Nyt tuli kova lista yrittäjiltä: Sunnuntailisät pois, ylityölisät alas, arkipyhistä palkattomia
Kommentit (260)
Tällaista se on tässä ahneiden paskojen K -taloudessa. K esittää sitä käyrää joka kuvaa hyväosaisten ja huono-osaisten alati kasvavaa erkaantumista ja kuilua hyväosaisten harjoittamien sortotoimien seurauksena. Tätä ei pitäisi sivistysvaltion sallia tapahtuvan!!
Kokoomuslaiset ei nyt oikein loista kutosen matikallaan.
Mites se kun jotkut satsaa resursseihin ja tekee isot voitot? Olisko hyvä tapa yrittää? Häh? Eikä säästää kituuttaa itsensä konkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!
Älä kitise. Te yrittäjät kierrätte veroja jatkuvasti. Joko otatte maksun pimeänä tai sitten kieroilette muuten. Tämä on faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin. Kannattaa jatkossakin äänestää Kokoomusta ja Persuja, noita EK:n ja työnantajaliiton sätkynukkeja 😁👍
Ja kanssasuomalaisethan äänestää, idi..tteja kun ovat. Varsinkin, jos perskokkareet keksivät taas luvata asioita, joita eivät aio, tai edes pystyisi, toteuttaa. Mutta kun tämä rsistinen tallukkakansa on niin stanan tyhmää, että ääni annetaan sille, joka öyhöttää isoimpaan ääneen, vaikka sillä olisi sarvet pääsdä ja jalkoina pukinsorkat.
Vierailija kirjoitti:
No en oo muutenkaan oo ymmärtänyt tuota sunnuntain tuplapalkkaa. Itse tekisin sunnuntaisin ihan mielelläni töitä, ei se ole mulle mikään erityispäivä. Mieluummin otan arkivapaita jolloin pääsee hoitamaan juoksevia asioita.
Tee sä vaan sunnuntaina töitä. Mä oon mielummin sunnuntaina krapulassa. Maanantai-perjantai on työpäiviä. Lauantaina voi vetää kännit ja sunnuntai toipua.
Suostuuko poliisit, pelastajat ja hoitajat luopumaan sunnuntailisistä? Koskee myös heitä, jos tuo tulee työlainsäädäntöön.
Ennenvanhaan näitä tyypejä sanottiin lahtareiksi. Ymmärrän kyllä miksi.
Kaupat kiinni sunnuntaiksi.Niin kuin ennen.Kuka helv..kaupoissa käy monta kertaa viikko.1-2kertaa riittää.Ravintolat, juottolat ,kuppilat myös kiinni ajoissa .Kiskat voi olla auki yöhön asti.Nakarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!
Todella harvoin tulee vastaan asiakasta, joka on valmis maksamaan siitä, että homma saadaan nopeasti valmiiksi
Eli siis te yrittäjät hidastelette tahallanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässähän se.Kellä on varaa ostaa palveluja Suomessa,se rikkain ansaitsevien osa hyvin nihkeästi tuhlaa...lähtevät lomalle ulkomaille mieluummin kuin tekisivät investointeja.
Rahat menevät Espanjan ravintoloille.
Vähän ku mun yrittäjätuttu. Kehui käyvänsä aina K-kaupassa, kun yrittäjäveljeä pitää kuulemma tukea. Oikeasti se käy usein Lidlissä.
K-lähikauppaa tukee köyhät vieressäasuvat tukipummit, kun niillä ei ole autoa.
Äitiysraha on kaikille sama ja sen saa vain äitiys imetys loman ajalta . Se on vain päiväraha . Se ei liity mitenkään palkkoihin eikä yrittäjiin. Yrittäjä ei maksa palkkaa äitiysloman ajalta vaan palkkaa tilapäisen työntekijän tai tekee itse työt. Loma ajan palkka taas kerääntyy työntekijän itse maksamasta keräämästä lomarahasta. Sillä hän pärjää seuraavaan normi palkkaan asti mikä tulee vasta loman jälkeen kuukauden päästä . Näin se on meillä hoidettu työntekijöiden hyvinvointi . Kesäloma liittyy oman elämän hoitoon ja perheen. Ole kiitollinen ammattiliitoille ja suomalaisille joilla on oikeudentaju . Yrittäjät saa meillä tukia yritystukia ja yrittäjät palkkaa. Osinkoja ja voiton tuloista. Niistä maksetaan vero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!
Joo mutta ne tulot heillä onkin paljon suuremmat kuin taviksilla ja saavat vähennyksiin aika paljon menojaan.
Yllättävän moni yrittäjä tienaa todella vähän.
Niin. Yksinyrittäjä. Elävät sitten puolison tuloilla, hyvien vuosien säästöillä, lapsilisillä jne. Perustulo auttaisi pienyrittäjiäkin.
Ei, vaan saamarin paljon kevyempi verotus. Ostovoimaa kuluttajille. Valinnanvapautta kansalle! Muistakaa äänestää omaa etuanne jengi!
Sisialialaisilla lakoilla otetaan yrittäjien pöllimät etuudet takaisin.
Vierailija kirjoitti:
"Yleistukea pienentävät tulot
- omat palkkatulosi
- vanhempiesi tulot, jos asut heidän kanssaan
- muut kuin palkkatulosi, esimerkiksi tuet ja pääomatulot
Otamme tulot huomioon bruttona (Bruttotulo on tulojen määrä, josta ei ole vähennetty veroja eikä muita pakollisia maksuja)."
www.kela.fi/tyottomyys-yleistuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Tämä koskee myös yli 55-vuotiaita työttömiä.
Moni ei voi irtisanoutua.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo tulee työlainsäädäntöön niin silloin sunnuntailisien ja muiden lisien poisto koskee myös julkisen ja valtion työpaikkoja. Hoitajilta lisät pois. Valitettavasti työlainsäädäntöä ei voi tehdä pelkästään yrityksille vaan se koskee kaikkia Suomen työpaikkoja.
Työehtosopimuksissa voidaan toki sopia paremmin kuin lainsäädännössä, mutta villi veikkaus, että kovinkaan moni tes ei paremmin tule maksamaan, jos sunnuntai-työkorvaus jätetään pois lainsäädännöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa. Työtä tehdään vain sen verran, kun palkkaan nähden on sopivaa. Jos palkka laskee, työtahti vähenee. Jos palkka ei nouse ja inflaatio rullaa, tahti vähenee myös.
Kirjoitettu palkalliselta puolentunnin paskatauolta.
Tuommoisia laiskimuksia on työpaikat täynnä. Uskon hyvin tuon että ollaan jatkuvasti muka vessassa kännykkää räpläämässä ja varastetaan työnantajalta työaikaa. Lisää palkkaa vain ollaan vaatimassa vaikka oma työpanos ei ole kummoinenkaan.
Hyvä, tapelkaa keskenänne. Tätä Eliitti haluaa. Suomalaisten orjamaisuus ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä.
Kokoomus ja PS: Äänestä työn ilon puolesta! Ei arkipyhille! Ei ylityökorvauksille!
Tämä,ollaanko menossa samaan suuntaan.Ne sanoo historia toistaa itseään.Pitänee paikkansa.Sitten fuckin luokkayhteiskunta "Herra patruuna ja köyhällistö."Ei ikinä Suomesta luokka yhteiskuntaa.Jo nyt akateeminen työttömyys liian kova.Puuttu se patruunakin.
Vierailija kirjoitti:
Toivon todella, että tämä röyhkeys jää palkitsematta tulevissa vaaleissa ja ihmisten silmät vihdoin avautuisivat. Jos eivät vielä viime vaaleissa ymmärtäneet, ketkä eri puolueiden lankoja vetelevät, niin jospa seuraavissa vaaleissa sentään.
EK ja Yrittäjät edustavat kovaa oikeistoa..
Ystäväni! Mieti tarkasti mitä tiedät kok-dem akselista. Huomaathan, ne on sama puolue; ajavat samoja asioita vain hieman eri kulmista, mutta intressi täysin sama
Rahat menevät Espanjan ravintoloille.