Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli kova lista yrittäjiltä: Sunnuntailisät pois, ylityölisät alas, arkipyhistä palkattomia

Vierailija
23.06.2026 |

Mahtavaa, vai mitä?

Kommentit (264)

Vierailija
221/264 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kaupan alalla 30 h joka viikko vuorotyötä saa palkkaa 1300 netto ja vuokra tosta pois niin moni saa tt-tukea tilalle, jos vuorolisät poistetaan. Omistusasujat ei saa, asuntolaina ja rahoitusvastike putkiremontista ei ole menoja tt-tuessa.

Vierailija
222/264 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi tähän kovaan verotukseen on tultu ? Siksi että yksi mut ti perhe saa tekemättä mitään  yli 7000 e kuukaudessa. Mikähän olisi ratkaisu ?

Nii-in, persuseni, mikähän se olisi? Ja lupasittekohan te ennen viime vaaleja asialle jotain tehdä? 

Sen sijaan, että olisitte pureutuneet ko. epäkohtaan, kuten valehtelitte tekevänne, olette käyttäneet kaiken energianne suomalaisten vähävaraisten ja palkansaajien kurjistamiseen kaikin kuviteltavissa olevin keinoin. Joten mitä jos tukkisit sen pskaisen turpasi ja menisit vaikka raiteille poikittain, auttaisit Suomea muuttumaan taas hyvinvointivaltioksi, yksi persu kerrallaan? 

PunaVihreä aiheutti tämän koko paskan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/264 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on freelancerin elämä jo ennestään. Ei työaikaa, ei palkallisia vapaita, ei työterveyshuoltoa eikä muitakaan työsuhde-etuja. Tervetuloa todellisuuteen.

Samaa olen usein miettinyt. Olen ollut yrittäjänä kohta 30 vuotta ja itse asiassa ihan hyvin pärjännyt, vaikka kukaan ei ole maksanut pyhätöistä ekstraa ja itse on pitänyt terveyhdenhoitokin maksaa. Ei se nyt niin kamalaa ole. Enkä tosiaankaan ole mikään isotuloinen, ihan päinvastoin, yrittäjänä en ole koskaan saanut töistäni lisiä taikka ekstroja, töitä tehnyt arkena ja sunnuntaina ilman kelan osittain maksamia lomia tai sairaspäiviä. Ainoa kerta kun olen saanut kelasta mitään on ollut kahden lapsen äitiyspäivärahat, joista tietenkin olen kiitollinen. Mutta en tajua miten surkeat elämänhallintataidot palkansaajilla on, kun eivät osaa sen vertaa järjestellä talouttaan, että pystyisivät itse maksamaan vaikkapa lomansa ja pyhävapaansa.

Jotta sitä taloutta voi itse järjestellä, pitää duunarillakin olla kohtuullinen palkka.

Olen tehnyt erilaisia töitä, erilaisilla palkoilla. Yksineläjänä

2- 3 tonnilla maksetaan vain pakolliset laskut, ei järjestellä mitään.

4 tonnilla voi jo ostaa lomamatkoja muitakin kuin peruutusmatkoista, mutta ei vielä maksaa lomarahoja itse itselleen.

6 tonnilla ja siitä ylöspäin voisi jo ostaakin palkatonta vapaata itselleen.

Pyhävapaa oli saavuttamatonta luksusta myöskin perheyrityksessä aikoinaan, kun siellä painoi sesongit pahasti päälle. Eli kokemusta on niin yrittämisestä kuin duunarina olostakin. Otsikon ehdotus on kaikin puolin sairas.

Olen aina sanonut, että on väärin, että älykkäille ihmisille maksetaan yleensä hyvää palkkaa, koska hehän osaavat elää pienemmälläkin rahalla. Tyhmät tarvitsevat näköjään 6 tonnia kuussa, jotta voisivat pitää vapaapäivän. Tervetuloa todellisuuteen: itse olen tienannut käteen keskimäärin noin pari tonnia kuussa vuosikymmenet, ja jotenkin onnistunut joka vuosi matkustamaan jopa ulkomaille asti, asun itse maksamassani omistusasunnossa eikä olo ole ollut edes mitenkään erityisen köyhä. Nyt on pari vuotta tosin ollut aika tiukkaa, kun on pitänyt tukea myös paria opiskelijaa, joista toinen ei edes löytänyt kesätöitä tälle kesälle.

Ei ihme, että työnantajat alkavat olla helisemässä työntekijöidensä kanssa. 

Omistusasunto voi olla kälynen arvoton yksiö takahikiällä tai 400-neliöinen omakotitalo Espoossa meren äärellä. Virossa oikein ulkomailla voi käydä 10 euron laivaristeilyllä tai useamman maan voi kiertää samalla kertaa 10 000:n euron luksusristeilyllä. Opiskelija voi olla 16v amisopiskelija tai 30v ikiteekkari. Tarvitsemme paremmat speksit sun 2 tonnin (OIKEASTI JOTAIN 3 TUNNIN LIKSALLA) tuloilla elämiseen. Minä puhuin bruttopalkoista, sinä vääristelit senkin heti nettotuloiksi. Mahdatko edes maksella veroja? 

6 000 euroa tarvii vähintään liksaa, että voi maksaa itselleen lomia, myöskin loma-ajan palkkansa ja lomarahat, siis omaa palkatonta lomaa, siitä tässä puhuttoon, eikä sun vironmatkoista. Niin se on yrittäjälläkin, että pitää pyytää 1,5 kertaa palkkioita palkkaan verrattuna, että pystyy maksamaan sosiaalikulunsa itse.

Vierailija
224/264 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä ajattelette. Tulevaisuudessa nämä poistuu jokatapauksessa. Vierastyövoima tekee nämä työt koska ovat tottuneet ettei tällaisia etuja ole muuallakaan. Olemme itse äänestämällä punavihreitä arvoja ja -talousosaamista halunneet tuhota hyvinvointi Suomen. Nyt sitten nautitaan tuloksista!

Naiviudella ja tyhmyydellä on hintansa.

Ja tulevatko myös asiakkaat ulkomailta, kun suomalaisilla ei ole rahaa ostaa mitään.

Vierailija
225/264 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kaupan alalla 30 h joka viikko vuorotyötä saa palkkaa 1300 netto ja vuokra tosta pois niin moni saa tt-tukea tilalle, jos vuorolisät poistetaan. Omistusasujat ei saa, asuntolaina ja rahoitusvastike putkiremontista ei ole menoja tt-tuessa.

Asumistukeen tuli varallisuusraja eli ensin pitää kuluttaa asunnon myynnistä saatuja rahoja ennenkuin alkaa saamaan vuokra-asuntoon asumistukea. Tt-tukea ei saa, jos on säästöjä.

Vierailija
226/264 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en oo muutenkaan oo ymmärtänyt tuota sunnuntain tuplapalkkaa. Itse tekisin sunnuntaisin ihan mielelläni töitä, ei se ole mulle mikään erityispäivä. Mieluummin otan arkivapaita jolloin pääsee hoitamaan juoksevia asioita. 

Ihanko oikeasti???? Entäs kun työ on pääasiassa vuorotyötä. Poliisit, pelastajat, hoitajat, lääkärit. Jne

 

Sinä vissiin voit valita, mutta suurimmassa osassa vuorotyötä tekeviä ammatteja ei voi valita. 

 

Kuka vi t     tu    tekee vuorotyötä, jos niistä ei makseta erikorvauksia? On töissä jouluna, juhannuksen ja vappuna kun muut on vapaalla ja perhe myös?

He joilla on kutsumus auttaa läheistä kuten Poliisit, pelastajat, hoitajat, lääkärit

Mikä kutsumus?

 

 

Haluatko mieluummin ammattitaitoisen ja osaavan hoitajan tai lääkärin vai kutsumuksesta työtä tekevän?

 

Jos vastaus on jälkimmäinen, niin sillä viitataan keskiajan " sairaaloihin" ja hoitoon: sielun pelastamiseksi ihmiset kävivät kirkoissa hoitamassa sairaita ihmisiä. Siis kouluttautumattomat ihmiset. 

 

Työnnän sinä ja muut tuo kutsumus preikääsi!

Olen tuntenut tasan yhden "kutsumuslääkärin", oli lääkärin äiti, joka oli tyrkyttämässä aina vääriä hoito-ohjeitaan meille työkavereille, koska "kyllä hän tietää, kun hänen lapsensa on lääkäri, ja se on kertonut hänelle".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
227/264 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä ajattelette. Tulevaisuudessa nämä poistuu jokatapauksessa. Vierastyövoima tekee nämä työt koska ovat tottuneet ettei tällaisia etuja ole muuallakaan. Olemme itse äänestämällä punavihreitä arvoja ja -talousosaamista halunneet tuhota hyvinvointi Suomen. Nyt sitten nautitaan tuloksista!

Naiviudella ja tyhmyydellä on hintansa.

Ja tulevatko myös asiakkaat ulkomailta, kun suomalaisilla ei ole rahaa ostaa mitään.

Kyllä, Suomessa on erinomaiset rantakelit tammikuussa.

Vierailija
228/264 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sama virsi, onhan näistä jo puhuttu monta kertaa. Eikö hän yhtään kuuntele perusteluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
229/264 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on freelancerin elämä jo ennestään. Ei työaikaa, ei palkallisia vapaita, ei työterveyshuoltoa eikä muitakaan työsuhde-etuja. Tervetuloa todellisuuteen.

Tuo on ammatinvalintakysymys. 

Vierailija
230/264 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on freelancerin elämä jo ennestään. Ei työaikaa, ei palkallisia vapaita, ei työterveyshuoltoa eikä muitakaan työsuhde-etuja. Tervetuloa todellisuuteen.

Tuo on ammatinvalintakysymys. 

Nykyään on joka työpaikkaan satoja hakijoita, jopa tuhansia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
231/264 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuen lakkauttamista suunnitellaan.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012050381.html

Vierailija
232/264 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä ajattelette. Tulevaisuudessa nämä poistuu jokatapauksessa. Vierastyövoima tekee nämä työt koska ovat tottuneet ettei tällaisia etuja ole muuallakaan. Olemme itse äänestämällä punavihreitä arvoja ja -talousosaamista halunneet tuhota hyvinvointi Suomen. Nyt sitten nautitaan tuloksista!

Naiviudella ja tyhmyydellä on hintansa.

Sitten yrittäjiltä verotetaan kaikki rahat näiden halpistyöläisten asumistukiin ja tt-tukiin. Olette keksineet ikiliikkujan, suomalaiset yrittäjät.

Tajutkaa jo, että hyväpalkkaiset duunarit on teidän hyviä asiakkaitanne. Ja halvat duunarit te elätätte jollain tapaa aina. Ei Suomessa elä tammikuussa tonnilla ilman kattoa pään päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
233/264 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidontuen lakkauttamista suunnitellaan.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012050381.html

Eli jos ei töitä mihin palata niin työkkärin listoille. Pelkällä tt-tuella ei enää nykyään pysty olemaan.

Vierailija
234/264 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on freelancerin elämä jo ennestään. Ei työaikaa, ei palkallisia vapaita, ei työterveyshuoltoa eikä muitakaan työsuhde-etuja. Tervetuloa todellisuuteen.

Tuo on ammatinvalintakysymys. 

Nykyään on joka työpaikkaan satoja hakijoita, jopa tuhansia.

Olet vain paras. Ei se muuta vaadi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
235/264 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tt-tuesta leikataan puolet pois, jos ei hae yleistukea ensin ja mene työkkärin listoille tai opiskelemaan.

Vierailija
236/264 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tt-tuesta leikataan puolet pois, jos ei hae yleistukea ensin ja mene työkkärin listoille tai opiskelemaan.

Ja jos on alle 25-vuotias eikä ole peruskoulun tai lukion jälkeistä tutkintoa pitää hakea yhteishaussa opiskelemaan, jos ei saa töitä. Ja alle 25-vuotias opiskelija joutuu nostamaan opintolainaa.

Vierailija
237/264 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä ajattelette. Tulevaisuudessa nämä poistuu jokatapauksessa. Vierastyövoima tekee nämä työt koska ovat tottuneet ettei tällaisia etuja ole muuallakaan. Olemme itse äänestämällä punavihreitä arvoja ja -talousosaamista halunneet tuhota hyvinvointi Suomen. Nyt sitten nautitaan tuloksista!

Naiviudella ja tyhmyydellä on hintansa.

Sitten yrittäjiltä verotetaan kaikki rahat näiden halpistyöläisten asumistukiin ja tt-tukiin. Olette keksineet ikiliikkujan, suomalaiset yrittäjät.

Tajutkaa jo, että hyväpalkkaiset duunarit on teidän hyviä asiakkaitanne. Ja halvat duunarit te elätätte jollain tapaa aina. Ei Suomessa elä tammikuussa tonnilla ilman kattoa pään päällä.

Itse asiassa omassa hartiapankkitalossa asuva kätevä ja osaava kohtuupalkkainen duunari tulee loppupeleissä paljon halvemmaksi kuluiltaan kuin ulkkis halpatyöläinen. Hän ei polta kokonaista kerrostaloa grillatessaan, asuu ja elää omilla palkoillaan, rakentaa jopa talonsa itse rikastuttaen paikallisen k-rautakauppiaan samalla, ostaa ruokaa kärrykaupalla paikallisesta k-marketista, tekee itse vaikka ja mitä, ja auttaa muita ihmisiä, perustaa perheen ja kasvattaa lapsensakin lainkuuliaisiksi, viettää lomansa Suomessa mökillään taas rikastuttaen paikallisen k-kauppiaan jne jne.

Vierailija
238/264 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jatkossa on ilmoittauduttava työttömäksi, vaikka lääkäri sanoisi muuta."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011286183.html

Vierailija
239/264 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä ajattelette. Tulevaisuudessa nämä poistuu jokatapauksessa. Vierastyövoima tekee nämä työt koska ovat tottuneet ettei tällaisia etuja ole muuallakaan. Olemme itse äänestämällä punavihreitä arvoja ja -talousosaamista halunneet tuhota hyvinvointi Suomen. Nyt sitten nautitaan tuloksista!

Naiviudella ja tyhmyydellä on hintansa.

Sitten yrittäjiltä verotetaan kaikki rahat näiden halpistyöläisten asumistukiin ja tt-tukiin. Olette keksineet ikiliikkujan, suomalaiset yrittäjät.

Tajutkaa jo, että hyväpalkkaiset duunarit on teidän hyviä asiakkaitanne. Ja halvat duunarit te elätätte jollain tapaa aina. Ei Suomessa elä tammikuussa tonnilla ilman kattoa pään päällä.

Itse asiassa omassa hartiapankkitalossa asuva kätevä ja osaava kohtuupalkkainen duunari tulee loppupeleissä paljon halvemmaksi kuluiltaan kuin ulkkis halpatyöläinen. Hän ei polta kokonaista kerrostaloa grillatessaan, asuu ja elää omilla palkoillaan, rakentaa jopa talonsa itse rikastuttaen paikallisen k-rautakauppiaan samalla, ostaa ruokaa kärrykaupalla paikallisesta k-marketista, tekee itse vaikka ja mitä, ja auttaa muita ihmisiä, perustaa perheen ja kasvattaa lapsensakin lainkuuliaisiksi, viettää lomansa Suomessa mökillään taas rikastuttaen paikallisen k-kauppiaan jne jne.

Ei kuluta yritystukia ja starttirahoja...

Vierailija
240/264 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alle 25-vuotiaan on haettava yhteishaussa opiskelemaan, jos ei ole peruskoulun tai lukion jälkeistä tutkintoa eikä saa töitä."

www.tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/tietoa-tyoelamasta/tyottomyystu…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän