Idols Jani Wickholm on kuollut
Jani Wickholm kuoli tänään tiistaina. Hän oli kuollessaan 48-vuotias
Kommentit (259)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma geneettine taipumus tautiin. isoisäkin oli kuollut kirroosiin 50- kymppisenä.
Suomessa tehdään onnistuneita maksansiirtoja vuosittain kymmenittäin. Kaikkiaan 50- 80 siirtoa. Joillekin siirretty maksa kaksi kertaa. Ilmeisesti ei ollut mitään puhettakaan maksansiirrosta.
jossain uutisoitiin hänen itsensä sanoneen, että on sirtojonossa, tästä on jo vuosia aikaa. Sitä ei tiedetä saiko uuden maksan. Maksasiirteen esteenähän on alkoholismi, sen jälkeen ei saa juoda enää pisaraakaan ja pitää ennen siirtoakin olla raittiina. Sitäkään emme tosin tiedä sitten, että milloin korkki meni pysyvästi kiinn vai menikö ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos iltatuuli viestin viedä vois
Taa maitten, merten kauaksi pois
Kaipuuni sulle kertoa tahtoisin
Tuskien täyttämän tieni mä kertoisin
Näin sävel suruinen
Yli metsien
Soipi kutsuen
Ystäväin kuulethan
Ystäväni lauluni
Saapukoon se luoksesi
Missä lienetkin
Muistathan aikaa, aikaa nuoruuden
Ja onnen taikaa, taikaa rakkauden
Onneni rauniot jälleen näin ehjäks luot
Näin sävel hiljainen
Yli metsien
Soipi kutsuen
Ystäväin kuulethan
Ystäväni lauluni
Saapukoon se luoksesi
Missä lienetkin
Näin sävel hiljainen
Yli metsien
Soipi kutsuen
Ystäväin kuulethan
Ystäväni lauluni
Saapukoon se luoksesi
Missä lienetkin
Kiitos Jani musiikistasi
olis varmaan kannattanut kiitokset kertoa aiemmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko juhannus se viimeinen niitti juomiselle? Mua on aina inhottanut suomalainen juhannuksen viettotapa, mennään jonnekin skutsiin ja ryypätään itsensä tajuttomiksi. Olen varmaan sisimmiltäni ruotsalainen juhannuksenviettäjä, tanssisin mielelläni kukkaseppele päässä ihanassa sukujuhlassa.
jäkä jäkä jäkä
Tää oli vain mun oma mielipide juhannuksesta. Mutta jos mä jäkättäisin oikeasti sulle, olisit säkin luuseri osastohoidon tarpeessa oikeasti ainakin sen 2 vuotta, niin paljon inhoan viinaa ja juoppoja.
Minä minä minä. Mitä sä edes tulet kertomaan omaa mielipidettäsi juhannuksesta (!) keskusteluun, missä puhutaan vainajasta? Miksi?!! Kuinka idiootti muutenkin pitää olla, että kääntää tällaisessa paikassa puheen itseensä? Lässyttää jotain ihanista sukujuhlista ja kukkaseppeleistä. Kysymättä. Ilman, että kukaan muu puhui aiheesta. Miten tulee mieleen edes. Menikö hienosti sun mielestä?!
No hän ei todellakaan ollut juhannuksena juomassa.
Vierailija kirjoitti:
Tupakka vei taas nuoren Miehen. Surullista.
Tupakka on vienyt monen lahjakkaan nuoren miehen hautaan.
Topi Sorsakoski. Irvin. Tapsa Rautavaara. Badding. Olavi Virta jne jne...
Onneksi Tupakkaa ei saa kotiinkuljetuksena. Koituisi monen kuolemaksi.
Miten surullista. 😭 R.I.P.
Mietin häntä n. kuukausi sitten, kun olen tykännyt hänen kappaleistaan. Hän siirtyi nyt sitten parempiin orkestereihin taivaaseen. Otan osaa suruun.
Jani teki omat ratkaisunsa miten elää elämäänsä. Meidän ei tarvitse sitä arvostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jani kärsi elämänsä aikana useista terveyshaasteista. Pari vuotta sitten Jani paljasti sairastuneensa vakavasti. Kyseessä oli maksakirroosi, johon muusikko oli sairastunut tiettävästi jo vuonna 2017. Tuolloin Jani korosti, ettei maksakirroosi ollut seurausta alkoholilla läträämisestä, vaan johtui ennen kaikkea perinnöllisistä tekijöistä.
– Verenpaineeni on tosi hyvä, mutta häilyvä esim. ärsytettäessä tai muuta stressiin edes hiukan vivahtavaakaan. Stressi oikeasti tappaa myös talossa ja puutarhassa, laulaja kirjoitti tuolloin julkaisemassaan tiedotteessa.
Jani oli kertomansa mukaan myös maksansiirtojonossa. Tiedossa ei ole ehtikö Jani saamaan uuden maksan ennen menehtymistään.
Jani kertoi julkaisemassaan tiedotteessa myös siitä, miten hänen isoisänsä oli menehtynyt samaiseen sairauteen vain 52-vuotiaana.
Alkoholistille tuskin kannattaa uutta maksaa antaa, sehän joisi sen uudellee pilalle. Luulenpa, että joi terveytensä pilalle, ja jos on sukurasitteita niin sitä suuremmalla syyllä ois pysynyt pois viinasta. Muistatte kai sen nuoren tangoprinssi Dimitri Sjöbergin? Ihan samaan kuoli.
Melko todennäköisesti ei ole päässyt siirtojonoon
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma geneettine taipumus tautiin. isoisäkin oli kuollut kirroosiin 50- kymppisenä.
"Alkoholin liikakäyttö,Rasvamaksa ja metabolinen oireyhtymä (liittyvät ylipainoon ja tyypin 2 diabetekseen)Krooniset virusmaksatulehdukset (hepatiitti B ja C)"
Siinä on syitä millä saa kirroosin, vaikka olisi kuinka suvussa. Ja itse myönsi alkoholin käytön, vaimokin lähti lapsineen jo vuosia sitten
Vierailija kirjoitti:
Jani oli herkkä taiteilija ja lahjakas muusikko.
Ei mikään huomiota hakeva pintaliitäjä, kuten vaikka Tuisku.
Tuisku on hengissä, harrastaa muutakin kuin Alkoa. Ja luultavasti Tuisku elää terveyden puolesta yli 48 vuotiaaksi
Vierailija kirjoitti:
Oliko juhannus se viimeinen niitti juomiselle? Mua on aina inhottanut suomalainen juhannuksen viettotapa, mennään jonnekin skutsiin ja ryypätään itsensä tajuttomiksi. Olen varmaan sisimmiltäni ruotsalainen juhannuksenviettäjä, tanssisin mielelläni kukkaseppele päässä ihanassa sukujuhlassa.
No, mikset tanssinut?
Vierailija kirjoitti:
Miten surullista. 😭 R.I.P.
Mietin häntä n. kuukausi sitten, kun olen tykännyt hänen kappaleistaan. Hän siirtyi nyt sitten parempiin orkestereihin taivaaseen. Otan osaa suruun.
R.I.P on nolointa ja mauttominta mitä voi kuolleelle henkilölle toivottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten surullista. 😭 R.I.P.
Mietin häntä n. kuukausi sitten, kun olen tykännyt hänen kappaleistaan. Hän siirtyi nyt sitten parempiin orkestereihin taivaaseen. Otan osaa suruun.
R.I.P on nolointa ja mauttominta mitä voi kuolleelle henkilölle toivottaa.
Hautajaisissa Teini sanoo omaisille Rip...
Ai teidän Vauva delas. No Rip sille.
Lopettakaa kuolleen riepottelu jo. Hän oli ihminen omien ongelmiensa kanssa. Suuri suru omaisille, lapsien isä on poissa.
Sain mielikuvan ihmisestä, jolla oli kaunis sielu. Kuuntelen aina hänen kappaleitaan tarkasti, sanoitukset ovat olleet tärkeirä minulle ja muille hänen musiikkinsa ystäville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jani kärsi elämänsä aikana useista terveyshaasteista. Pari vuotta sitten Jani paljasti sairastuneensa vakavasti. Kyseessä oli maksakirroosi, johon muusikko oli sairastunut tiettävästi jo vuonna 2017. Tuolloin Jani korosti, ettei maksakirroosi ollut seurausta alkoholilla läträämisestä, vaan johtui ennen kaikkea perinnöllisistä tekijöistä.
– Verenpaineeni on tosi hyvä, mutta häilyvä esim. ärsytettäessä tai muuta stressiin edes hiukan vivahtavaakaan. Stressi oikeasti tappaa myös talossa ja puutarhassa, laulaja kirjoitti tuolloin julkaisemassaan tiedotteessa.
Jani oli kertomansa mukaan myös maksansiirtojonossa. Tiedossa ei ole ehtikö Jani saamaan uuden maksan ennen menehtymistään.
Jani kertoi julkaisemassaan tiedotteessa myös siitä, miten hänen isoisänsä oli menehtynyt samaiseen sairauteen vain 52-vuotiaana.
Alkoholistille tuskin kannattaa uutta maksaa antaa, sehän joisi sen uudellee pilalle. Luulenpa, että joi terveytensä pilalle, ja jos on sukurasitteita niin sitä suuremmalla syyllä ois pysynyt pois viinasta. Muistatte kai sen nuoren tangoprinssi Dimitri Sjöbergin? Ihan samaan kuoli.
Melko todennäköisesti ei ole päässyt siirtojonoon
Kyllä eli jos ei pysty lopettamaan juomista niin silloin ei saa uutta maksaa. Se vaan on näin. Yllättävän pitkään eli maksakirroosin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten surullista. 😭 R.I.P.
Mietin häntä n. kuukausi sitten, kun olen tykännyt hänen kappaleistaan. Hän siirtyi nyt sitten parempiin orkestereihin taivaaseen. Otan osaa suruun.
R.I.P on nolointa ja mauttominta mitä voi kuolleelle henkilölle toivottaa.
Kevyet mulla on minusta kans kamala sanonta.
Minkäs teit?