Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"miten noin nätti tyttö uskaltaa olla yksin täällä metsässä", Linnea Leinon HIRVITTÄVÄ KOKEMUS metsäreissulla???

Vierailija
22.06.2026 |

Joko on kriisiapu paikalla ja ne miehet vankilassa, APUAAAAAA"!!!!!!!!!

 

 https://www.is.fi/viihde/art-2000012094209.html

Kommentit (1534)

Vierailija
1321/1534 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän lajin Jani tapaisi mieluummin metsässä? Aikamoista toimintaa naisilta tämä. On ehkä aihettaa olettaa että kaikki vaeltavat naiset toimivat näin. Yleltä tämäkin.

 

"41-vuotias Jani kertoo tilanteesta, joka alkoi, kun kaksi tuntematonta naista saapui tulipaikalle.

– Toinen tenttasi meitä kuin Napakympissä ja tilanne oli erittäin painostava. Jossain kohtaa, kun häiriköinnistä ei tullut loppua, lähdimme tunturiin, jotta saisimme hetken rauhaa.

Häiriköinti ei kuitenkaan loppunut siihen.

– Reissun jälkeen nainen käytti meiltä tentattuja tietoja hyväkseen ja kävi yhden seurueen jäsenen työpaikalla sekä lähetti kohtuullisen romanttisia viestejä hänelle. Tästä kyllä toivuttiin, mutta ihmisiä kartan luonnossa kahta kauheammin tämän tapauksen jälkeen, Jani kertoo."

 

Onkohan kukaan mies mennyt noilla spekseillä miehen työpaikalle? 

edit. naisen työpaikalle, tai no, miksei miehenkin ;-)

Vierailija
1322/1534 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kummallista jos tuollainen kysymys on olevinaan pelottavaa ahdistelua. Kyllä jotain pitäisi kestääkin ja tämä menee siihen kategoriaan. Kai sitä nyt voi omassa päässä kehitellä vaikka mitä pelkoja vaikka toinen ei sano sanaakaan. Sehän voi olla vielä pelottavampaa että joku mies tulee vastaan eikä sano mitään. Siitäkin voisi varmaan tehdä lehtijutun että voisihan sitä nyt tervehtiä ja sanoa muutaman sanan eikä olla hiljaa kun se pelottaa niin kovasti. Ei näillä mikään kelpaa, koska ongelma on omassa päässä.

Linnea sanoi useimpien ihmisten olevan aivan mukavia, mutta kertoi pariin kertaan miesten sanoneen epäasialliseen sävyyn: "Eikö noin nättiä tyttöä pelota yksin täällä metsässä?" Hän ei syytä noita miehiä väkivallasta, vaan pelottelusta, jota karhu taas ei ole koskaan tehnyt. Useimmat kerrat, kun ihminen näkee karhun metsässä, he sivuuttavat toisensa matkan päästä. Karhu pitää mieluummin etäisyyttä ja ihminen voi auttaa asiaa pitämällä ääntä. Tämän on Linneakin saattanut omin silmin havaita. Jokainen tietää, että tilanne on paljon vaarallisempi, jos yllättäin päätyy vaikka emokarhun ja pentujen väliin. 

Useimmat miehet käyttäytyvät hyvin, useimmiten karhu väistää jne., mutta artikkelissa luki näin

"Haastattelun yhteydessä Leino pohti, että jos pitäisi valita, hän kohtaisi metsässä mieluummin karhun kuin miehen."

Linnea siis kirjaimellisesti pitää miestä lähtökohtaisesti vaarallisempana kuin karhua. 

Linnea oli itse kohdannut pelottelua miesten taholta, ei karhujen. 

Siis Linnea koki epämukavuutta miesten epäasiallisesti käytöksestä.  Ei hän ole kertonut pelkäävänsä heitä fyysisesti, mutta täällä sekin on väännetty niin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/1534 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän lajin Jani tapaisi mieluummin metsässä? Aikamoista toimintaa naisilta tämä. On ehkä aihettaa olettaa että kaikki vaeltavat naiset toimivat näin. Yleltä tämäkin.

 

"41-vuotias Jani kertoo tilanteesta, joka alkoi, kun kaksi tuntematonta naista saapui tulipaikalle.

– Toinen tenttasi meitä kuin Napakympissä ja tilanne oli erittäin painostava. Jossain kohtaa, kun häiriköinnistä ei tullut loppua, lähdimme tunturiin, jotta saisimme hetken rauhaa.

Häiriköinti ei kuitenkaan loppunut siihen.

– Reissun jälkeen nainen käytti meiltä tentattuja tietoja hyväkseen ja kävi yhden seurueen jäsenen työpaikalla sekä lähetti kohtuullisen romanttisia viestejä hänelle. Tästä kyllä toivuttiin, mutta ihmisiä kartan luonnossa kahta kauheammin tämän tapauksen jälkeen, Jani kertoo."

 

Onkohan kukaan mies mennyt noilla spekseillä miehen työpaikalle? 

Tuskin työpaikalle, mutta muuten jotkut miehet tekevät noin ja taatusti useammin kuin naiset

Vierailija
1324/1534 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ihan samalla lailla naisiltakin naisille tulee ulos kommentteja, joita ei ehkä ole kovin mietitty. Välillä osuu ja uppoaa ja joskus kuulija on "herkällä" tuulella ja pahoittaa mielensä ja joskus menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Itsekin taatusti olen sanonut toiselle jotain typerää tarkoittamatta silti toista loukata. Samoin kuin itse olen jäänyt miettimään, että mitä mulle just sanottiin.  Elämä on. Aina ei onnistu. Olen siis itse nainen. Ja pelkään kuitenkin karhuja enemmän kuin miehiä jos sellainen nyt sattuisi vastaan tulemaan.

Mutta on vähän eri asia nämä satunnaiset, tilanteeseen sopimattomat, möläytykset. Tuo mistä Linnea puhuu, on toistuvaa ja kertoo eräänlaisesta ilmiöstä. Ja asenteista. Jotka metsän yhteydessä kuulostavat uhkaavilta.

Niin jos haluaa niin kuulla käydessään ikuista sotaa

Että jos metsässä vaeltaessa kohtaa useamman kerran vastaavan kommentin, johtuu se siitä, että haluaa kuulla ikuista sotaa? Tämä vaatii jo sitä kuuluisaa mentaaliakrobatiaa...

Aivanko oikeasti ajattelette, että mies suunnittelee vaellusreissun, valitsee ja ehkä ostaa tarvikkeita, ainakin nyt ruuat. Katselee karttoja, valitsee reitin, ilmoittaa läheisilleen mihin menee, viilaa grammoja rinkasta. Ihan vaan että pääsee raiskaamaan naisen? Kyllä varmastikin joo.

En tiedä, mitä miehen päässä liikkuu. Kerro sinä, kun kerran tiedät, MIKSI sen nuoren ja nätin pitäis jotain metsässä pelätä? Ei muiden. Ei vanhojen ja ei-niin-nättien. Tähän ei jostain syystä saa ikinä vastausta.

Vierailija
1325/1534 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, ettei Linnea Leino ollut tyytyväinen juttuun, eikä ainakaan siitä nousseeseen kohuun.  Hänestä kun on tehty jonkinlainen miesvihaaja. Painotukset ja otsikointi on kuitenkin ollut toimittajan valinta ja agenda. Tätähän näkee toimittajissa yhä enemmän. Eivät uutisoi vaan ovat enemmänkin aktivisteja.

Linnean sanomisissa ei ollut mitään oikeaa syytä kohuun. Ihan sama miten toimittaja on "painottanut", vaikka mikään pääasiahan tämä ei jutussa nytkään todella ollut. 

Se, että nainen kertoo, että pari mieskohtaamista vaelluksilla on herättänyt pelkoa ja inhotusta tms, pitää voida sanoa, ilman että joku kansanedustaja (!) ja peesaava täysin epäasiallisesti länkyttävä "miesasiasmiesjoukko" ryntää lynkkamaan, samaistuu limaisiin miehiin, eikä siihen suurimpaan osaa ihmisiä, joiden kerrottiin olleen mukavia ja asiallisia.

Linnea puhui omasta kokemuksestaan valleusretkillä, ei henkilöinyt millään tavalla näitä em. miehiä ja ainoastaan he itse voivat itsensä jutusta ehkä tuurilla tunnistaa, ei kukaan muu. Jotkut vaativat jopa "todisteita". Ei ole mistään rikosasiasta kyse, vaan parista ikävästä ja pelkoa herttäneestä kokemuksesta, jotka toki sai kertoa.

Onneksi mitään pehempaa ei Linnealle ole vaelluksillaan sattunut, näitä em.tapauksia ja sitä kantapään pahempaa rakkohommaa enempää.

Herneen aivoihin vetäminen tästä, meuhkaaminen ja Liennean ja samaan syssyyn kaikkien naisten haukkuminen ja alentaminen on todella naisvihaa ja kertoo, että tasa-avossa on vielä tekemistä. Että naisetkin voisivat puhua omista aidoista kaikenlaisista miehiinkin liiittyvistä kokemuksistaan normaalisti, ilman jonkun miesjoukon uhkaavaa vihanpurkausta ja lynkkausmentaliteettia.

Joo, miesvihan havaitseminen on naisvihaa. Keskustelun aika on ohi

"Keskustelun aika on ohi"

Kerrohan toki vielä, minkä aika sitten on?

Vierailija
1326/1534 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen erottaa milloin mies on vaan vähän tollo ja harmiton, heittää tyhmää läppää. Naiset ovat yleensä fyysisesti miestä heikompia ja on kehittynyt aika hyvä arviointikyky milloin se läpänheitto ei olekaan ihan harmitonta vaan on syytä olla varuillaan. Ymmärrän Linneaa ihan täysin, joistain miehistä vaan huomaa häiriintyneisyyden ja ei ole varmasti yksinään kauhean kiva miettiä keskellä ei-mitään että mitenhän tässä nyt käy.

Todellakin. Ja naisen on tärkeää luottaa paitsi kokemuksiensa tuomaan tietoon, niin myös suoriin tuntemuksiinsa, jos joku mies ja tilanne herättää ikävän tunteen ja pelkoa. Silloin tulee luottaa myös ns. vaistoon. 

Aivot kerää jatkuvasti dataa mahdollisesta vaarasta, myös alitajunnassa, ja jos järjestelmä hälyttää ikävällä pelkotuntemuksella tai kehon reagoinnilla, niin on aika toimia ja suojata itsensä ja poistaa itsensä tilanteesta välittömästi.

Monet rikoksen uhrit kertovat jälkeenpäin, että ensin tuli ikävä tunne ja pelotti ja myös oma keho saattoi fyysisesti reagoida, (värisyttää, "niskavillat nousee pystyyn" tms.) ilman mitään varsinaista isoa syytä, ja se sitten selitettiin järjellä pois, että eihän nyt tuollainen mitään tarkoita, pikkujuttu, pelkkää läppää... jne. 

Naisten tulee luottaa omaan kokemukseensa ja tuntemuksiinsa. Niin voi pelastua kaikenmoiselta kurjalta.

Niin että koskaan ei pelota turhaan? Kyllä mua ainakin miehenä on pelottanut, mutta varmasti pyhä sukupuoli tässäkin erehtymätön 

Tietenkin pelkoa tunnetaan myös tilanteissa, joissa ei lopulta käynyt mitään. Mutta niin kuin sanonta kuuluu, parempi virsta väärään kuin vaaksa vaaraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1327/1534 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen ulkonäköä ei saa kommentoida??? Jatkuvastihan somessa kommentoidaan jonkun ulkonäköä. 'Olet upea' 'Näytät mahtavalta' 'Kaunis' ym. Kun kehutaan ulkonäköä, se tuntuukin olevan ihan sallittua, mutta 'olet l##ski' on kielletty sanoa. Kumpikin kuitenkin viittaa ihmisen ulkoiseen olemukseen.

Eli on turha sanoa, ettei ulkonäköä saa kommentoida! 

Ehei. Ulkonäköä saa kommentoida, mutta ainoastaan, jos kuulut itse viiteryhmään x. Jos esim kehut toista kauniiksi, se on hyväksyttävää, jos kehun vastaanottaja niin haluaa. Jos ei, hän voi loukkaantua. Jos olet esim. mies, sinun tulee pitää turpasi kiinni.

Sinun kehoasi voidaan julkisesti häpäistä ja haukkua, ja esim. peniksen kokosi voidaan spekuloida, joska olet limainen setämies!

Tämä on sitä parempaa sananvapautta. T. Feministi

Hassua, et tää yks haluaa esiintyä feministinä, vaikka halveksii feministejä. Lisäksi juttunsa ovat kaukana feminismistä, eli ei edes tiedä, mitä yrittää halveksia.

Miten tuo eroaa intersektionaalisesta feminismistä? Jos olet mies, pidä turpasi kiinni. Ja saat kommentoida ryhmää x ainoastaan, jos kuulut ryhmään y tai z. Väliä ei ole niinkään sillä, mitä sanotaan, vaan sillä kuka sanoo ja missä kohtaa on etuoikeuskehällä.

Mikä tässä nyt meni väärin? Avaa hieman tätä feminismiäsi, kun olet ilmeisesti alan asiantuntija.

Missä todellisuudessa toisen pilkkaaminen ja häpäiseminen on ok? Ei ainakaan feminismissä. 

Jos lyödään alhaalta ylöspäin. Et ole näköjään tutustunut intersektionaalisiin etuoikeuskehiin.

Esim. Jos sanon, että Petteri Orpo on ruma ja ilkeä setä, se on täysin ok. Jos sanon samaa vaikkapa Marinista, se on naisvihaa.

Hassua olisi kutsua Marinia sedäksi. Mutta noista kehistä puhutaan joo usein palstalla. Todella väärin ymmärtäen (tahallisesti). Kenen tahansa ulkonäön arvostelu on moukkamaista. Poliitikon ulkonäöllä ei pitäisi olla mitään merkitystä, vain teoilla.

Vierailija
1328/1534 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ihan samalla lailla naisiltakin naisille tulee ulos kommentteja, joita ei ehkä ole kovin mietitty. Välillä osuu ja uppoaa ja joskus kuulija on "herkällä" tuulella ja pahoittaa mielensä ja joskus menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Itsekin taatusti olen sanonut toiselle jotain typerää tarkoittamatta silti toista loukata. Samoin kuin itse olen jäänyt miettimään, että mitä mulle just sanottiin.  Elämä on. Aina ei onnistu. Olen siis itse nainen. Ja pelkään kuitenkin karhuja enemmän kuin miehiä jos sellainen nyt sattuisi vastaan tulemaan.

Mutta on vähän eri asia nämä satunnaiset, tilanteeseen sopimattomat, möläytykset. Tuo mistä Linnea puhuu, on toistuvaa ja kertoo eräänlaisesta ilmiöstä. Ja asenteista. Jotka metsän yhteydessä kuulostavat uhkaavilta.

Niin jos haluaa niin kuulla käydessään ikuista sotaa

Että jos metsässä vaeltaessa kohtaa useamman kerran vastaavan kommentin, johtuu se siitä, että haluaa kuulla ikuista sotaa? Tämä vaatii jo sitä kuuluisaa mentaaliakrobatiaa...

Aivanko oikeasti ajattelette, että mies suunnittelee vaellusreissun, valitsee ja ehkä ostaa tarvikkeita, ainakin nyt ruuat. Katselee karttoja, valitsee reitin, ilmoittaa läheisilleen mihin menee, viilaa grammoja rinkasta. Ihan vaan että pääsee raiskaamaan naisen? Kyllä varmastikin joo.

En tiedä, mitä miehen päässä liikkuu. Kerro sinä, kun kerran tiedät, MIKSI sen nuoren ja nätin pitäis jotain metsässä pelätä? Ei muiden. Ei vanhojen ja ei-niin-nättien. Tähän ei jostain syystä saa ikinä vastausta.

Kenenkään ei tarvitse metsässä pelätä. Paitsi karhua jos joutuu emän ja poikasten väliin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1329/1534 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen erottaa milloin mies on vaan vähän tollo ja harmiton, heittää tyhmää läppää. Naiset ovat yleensä fyysisesti miestä heikompia ja on kehittynyt aika hyvä arviointikyky milloin se läpänheitto ei olekaan ihan harmitonta vaan on syytä olla varuillaan. Ymmärrän Linneaa ihan täysin, joistain miehistä vaan huomaa häiriintyneisyyden ja ei ole varmasti yksinään kauhean kiva miettiä keskellä ei-mitään että mitenhän tässä nyt käy.

Todellakin. Ja naisen on tärkeää luottaa paitsi kokemuksiensa tuomaan tietoon, niin myös suoriin tuntemuksiinsa, jos joku mies ja tilanne herättää ikävän tunteen ja pelkoa. Silloin tulee luottaa myös ns. vaistoon. 

Aivot kerää jatkuvasti dataa mahdollisesta vaarasta, myös alitajunnassa, ja jos järjestelmä hälyttää ikävällä pelkotuntemuksella tai kehon reagoinnilla, niin on aika toimia ja suojata itsensä ja poistaa itsensä tilanteesta välittömästi.

Monet rikoksen uhrit kertovat jälkeenpäin, että ensin tuli ikävä tunne ja pelotti ja myös oma keho saattoi fyysisesti reagoida, (värisyttää, "niskavillat nousee pystyyn" tms.) ilman mitään varsinaista isoa syytä, ja se sitten selitettiin järjellä pois, että eihän nyt tuollainen mitään tarkoita, pikkujuttu, pelkkää läppää... jne. 

Naisten tulee luottaa omaan kokemukseensa ja tuntemuksiinsa. Niin voi pelastua kaikenmoiselta kurjalta.

Niin että koskaan ei pelota turhaan? Kyllä mua ainakin miehenä on pelottanut, mutta varmasti pyhä sukupuoli tässäkin erehtymätön 

Voi varmasti pelottaa joskus myös syyttä.

Itse en jäisi kuitenkaan enää katsomaan kovin helposti, kuinka paljon sitä syytä on tai ei ole. Kokemus opettaa.

Miksi edes jäisin väkisin tilanteeseen, jossa minua pelottaa ja tulee ikävä olo, jos voin usein kohtuu helpostikin vain vaikka lähteä pois.

Kirjoitustapasi naisia kohtaan on koko ajan muuten ala-arvoinen ja halveksuva. Miksi et voi tavallisesti ilman sarvia ja hampaita esittää omia kysymyksiäsi? Vai onko naisten alentaminen niin selkärangassa, ettet kielenkäyttöäsi enää edes itse huomaa tai ymmärrä halventavaksi ("pyhä sukupuoli" tms.) Tai sitten et edes halua mitään asiallista keskustelua. Ei tällaisiin viesteihin viitsi useinkaan vastata.

Lue ketju niin näet perusteet halveksunnalle. Ei se silti kaikkia naisia koske, sillä moni kirjoittanut ihan tolkullisia. Mutta pyhänä te feministit sukupuoltanne pidätte ja siksi teille on mahdotonta ymmärtää, että voisitte syyllistyä ylilyönteihin.

 

Pelkää sinä vaan ja poistu paikalta kun tulen sinne. Ei tässä yhden hysteerikon peloista niinkään ole kyse. Ei varsinkaan, jos ratkaiset tilanteen poistamalla, etkä vaatimalla muita poistumaan.

Eri, mutta nimittelet mm Linneaa hysteeriseksi. Taidat nimitellä yleensäkin naisia....

Mitä sitten?

Vierailija
1330/1534 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän lajin Jani tapaisi mieluummin metsässä? Aikamoista toimintaa naisilta tämä. On ehkä aihettaa olettaa että kaikki vaeltavat naiset toimivat näin. Yleltä tämäkin.

 

"41-vuotias Jani kertoo tilanteesta, joka alkoi, kun kaksi tuntematonta naista saapui tulipaikalle.

– Toinen tenttasi meitä kuin Napakympissä ja tilanne oli erittäin painostava. Jossain kohtaa, kun häiriköinnistä ei tullut loppua, lähdimme tunturiin, jotta saisimme hetken rauhaa.

Häiriköinti ei kuitenkaan loppunut siihen.

– Reissun jälkeen nainen käytti meiltä tentattuja tietoja hyväkseen ja kävi yhden seurueen jäsenen työpaikalla sekä lähetti kohtuullisen romanttisia viestejä hänelle. Tästä kyllä toivuttiin, mutta ihmisiä kartan luonnossa kahta kauheammin tämän tapauksen jälkeen, Jani kertoo."

 

Onkohan kukaan mies mennyt noilla spekseillä miehen työpaikalle? 

Tuskin työpaikalle, mutta muuten jotkut miehet tekevät noin ja taatusti useammin kuin naiset

Onko sinulla esimerkkejä tästä? Ja ihan konkreettisia, ei että omassa päässä tuntuu joltain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1331/1534 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kummallista jos tuollainen kysymys on olevinaan pelottavaa ahdistelua. Kyllä jotain pitäisi kestääkin ja tämä menee siihen kategoriaan. Kai sitä nyt voi omassa päässä kehitellä vaikka mitä pelkoja vaikka toinen ei sano sanaakaan. Sehän voi olla vielä pelottavampaa että joku mies tulee vastaan eikä sano mitään. Siitäkin voisi varmaan tehdä lehtijutun että voisihan sitä nyt tervehtiä ja sanoa muutaman sanan eikä olla hiljaa kun se pelottaa niin kovasti. Ei näillä mikään kelpaa, koska ongelma on omassa päässä.

Linnea sanoi useimpien ihmisten olevan aivan mukavia, mutta kertoi pariin kertaan miesten sanoneen epäasialliseen sävyyn: "Eikö noin nättiä tyttöä pelota yksin täällä metsässä?" Hän ei syytä noita miehiä väkivallasta, vaan pelottelusta, jota karhu taas ei ole koskaan tehnyt. Useimmat kerrat, kun ihminen näkee karhun metsässä, he sivuuttavat toisensa matkan päästä. Karhu pitää mieluummin etäisyyttä ja ihminen voi auttaa asiaa pitämällä ääntä. Tämän on Linneakin saattanut omin silmin havaita. Jokainen tietää, että tilanne on paljon vaarallisempi, jos yllättäin päätyy vaikka emokarhun ja pentujen väliin. 

Useimmat miehet käyttäytyvät hyvin, useimmiten karhu väistää jne., mutta artikkelissa luki näin

"Haastattelun yhteydessä Leino pohti, että jos pitäisi valita, hän kohtaisi metsässä mieluummin karhun kuin miehen."

Linnea siis kirjaimellisesti pitää miestä lähtökohtaisesti vaarallisempana kuin karhua. 

Linnea oli itse kohdannut pelottelua miesten taholta, ei karhujen. 

Sehän tässä koko idea onkin, kun Linnea ei kohdannut mitään Pelotttelua. Linnealle on joku mies puhunut, itse oletti kyseessä olevan "limainen mies". Aivan harhaa koko stoori. Ja en ole lainaamasi ja olen nainen. Tuolla koko artikkelilla ei ole mitään totuuspohjaa. Paitsi se, että Linneaa jännitti.

Vierailija
1332/1534 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän lajin Jani tapaisi mieluummin metsässä? Aikamoista toimintaa naisilta tämä. On ehkä aihettaa olettaa että kaikki vaeltavat naiset toimivat näin. Yleltä tämäkin.

 

"41-vuotias Jani kertoo tilanteesta, joka alkoi, kun kaksi tuntematonta naista saapui tulipaikalle.

– Toinen tenttasi meitä kuin Napakympissä ja tilanne oli erittäin painostava. Jossain kohtaa, kun häiriköinnistä ei tullut loppua, lähdimme tunturiin, jotta saisimme hetken rauhaa.

Häiriköinti ei kuitenkaan loppunut siihen.

– Reissun jälkeen nainen käytti meiltä tentattuja tietoja hyväkseen ja kävi yhden seurueen jäsenen työpaikalla sekä lähetti kohtuullisen romanttisia viestejä hänelle. Tästä kyllä toivuttiin, mutta ihmisiä kartan luonnossa kahta kauheammin tämän tapauksen jälkeen, Jani kertoo."

 

Onkohan kukaan mies mennyt noilla spekseillä miehen työpaikalle? 

Tämähän on todella törkeää. En muista nähneeni kuitenkaan vauvalla satojen sivujen viestiketjua. Kumma juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1333/1534 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän lajin Jani tapaisi mieluummin metsässä? Aikamoista toimintaa naisilta tämä. On ehkä aihettaa olettaa että kaikki vaeltavat naiset toimivat näin. Yleltä tämäkin.

 

"41-vuotias Jani kertoo tilanteesta, joka alkoi, kun kaksi tuntematonta naista saapui tulipaikalle.

– Toinen tenttasi meitä kuin Napakympissä ja tilanne oli erittäin painostava. Jossain kohtaa, kun häiriköinnistä ei tullut loppua, lähdimme tunturiin, jotta saisimme hetken rauhaa.

Häiriköinti ei kuitenkaan loppunut siihen.

– Reissun jälkeen nainen käytti meiltä tentattuja tietoja hyväkseen ja kävi yhden seurueen jäsenen työpaikalla sekä lähetti kohtuullisen romanttisia viestejä hänelle. Tästä kyllä toivuttiin, mutta ihmisiä kartan luonnossa kahta kauheammin tämän tapauksen jälkeen, Jani kertoo."

 

Onkohan kukaan mies mennyt noilla spekseillä miehen työpaikalle? 

Tuskin työpaikalle, mutta muuten jotkut miehet tekevät noin ja taatusti useammin kuin naiset

Sukupuolesta riippumatta pitäisi osata riittävän selvästi, mutta asuallisesti sanoa, ettei halua toisen jatkavan huomionosoituksiaan. Vaikeneminen ei aina riitä ja voi olla hyvin epäääräistä. Toisen osapuolen kuuluu tätä ilmaistua toivetta kunnioittaa.

Vierailija
1334/1534 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän lajin Jani tapaisi mieluummin metsässä? Aikamoista toimintaa naisilta tämä. On ehkä aihettaa olettaa että kaikki vaeltavat naiset toimivat näin. Yleltä tämäkin.

 

"41-vuotias Jani kertoo tilanteesta, joka alkoi, kun kaksi tuntematonta naista saapui tulipaikalle.

– Toinen tenttasi meitä kuin Napakympissä ja tilanne oli erittäin painostava. Jossain kohtaa, kun häiriköinnistä ei tullut loppua, lähdimme tunturiin, jotta saisimme hetken rauhaa.

Häiriköinti ei kuitenkaan loppunut siihen.

– Reissun jälkeen nainen käytti meiltä tentattuja tietoja hyväkseen ja kävi yhden seurueen jäsenen työpaikalla sekä lähetti kohtuullisen romanttisia viestejä hänelle. Tästä kyllä toivuttiin, mutta ihmisiä kartan luonnossa kahta kauheammin tämän tapauksen jälkeen, Jani kertoo."

 

Onkohan kukaan mies mennyt noilla spekseillä miehen työpaikalle? 

Tuskin työpaikalle, mutta muuten jotkut miehet tekevät noin ja taatusti useammin kuin naiset

Onko sinulla esimerkkejä tästä? Ja ihan konkreettisia, ei että omassa päässä tuntuu joltain.

Ei ihan noin rajusta, mutta useinkin miehet ovat lähestyneet epäasiallisesti, juurikin tytötellen,.mies on pysäyttänyt  mm sanoen Onpa sinulla kauniit silmät jne. Minusta tuo ei ole asiallista ja olen täysin varma, että naisia lähestytään paljon enemmän epäasiallisemmin kuin omat kokemukseni ovat. Onkos sinulla vastaavia kokemuksia kuin minkä esimerkin otit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1335/1534 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, ettei kenenkään ulkonäköä kommentoida ilman lupaa? 

Onko itsetunto oikeasti niin heikko, että romahtaa, jos joskus kuulee ei niin mieleisen kommentin?

Jos joku ilmaisee rivien välissä, että noin nätin olisi turvatonta liikkua yksin, niin kommentin sanoja on 99 % todennäköisyydellä juurikin vaarallinen saalistaja. Kenellekään muulle ei olisi tullut edes mieleen yhdistää noita asioita.

Juu ei varmaan...tällä logiikalla jokainen joka pitää lasten rajoittamatonta internetissä surffailua riskialttiina, on itse saalistaja, koska muuten ei olisi tullut mikään turvallisuusriski mieleen. Esimerkiksi Mannerheimin Lastensuojeluliitto on näköjään täynnä tällaisia saalistajia, ei ne muuten asiasta ymmärtäisi olla "huolissaan".

 

Vaikka kyllähän tämä infantiili ajattelumalli tunnettiin jos 70-luvulla, kun sanottiin että se joka toista haukkuu on ite.

Vierailija
1336/1534 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo uhkaava kommentti eikä yksin liikkuvasta naisesta vitsiä nähnytkään. Miehet ei vaan tajua, että tällaista naisten elämä on ollut vuosikymmenet, silmät selässä ja avaimet käsissä on liikuttava taatakseen turvallisuutensa.

Meillä sentään on ollut 25 v isoja mustia koiria, joiden kanssa on iltapimeälläkin uskaltanut kävellä.

Ihan yhtä vaarallista ulkona on miehelle

Keskimäärin ulkona liikkuminen on miehille vaarallisempaa fyysisen väkivallan ja rikosten uhriksi joutumisen osalta.https://stat.fi/fi/tilastot/tietoa-teemoittain/sukupuolten-tasa-arvo/va…

Ja silti muehet vähättelevät miesten vaarallisuutta toisille ihmisille. Vai onko niin, että vain miehet saavat kommentoida aiheesta?

Kuka vähättelee? Mies on keskimäärin juuri niin vaarallinen kuin tilastollisesti missäkin on. Jossain favelassa melkoisesti vaarallisempi kuin vaikkapa Tokiossa.

Joku kartellien hallitsema favelakin olisi vaarallisempi, jos se olisi täynnä karhuja. Tuo koko väite karhuista on niin pohjattoman älytön, että siihen tartutaan. Siksi sillä saa huomiota ja klikkejä. 

Ja edelleen, se pitää paikkansa, mistä se koko juttu lähti liikkeelle.

 

"...karhu käyttäytyy luonnollisesti ja sen toiminnan voi ennakoida. Karhu ei lähtökohtaisesti saalista tai vahingoita ihmistä ilman syytä, kun taas naisiin kohdistuva miesväkivalta ja seksuaalinen häirintä ovat todellisia ja arvaamattomia uhkia."

 

Tästä mielivaltaisuudesta esimerkkejä on lukemattomia.

Vierailija
1337/1534 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos niitä karhuja olisi se reippaasti yli kaksi miljoonaa Suomessa niin jotenkin veikkaisin, että olisi vaarallisempia naisille. 

Tää on tätä, kun ei haluta miettiä sitä juuriongelma. Että monin paikoin naiset pelkäävät. Silloinkin kun vaara ei ole todellinen. Kun ei voi tietää.

No mitä meinasitte tehä asialle?

-Kirjoittaa 500:nnen kirjan/artikkelin omasta miesvihasta

-Värjätä hiukset 

-Tanssia tiktokissa

-Abortoida poikasikiöt

-Vaatia rajoituksia miehille

-Lisätä intersektionaalista kasvatusta esim. kouluissa. Sellainen lukujärjestys, joka oli aikanaan eräässä amerikkalaisessa koulussa olisi hyvä, että pojat polvistuisivat joka tunnin alussa ja pyytäisivät tytöiltä anteeksi etuoikeuksiaan

Onpas taas kehittävä ja eteenpäivievä kommentti. Täällä haukutaan Linnea ja  naiset yleisesti siitä, kun osa miehistä käyttäytyy arveluttavalla tavalla ja se kerrotaan ääneen. Tai vaihtoehto on lapsellinen purkaus, kuten edellä. Mitään fiksua sanottavaa ei näköjään palstan miehiltä voi odottaa. Kannattaisko sit olla hiljaa?

Ai et kannata progressiivista feminististä ehdotustani?

Oletko joku fasisti?

Vierailija
1338/1534 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen erottaa milloin mies on vaan vähän tollo ja harmiton, heittää tyhmää läppää. Naiset ovat yleensä fyysisesti miestä heikompia ja on kehittynyt aika hyvä arviointikyky milloin se läpänheitto ei olekaan ihan harmitonta vaan on syytä olla varuillaan. Ymmärrän Linneaa ihan täysin, joistain miehistä vaan huomaa häiriintyneisyyden ja ei ole varmasti yksinään kauhean kiva miettiä keskellä ei-mitään että mitenhän tässä nyt käy.

Todellakin. Ja naisen on tärkeää luottaa paitsi kokemuksiensa tuomaan tietoon, niin myös suoriin tuntemuksiinsa, jos joku mies ja tilanne herättää ikävän tunteen ja pelkoa. Silloin tulee luottaa myös ns. vaistoon. 

Aivot kerää jatkuvasti dataa mahdollisesta vaarasta, myös alitajunnassa, ja jos järjestelmä hälyttää ikävällä pelkotuntemuksella tai kehon reagoinnilla, niin on aika toimia ja suojata itsensä ja poistaa itsensä tilanteesta välittömästi.

Monet rikoksen uhrit kertovat jälkeenpäin, että ensin tuli ikävä tunne ja pelotti ja myös oma keho saattoi fyysisesti reagoida, (värisyttää, "niskavillat nousee pystyyn" tms.) ilman mitään varsinaista isoa syytä, ja se sitten selitettiin järjellä pois, että eihän nyt tuollainen mitään tarkoita, pikkujuttu, pelkkää läppää... jne. 

Naisten tulee luottaa omaan kokemukseensa ja tuntemuksiinsa. Niin voi pelastua kaikenmoiselta kurjalta.

Niin että koskaan ei pelota turhaan? Kyllä mua ainakin miehenä on pelottanut, mutta varmasti pyhä sukupuoli tässäkin erehtymätön 

Voi varmasti pelottaa joskus myös syyttä.

Itse en jäisi kuitenkaan enää katsomaan kovin helposti, kuinka paljon sitä syytä on tai ei ole. Kokemus opettaa.

Miksi edes jäisin väkisin tilanteeseen, jossa minua pelottaa ja tulee ikävä olo, jos voin usein kohtuu helpostikin vain vaikka lähteä pois.

Kirjoitustapasi naisia kohtaan on koko ajan muuten ala-arvoinen ja halveksuva. Miksi et voi tavallisesti ilman sarvia ja hampaita esittää omia kysymyksiäsi? Vai onko naisten alentaminen niin selkärangassa, ettet kielenkäyttöäsi enää edes itse huomaa tai ymmärrä halventavaksi ("pyhä sukupuoli" tms.) Tai sitten et edes halua mitään asiallista keskustelua. Ei tällaisiin viesteihin viitsi useinkaan vastata.

Lue ketju niin näet perusteet halveksunnalle. Ei se silti kaikkia naisia koske, sillä moni kirjoittanut ihan tolkullisia. Mutta pyhänä te feministit sukupuoltanne pidätte ja siksi teille on mahdotonta ymmärtää, että voisitte syyllistyä ylilyönteihin.

 

Pelkää sinä vaan ja poistu paikalta kun tulen sinne. Ei tässä yhden hysteerikon peloista niinkään ole kyse. Ei varsinkaan, jos ratkaiset tilanteen poistamalla, etkä vaatimalla muita poistumaan.

Eri, mutta nimittelet mm Linneaa hysteeriseksi. Taidat nimitellä yleensäkin naisia....

Mitä sitten?

Sellaista! Tuollaiselle tuskin kukaan täällä enää vastaa! Heipat!

Vierailija
1339/1534 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnea vaikuttaa ihan hyvinvoivalta, vaikka on kohdannut metsässä miehen useasti. Silti sanoo, että kohtaisi mieluummin karhun kuin miehen. Olisikohan yhtä hyvinvoiva, jos olisi tosiaan kohdannut yhtä monta karhua kuin miestä siellä metsässä. Ei ehkä. 

Vierailija
1340/1534 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän lajin Jani tapaisi mieluummin metsässä? Aikamoista toimintaa naisilta tämä. On ehkä aihettaa olettaa että kaikki vaeltavat naiset toimivat näin. Yleltä tämäkin.

 

"41-vuotias Jani kertoo tilanteesta, joka alkoi, kun kaksi tuntematonta naista saapui tulipaikalle.

– Toinen tenttasi meitä kuin Napakympissä ja tilanne oli erittäin painostava. Jossain kohtaa, kun häiriköinnistä ei tullut loppua, lähdimme tunturiin, jotta saisimme hetken rauhaa.

Häiriköinti ei kuitenkaan loppunut siihen.

– Reissun jälkeen nainen käytti meiltä tentattuja tietoja hyväkseen ja kävi yhden seurueen jäsenen työpaikalla sekä lähetti kohtuullisen romanttisia viestejä hänelle. Tästä kyllä toivuttiin, mutta ihmisiä kartan luonnossa kahta kauheammin tämän tapauksen jälkeen, Jani kertoo."

 

Onkohan kukaan mies mennyt noilla spekseillä miehen työpaikalle? 

Tuskin työpaikalle, mutta muuten jotkut miehet tekevät noin ja taatusti useammin kuin naiset

Onko sinulla esimerkkejä tästä? Ja ihan konkreettisia, ei että omassa päässä tuntuu joltain.

Ei ihan noin rajusta, mutta useinkin miehet ovat lähestyneet epäasiallisesti, juurikin tytötellen,.mies on pysäyttänyt  mm sanoen Onpa sinulla kauniit silmät jne. Minusta tuo ei ole asiallista ja olen täysin varma, että naisia lähestytään paljon enemmän epäasiallisemmin kuin omat kokemukseni ovat. Onkos sinulla vastaavia kokemuksia kuin minkä esimerkin otit?

Tuo Juhan esimerkki oli Ylen juttu ihan kuin Linneankin. Liikun itse paljon luonnossa, eikä ole minkäänlaisia esimerkkejä. Ihmisen kohtaaminen jossain erämaassa on mukava juttu, mitä kauempana asutuksesta on, sitä enemmän se merkitsee että on apua jos jotain sattuu. Kummallista että minulle ei kukaan ole kommentonut silmiä eikä muutaakaan, kun tuntuu että täällä kaikki metsässä vähänkin käyneet ovat saaneet limaisia huomautuksia osakseen. Siis ihan oikeasti mies on vaelluksella vastaan tullessaan pysäyttänyt että onpa sinulla kauniit silmät? Aika erikoista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi