Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli kova lista yrittäjiltä: Sunnuntailisät pois, ylityölisät alas, arkipyhistä palkattomia

Vierailija
23.06.2026 |

Mahtavaa, vai mitä?

Kommentit (417)

Vierailija
281/417 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaukana ollaan niistä ajoista, kun 70-luvulla menin ensimmäiseen työpaikkaani. Silloin työntekijöitä pidettiin firman tärkeänä voimavarana, nyt työntekijät ovat enää se pakollinen paha. Onneksi pääsen itse ensi vuonna eläkkeelle ja pois nykyisestä läpimädästä työelämästä, mutta sääliksi käy nuoria, joilla työelämä on vasta alussa.

Jokainen voi alkaa yrittäjäksi niin ei tarvitse olla kenenkään kyykytettävänä. Olisiko niin että nykypäivänä työntekijät osaavat käyttää hyväksi heille suotuja etuja ja työnteko jää joskus vähemmälle huomiolle. Pari vuotta sitten oli juttu lahtelaisesta kangaskaupppiaasta joka palkkasi työntekijän mutta aika pian sai kuulla tämän jäävän vanhempainvapaalle ja hän joutui ottamaan pankkilainaa tämän vuoksi. Maksoi siis rahaa mutta työpanos jäi saamatta. 

Työpaikkoja on varmasti monenlaisia ja jos tuntuu että ei viihdy niin kannattaa vaihtaa paikkaa jos vain mahdollista. Työskentelen sairaalassa ja ainakaan itsellä ei ole mitenkään pahaa sanottavaa työstä. Jos sama henkilöstö viihtyy vuosikymmenien ajan niin sitten varmaan viihtyy tai on niin tyhmä että ei ymmärää lähteä niin kuin yksi työkaveri kerran sanoi.

Potkulaki koskee myös sairaaloita ja vuoden työsopimukset ilman perustetta, jotka tulivat kesäkuun alussa voimaan.

Vierailija
282/417 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on freelancerin elämä jo ennestään. Ei työaikaa, ei palkallisia vapaita, ei työterveyshuoltoa eikä muitakaan työsuhde-etuja. Tervetuloa todellisuuteen.

Freelance on oma valintasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/417 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaukana ollaan niistä ajoista, kun 70-luvulla menin ensimmäiseen työpaikkaani. Silloin työntekijöitä pidettiin firman tärkeänä voimavarana, nyt työntekijät ovat enää se pakollinen paha. Onneksi pääsen itse ensi vuonna eläkkeelle ja pois nykyisestä läpimädästä työelämästä, mutta sääliksi käy nuoria, joilla työelämä on vasta alussa.

Jokainen voi alkaa yrittäjäksi niin ei tarvitse olla kenenkään kyykytettävänä. Olisiko niin että nykypäivänä työntekijät osaavat käyttää hyväksi heille suotuja etuja ja työnteko jää joskus vähemmälle huomiolle. Pari vuotta sitten oli juttu lahtelaisesta kangaskaupppiaasta joka palkkasi työntekijän mutta aika pian sai kuulla tämän jäävän vanhempainvapaalle ja hän joutui ottamaan pankkilainaa tämän vuoksi. Maksoi siis rahaa mutta työpanos jäi saamatta. 

Työpaikkoja on varmasti monenlaisia ja jos tuntuu että ei viihdy niin kannattaa vaihtaa paikkaa jos vain mahdollista. Työskentelen sairaalassa ja ainakaan itsellä ei ole mitenkään pahaa sanottavaa työstä. Jos sama henkilöstö viihtyy vuosikymmenien ajan niin sitten varmaan viihtyy tai on niin tyhmä että ei ymmärää lähteä niin kuin yksi työkaveri kerran sanoi.

Potkulaki koskee myös sairaaloita ja vuoden työsopimukset ilman perustetta, jotka tulivat kesäkuun alussa voimaan.

Hoitoalalla maksetaan älyttömät määrät erilaisia lisiä eri päivinä ja vuorokaudenaikoina tehdyistä töistä ja ihan siitäkin, että on antanut numeronsa, jotta siihen voi soittaa työvuoron ulkopuolisina aikoina. On yli-, lisä- ja kaikenlaisia aputöitä, joista maksetaan moninkertaista palkkaa. Nämä jos oikeasti saataisiin kitkettyä edes puoleen nykyisestä, siihen loppuisi julkisen sektorin rahoitusongelmat.

Vierailija
284/417 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!

Todella harvoin tulee vastaan asiakasta, joka on valmis maksamaan siitä, että homma saadaan nopeasti valmiiksi

Eli siis te yrittäjät hidastelette tahallanne?

Ymmärsit hieman väärin tai ilmaisin itseni huonosti. Harvoin tulee asiakasta, joka haluaa maksaa mitä vaan kunhan homma valmistuu hänen vaatimassa ajassa siis ohi sovitun

Saako sen ylimääräisen rahan ne asiakkaat, joiden työ viivästyy kun joku maksaa ohituskaistasta? Vai meneekö yrittäjän taskuun ja aiemmille asiakkaille selitellään viivästystä?

Ei saa. Kunhan pidetään sovitusta kiinni mitään ongelmaa ei ole

Vierailija
285/417 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!

Yrittäjällä on yrittäjäriskin lisäksi yksinoikeus mahdollisiin voittoihin toisin kuin työntekijöillä,unohtuiko tämä?

Mutta raha tulee asiakkailta, joilta nyt leikataan rahat pois.

Mun asiakkailta ei leikata. Mun asiakkaat käyttää omia rahojaan. Joten verot alas ja työnteko kannattavaksi ja valinnanvapautta kansalle. Muistakaa äänestää omaa etuanne jengi!

Vierailija
286/417 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!

Todella harvoin tulee vastaan asiakasta, joka on valmis maksamaan siitä, että homma saadaan nopeasti valmiiksi

Eli siis te yrittäjät hidastelette tahallanne?

Ymmärsit hieman väärin tai ilmaisin itseni huonosti. Harvoin tulee asiakasta, joka haluaa maksaa mitä vaan kunhan homma valmistuu hänen vaatimassa ajassa siis ohi sovitun

Saako sen ylimääräisen rahan ne asiakkaat, joiden työ viivästyy kun joku maksaa ohituskaistasta? Vai meneekö yrittäjän taskuun ja aiemmille asiakkaille selitellään viivästystä?

Ei saa. Kunhan pidetään sovitusta kiinni mitään ongelmaa ei ole

Eli siellä onkin sitä luppoaikaa "kiireisellä" yrittäjällä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
287/417 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!

Yrittäjällä on yrittäjäriskin lisäksi yksinoikeus mahdollisiin voittoihin toisin kuin työntekijöillä,unohtuiko tämä?

Suurin osa suomalaisista yrittäjistä on yksinyrittäjiä, joilla ei todellakaan ole mahdollisuutta minkäänlaisiin voittoihin.

Näin juuri! Pelkkä tulo itsensä ja perheen elättämiseen tulee isoimmalla osalla yrittäjiä. Vasemmisto agitaattorit kyllä tietävät tämän ja puhuvat aina yrittäjistä jonain isona riistäjä massana. Luovat tahallaan kateutta ja ennakkoluuloja ihmisten välille ja riistävät itse yksittäistä ihmistä, mutta mitä sitten sehän kannattaa persuja tai jtn!

Vierailija
288/417 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostuuko poliisit, pelastajat ja hoitajat luopumaan sunnuntailisistä? Koskee myös heitä, jos tuo tulee työlainsäädäntöön.

Eihän meiltä tietenkään kysytä, mutta jos sunnuntailisään kosketaan, alan olemaan joka viikonloppu migreenissä. eli kotona lasten kanssa puuhastelemassa. Joku muu saa hoitaa sairastelevat ihmiset, ei kiinnosta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
289/417 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaukana ollaan niistä ajoista, kun 70-luvulla menin ensimmäiseen työpaikkaani. Silloin työntekijöitä pidettiin firman tärkeänä voimavarana, nyt työntekijät ovat enää se pakollinen paha. Onneksi pääsen itse ensi vuonna eläkkeelle ja pois nykyisestä läpimädästä työelämästä, mutta sääliksi käy nuoria, joilla työelämä on vasta alussa.

Jokainen voi alkaa yrittäjäksi niin ei tarvitse olla kenenkään kyykytettävänä. Olisiko niin että nykypäivänä työntekijät osaavat käyttää hyväksi heille suotuja etuja ja työnteko jää joskus vähemmälle huomiolle. Pari vuotta sitten oli juttu lahtelaisesta kangaskaupppiaasta joka palkkasi työntekijän mutta aika pian sai kuulla tämän jäävän vanhempainvapaalle ja hän joutui ottamaan pankkilainaa tämän vuoksi. Maksoi siis rahaa mutta työpanos jäi saamatta. 

Työpaikkoja on varmasti monenlaisia ja jos tuntuu että ei viihdy niin kannattaa vaihtaa paikkaa jos vain mahdollista. Työskentelen sairaalassa ja ainakaan itsellä ei ole mitenkään pahaa sanottavaa työstä. Jos sama henkilöstö viihtyy vuosikymmenien ajan niin sitten varmaan viihtyy tai on niin tyhmä että ei ymmärää lähteä niin kuin yksi työkaveri kerran sanoi.

Potkulaki koskee myös sairaaloita ja vuoden työsopimukset ilman perustetta, jotka tulivat kesäkuun alussa voimaan.

Hoitoalalla maksetaan älyttömät määrät erilaisia lisiä eri päivinä ja vuorokaudenaikoina tehdyistä töistä ja ihan siitäkin, että on antanut numeronsa, jotta siihen voi soittaa työvuoron ulkopuolisina aikoina. On yli-, lisä- ja kaikenlaisia aputöitä, joista maksetaan moninkertaista palkkaa. Nämä jos oikeasti saataisiin kitkettyä edes puoleen nykyisestä, siihen loppuisi julkisen sektorin rahoitusongelmat.

Normaalissa vuorossa arkipäivinä iltatyölisä klo 18-22, yötyölisä 22-07. Lauantai-työlisä lauantaisin klo 6-18, jonka jälkeen su-työkorvaus su klo 24 asti. Mistä älyttömistä määristä lisistä sinä oikein puhu ja mikä moninkertainen palkka? Kun 38,25 h/vk täyttyy, maksetaan yksinkertaista tuntipalkkaa 40 h asti (lisätyön nimellä). Yksityisellä puolella maksetaan myös ilta- ja yötyökorvauksia, lauantailisää, su-lisää, lisätyötä sekä ylityötä. 

Vierailija
290/417 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitiysraha on kaikille sama ja sen saa vain äitiys imetys loman ajalta . Se on vain päiväraha . Se ei liity mitenkään palkkoihin eikä yrittäjiin.  Yrittäjä ei maksa palkkaa äitiysloman ajalta vaan palkkaa tilapäisen työntekijän tai tekee itse työt.   Loma ajan palkka taas kerääntyy työntekijän itse maksamasta keräämästä lomarahasta.  Sillä hän pärjää seuraavaan normi palkkaan asti mikä tulee vasta loman jälkeen kuukauden päästä . Näin se on meillä hoidettu työntekijöiden hyvinvointi .  Kesäloma liittyy oman elämän hoitoon ja perheen.  Ole kiitollinen ammattiliitoille ja suomalaisille joilla on oikeudentaju .  Yrittäjät saa meillä tukia yritystukia ja yrittäjät palkkaa. Osinkoja ja voiton tuloista. Niistä maksetaan vero. 

Anteeksi kerrotko vielä mistä tällaisia yritystukia on saatavissa? 

t. 30 vuotta yrittäjänä ilman euronkaan yritystukia, palkkaa tai edes kelan maksamaa sairaspäivärahaa

Täällä 11 vuotta ilman tukia. Espoo lupasi korona-aikana kerran 2000€, mutta ei antanutkaan sitä loppujen lopuksi, koska mulla meni kuulemma niin hyvin. Liikevaihto laski kymmeniä tuhansia ja kaikki työntekijät piti irtisanoa. Haistakaa paska noista tuista jauhavat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
291/417 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaukana ollaan niistä ajoista, kun 70-luvulla menin ensimmäiseen työpaikkaani. Silloin työntekijöitä pidettiin firman tärkeänä voimavarana, nyt työntekijät ovat enää se pakollinen paha. Onneksi pääsen itse ensi vuonna eläkkeelle ja pois nykyisestä läpimädästä työelämästä, mutta sääliksi käy nuoria, joilla työelämä on vasta alussa.

Jokainen voi alkaa yrittäjäksi niin ei tarvitse olla kenenkään kyykytettävänä. Olisiko niin että nykypäivänä työntekijät osaavat käyttää hyväksi heille suotuja etuja ja työnteko jää joskus vähemmälle huomiolle. Pari vuotta sitten oli juttu lahtelaisesta kangaskaupppiaasta joka palkkasi työntekijän mutta aika pian sai kuulla tämän jäävän vanhempainvapaalle ja hän joutui ottamaan pankkilainaa tämän vuoksi. Maksoi siis rahaa mutta työpanos jäi saamatta. 

Työpaikkoja on varmasti monenlaisia ja jos tuntuu että ei viihdy niin kannattaa vaihtaa paikkaa jos vain mahdollista. Työskentelen sairaalassa ja ainakaan itsellä ei ole mitenkään pahaa sanottavaa työstä. Jos sama henkilöstö viihtyy vuosikymmenien ajan niin sitten varmaan viihtyy tai on niin tyhmä että ei ymmärää lähteä niin kuin yksi työkaveri kerran sanoi.

Potkulaki koskee myös sairaaloita ja vuoden työsopimukset ilman perustetta, jotka tulivat kesäkuun alussa voimaan.

Hoitoalalla maksetaan älyttömät määrät erilaisia lisiä eri päivinä ja vuorokaudenaikoina tehdyistä töistä ja ihan siitäkin, että on antanut numeronsa, jotta siihen voi soittaa työvuoron ulkopuolisina aikoina. On yli-, lisä- ja kaikenlaisia aputöitä, joista maksetaan moninkertaista palkkaa. Nämä jos oikeasti saataisiin kitkettyä edes puoleen nykyisestä, siihen loppuisi julkisen sektorin rahoitusongelmat.

Normaalissa vuorossa arkipäivinä iltatyölisä klo 18-22, yötyölisä 22-07. Lauantai-työlisä lauantaisin klo 6-18, jonka jälkeen su-työkorvaus su klo 24 asti. Mistä älyttömistä määristä lisistä sinä oikein puhu ja mikä moninkertainen palkka? Kun 38,25 h/vk täyttyy, maksetaan yksinkertaista tuntipalkkaa 40 h asti (lisätyön nimellä). Yksityisellä puolella maksetaan myös ilta- ja yötyökorvauksia, lauantailisää, su-lisää, lisätyötä sekä ylityötä. 

Paljonko on lauantain lisä klo 6-18?

Vierailija
292/417 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!

Todella harvoin tulee vastaan asiakasta, joka on valmis maksamaan siitä, että homma saadaan nopeasti valmiiksi

Eli siis te yrittäjät hidastelette tahallanne?

Ymmärsit hieman väärin tai ilmaisin itseni huonosti. Harvoin tulee asiakasta, joka haluaa maksaa mitä vaan kunhan homma valmistuu hänen vaatimassa ajassa siis ohi sovitun

Saako sen ylimääräisen rahan ne asiakkaat, joiden työ viivästyy kun joku maksaa ohituskaistasta? Vai meneekö yrittäjän taskuun ja aiemmille asiakkaille selitellään viivästystä?

Ei saa. Kunhan pidetään sovitusta kiinni mitään ongelmaa ei ole

Eli siellä onkin sitä luppoaikaa "kiireisellä" yrittäjällä...

Missä on luppoaikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
293/417 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suostuuko poliisit, pelastajat ja hoitajat luopumaan sunnuntailisistä? Koskee myös heitä, jos tuo tulee työlainsäädäntöön.

Eihän meiltä tietenkään kysytä, mutta jos sunnuntailisään kosketaan, alan olemaan joka viikonloppu migreenissä. eli kotona lasten kanssa puuhastelemassa. Joku muu saa hoitaa sairastelevat ihmiset, ei kiinnosta :)

Ei voi, koska potkulaki. Hoitajilla ei ole työehtosopimuksessa painavaa syytä.

Vierailija
294/417 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sitä varten kaikki tuet leikattiin, että ihmisten on pakko käydä töissä, jos lisät poistetaan. Tai sitten myy omaisuuden ja käyttää niitä rahoja ja vuokralle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
295/417 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!

Yrittäjä siis myy sillä hinnalla, millä on ostanutkin? 

Vierailija
296/417 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se yrittäjän elämä menee. Mitään lisiä ei ole!

Joo mutta ne tulot heillä onkin paljon suuremmat kuin taviksilla ja saavat vähennyksiin aika paljon menojaan.

Yllättävän moni yrittäjä tienaa todella vähän.

Miksi sitten ottavat tekijöitä jos lafka ei kannata tehköön itse työt niin se tulo jää itselle.Nyt puhunkin isommista firmoista en mistään hikipajoista.Aikanaan itse yrittäjänä olleena tehtiin itse kaikki työ ja se kannatti.Nykyään on niin vähän aloja jonka tuotteita ei halvalla tehtäisi ulkomailla ja tyhmät niitä ostaa.Suomi on pilattu tyhmien päättäjien toimesta ja työt ulkoistettu ulkomaille.Nyt ulkomaiset tuppaavat vielä tekemään tännekkin ne työt mitä vähiä enään on.

Vierailija
297/417 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot sekä säästöt. Lainat ei ole menoja tt-tuessa. Ei saa omistaa kesämökkiä tai asuntovaunua tai venettä tai moottoripyörää, ne pitää myydä ja käyttää niistä saadut rahat lasten ruokiin ja lääkkeisiin.

Spämmääjä ilmoitettu. Poistoon.

Vierailija
298/417 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaukana ollaan niistä ajoista, kun 70-luvulla menin ensimmäiseen työpaikkaani. Silloin työntekijöitä pidettiin firman tärkeänä voimavarana, nyt työntekijät ovat enää se pakollinen paha. Onneksi pääsen itse ensi vuonna eläkkeelle ja pois nykyisestä läpimädästä työelämästä, mutta sääliksi käy nuoria, joilla työelämä on vasta alussa.

Jokainen voi alkaa yrittäjäksi niin ei tarvitse olla kenenkään kyykytettävänä. Olisiko niin että nykypäivänä työntekijät osaavat käyttää hyväksi heille suotuja etuja ja työnteko jää joskus vähemmälle huomiolle. Pari vuotta sitten oli juttu lahtelaisesta kangaskaupppiaasta joka palkkasi työntekijän mutta aika pian sai kuulla tämän jäävän vanhempainvapaalle ja hän joutui ottamaan pankkilainaa tämän vuoksi. Maksoi siis rahaa mutta työpanos jäi saamatta. 

Työpaikkoja on varmasti monenlaisia ja jos tuntuu että ei viihdy niin kannattaa vaihtaa paikkaa jos vain mahdollista. Työskentelen sairaalassa ja ainakaan itsellä ei ole mitenkään pahaa sanottavaa työstä. Jos sama henkilöstö viihtyy vuosikymmenien ajan niin sitten varmaan viihtyy tai on niin tyhmä että ei ymmärää lähteä niin kuin yksi työkaveri kerran sanoi.

Potkulaki koskee myös sairaaloita ja vuoden työsopimukset ilman perustetta, jotka tulivat kesäkuun alussa voimaan.

Hoitoalalla maksetaan älyttömät määrät erilaisia lisiä eri päivinä ja vuorokaudenaikoina tehdyistä töistä ja ihan siitäkin, että on antanut numeronsa, jotta siihen voi soittaa työvuoron ulkopuolisina aikoina. On yli-, lisä- ja kaikenlaisia aputöitä, joista maksetaan moninkertaista palkkaa. Nämä jos oikeasti saataisiin kitkettyä edes puoleen nykyisestä, siihen loppuisi julkisen sektorin rahoitusongelmat.

Normaalissa vuorossa arkipäivinä iltatyölisä klo 18-22, yötyölisä 22-07. Lauantai-työlisä lauantaisin klo 6-18, jonka jälkeen su-työkorvaus su klo 24 asti. Mistä älyttömistä määristä lisistä sinä oikein puhu ja mikä moninkertainen palkka? Kun 38,25 h/vk täyttyy, maksetaan yksinkertaista tuntipalkkaa 40 h asti (lisätyön nimellä). Yksityisellä puolella maksetaan myös ilta- ja yötyökorvauksia, lauantailisää, su-lisää, lisätyötä sekä ylityötä. 

Meillä ainakin maksetaan noiden lisien päälle jatkuvasti myös lisätyölisiä ja kun työssäoloaika ylittyy esim. leikkausjonon purkamistöiden takia tietyllä tuntimäärällä, maksetaan siitäkin ylityökorvaus lisätyökorvauksen päälle. 

Vierailija
299/417 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään muulla ei ole velvollisuutta uhrata elämäänsä ja terveyttään, jotta yrittäjä vaurastuisi.


Jos on oma yritys, niin tee mitä haluat, mutta älä odota, että muu säälistä tai hyvää hyvyyttään tulevat auttamaan.


Ehkä kannattaa yhtiökumppanin kanssa perustaa se firma, niin on kaksi orjaa valmiina.

Vierailija
300/417 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan pyhälisien poistoa.  Kirkkoontuskin monikaan pyhänä menee. Arkivapaat ovat jo erittäin hyödyllisiä, ei enää lisäkorvausta tarvitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi