkahan epäterveellinen itse olet. On tullut kuppaa ja tippuria leviteltyä ja huolestut maidoista, vaikka olet tautipesä.
Vierailija kirjoitti:
Terve ihminen ei punaista maitoa tarvitse mihinkään.
Olen erittäin terve ja ostan aina punaista. Se on parasta maitoa kahviin kun tekee capuccinon. Siitä saa hyvin maitovaahtoa. Vanhempani elivät yli 90 vuotiaiksi ja JOIVAT punaista maitoa ruokajuomana. Kyllä sitä heillä aika tavalla päivän mittaan kului.
Ap ostitko itse kaupasta mitään vai menitkö vaan kyttäämään muiden ihmisten ostoksia? Harrastus tuokin ehkä nykyään kun oma elämä on niin tylsää.
Jos mummo on punaista maitoa litkinyt litroittain elämänsä aikana ja henki vieläkin pihisee, niin miten siitä voi vetää johtopäätöksen, että se on epäterveellistä?
Vierailija kirjoitti:
Mummoilla on tapa hamstrata.
Maidot säilyvät parhaiten, jos niissä on tarpeeksi rasvaa. Ne säilyvät siis käyttökelpoisina pisimpään PE-päivämäärän jälkeen ja leipomistarkoituksiin vielä vähän aikaan sen jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos mummo on punaista maitoa litkinyt litroittain elämänsä aikana ja henki vieläkin pihisee, niin miten siitä voi vetää johtopäätöksen, että se on epäterveellistä?
Sillähän voi olla vaikka mitä sairauksia. Ihan kuin kukaan tietäisi tuntemattomien ihmisten nykyisistä tai menneistä vaivoista mitään. Hengissä oleminen ei tarkoita että ihminen on terve.
Aikoo luultavasti paistaa karjalanpiirakoita johonkin juhlaan.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on pidot tulossa. Pitää leipoa pullaa, tehdä riisipiirakoita, kotijuustoa, lettuja ja viiliä. Lastenlapset syövät niin mahdottomasti.
Karjalanpiirakoiden riisipuuro pitää keittää punaiseen maitoon. Riisipuuro yleensä pitää keittää punaiseen maitoon muutenkin, siniseen keitettynä siihen pitää lisätä rasvaa. Siniseen tehtynä se puuro palaa herkemmin pohjaan ja jos ei suoraan pala, ottaa kiinni astiaan muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Terve ihminen ei punaista maitoa tarvitse mihinkään.
Kaljaa tarvitsee, näin juhannuksen alla kun mies osti 2 mäyräkoiraa kaljaa.
Mihinkähän sitä tarvitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terve ihminen ei punaista maitoa tarvitse mihinkään.
Olen erittäin terve ja ostan aina punaista. Se on parasta maitoa kahviin kun tekee capuccinon. Siitä saa hyvin maitovaahtoa. Vanhempani elivät yli 90 vuotiaiksi ja JOIVAT punaista maitoa ruokajuomana. Kyllä sitä heillä aika tavalla päivän mittaan kului.
Minä taas ole nähnyt mitä toisenlaisilla geeneillä voi käydä punaisen maidon, rasvaisen lihan ja voin kanssa. Oman suvun geeneillä sillä ei saa pitkää ja tervettä elämää.
Eläkeläisten tapahtumaan keitellään riisipuuroa ja loput kuluvat kahvimaituna.
Luultavasti osti samalla kertaa itselleen, lapsilleen ja lapsenlapsilleen, ehkäpä naapurillekin.
Tekee leipäjuustoa pakkaseen ja herkuttelee koko syksyn.