Onko se oikein, että työtön saa nukkua niin pitkää kuin haluaa, käydä festareilla ja istua terassilla vaikka koko päivän, kun työssäkäyvä
Raataa töissä 30 asteen helteessä ja palkaksi saa parikymppiä enemmän kuin työtön pummi?
Kommentit (70)
Öööööööööh miksi työttömät öööööööööh miksei työttömät öööööööööh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kuvittelet pösilö keskivertotyöttömällä olevan varaa luettelemiisi?
Tunnen ainakin 3 ihmistä jotka toimeentulotuella matkustelee ympäri maailmaa, istuu terasseilla ja käy joka kesä festareilla.
Et tunne.
Ottaako päähän, paskaduunaripersu, ottaako? 😘😘
Nuo ovat työssäkäyvien harrastuksia.
Öööööööööh öööööööööh öööööööööh öööööööööh öööööööööh öööööööööh öööööööööh öööööööööh öööööööööh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla työtön käy terasseilla tai festareilla?
Tukirahoilla tietenkin.
Paljonko ne tukirahat mahtavat olla?
Suomessa ei ketään pakoteta työhön, ketään ei ole haettua kotoa ja raahattu työpaikalle. En ymmärrä siis tätä aloitusta.
Sitä vaan ihmettelen, miksei ap irtisanoudu työstään? Joku työtön tulisi mieluusti tekemään hommat ja ap saisi nauttia siitä ihanasta työttömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla työtön käy terasseilla tai festareilla?
Kelan rahalla.
Kukaan ei pakota sinua raataamaan, voit ihan jättäytyä työttömäksi myös. Eli on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kuvittelet pösilö keskivertotyöttömällä olevan varaa luettelemiisi?
Nukkuminen kallis, elämä halpa.
Vierailija kirjoitti:
Valita pomolle asiasta tai hommaa parempi työpaikka. Perusta firma. vittuako täällä itket.
Joo, yhtään mikään ei estä ap;ta paikallisesti sopimasta itselleen huippupalkkaa. Eikä ole koskaan estänyt.
Sensijaa työttömällä ei ole varaa noihin juttuihin, joita ap haluaisi tehdä. Mun opiskelijattareni menee Tuskaan vapaaehtoishommiin. Ei hänelläkään olisi festarilippuun varaa mutta sillä tavoin pääsee ilmaiseksi. Hän ei muuten ole työtön vaan opiskelija ja yliopistolla duunissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla työtön käy terasseilla tai festareilla?
Kelan rahalla.
Sano summa?
Mä, kun olin työtön, mun veli antoi mulle Finnairin pisteitä, ei kerkeä käyttämään ja vaihdoin vielä asuntoa.
Olin Itävallassa 3 viikkoa ja loma maksoi mulle muutamia kymppejä, lentokenttäveroy. Paitsi veli tais maksaa nekin.
Liiton kautta sai festareille ostettua liput edullisemmin.
Mun ystävä maksoi liput virikkeellään ja käytettiin mun ja toisen ystävän jäsennumeroa lippujen ostoihin.
Olin aikoinaan terassilla töissä ja mun ystävä istui siellä viikon. Hänen oma viinipullo oli mulla altaalla ja joi sen päivän aikana. Seuraavana päivänä uusi.
Aina on vaihtoehtoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla työtön käy terasseilla tai festareilla?
Kelan rahalla.
Eipä näy Kelan sivuilla eri tukihakemuksissa "festarirahaa" tai "matkustusrahaa".
No eipä työttömyystuella terassilla istuta, mutta kahviloissa kylläkin. Ja vaihda festari huvipuistoon niin sitten ollaan oikeessa hintaluokassa.
kyllä on taas luonnevikainen aloittaja.
Kun itse olin vakituisessa työssä, en miettinyt sekuntiakaan työttömiä, minulla oli mukavampaakin tekemistä ja mietittävää.
Ap. on pelkkä myrkkykäärme, jos työttömiä ei olisi, hän keksisi kyllä jonkin toisen valituksen aiheen, ei tuollainen pysty olemaan tyytyväinen koskaan mihinkään!
'
*Idioottiap:n