Miksi tavikset ei ryhdy vaatimaan työperäisen tänne muuton vähentämistä, kun täällä on työttömiä?
Miksi tavalliset ihmiset eivät ymmärrä, että on vain suuryritysten etu saada tänne nöyriä ja vähään tyytyviä muuttajia.
Taviksille tästä on vaan haittaa, kun täällä jo olevat eivät saa työtä enää ollenkaan vähäisen koulutuksen töihin.
Kyllä siivoojaksi ja bussikuskiksi löytyisi täällä jo olevista tekijöitä.
Tavikset joutuvat veroissaan kustantamaan matalapalkka-alan muualta tulleet työntekijän elämää ja lisäksi sen täällä jo olevan työttä jääneen elämän.
Eikö kiinnosta?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista työttömistä suuri osa on jollain tavalla työkyvyttömiä. Itsekin olen pitkäaikaistyötön eikä mun terveys kestä bussikuskin tai siivoojan työtä, mutta ei ole mitään toivoa päästä eläkkeelle, kun on vielä työkykyä jonkunlaiseen työhön jäljellä. Enkä ole ainoa.
Suomalaisista työttömistä ehdottomasti suurin osa on sekä työkykyisiä että työhaluisia. Se mikä puuttuu on avoimet työpaikat, joihin työllistyville maksettaisiin tehdystä työstä kelvollista palkkaa.
Espanjan talous kasvaa vauhdilla ja toimeliaisuus näkyy kaikkialla. Sinne pääsee helposti töihin. Palkka on 50-70% Suomen palkoista, mutta hinnatkin 30% halvemmat.
Espanjassa ruoka on puolet halvempaa tai ainakin espanjalaiset ruoat. Lidlistä tarkistin niin lihan ja oluen kun oli tutut tuotteet. Oluttölkki 50 senttiä ja 100 grammaa savustettua kinkkua 1 euro.
Ja asunonkin saa kun kyttää että omistaja on hetken poissa ja menee ja ottaa sen omakseen.
Vierailija kirjoitti:
"SDP:llä olisi yli 33% kannatus ja vahva mandaatti Suomen pyörittämiseen, jos he vain ottaisivat omakseen realismiin perustuvan mm-politiikan.
Mutta ei. Tummat pilvilinnat, höttöhattarakikkaroiden pakkokuskaaminen ja Suomen tuhoaminen ovat tärkeämpiä kuin Suomi ja suomalaisten tulevaisuus."
En havainnut viestissäsi paljonkaan realismia vaan tyypillistä öyhöttämistä ja puolirasististen stereotypioiden toistelua.
Mikä on väärin suomalaisen kulttuuriperimän puolustamisessa.
-sivusta ja kysymys on retorinen
Kuinka monta tekoälyyn perehtynyttä tohtoria niistä työttömistä löytyy? Sellaisia kun meidän firmassa tarvitaan yhä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista ei taida olla enää matalapalkka-alan töihin kuten marjanpomintaan, wolt-kuskeiksi, rakennuksille, ravintoloihin tai taksia ajamaan. Sama ilmiö on monessa Euroopan maassa eli muualta tulleet tekevät työt jotka eivät alkuperäisväestölle kelpaa.
Joillain aloilla tarvitaan erityisosaajia kun kotimaasta ei löydy kouluttautuneita. Näitä ovat tietotekniikan alat, koneen- ja laivanrakennus joissa kädentaidot ovat tärkeät. Jostain syystä suomalainen kouluttautuu nykyään yliopistossa aloille joille ei ole kysyntää kuten hallinto, koulutus, humanistiset alat jne.
Olisi aika pohtia koulutusta laajemmin ja miettiä millä aloilla tulee töitä riittämään. Opetuslaitosten pitäisi päivittää itsensä nykyaikaan ja kouluttaa vain sellaisille aloille joilla on töitä.
Ei aivan noinkaan.
Työperäisellä maahanmuutolla on halpuutettu erilaisia aloja. Tätä on melkein mahdoton selittää, jos et ole ollut asian kans tekemisissä. Ei näitä nettiä lukemalla tiedä. Se tietää, joka joutuu omissa töissään sen asian kohtaamaan.
Kerro lisää tästä? Miksi se on mahdoton selittää? Liikaa kikkailua? Ja miksi tämä on hyvä asia?
Omasta kokemuksesta voin kertoa että Suomessa on paljon sellaisia työttömiä, että kun ne pakotetaan johonkin osaamistaan vastaavaan työhön, niin tekevät sen koko huonosti tahallaan tai heittäytyvät viikon päästä sairaiksi ja saavat näin sen työnsä lopetettua. Muutama vuosi sitten menin siivoojaksi kun muutakaan työtä ei ollut tarjolla. Sitten muutaman kuukauden kuluttua vaihdoin toiseen työhön ja minun piti sitä ennen opettaa siivoojaksi kesälomani tuuraaja ja sen jälkeen uusi varsinainen siivooja. Kesälomatuurari oli parhaassa iässä oleva nuori lukiolaistyttö, joka siivosi tosi huonosti ja oli laiska eikä ollut jaksanut tehdä työtään edes kahta viikkoa edes välttävästi. Sitten se varsinaiseksi tuleva oli laiska akanmölli, joka sanoi ensimmäisenä että viikon hän tekee ja sitten tekeytyy sairaaksi kun ei jaksa tehdä mitään. Kyllä pisti vihaksi kun kunnolla molemmat perehdytin ja se meni ihan hukkaan. Siivousfirmat yrittäjä sanoikin että nykyään ei saa enää kunnollisia työntekijöitä ja oli harmissaan kun lähdin. Sanoin siihen että maksaisitte luonnollisilla kunnollista palkkaa niin olisin voinut ehkä jäädä. Kuukausipalkka no oli 6-päiväisestä työviikosta vain 1300e. Mutta otin sen työn kun en halunnut maata kotonaan ja sitten löytyikin tosi hyvä työpaikka. Syytä olisi siis vähän tarkistella niitä palkkoja, sillä siivoustyö on raskasta ja arvotonta työntekoa siihen paskapalkkaan nähden ja siivousfirmat vetää halpatyöllä isot voitot.
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulutettuja osaajia tänne tarvitaan korkeista työttömyysluvuista huolimatta.
Eli suomalainen koulutus ei ole huippuluokkaa, mitä meille on valheellisesti toitotettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista työttömistä suuri osa on jollain tavalla työkyvyttömiä. Itsekin olen pitkäaikaistyötön eikä mun terveys kestä bussikuskin tai siivoojan työtä, mutta ei ole mitään toivoa päästä eläkkeelle, kun on vielä työkykyä jonkunlaiseen työhön jäljellä. Enkä ole ainoa.
Tuo on toki totta, mutta mitä tekevät nykyään ne suomalaiset (tarkoitan nuoremmat vastaavanlaiset suomalaiset), jotka ennen siivosi hotelleja, ajoi bussia, keräsi marjoja jne. Työttöminä.
Mieluummin palkataan ulkomaalainen, joka ei tunne Suomen työlainsäädäntöä ja oikeuksiaan. Just katsoin erästä dokumenttia, jossa ulkomaalaiset hotellisiivoojat vetivät koko päivän ilman taukoja, kun eivät tienneet, että sellaisia kuuluu ihan lain mukaan pitää.
Hotellisiivouksessa kaikki tekevät työnsä ilman taukoja : suomalainen ja ulkomaalainen. Syy, jonka takia hotellisiivoukseen palkataan mieluummin ulkomaalaisia, on näiden nopeus ja se, etteivät nämä valita korkeamman työmoraalin ansiosta.
- ex-kerroshoidon esimies
Alapeukuttajat voivat esittää näkemyksensä hotellisiivouksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista ei taida olla enää matalapalkka-alan töihin kuten marjanpomintaan, wolt-kuskeiksi, rakennuksille, ravintoloihin tai taksia ajamaan. Sama ilmiö on monessa Euroopan maassa eli muualta tulleet tekevät työt jotka eivät alkuperäisväestölle kelpaa.
Joillain aloilla tarvitaan erityisosaajia kun kotimaasta ei löydy kouluttautuneita. Näitä ovat tietotekniikan alat, koneen- ja laivanrakennus joissa kädentaidot ovat tärkeät. Jostain syystä suomalainen kouluttautuu nykyään yliopistossa aloille joille ei ole kysyntää kuten hallinto, koulutus, humanistiset alat jne.
Olisi aika pohtia koulutusta laajemmin ja miettiä millä aloilla tulee töitä riittämään. Opetuslaitosten pitäisi päivittää itsensä nykyaikaan ja kouluttaa vain sellaisille aloille joilla on töitä.
Ei aivan noinkaan.
Työperäisellä maahanmuutolla on halpuutettu erilaisia aloja. Tätä on melkein mahdoton selittää, jos et ole ollut asian kans tekemisissä. Ei näitä nettiä lukemalla tiedä. Se tietää, joka joutuu omissa töissään sen asian kohtaamaan.
Halpuuttamalla saadaan yritystoiminta kannattavaksi mitä se muuten ei välttämättä olisi. Asiakkaat eivät suostu maksamaan ylettömiä hintoja nykypäivänä. Se on vaan niin että yritystoiminta on kallista kun valtio ottaa verot joka välistä. Työntekjän palkkaaninen on myös kallista sivukulujen vuoksi.
Se sama homma on kuitenkin voinut olla kannattavaa aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista työttömistä suuri osa on jollain tavalla työkyvyttömiä. Itsekin olen pitkäaikaistyötön eikä mun terveys kestä bussikuskin tai siivoojan työtä, mutta ei ole mitään toivoa päästä eläkkeelle, kun on vielä työkykyä jonkunlaiseen työhön jäljellä. Enkä ole ainoa.
Tuo on toki totta, mutta mitä tekevät nykyään ne suomalaiset (tarkoitan nuoremmat vastaavanlaiset suomalaiset), jotka ennen siivosi hotelleja, ajoi bussia, keräsi marjoja jne. Työttöminä.
Mieluummin palkataan ulkomaalainen, joka ei tunne Suomen työlainsäädäntöä ja oikeuksiaan. Just katsoin erästä dokumenttia, jossa ulkomaalaiset hotellisiivoojat vetivät koko päivän ilman taukoja, kun eivät tienneet, että sellaisia kuuluu ihan lain mukaan pitää.
Hotellisiivouksessa kaikki tekevät työnsä ilman taukoja : suomalainen ja ulkomaalainen. Syy, jonka takia hotellisiivoukseen palkataan mieluummin ulkomaalaisia, on näiden nopeus ja se, etteivät nämä valita korkeamman työmoraalin ansiosta.
- ex-kerroshoidon esimies
Mutta tuleeko puhdasta. Hotellisiivoojat kertoo joissain työnsä ulkopuolisissa yhteyksissä, miten ylimalkaista silmän palvontaa se siivoaminen on. Sehän ei ole heidän moraalistaan, vaan hotellin johdon moraalista kiinni. Jopa laatuhotelleissa saa pelätä onko vedetty niin pöydät kuin vessat tehokkaasti samalla rätillä.
Tuosta aiheesta lisää Paavo Teittisen kirjassa "Pitkä vuoro - Kuinka moderni orjuus juurtui Suomeen".
Suosittelen lukemaan.
M60+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista ei taida olla enää matalapalkka-alan töihin kuten marjanpomintaan, wolt-kuskeiksi, rakennuksille, ravintoloihin tai taksia ajamaan. Sama ilmiö on monessa Euroopan maassa eli muualta tulleet tekevät työt jotka eivät alkuperäisväestölle kelpaa.
Joillain aloilla tarvitaan erityisosaajia kun kotimaasta ei löydy kouluttautuneita. Näitä ovat tietotekniikan alat, koneen- ja laivanrakennus joissa kädentaidot ovat tärkeät. Jostain syystä suomalainen kouluttautuu nykyään yliopistossa aloille joille ei ole kysyntää kuten hallinto, koulutus, humanistiset alat jne.
Olisi aika pohtia koulutusta laajemmin ja miettiä millä aloilla tulee töitä riittämään. Opetuslaitosten pitäisi päivittää itsensä nykyaikaan ja kouluttaa vain sellaisille aloille joilla on töitä.
Ei aivan noinkaan.
Työperäisellä maahanmuutolla on halpuutettu erilaisia aloja. Tätä on melkein mahdoton selittää, jos et ole ollut asian kans tekemisissä. Ei näitä nettiä lukemalla tiedä. Se tietää, joka joutuu omissa töissään sen asian kohtaamaan.
Kerro lisää tästä? Miksi se on mahdoton selittää? Liikaa kikkailua? Ja miksi tämä on hyvä asia?
Se nimenomaan ei ole hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista työttömistä suuri osa on jollain tavalla työkyvyttömiä. Itsekin olen pitkäaikaistyötön eikä mun terveys kestä bussikuskin tai siivoojan työtä, mutta ei ole mitään toivoa päästä eläkkeelle, kun on vielä työkykyä jonkunlaiseen työhön jäljellä. Enkä ole ainoa.
Suomalaisista työttömistä ehdottomasti suurin osa on sekä työkykyisiä että työhaluisia. Se mikä puuttuu on avoimet työpaikat, joihin työllistyville maksettaisiin tehdystä työstä kelvollista palkkaa.
Espanjan talous kasvaa vauhdilla ja toimeliaisuus näkyy kaikkialla. Sinne pääsee helposti töihin. Palkka on 50-70% Suomen palkoista, mutta hinnatkin 30% halvemmat.
Espanjan mediaanipalkka on noin 1 800-2 000 euroa/kk.
Suomessa palkansaajien mediaanipalkka on tällä hetkellä noin 3 400 - 3 600 euroa/kk.
Vierailija kirjoitti:
Omasta kokemuksesta voin kertoa että Suomessa on paljon sellaisia työttömiä, että kun ne pakotetaan johonkin osaamistaan vastaavaan työhön, niin tekevät sen koko huonosti tahallaan tai heittäytyvät viikon päästä sairaiksi ja saavat näin sen työnsä lopetettua. Muutama vuosi sitten menin siivoojaksi kun muutakaan työtä ei ollut tarjolla. Sitten muutaman kuukauden kuluttua vaihdoin toiseen työhön ja minun piti sitä ennen opettaa siivoojaksi kesälomani tuuraaja ja sen jälkeen uusi varsinainen siivooja. Kesälomatuurari oli parhaassa iässä oleva nuori lukiolaistyttö, joka siivosi tosi huonosti ja oli laiska eikä ollut jaksanut tehdä työtään edes kahta viikkoa edes välttävästi. Sitten se varsinaiseksi tuleva oli laiska akanmölli, joka sanoi ensimmäisenä että viikon hän tekee ja sitten tekeytyy sairaaksi kun ei jaksa tehdä mitään. Kyllä pisti vihaksi kun kunnolla molemmat perehdytin ja se meni ihan hukkaan. Siivousfirmat yrittäjä sanoikin että nykyään ei saa enää kunnollisia työntekijöitä ja oli harmissaan kun lähdin. Sanoin siihen että maksaisitte luonnollisilla kunnollista palkkaa niin olisin voinut ehkä jäädä. Kuukausipalkka no oli 6-päiväisestä työviikosta vain 1300e. Mutta otin sen työn kun en halunnut maata kotonaan ja sitten löytyikin tosi hyvä työpaikka. Syytä olisi siis vähän tarkistella niitä palkkoja, sillä siivoustyö on raskasta ja arvotonta työntekoa siihen paskapalkkaan nähden ja siivousfirmat vetää halpatyöllä isot voitot.
No, kun se ongelma nimenomaan on siinä, kun ei vedä. Siivous on äärimmäisen kilpailtu ala. Jos työntekijä on huono tai/ja lorvaile tai "sairastelee" koko yritys voi kaatua yrityksen koosta riippuen. Suomalaisen palkkaaminen on suurempi riski yrittäjälle.
Sun palkkasi on ollut työehtosopimuksen mukainen. Säkin varmaan kuuluit liittoon kassan sijaan, jolloin palkkojenkin nousu on todennäköisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista työttömistä suuri osa on jollain tavalla työkyvyttömiä. Itsekin olen pitkäaikaistyötön eikä mun terveys kestä bussikuskin tai siivoojan työtä, mutta ei ole mitään toivoa päästä eläkkeelle, kun on vielä työkykyä jonkunlaiseen työhön jäljellä. Enkä ole ainoa.
Tuo on toki totta, mutta mitä tekevät nykyään ne suomalaiset (tarkoitan nuoremmat vastaavanlaiset suomalaiset), jotka ennen siivosi hotelleja, ajoi bussia, keräsi marjoja jne. Työttöminä.
Mieluummin palkataan ulkomaalainen, joka ei tunne Suomen työlainsäädäntöä ja oikeuksiaan. Just katsoin erästä dokumenttia, jossa ulkomaalaiset hotellisiivoojat vetivät koko päivän ilman taukoja, kun eivät tienneet, että sellaisia kuuluu ihan lain mukaan pitää.
Ei tarvitse olla ulkomaalainen että taukoja ei voi pitää.Sanoo laki mitä tahansa,kun olet yksin töissä ja adiakkaita tulee koko ajan niin silloin taukoa ei pysty pitämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta kokemuksesta voin kertoa että Suomessa on paljon sellaisia työttömiä, että kun ne pakotetaan johonkin osaamistaan vastaavaan työhön, niin tekevät sen koko huonosti tahallaan tai heittäytyvät viikon päästä sairaiksi ja saavat näin sen työnsä lopetettua. Muutama vuosi sitten menin siivoojaksi kun muutakaan työtä ei ollut tarjolla. Sitten muutaman kuukauden kuluttua vaihdoin toiseen työhön ja minun piti sitä ennen opettaa siivoojaksi kesälomani tuuraaja ja sen jälkeen uusi varsinainen siivooja. Kesälomatuurari oli parhaassa iässä oleva nuori lukiolaistyttö, joka siivosi tosi huonosti ja oli laiska eikä ollut jaksanut tehdä työtään edes kahta viikkoa edes välttävästi. Sitten se varsinaiseksi tuleva oli laiska akanmölli, joka sanoi ensimmäisenä että viikon hän tekee ja sitten tekeytyy sairaaksi kun ei jaksa tehdä mitään. Kyllä pisti vihaksi kun kunnolla molemmat perehdytin ja se meni ihan hukkaan. Siivousfirmat yrittäjä sanoikin että nykyään ei saa enää kunnollisia työntekijöitä ja oli harmissaan kun lähdin. Sanoin siihen että maksaisitte luonnollisilla kunnollista palkkaa niin olisin voinut ehkä jäädä. Kuukausipalkka no oli 6-päiväisestä työviikosta vain 1300e. Mutta otin sen työn kun en halunnut maata kotonaan ja sitten löytyikin tosi hyvä työpaikka. Syytä olisi siis vähän tarkistella niitä palkkoja, sillä siivoustyö on raskasta ja arvotonta työntekoa siihen paskapalkkaan nähden ja siivousfirmat vetää halpatyöllä isot voitot.
No, kun se ongelma nimenomaan on siinä, kun ei vedä. Siivous on äärimmäisen kilpailtu ala. Jos työntekijä on huono tai/ja lorvaile tai "sairastelee" koko yritys voi kaatua yrityksen koosta riippuen. Suomalaisen palkkaaminen on suurempi riski yrittäjälle.
Sun palkkasi on ollut työehtosopimuksen mukainen. Säkin varmaan kuuluit liittoon kassan sijaan, jolloin palkkojenkin nousu on todennäköisempää.
No miksi liittoja ei kiinnosta siivoojien palkankorotukset?Kunhan liittopomojen taskut täyttyy niin muusta ei ole väliä.-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulutettuja osaajia tänne tarvitaan korkeista työttömyysluvuista huolimatta.
Eli suomalainen koulutus ei ole huippuluokkaa, mitä meille on valheellisesti toitotettu?
Maailma muuttuu nopeasti, eikä kukaan osannut edes 10 vuotta sitten ennustaa esim. tekoälyn nopeaa esiinmarssia. Kaikissa maissa (Kiinaa ja Intiaa lukuunottamatta koska niistä ihmismassoista löytyy riittävästi koulutettuja osaajia teollisuuden palvelukseen) isot firmat rekrytoivat ympäri maailmaa. Vaikka korkeakoulutettujen työllisyys on kasvanut Suomessakin nopeasti, on työttömistä edelleen vain noin 10% suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon (maisteri tai vastaava ja siitä ylöspäin). Siinäkin määrässä on laaja kirjo eri tutkintoja, joten ei vaikkapa niitä biokemian työttömiä erikoisosaajia ole jonossa ovella sillä hetkellä kun vaikkapa lääkefirma laajentuukin ja tarvitsee lisää alan tutkimus- ja kehitystyöhön kykeneviä.
Vierailija kirjoitti:
"Mikään muu puolue ei ole saanut aikaan kiristyksiä maahan muuttoon kuin persut. "
He ovat kyllä lähinnä onnistuneet kiusaamaan niitä jotka jo ovat täällä. Tänne tulo ei ole sen vaikeampaa kuin ennenkään.
Lopputulos on lähinnä se että ne parhaat töissä olijat kyllästyvät siihen että heitä epäillään koko ajan ja lähtevät.
Hyvä.Mitä enemmän lähtee,sitä parempi.
Vierailija kirjoitti:
"SDP:llä olisi yli 33% kannatus ja vahva mandaatti Suomen pyörittämiseen, jos he vain ottaisivat omakseen realismiin perustuvan mm-politiikan.
Mutta ei. Tummat pilvilinnat, höttöhattarakikkaroiden pakkokuskaaminen ja Suomen tuhoaminen ovat tärkeämpiä kuin Suomi ja suomalaisten tulevaisuus."
En havainnut viestissäsi paljonkaan realismia vaan tyypillistä öyhöttämistä ja puolirasististen stereotypioiden toistelua.
Ei kiinnosta sinun mielipiteesi !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista työttömistä suuri osa on jollain tavalla työkyvyttömiä. Itsekin olen pitkäaikaistyötön eikä mun terveys kestä bussikuskin tai siivoojan työtä, mutta ei ole mitään toivoa päästä eläkkeelle, kun on vielä työkykyä jonkunlaiseen työhön jäljellä. Enkä ole ainoa.
Tuo on toki totta, mutta mitä tekevät nykyään ne suomalaiset (tarkoitan nuoremmat vastaavanlaiset suomalaiset), jotka ennen siivosi hotelleja, ajoi bussia, keräsi marjoja jne. Työttöminä.
Mieluummin palkataan ulkomaalainen, joka ei tunne Suomen työlainsäädäntöä ja oikeuksiaan. Just katsoin erästä dokumenttia, jossa ulkomaalaiset hotellisiivoojat vetivät koko päivän ilman taukoja, kun eivät tienneet, että sellaisia kuuluu ihan lain mukaan pitää.
Hotellisiivouksessa kaikki tekevät työnsä ilman taukoja : suomalainen ja ulkomaalainen. Syy, jonka takia hotellisiivoukseen palkataan mieluummin ulkomaalaisia, on näiden nopeus ja se, etteivät nämä valita korkeamman työmoraalin ansiosta.
- ex-kerroshoidon esimies
Mutta tuleeko puhdasta. Hotellisiivoojat kertoo joissain työnsä ulkopuolisissa yhteyksissä, miten ylimalkaista silmän palvontaa se siivoaminen on. Sehän ei ole heidän moraalistaan, vaan hotellin johdon moraalista kiinni. Jopa laatuhotelleissa saa pelätä onko vedetty niin pöydät kuin vessat tehokkaasti samalla rätillä.
Ei missään tapauksessa tule puhdasta. Tulee vain siistiä.
Annettu siivousaika viisi minuuttia per huone, johon käytännössä kukaan ei pysty
- Sama
Miltään alalta ei tule suoraan valmiita työntekijöitä. Aina pitää jonkinlainen perehdytys tehdä.