Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli kova lista yrittäjiltä: Sunnuntailisät pois, ylityölisät alas, arkipyhistä palkattomia

Vierailija
23.06.2026 |

Mahtavaa, vai mitä?

Kommentit (271)

Vierailija
261/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palveluasemaa pitävä Tero Voutilainen haluaa poistaa sunnuntai ja ylityölisät. Joo, näillä yrittäjillähän onkin merkitystä kansantalouden kannalta. Yhdellekään yrittäjälle joka mainitsee kohteekseen kotimarkkinat ei pidä antaa minkäänlaisia vero tai muitakaan etuja. Suomi on velkaantunut koska vienti ei tuo tarpeeksi rahaa ja näiden Suomenyrittäjen baarinpitjät ja halpakauppiaat eivät kykene koskaan tuottamaan ja maksamaan veroa aukon paikkaamiseksi. Tämä on se joka pitäisi ymmärtää. Se raha kiertää kotimarkkinoilla paremmin työntekijöiden palkoissa kuin yrittäjän ostamassa tuontimersussa.

Vierailija
262/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaukana ollaan niistä ajoista, kun 70-luvulla menin ensimmäiseen työpaikkaani. Silloin työntekijöitä pidettiin firman tärkeänä voimavarana, nyt työntekijät ovat enää se pakollinen paha. Onneksi pääsen itse ensi vuonna eläkkeelle ja pois nykyisestä läpimädästä työelämästä, mutta sääliksi käy nuoria, joilla työelämä on vasta alussa.

Jokainen voi alkaa yrittäjäksi niin ei tarvitse olla kenenkään kyykytettävänä. Olisiko niin että nykypäivänä työntekijät osaavat käyttää hyväksi heille suotuja etuja ja työnteko jää joskus vähemmälle huomiolle. Pari vuotta sitten oli juttu lahtelaisesta kangaskaupppiaasta joka palkkasi työntekijän mutta aika pian sai kuulla tämän jäävän vanhempainvapaalle ja hän joutui ottamaan pankkilainaa tämän vuoksi. Maksoi siis rahaa mutta työpanos jäi saamatta. 

Työpaikkoja on varmasti monenlaisia ja jos tuntuu että ei viihdy niin kannattaa vaihtaa paikkaa jos vain mahdollista. Työskentelen sairaalassa ja ainakaan itsellä ei ole mitenkään pahaa sanottavaa työstä. Jos sama henkilöstö viihtyy vuosikymmenien ajan niin sitten varmaan viihtyy tai on niin tyhmä että ei ymmärää lähteä niin kuin yksi työkaveri kerran sanoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palveluasemaa pitävä Tero Voutilainen haluaa poistaa sunnuntai ja ylityölisät. Joo, näillä yrittäjillähän onkin merkitystä kansantalouden kannalta. Yhdellekään yrittäjälle joka mainitsee kohteekseen kotimarkkinat ei pidä antaa minkäänlaisia vero tai muitakaan etuja. Suomi on velkaantunut koska vienti ei tuo tarpeeksi rahaa ja näiden Suomenyrittäjen baarinpitjät ja halpakauppiaat eivät kykene koskaan tuottamaan ja maksamaan veroa aukon paikkaamiseksi. Tämä on se joka pitäisi ymmärtää. Se raha kiertää kotimarkkinoilla paremmin työntekijöiden palkoissa kuin yrittäjän ostamassa tuontimersussa.

Aika harvassa taitavat olla ainakin pienyrittäjien ostamat mersut. Joillain yrityksillä menee hyvin mutta ei todellakaan kaikilla. Suuryritykset pärjäävät aina ja osa keskisuurista tekee hyvää tulosta. Mistä saataisiin lisää menestysyrityksiä on se asia mitä pitäisi miettiä kun tarvitaan vientituloja jotta voidaan pitää yllä sosiaaliturvaa ja toisaalta työpaikkoja tarvittaisiin satoja tuhansia lisää.

Vierailija
264/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erotkaa ammattiliitoista kaikki loputkin.

Lääkärit ja opettajat eivät eroa.

En eroa.

T. Duunari

Vierailija
265/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... tämä olisi varmasti monen Suomen yrittäjien jäsenen johtoryhmässä toivottu uudistus.

 

Kun ei uskalleta ottaa niitä riskejä joilla yritystoiminta voisi kasvaa ja tuottaa luonnollista tietä yritykseen lisää voittoa niin yrittäjien on sitten tehtävä tulonsiirto henkilöstöltä yritykselle jotta johto saa luvatut tulospalkkionsa tulostavoitteiden saavuttamisesta. Sitten johto voi niiden optiobonustensa nosteessa muistaa kiittää henkilöstöä palkitsemisensa mahdollistamisesta.

Vierailija
266/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on Suomen yrittäjien joka kesäinen lahja yritysten palveluksessa olevalle henkilöstölle. Te olette ylipalkattua, ylilomailevaa, sairastelevaa ja työtävieroksuvaa tekoälyllä pian korvattavia hyödykkeitä. Näiden jälkeen sitä aina pohtii onko se oma työnantaja poikkeus sääntöön tähän Suomen yrittäjien linjaan vai olisiko syytä etsiä se poikkeus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
267/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on freelancerin elämä jo ennestään. Ei työaikaa, ei palkallisia vapaita, ei työterveyshuoltoa eikä muitakaan työsuhde-etuja. Tervetuloa todellisuuteen.

Samaa olen usein miettinyt. Olen ollut yrittäjänä kohta 30 vuotta ja itse asiassa ihan hyvin pärjännyt, vaikka kukaan ei ole maksanut pyhätöistä ekstraa ja itse on pitänyt terveyhdenhoitokin maksaa. Ei se nyt niin kamalaa ole. Enkä tosiaankaan ole mikään isotuloinen, ihan päinvastoin, yrittäjänä en ole koskaan saanut töistäni lisiä taikka ekstroja, töitä tehnyt arkena ja sunnuntaina ilman kelan osittain maksamia lomia tai sairaspäiviä. Ainoa kerta kun olen saanut kelasta mitään on ollut kahden lapsen äitiyspäivärahat, joista tietenkin olen kiitollinen. Mutta en tajua miten surkeat elämänhallintataidot palkansaajilla on, kun eivät osaa sen vertaa järjestellä talouttaan, että pystyisivät itse maksamaan vaikkapa lomansa ja pyhävapaansa.

Et sä ole yrittäjä vaan duunari joka työllistää itsensä. Yrittäjä on se joka elää työntekijöidensä työn lisäarvosta.

Todellakin. Ja meitä itsensä työllistäviä duunareita on Suomessa satoja tuhansia. Ketään ei tosin meidän asiamme kiinnosta pasxxkan vertaa. Ihan sama, että me teemme työmme ilman lisiä ja tukia tai edes sosiaaliturvaa ja terveydenhoitoa. Olemme täysin oikeiden yrittäjien riiston kohteena, mutta ei voi mittään, kun lait on mitkä ovat.

Vierailija
268/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi tähän kovaan verotukseen on tultu ? Siksi että yksi mut ti perhe saa tekemättä mitään  yli 7000 e kuukaudessa. Mikähän olisi ratkaisu ?

Nii-in, persuseni, mikähän se olisi? Ja lupasittekohan te ennen viime vaaleja asialle jotain tehdä? 

Sen sijaan, että olisitte pureutuneet ko. epäkohtaan, kuten valehtelitte tekevänne, olette käyttäneet kaiken energianne suomalaisten vähävaraisten ja palkansaajien kurjistamiseen kaikin kuviteltavissa olevin keinoin. Joten mitä jos tukkisit sen pskaisen turpasi ja menisit vaikka raiteille poikittain, auttaisit Suomea muuttumaan taas hyvinvointivaltioksi, yksi persu kerrallaan? 

PunaVihreä aiheutti tämän koko paskan.

Ja sillä voi perustella äänestäjien sumuttamisen sekä sen, ettei "tälle koko paskalle" tehdä mitään, vaan riistetään rehellisiä suomalaisia, minkä ehditään? Persulogiikka on verratonta kerrassaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
269/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistakaa suomen yrittäjät paska, tilaan ihan kaiken ulkomailta ja Temusta. 

Vierailija
270/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän yrittäjien kannan. Eivät hekään tienaa sunnuntaita tuplana.

Mutta voitot keräävät taskuunsa. 

Se lienee yrittämisen perusajatus joo. Ja kantavat tappioriskin. Kommunismiako kaipaat?

Jotain sellaista että jäisi rahaa säästöön ja kun raatamisesta tulee kulumia ja sairauksia, niin helvetti saisi hoitoa siihen eikä tarvitsisi tuhlata niitä säästöjä töistä koituviin haittoihin. Nyt tilanne on sellainen ettei säästöjäkään kerry ja ei ole varaa yksityisellekään mennä. Niin miksi heletissä menisin rikkomaan itseni, kun nyt nelikymppisenä olen jo niin vaivainen kuin Koskelan Jussi on. 

Raadoin innokkaasti toisten oman edestä nuoruuden innoissa ja nyt olen rikki. Nin helveti mistä saa apua vaivoihin? 

Miksi minä en pääse ansioituneelle eläkkeellekään, koska olen totaalisen rikki. Ei ihmisen elimistö kestä 11t päiviä kuudseti viikossa kaheksan euron tuntipalkalla. Mikä siinä on muuten että työläiset laitetaan tekemään yrittäjän työt? 

t: rikki 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
271/271 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolesta saa otta pois kaikki. Olen uskomattoman närkästynyt, miten innokkaita suomalaiset ovat luopumaan juhannuksen ja joulun vietosta "turhina pyhinä" joten antaa mennä vaan...

Kyllä. Ei ole ollut varaa viettää jouluakaan kohta kahteenkymmeneen vuoteen. Enkä opettanut lapsillekaan mitään juhlapyhiä, koska ovat turhaa konservatiivista roskaa rikkaille. Työläinen ei vietä suomalaisia juttuja vaan lepää työttömänä tai palkattomina päivinä. Ne ovat hänen juhlapyhiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan