Nyt tuli kova lista yrittäjiltä: Sunnuntailisät pois, ylityölisät alas, arkipyhistä palkattomia
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo tulee työlainsäädäntöön niin silloin sunnuntailisien ja muiden lisien poisto koskee myös julkisen ja valtion työpaikkoja. Hoitajilta lisät pois. Valitettavasti työlainsäädäntöä ei voi tehdä pelkästään yrityksille vaan se koskee kaikkia Suomen työpaikkoja.
Työehtosopimuksissa voidaan toki sopia paremmin kuin lainsäädännössä, mutta villi veikkaus, että kovinkaan moni tes ei paremmin tule maksamaan, jos sunnuntai-työkorvaus jätetään pois lainsäädännöstä.
Mutta se pitää sopia aina uudelleen kolmen vuoden välein.
Lisäksi onko kohta enää työehtosopimuksia, kun pätkätyöläiset ei saa ansiosidonnaista kerättyä ja eroavat liitoista. Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on Suomen syöpä.
Kok-dem on se syöpä! Tuo valta regentti pitäisi purkaa. Ovat yksi iso puolue
Toisin sanoen yrittäjät haluavat, että palkkat tulisi kolminkertaistaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös työterveyden alasajosta on puhuttu. Kiitos, ei ole itsellä enää tarvetta pian käydä töissä.
Eihän työterveydestä enää mitään apua saakaan. Kehottavat kääntymään lääkärin puoleen.
Kunnallisesta terveydenhuollosta käännyttävät ovelta takaisin, koska työterveyshuolto...
Potkulaki tuli myös tänä vuonna työlainsäädäntöön. Eli painava syy pitää neuvottella uudelleen työehtosopimukseen aina kahden tai kolmen vuoden välein.
Me voidaan palata siihen vanhaan systeemiin että sunnuntai on pyhä päivä ja vapaapäivä elikkä kaupat kiinni silloin. Oli rauhallista myös . Ja koululaiset kuin perheet lepäsi ja valmistautui seuraavaan arki päivään . Kun sunnuntaina oli kaupat kiinni ei siellä riehunut ketään . Yrittäjät oli kotonaan perheensä kanssa ja myyjät. Lauantaina kaupat meni kiinni siinä 16-18 viimeistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!
Älä kitise. Te yrittäjät kierrätte veroja jatkuvasti. Joko otatte maksun pimeänä tai sitten kieroilette muuten. Tämä on faktaa.
Ei kierretä. Suomessa ei pysty kiertämään veroja. Asiakkaat ehdottaa pimeänä maksamista, mutta siihen ei pidä suostua. Muuta kieroilun mahdollisuutta ei ole. On vain se riski ja toivottavasti paljon töitä; tätä on yrittäjyys
No kaikki tekee päivätyötä.Tuohan on vuorotyö loppu ihan.Niin onko meillä hoitajiakaan missään enää.Pahalta näyttää.Lakkauttavat paikat.Että saadaan rahaa muualle näin moni näkee nämä säästöt ja tahot(raha valuutta jutut) vaatii Suomi säästää.Pois eusta koko Suomi ollut vaan haittaa
Ei ole järkeä maksaa liiton jäsenmaksua kuuden kuukauden työsopimuksella, kun ansiosidonnaisen keräysaika on 12 kuukautta. Tämä kuuluu kokoomuksen suunnitelmiin, työehtosopimukset pois. Ja nyt pitää neuvotella kaikki heikennykset sen takia työlainsäädäntöön.
Kannaattako noita kokoomuslaisia talousneuvoja noudattaa? Nyt on menty 3 vuotta niillä opeilla, ja Suomen talousluvut on kaikilla mittareilla Euroopan huonoimmat, jopa Espanjaa, Kreikkaa ja Itä-Eurooppaa huonommat!
Vierailija kirjoitti:
Myös työterveyden alasajosta on puhuttu. Kiitos, ei ole itsellä enää tarvetta pian käydä töissä.
Tätä ei ihan varmaan ole mietitty loppuun asti.
Työntekijät sitten odottelee pikku vaivan takia koko päivän siellä terveyskeskuksessa ja sinä päivänä sitten ei saanut mitään aikaiseksi. Terveyskeskuksen lääkäri sitten kirjoittaa saikun kuitenkin tuosta odottelusta, johon annettiin Burana.
Mutta se työpäivä meni silti siinä.
Ihan, kuten armeijassa. Aamulla vemppajonoon, ja illalla terveenä takaisin. Päivä kuitenkin meni harakoille, eikä tarvinnut tehdä mitään ;)
Yrittäjät eivät ole nyt ymmärtäneet, että aukioloaikojen vapautuminen ei tarkoita sitä, että putiikit olisi pakko pitää auki viikonloppuisin ja iltaisin/öisin. Jollei palkanmaksu kiinnosta, ovet voi laittaa kiinni.
Ja koska työntekijöiden pitäminen vaikuttaa olevan kaikinpuolin kovin vaikeaa ja vastenmielistä, yrityksensä voi hoitaa myös ihan itsekseen. Kukaan ei pakota palkkaamaan yhtään ketään.
Vierailija kirjoitti:
No kaikki tekee päivätyötä.Tuohan on vuorotyö loppu ihan.Niin onko meillä hoitajiakaan missään enää.Pahalta näyttää.Lakkauttavat paikat.Että saadaan rahaa muualle näin moni näkee nämä säästöt ja tahot(raha valuutta jutut) vaatii Suomi säästää.Pois eusta koko Suomi ollut vaan haittaa
Kaupat, ravintolat, kahvilat, baarit, pubit, elokuvat, teatterit, uimahallit, hotellit viikonloppuisin kiinni ja iltaisin. Kokoomuksen unelma.
Vierailija kirjoitti:
Myös työterveyden alasajosta on puhuttu. Kiitos, ei ole itsellä enää tarvetta pian käydä töissä.
Eihän se lakisääteinen minimi ole paljon mitään. Työnantaja itse päättää kuuluko esim. lääkäri ollenkaan siihen.
Sitten yrittäjää itkettää kun ammattia ei arvosteta. Vaikeaa se on arvostaa, kun ainoa voittoja lisäävä idea on leikata lisää voittoja työntekijöiden selkänahasta ja odottaa sen jälkeen YT-teräskenkä valmiina, että leikkauksella ei tule työmotivaatioon mitään muutosta. Alhaista toimintaa.
Rauhoittaa kaikkia ja poistaa sekavuutta jos pidetään sunnuntait kaupat kiinni. Ei tule riitoja .
Vierailija kirjoitti:
Rauhoittaa kaikkia ja poistaa sekavuutta jos pidetään sunnuntait kaupat kiinni. Ei tule riitoja .
Ja myös uimahallit ja kuntosalit jne. Kiinni vaan kaikki.
Niinhän se pitääkin tehdä.Eu alueella voi tekijä tulla mistä vaan..valvoo tekee hyvää työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!
Todella harvoin tulee vastaan asiakasta, joka on valmis maksamaan siitä, että homma saadaan nopeasti valmiiksi
Eli siis te yrittäjät hidastelette tahallanne?
Ymmärsit hieman väärin tai ilmaisin itseni huonosti. Harvoin tulee asiakasta, joka haluaa maksaa mitä vaan kunhan homma valmistuu hänen vaatimassa ajassa siis ohi sovitun
Hyvin tulee esiin tässä tukipummi käy k kaupassa se ostovoima. Tukipummi rahalla maksetaan myyjän palkka . Kiitos .