Nyt se on varmaa: Alkojen aukioloajat vaihtuvat – tämä kaikki muuttuu
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012094347.html
Onko oikeasti ihan pakko pistää pask..ksi koko Suomi?
Addikteja on koko maa täynnä ja mitä tekee päättäjät, tarjoilee juomaa kotiin tarjoiltuna.Seuraavaksi varmaan saa myös huumeita? Ei helv...
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.
Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveä päätös sallia kotiinkuljetus 😬 Aiheuttaa perhedraamaa, väkivaltaa levottonuutta rappukäytävissä ja ovilla.. Ja kuinka kuljettaja estää myynnin humalaiselle riidanhaluiselle vanhemmalle jonka lapset ovat kotona? Valvonta EI TULE ONNISTUMAAN! Kuormittaa poliisia ja sosiaalityötä. Kotibileet lisääntyy, naapurit häiriintyy kaljakassien kera kulkevista kuskeista. Raizkauxet lisääntyy kun umpihumalainen nainen tilaa juomia kotiin.
Olisi riittänyt, kun alkon monopoli olisi purettu, ja kaikki juomat vapautettu kaikkiin kauppoihin 9-21 välillä myytäväksi. Tämä olisi avannut mahdollisuuksia kyläksupoille ja elintarvikekioskeille, jotka jo katosivat. Olisi lisånnyt työllisyyttä ja verotuloja.. Mutta ei Suomen hallitus osaa tehdä järkeviä päätöksiä. Huonoja ideoita ajetaan kuin käärmettä pyssyyn. Kotiinkuljetus työllistää vain (wolt) kuskeja. Ja sosiaalipäivystystä, poliisia ja häkeä.
Mitä verotuloja eikö suomessa olekkaan hirveät sairaskulut viinan taki, joka kaataa koko valtion ja toinen seikka tervetuloa juoksuviinat, palkataan lisää väkivaltaisia vartioita joilla nopeus riittää ja aseetkin voisi sallia.
Vierailija kirjoitti:
Päivän paras uutinen. Kaikki 1970-lukulainen holhous pitäisi saada pois. Osa Suomen alkoholiongelmaa on se että alkoholia on pidetty jonkinlaisena kiellettynä hedelmänä.
Etelä-Euroopassa alkoholia saa mistä ja milloin vaan ja silti siihen liittyvät ongelmat ovat minimaalisia.
Ulkomailta tilaamisen salliminenhan on yhtä järjetöntä kuin sallia tupakan tuominen ihan vapaasti mistä haluaa. Valtio ei saa käytännössä katsoen mitään tuloja, mutta kerää kaikki maksavauriot yms maksettavakseen.
Alkon myynneistä sentään jotain tulee takaisinkinpäin, että sitä voi jossain määrin perustellakin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveä päätös sallia kotiinkuljetus 😬 Aiheuttaa perhedraamaa, väkivaltaa levottonuutta rappukäytävissä ja ovilla.. Ja kuinka kuljettaja estää myynnin humalaiselle riidanhaluiselle vanhemmalle jonka lapset ovat kotona? Valvonta EI TULE ONNISTUMAAN! Kuormittaa poliisia ja sosiaalityötä. Kotibileet lisääntyy, naapurit häiriintyy kaljakassien kera kulkevista kuskeista. Raizkauxet lisääntyy kun umpihumalainen nainen tilaa juomia kotiin.
Olisi riittänyt, kun alkon monopoli olisi purettu, ja kaikki juomat vapautettu kaikkiin kauppoihin 9-21 välillä myytäväksi. Tämä olisi avannut mahdollisuuksia kyläksupoille ja elintarvikekioskeille, jotka jo katosivat. Olisi lisånnyt työllisyyttä ja verotuloja.. Mutta ei Suomen hallitus osaa tehdä järkeviä päätöksiä. Huonoja ideoita ajetaan kuin käärmettä pyssyyn. Kotiinkuljetus työllistää vain (wolt) kuskeja. Ja sosiaalipäivystystä, poliisia ja häkeä.
Mietin vaan sitä, kuinka paljon jo nyt varastetaan kaupoista alkoholia. Osalla ovat lukkojen ja henkilökunnan takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.
Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.
Muualla on vieläkin enemmän lapsiperheitä ja niissä kuuluu jopa kulttuuriin juoda ruoalla lasi tai pari viiniä vaikka lapset katselevat. Suomessa tehtäisiin lasu jo siitäkin.
Huoli pois. Yhtäkään kuskia ei tuu kiinnostaa kenenkään kunto.
Plus, mikää ei muutu paitsi se, ettei tarvi lähtee välttis kännissä lähikauppaa hakee juomaa, saati ajaa kännissä sinne. Ei se kulutusta lisää, koska ne jotka halyaa juoda hakee sitä silti ite. Sieltä kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Voitteko vastustajat sanoa että miksei Suomessa voi olla samat aukioloajat kuin Pohjosimaiden ulkopuolella? Ei kelpaa selitykseksi että täällä olisi enemmän juoppoja joita pitää holhota. Varmaan joku turistikin ihmettelee.
Ihan varmasti meillä on liian paljon alkoholisteja, jotka sairastuttavat läheisensä. Meidän kulttuuri on erilainen kuin monessa muussa maassa. Ja kyllä sitä voidaan muuttaa, mutta mielummin niin, että meillä saataisiin oikeanlaista ja tehokasta pöihdehoitoa. Kun tämä olisi paremmalla tolalla voitaisiin myydä alkoholia ihan tavallisessa ruokakaupassakin.
Turistien ihmettely ei tunnu missään.
Seuraava askel pitäisi olla ja hyvin todennäköisesti onkin Alkon hajottaminen ja kaikkien alkoholijuomien myynnin salliminen yksityissektorin kauppaliikkeistä. Miksi pitää enää yllä keinotekoista ja kallista alkoholijuomien myynnin monopolia, kun nyt alkaa eriytykset jo aukiolojenkin osalta niin, että suuren kaupunkien asiakkaat ovat eriarvoisessa asemassa kuin pienemmillä paikkakunnilla juomien saatavuuden osalta. Nyt kun 8% tuhdimpaa alkoholia saa vain tietyistä paikoista tiettyyn aikaan, se saa ihmiset ostamaan niitä varastoon ja varastot tunnetusti tyhjenee kun on meno päällä. Jos kaikkia alkoholijuomia saisi ruokakaupoista käytännössä milloin vain, poistuisi tarve ostaa juomia varastoon houkuttamaan juomiseksi tulemistaan. Näin ainakin meillä, kynnys ottaa on pienempi kun on kaapissa useampi pullo, samoin jos alkaa ottaa niin herkemmin tulee otettua lisääkin jos kaapissa riittää juotavaa. Harvempi viitsii lähteä yrittämään kaupasta ostamaan enää sen jälkeen kun on tullut pullollinen viintä kitattua.
No voi herranduudelis. Lukuisissa maissa saat ostaa kirkasta viinaa lähikioskilta vaikka kolmelta aamuyöstä eikä koko kansakunta ole rappiolla. Ap on just näitä ihmisiä jotka kuvittelevat, että siksi kun jotain VOI tehdä, niin sitä satasella 24/7.
Eikö tämän maan pitänyt täysin alkoholisoitua jo silloin kun keskioluet tulivat kauppoihin?
Ihan hyvä uudistus, tämä holhouslandia kestäköön sen. Miksi teitä stressaa se, milloin joku muu haluaa juoda viinaa? Minua ei.
Joo täällä pitkän ja kylmän talven maassa lämmike on tervetullutta kotiin tuotuna.
Kyllähän viinaa pitää saada joka päivä on se niin pyhä asia, alkaa olla jo naurettavaa jos ei kuuden päivän aikana kerkiä viinaa hakea, kaljaa saa sitten joka päivä kaupasta, heh mikään ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.
Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.
Lässynlässyn, olet 100 varmasti nainen. Ajatelkaa edes joskus järjellä tunteen sijaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitteko vastustajat sanoa että miksei Suomessa voi olla samat aukioloajat kuin Pohjosimaiden ulkopuolella? Ei kelpaa selitykseksi että täällä olisi enemmän juoppoja joita pitää holhota. Varmaan joku turistikin ihmettelee.
Ihan varmasti meillä on liian paljon alkoholisteja, jotka sairastuttavat läheisensä. Meidän kulttuuri on erilainen kuin monessa muussa maassa. Ja kyllä sitä voidaan muuttaa, mutta mielummin niin, että meillä saataisiin oikeanlaista ja tehokasta pöihdehoitoa. Kun tämä olisi paremmalla tolalla voitaisiin myydä alkoholia ihan tavallisessa ruokakaupassakin.
Turistien ihmettely ei tunnu missään.
Niin. Suomalaiset ovat junttikansaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveä päätös sallia kotiinkuljetus 😬 Aiheuttaa perhedraamaa, väkivaltaa levottonuutta rappukäytävissä ja ovilla.. Ja kuinka kuljettaja estää myynnin humalaiselle riidanhaluiselle vanhemmalle jonka lapset ovat kotona? Valvonta EI TULE ONNISTUMAAN! Kuormittaa poliisia ja sosiaalityötä. Kotibileet lisääntyy, naapurit häiriintyy kaljakassien kera kulkevista kuskeista. Raizkauxet lisääntyy kun umpihumalainen nainen tilaa juomia kotiin.
Olisi riittänyt, kun alkon monopoli olisi purettu, ja kaikki juomat vapautettu kaikkiin kauppoihin 9-21 välillä myytäväksi. Tämä olisi avannut mahdollisuuksia kyläksupoille ja elintarvikekioskeille, jotka jo katosivat. Olisi lisånnyt työllisyyttä ja verotuloja.. Mutta ei Suomen hallitus osaa tehdä järkeviä päätöksiä. Huonoja ideoita ajetaan kuin käärmettä pyssyyn. Kotiinkuljetus työllistää vain (wolt) kuskeja. Ja sosiaalipäivystystä, poliisia ja häkeä.
Siis jos kännissä haluan lisää viinaa niin mut raisk.taan koska tilasin kotiinkuljetuksen? Logiikka jälleen täysi 10.
Tässä muutu mikään muu kuin se, että pimeän viinan myyjille tulee hiljaiset sunnuntaimarkkinat. Onneksi öisin menee vielä koska tässä maassa et saa itse valita moneltako janottaa. Yhdeksältä lopetat, perkele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitteko vastustajat sanoa että miksei Suomessa voi olla samat aukioloajat kuin Pohjosimaiden ulkopuolella? Ei kelpaa selitykseksi että täällä olisi enemmän juoppoja joita pitää holhota. Varmaan joku turistikin ihmettelee.
Ihan varmasti meillä on liian paljon alkoholisteja, jotka sairastuttavat läheisensä. Meidän kulttuuri on erilainen kuin monessa muussa maassa. Ja kyllä sitä voidaan muuttaa, mutta mielummin niin, että meillä saataisiin oikeanlaista ja tehokasta pöihdehoitoa. Kun tämä olisi paremmalla tolalla voitaisiin myydä alkoholia ihan tavallisessa ruokakaupassakin.
Turistien ihmettely ei tunnu missään.
eli muuta a-rgumenttia eli olekaan kuin tämä klassikko: https://pbs.twimg.com/media/FTQm33LWYAUUjYX.jpg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe päätöksessä mitään huonoa. Kaikki myynnin sääntely on keinotekoista.
Mä näen suurena ongelmana, joka tulee koskettamaan liian monia lapsiperheitä. Aikuisista niin välitä.
Lässynlässyn, olet 100 varmasti nainen. Ajatelkaa edes joskus järjellä tunteen sijaan
Eli järjellä ajateltuna ei välitetä alkoholistien lapsista, koska?
Vihdoinkin tuo Jeesuksenaikainen sunnuntaisulku päättyy!
Vierailija kirjoitti:
Taas tässä kommarimaassa olisi pitänyt torpata normaali tapa muissa maissa muutaman apinan takia? Juokoon itsensä hautaan jos haluavat.
muutama?missä pikku kylässä lapin perukoilla sinä asut vaikka siellähän sitä just juodaankin
Vierailija kirjoitti:
Päivän paras uutinen. Kaikki 1970-lukulainen holhous pitäisi saada pois. Osa Suomen alkoholiongelmaa on se että alkoholia on pidetty jonkinlaisena kiellettynä hedelmänä.
Etelä-Euroopassa alkoholia saa mistä ja milloin vaan ja silti siihen liittyvät ongelmat ovat minimaalisia.
Kaikki ei toimi samalla tavalla eri maissa.Muutenhan voisi poimia joka maasta vaan kirsikat kakusta.
Voitteko vastustajat sanoa että miksei Suomessa voi olla samat aukioloajat kuin Pohjosimaiden ulkopuolella? Ei kelpaa selitykseksi että täällä olisi enemmän juoppoja joita pitää holhota. Varmaan joku turistikin ihmettelee.