Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En millään jaksaisi enää matkustella..

Vierailija
23.06.2026 |

Tosi outo ongelma. Olen yh ja rahasta ei ole kiinni. Ollaan käyty tämä kesänä jo yhdellä pitkällä matkalla ja olen edelleen siitä reissusta niin puhki ettei tosikaan. Kaikki se ennakkovalmistelu, selvittäminen, googlailu ja asioiden hoito. Huh ja huh! Ja sitten reissussa se ruuan määrä, koko ajan pitää maksaa ja ostaa ja ostaa ja maksaa. (Omatoimi reissu)

Nyt lapset haluaisi vielä ainakin Tallinnaan. En millään jaksaisi enää. Laivalla hinnat tapissa, maissa taas minä johdan joukkoa ja maksan ja ostan. Ollaan matkusteltu kaukomatkoillakin ja nyt kun ikää melki 50v. niin tuntuu, että joku matkustelun glamour on poissa. Ei huvittaisi alkaa selvittämään mitään, säätään ja sohlaan. 

Mitä tää nyt on? Olen ihmeissäni itsekin, enkä enää jaksa vai mistä kyse?

Haluisin mennä yksin jonnekin ja vaan katsella ihmisten kulkemista ja istahtaa ja nauttia. Mutta lasten kanssa vaikka he ovat tosi hyviä matkakavereita ja joustavia, joutuu koko ajan miettimään onko kaikilla kaikki hyvin jne. 

Omatoimimatka ei tunnu enää lomalta, kun se on koko ajan yhtä selvittämistä. Pitääkö kokeilla välillä all inclusiveä, jotta vois itsekin vähän levähtää?

Kokemuksia?

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Kreikassa on turistivero

Vierailija
122/124 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimit matkatoimistona muille, matkanjohtajana ja oppaana matkan ajan. Järjestät ohjelmaa ja huvituksia matkaseurueelle, jotka ehkä eivät tykkääkään ja kritiikki kohdistuu sinuun. Eivät halua maksaa mistään mitään ekstraa  jos eivät mieltyneet järjestelyihin. Joo ei ikinä enää tuollaista palkatonta työtä muiden hyväksi, oma loma täysin pilalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ekaa kertaa vuosiin pakettimatkalla toukokuussa ja olipa se rentouttavaa. Ei tarvitse miettiä eikä selvittää mitään. Lentokentältä oppaan perässä bussiin ja takas kentälle suoraan hotellin pihalta. Viikon luin, kävelin ja otin aurinkoa. En käynyt varsinaisesti missään nähtävyyksissä. Oli rentouttavin loma vuosiin. Mukana mies ja kolme teiniä. Jälkikäteen kyselin olisivatko kaivanneet enemmän puuhaa ja kuulemma missään nimessä ei, sai vaan olla. Taidan ottaa tavaksi. Hintaerokin oli minimaalinen omatoimilomaan verrattuna.  

Kun mukana ois ollut kolme alakoululaista sä olisit saanut vahtia heitä altaalla koko loman... 

Nekin vuodet ja reissut on koettu. Se oli sitä aikaa ja nyt jotain muuta. 

Vierailija
124/124 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimit matkatoimistona muille, matkanjohtajana ja oppaana matkan ajan. Järjestät ohjelmaa ja huvituksia matkaseurueelle, jotka ehkä eivät tykkääkään ja kritiikki kohdistuu sinuun. Eivät halua maksaa mistään mitään ekstraa  jos eivät mieltyneet järjestelyihin. Joo ei ikinä enää tuollaista palkatonta työtä muiden hyväksi, oma loma täysin pilalla.

Jos et pidä siitä, että joudut tekemään tuollaista, miksi ihmeessä silti teit niin? Sinulla on ollut täysi vapaus milloin tahansa todeta että tästä hetkestä eteenpäin et toimi matkanjohtajana, oppaana etkä tapahtumajärjestäjänä muille vaan nautit lomastasi niin kuin haluat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi