Nyt tuli kova lista yrittäjiltä: Sunnuntailisät pois, ylityölisät alas, arkipyhistä palkattomia
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!
Joo mutta ne tulot heillä onkin paljon suuremmat kuin taviksilla ja saavat vähennyksiin aika paljon menojaan.
Yllättävän moni yrittäjä tienaa todella vähän.
Tuo on totta..ei kata kuluja.Työtä ei ole joka päivälle kaikilla Hinnat työstä melkoiset kansalla ei varaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!
Todella harvoin tulee vastaan asiakasta, joka on valmis maksamaan siitä, että homma saadaan nopeasti valmiiksi
Olen ollut 11 vuotta yrittäjänä ja vain kerran on asiakas ollut halukas maksamaan nopeutetusta työstä
Mitä tarkoittaa "nopeutettu työ"? Siis jotain kahdessa tai kolmessa vuorossa tehtyä, esimerkiksi? Muuten se kuulostaa ihan tarkoitukselliselta hidastelulta se normaali aikataulu.
Saahan sitä pyytää. Meidän muiden kannattaa pitää mielessä mielipiteen antajan omat intressit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!
Joo mutta ne tulot heillä onkin paljon suuremmat kuin taviksilla ja saavat vähennyksiin aika paljon menojaan.
Yllättävän moni yrittäjä tienaa todella vähän.
Tuo on totta..ei kata kuluja.Työtä ei ole joka päivälle kaikilla Hinnat työstä melkoiset kansalla ei varaa ostaa.
Ja nyt yrittäjä ei enää saa asumistukea, vaikka olisi vuokrasopimus ja omistaisi asunnosta 50 % tai yli tai siis yritys omistaisi. Hallitus poisti tuon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!
Ongelma ratkaistu! Yrittäjä itse tekee ne sunnuntait ja muut pyhäpäivät.
Ymmärrät väärin. Kyllä niitä tehtäisiin jos niistä maksettaisiin
Itse ymmärrät väärin. Tuossahan kehoitettiin yrittäjiä itse tekemään sunnuntaityöt jos ei halua maksaa työntekijälle siitä extraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös työterveyden alasajosta on puhuttu. Kiitos, ei ole itsellä enää tarvetta pian käydä töissä.
Tätä ei ihan varmaan ole mietitty loppuun asti.
Työntekijät sitten odottelee pikku vaivan takia koko päivän siellä terveyskeskuksessa ja sinä päivänä sitten ei saanut mitään aikaiseksi. Terveyskeskuksen lääkäri sitten kirjoittaa saikun kuitenkin tuosta odottelusta, johon annettiin Burana.
Mutta se työpäivä meni silti siinä.
Ihan, kuten armeijassa. Aamulla vemppajonoon, ja illalla terveenä takaisin. Päivä kuitenkin meni harakoille, eikä tarvinnut tehdä mitään ;)
Puoliso on yrittäjä, ja alkuaikoina osti työntekijöille työterveyden kunnan terveyskeskuksesta, kun se oli edullisin vaihtoehto. Hoitokäytäntö oli juuri tuo. Kun osti palvelun pieneltä lääkäriasemalta, niin työntekijät tuli yleensä loppupäiväksi töihin.
Jotta yrittäjä saa asumistukea niin hänen yritys saa omistaa asunnosta alle 50 %. Vuokra-sopimus ei auta, jos yritys omistaa asunnosta enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!
Joo mutta ne tulot heillä onkin paljon suuremmat kuin taviksilla ja saavat vähennyksiin aika paljon menojaan.
Yllättävän moni yrittäjä tienaa todella vähän.
Tuo on totta..ei kata kuluja.Työtä ei ole joka päivälle kaikilla Hinnat työstä melkoiset kansalla ei varaa ostaa.
Ja yrittäjän logiikalla siihen auttaa palkansaajien köyhdyttäminen entisestään. Koska ne maksavat asiakkaathan ovat joku mystinen ikioma kansanryhmänsä, jolle raha tippuu taivaasta, eivät suinkaan he, jotka tekevät töitä yrityksissä sekä julkisella sektorilla ja elävät ja kuluttavat palkallaan.
Ilmeisesti työnantajat haluavat tehdä työnsä ihan itse, ei ihme jos työnteko ei ole ensimmäinen vaihtoehto Suomessa.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan bruttotulot ja varallisuus vaikuttavat asumistukeen.
Vuokra-asuntoon ei saa yleistä asumistukea, jos on pääomatuloja eli vuokratuloja tai osinkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkipyhät voisi ihan hyvin muuttaa palkattomiksi. Samoin lomarahat voisi oikein hyvin ottaa pois (ja lomaltapaluurahat). Ilta- ja yölisät olisi syytä säilyttää, tai jos ei ennallaan, niin pitäisi olla kuitenkin joku korvaus niistä, koska ilta- ja yötöistä voi tulla lisäkuluja työntekijälle, sama sunnuntailisillä.
Lomarahan tilalle 13. kuukauden palkka kuten muualla Euroopassa?
Olisi mulla muuten suurempi kuin lomaraha, koska lomarahaa maksetaan työsopimuksessa olevien tuntien mukaan, eikä vuositulon.
T: Vuorotyöläinen, joka ottaa mieluusti lisävuorotkin
Vierailija kirjoitti:
Vuokra-asuntoon ei saa yleistä asumistukea, jos on pääomatuloja eli vuokratuloja tai osinkoja.
Pääomatulot leikkaavat myös 595 yleistukea, samoin ove.
Työmarkkinatukea ja peruspäivärahaa ei enää ole, niiden tilalle tuli toukokuussa yleistuki.
"Yleistukea vähentävät pääomatulot, ove, omaishoidontuki, tekijänoikeuskorvaukset ja perhehoitajan palkkiot myös yli 55-vuotiailla työttömillä."
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja pidensi keräysajan 12 kuukauteen.
Ja miksi tähän kovaan verotukseen on tultu ? Siksi että yksi mut ti perhe saa tekemättä mitään yli 7000 e kuukaudessa. Mikähän olisi ratkaisu ?
Todennäköisesti viikonlopputöitä tekemään otetaan vierastyövoimaa, joka ei vaadi tai ei osaa vaatia lisiä. Muut tekevät pelkkää arkea.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti rikkaiden vaimot on hyviä ruoanlaittajia, jos kukaan ei ole ravintoloissa töissä viikonloppuisin.
Mutta ehkä tätå varten oli se paikallinen sopiminen ja työntekijät muualta, tosin asiakkaat ei tule riittämään, kun ei 595 yleistuella käydä ravintoloissa.
Ei muutama hassu kokoomuslainen riitä pyörittämään ravintoloita, jos taviksilla ei ole varaa käydä ravintoloissa. Ja se on pienellä palkalla ihan sama, maksaako se ravintolalasku 100 vai 200 euroa, ne on molemmat liikaa.
Nyt tyhymä kokoomuslainen yrittää taas hoitaa ongelmaa väärästä päästä. Hyvä liksa duunareille, niin ravintolatkin kukoistaa. Huono liksa duunareille, ilman sunnuntaislisiä, niin kuolee kaikki viimeinenkin yritystoiminta tästä maasta. Verorahat hillotolppiin, niin hautajaiset on kaikille siinä.
Toivottavasti rikkaiden vaimot on hyviä ruoanlaittajia, jos kukaan ei ole ravintoloissa töissä viikonloppuisin.
Mutta ehkä tätå varten oli se paikallinen sopiminen ja työntekijät muualta, tosin asiakkaat ei tule riittämään, kun ei 595 yleistuella käydä ravintoloissa.