Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli kova lista yrittäjiltä: Sunnuntailisät pois, ylityölisät alas, arkipyhistä palkattomia

Vierailija
23.06.2026 |

Mahtavaa, vai mitä?

Kommentit (260)

Vierailija
121/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässähän se.Kellä on varaa ostaa palveluja Suomessa,se rikkain ansaitsevien osa hyvin nihkeästi tuhlaa...lähtevät lomalle ulkomaille mieluummin kuin tekisivät investointeja.

Rahat menevät Espanjan ravintoloille.

Vierailija
122/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista se on tässä ahneiden paskojen K -taloudessa. K esittää sitä käyrää joka kuvaa hyväosaisten ja huono-osaisten alati kasvavaa erkaantumista ja kuilua hyväosaisten harjoittamien sortotoimien seurauksena. Tätä ei pitäisi sivistysvaltion sallia tapahtuvan!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaiset ei nyt oikein loista kutosen matikallaan.

Mites se kun jotkut satsaa resursseihin ja tekee isot voitot? Olisko hyvä tapa yrittää? Häh? Eikä säästää kituuttaa itsensä konkkaan.

Vierailija
124/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!

Älä kitise. Te yrittäjät kierrätte veroja jatkuvasti. Joko otatte maksun pimeänä tai sitten kieroilette muuten. Tämä on faktaa.

Vierailija
125/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin. Kannattaa jatkossakin äänestää Kokoomusta ja Persuja, noita EK:n ja työnantajaliiton sätkynukkeja 😁👍

Ja kanssasuomalaisethan äänestää, idi..tteja kun ovat. Varsinkin, jos perskokkareet keksivät taas luvata asioita, joita eivät aio, tai edes pystyisi, toteuttaa. Mutta kun tämä rsistinen tallukkakansa on niin stanan tyhmää, että ääni annetaan sille, joka öyhöttää isoimpaan ääneen, vaikka sillä olisi sarvet pääsdä ja jalkoina pukinsorkat. 

Vierailija
126/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en oo muutenkaan oo ymmärtänyt tuota sunnuntain tuplapalkkaa. Itse tekisin sunnuntaisin ihan mielelläni töitä, ei se ole mulle mikään erityispäivä. Mieluummin otan arkivapaita jolloin pääsee hoitamaan juoksevia asioita. 

Tee sä vaan sunnuntaina töitä. Mä oon mielummin sunnuntaina krapulassa. Maanantai-perjantai on työpäiviä. Lauantaina voi vetää kännit ja sunnuntai toipua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuuko poliisit, pelastajat ja hoitajat luopumaan sunnuntailisistä? Koskee myös heitä, jos tuo tulee työlainsäädäntöön.

Vierailija
128/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan näitä tyypejä sanottiin lahtareiksi. Ymmärrän kyllä miksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat kiinni sunnuntaiksi.Niin kuin ennen.Kuka helv..kaupoissa käy monta kertaa viikko.1-2kertaa riittää.Ravintolat, juottolat ,kuppilat myös kiinni ajoissa .Kiskat voi olla auki yöhön asti.Nakarit.

Vierailija
130/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!

Todella harvoin tulee vastaan asiakasta, joka on valmis maksamaan siitä, että homma saadaan nopeasti valmiiksi

Eli siis te yrittäjät hidastelette tahallanne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässähän se.Kellä on varaa ostaa palveluja Suomessa,se rikkain ansaitsevien osa hyvin nihkeästi tuhlaa...lähtevät lomalle ulkomaille mieluummin kuin tekisivät investointeja.

Rahat menevät Espanjan ravintoloille.

Vähän ku mun yrittäjätuttu. Kehui käyvänsä aina K-kaupassa, kun yrittäjäveljeä pitää kuulemma tukea. Oikeasti se käy usein Lidlissä.

K-lähikauppaa tukee köyhät vieressäasuvat tukipummit, kun niillä ei ole autoa.

Vierailija
132/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysraha on kaikille sama ja sen saa vain äitiys imetys loman ajalta . Se on vain päiväraha . Se ei liity mitenkään palkkoihin eikä yrittäjiin.  Yrittäjä ei maksa palkkaa äitiysloman ajalta vaan palkkaa tilapäisen työntekijän tai tekee itse työt.   Loma ajan palkka taas kerääntyy työntekijän itse maksamasta keräämästä lomarahasta.  Sillä hän pärjää seuraavaan normi palkkaan asti mikä tulee vasta loman jälkeen kuukauden päästä . Näin se on meillä hoidettu työntekijöiden hyvinvointi .  Kesäloma liittyy oman elämän hoitoon ja perheen.  Ole kiitollinen ammattiliitoille ja suomalaisille joilla on oikeudentaju .  Yrittäjät saa meillä tukia yritystukia ja yrittäjät palkkaa. Osinkoja ja voiton tuloista. Niistä maksetaan vero. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!

Joo mutta ne tulot heillä onkin paljon suuremmat kuin taviksilla ja saavat vähennyksiin aika paljon menojaan.

Yllättävän moni yrittäjä tienaa todella vähän.

Niin. Yksinyrittäjä. Elävät sitten puolison tuloilla, hyvien vuosien säästöillä, lapsilisillä jne. Perustulo auttaisi pienyrittäjiäkin.

Ei, vaan saamarin paljon kevyempi verotus. Ostovoimaa kuluttajille. Valinnanvapautta kansalle! Muistakaa äänestää omaa etuanne jengi!

Vierailija
134/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisialialaisilla lakoilla otetaan yrittäjien pöllimät etuudet takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yleistukea pienentävät tulot

- omat palkkatulosi

- vanhempiesi tulot, jos asut heidän kanssaan

- muut kuin palkkatulosi, esimerkiksi tuet ja pääomatulot

Otamme tulot huomioon bruttona (Bruttotulo on tulojen määrä, josta ei ole vähennetty veroja eikä muita pakollisia maksuja)."

www.kela.fi/tyottomyys-yleistuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot

Tämä koskee myös yli 55-vuotiaita työttömiä.

Moni ei voi irtisanoutua.

Vierailija
136/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo tulee työlainsäädäntöön niin silloin sunnuntailisien ja muiden lisien poisto koskee myös julkisen ja valtion työpaikkoja. Hoitajilta lisät pois. Valitettavasti työlainsäädäntöä ei voi tehdä pelkästään yrityksille vaan se koskee kaikkia Suomen työpaikkoja.

Työehtosopimuksissa voidaan toki sopia paremmin kuin lainsäädännössä, mutta villi veikkaus, että kovinkaan moni tes ei paremmin tule maksamaan, jos sunnuntai-työkorvaus jätetään pois lainsäädännöstä.

Vierailija
137/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa. Työtä tehdään vain sen verran, kun palkkaan nähden on sopivaa. Jos palkka laskee, työtahti vähenee. Jos palkka ei nouse ja inflaatio rullaa, tahti vähenee myös.

Kirjoitettu palkalliselta puolentunnin paskatauolta.

Tuommoisia laiskimuksia on työpaikat täynnä. Uskon hyvin tuon että ollaan jatkuvasti muka vessassa kännykkää räpläämässä ja varastetaan työnantajalta työaikaa. Lisää palkkaa vain ollaan vaatimassa vaikka oma työpanos ei ole kummoinenkaan.

Hyvä, tapelkaa keskenänne. Tätä Eliitti haluaa. Suomalaisten orjamaisuus ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä.

Vierailija
138/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ja PS: Äänestä työn ilon puolesta! Ei arkipyhille! Ei ylityökorvauksille! 

Vierailija
139/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä,ollaanko menossa samaan suuntaan.Ne sanoo historia toistaa itseään.Pitänee paikkansa.Sitten fuckin luokkayhteiskunta "Herra patruuna ja köyhällistö."Ei ikinä Suomesta luokka yhteiskuntaa.Jo nyt akateeminen työttömyys liian kova.Puuttu se patruunakin.

Vierailija
140/260 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella, että tämä röyhkeys jää palkitsematta tulevissa vaaleissa ja ihmisten silmät vihdoin avautuisivat. Jos eivät vielä viime vaaleissa ymmärtäneet, ketkä eri puolueiden lankoja vetelevät, niin jospa seuraavissa vaaleissa sentään. 

 

EK ja Yrittäjät edustavat kovaa oikeistoa..

Ystäväni! Mieti tarkasti mitä tiedät kok-dem akselista. Huomaathan, ne on sama puolue; ajavat samoja asioita vain hieman eri kulmista, mutta intressi täysin sama

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi