Puolustusvoimat: Miehilläkin saa jatkossa olla pitkät hiukset
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Saako olla parta ja viikset?
Ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako olla parta ja viikset?
Ei
Miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä penat ja kalevit kiehuvat tästäkin.
Sitten ihmettelevät miksi ajattelevat ihmiset suhtautuvat kriittisesti asevelvollisuuteen.
Jos on vielä 19-vuotiaana kiukutteleva lapsi joka ei suostu parturiin niin ei sillon oo kyllä sotilaaksikaan.
Mutku mun identiteetti on mulle tärkee. Ei maan puolustus voi olla niin tärkee.
Ei ole kukaan vielä kertonut, miksi maanpuolustus ei onnistuisi pitkillä hiuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako olla parta ja viikset?
Ei
Miksi ei?
Liittyisköhän kaasunaamarin tiiviyteen. Ainakin tässä on tasa-arvo eikä naisetkaan saa pitää partaa ja viiksiä. Mikäli asia edelleen harmittaa, niin aina voi tehdä aloitteen asian muuttamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on myös Jonnella vai mikä Jone se oli, oikeus ottaa osaa.
Joskus on ottanut kun on reservin upseeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmiä te olette ja vihollinen voittaa teidät syystä.
Meillä on, Sergei hyvä, vain yksi vihollinen, joka on yrittänyt 46 kertaa kimppuun mutta tässä me edelleenkin olemme. Ja nyt NATO-kavereiden ja ehkä kohta ydinpelotteen kera.
Ollaan pikkasen kyllästytty teihin ja heitetään pihalle täältä desantit aika herkästi.
Kasvapa Jannica aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen tappaminen onnistuu niin pitkän tukan kanssa kuin ilmankin. Ymmärrettävä uudistus, nykyaikana hygieniasta voidaan pitää huolta pitkänkin tukan kanssa.
Sotilaskoulutuksen ei oo tarkotus olla mikään yliopisto jossa saa olla minkälainen haluaa kuhan vaan vastaa tenttikysymyksiin oikein.
Paineensietokyvyn kehittäminen on ihan yhtä tärkeää ku rynkyllä ampumisen opettelu.
Miten hiusten pituus tähän liittyy?
Se on osa sisäkuria. Sodankylän sissikomppaniassa ei saanu olla ees siilitukkaa vaan piti ajaa nahkakaljuks.
En kyllä itse näe tuossa mitään hyötyä sotimiseen. Enemmän tulee mieleen, että onko siellä joku kaappihomoskappari toteuttamassa fantasioitaan. itse kävin ysärillä ja ihmettelin miksi se hiusmalli oli joillekin niin tärkeä asia. Keskittyisivät sotimiseen eikä kauneuskilpailuihin.
Ei se voi olla niin vaikea ymmärtää miks sisäkurin vaatiminen on osa sotilaskoulutusta.
On sisäkuria ja on pelleilyä niinkuin tuo Sodankylän nahkapää homma.
On vaikea ymmärtää miten hiusten pituus voisi liittyä tähän asiaan. Armeijan olisi jo aika keskittyä tärkeisiin asioihin ja poistaa turhat säännöt. Luulen että nämä hiushommat kiinnostaa sellaisia tyyppejä kuin se mulkun leikkaja skappari oli.
Hiukset liittyvät turvallisuuteen ja myös yhtenäiseen ulkonäköön, jota kaikki armeijat tavoittelevat. Siksi kaikilla on samanlaiset vaatteetkin eikä hengata bändipaidassa eikä hameessa. Sotilaista pyritään tekemään identtistä elävää tulivoimaa, ei yksilöitä, koska sekalaisen näköinen porukka näyttää "kansanarmeijalta" tai joltain rikollisporukalta eikä herätä luottamusta eikä toisaalta pelkoa. Armeija ei perinteisesti ole ollut kovin yksilöllinen valinta, koska sen toiminta perustuu hierarkioihin ja käskemiseen eikä yksilöllisiin päätöksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen tappaminen onnistuu niin pitkän tukan kanssa kuin ilmankin. Ymmärrettävä uudistus, nykyaikana hygieniasta voidaan pitää huolta pitkänkin tukan kanssa.
Sotilaskoulutuksen ei oo tarkotus olla mikään yliopisto jossa saa olla minkälainen haluaa kuhan vaan vastaa tenttikysymyksiin oikein.
Paineensietokyvyn kehittäminen on ihan yhtä tärkeää ku rynkyllä ampumisen opettelu.
Miten hiusten pituus tähän liittyy?
Se on osa sisäkuria. Sodankylän sissikomppaniassa ei saanu olla ees siilitukkaa vaan piti ajaa nahkakaljuks.
En kyllä itse näe tuossa mitään hyötyä sotimiseen. Enemmän tulee mieleen, että onko siellä joku kaappihomoskappari toteuttamassa fantasioitaan. itse kävin ysärillä ja ihmettelin miksi se hiusmalli oli joillekin niin tärkeä asia. Keskittyisivät sotimiseen eikä kauneuskilpailuihin.
Ei se voi olla niin vaikea ymmärtää miks sisäkurin vaatiminen on osa sotilaskoulutusta.
On sisäkuria ja on pelleilyä niinkuin tuo Sodankylän nahkapää homma.
On vaikea ymmärtää miten hiusten pituus voisi liittyä tähän asiaan. Armeijan olisi jo aika keskittyä tärkeisiin asioihin ja poistaa turhat säännöt. Luulen että nämä hiushommat kiinnostaa sellaisia tyyppejä kuin se mulkun leikkaja skappari oli.
Hiukset liittyvät turvallisuuteen ja myös yhtenäiseen ulkonäköön, jota kaikki armeijat tavoittelevat. Siksi kaikilla on samanlaiset vaatteetkin eikä hengata bändipaidassa eikä hameessa. Sotilaista pyritään tekemään identtistä elävää tulivoimaa, ei yksilöitä, koska sekalaisen näköinen porukka näyttää "kansanarmeijalta" tai joltain rikollisporukalta eikä herätä luottamusta eikä toisaalta pelkoa. Armeija ei perinteisesti ole ollut kovin yksilöllinen valinta, koska sen toiminta perustuu hierarkioihin ja käskemiseen eikä yksilöllisiin päätöksiin.
Jos tämä periaate pätisi, pitäisi vaatia että kaikilla sotilailla on sama ihonväri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen tappaminen onnistuu niin pitkän tukan kanssa kuin ilmankin. Ymmärrettävä uudistus, nykyaikana hygieniasta voidaan pitää huolta pitkänkin tukan kanssa.
Sotilaskoulutuksen ei oo tarkotus olla mikään yliopisto jossa saa olla minkälainen haluaa kuhan vaan vastaa tenttikysymyksiin oikein.
Paineensietokyvyn kehittäminen on ihan yhtä tärkeää ku rynkyllä ampumisen opettelu.
Miten hiusten pituus tähän liittyy?
Se on osa sisäkuria. Sodankylän sissikomppaniassa ei saanu olla ees siilitukkaa vaan piti ajaa nahkakaljuks.
En kyllä itse näe tuossa mitään hyötyä sotimiseen. Enemmän tulee mieleen, että onko siellä joku kaappihomoskappari toteuttamassa fantasioitaan. itse kävin ysärillä ja ihmettelin miksi se hiusmalli oli joillekin niin tärkeä asia. Keskittyisivät sotimiseen eikä kauneuskilpailuihin.
Ei se voi olla niin vaikea ymmärtää miks sisäkurin vaatiminen on osa sotilaskoulutusta.
On sisäkuria ja on pelleilyä niinkuin tuo Sodankylän nahkapää homma.
On vaikea ymmärtää miten hiusten pituus voisi liittyä tähän asiaan. Armeijan olisi jo aika keskittyä tärkeisiin asioihin ja poistaa turhat säännöt. Luulen että nämä hiushommat kiinnostaa sellaisia tyyppejä kuin se mulkun leikkaja skappari oli.
Hiukset liittyvät turvallisuuteen ja myös yhtenäiseen ulkonäköön, jota kaikki armeijat tavoittelevat. Siksi kaikilla on samanlaiset vaatteetkin eikä hengata bändipaidassa eikä hameessa. Sotilaista pyritään tekemään identtistä elävää tulivoimaa, ei yksilöitä, koska sekalaisen näköinen porukka näyttää "kansanarmeijalta" tai joltain rikollisporukalta eikä herätä luottamusta eikä toisaalta pelkoa. Armeija ei perinteisesti ole ollut kovin yksilöllinen valinta, koska sen toiminta perustuu hierarkioihin ja käskemiseen eikä yksilöllisiin päätöksiin.
Suomessa on maanpuolustusvelvollisuus eli se ei ole vapaaehtoista. Pelkästään siksi näin mitättömissä asioissa täytyy joustaa. Nykyarmeija ei ole venäläistyylistä tykinruokaa, vaan sotilaat ovat koulutettuja ja jotta maanpuolustustahto säilyy, on myös varusmiehiä kohdeltava reilusti. Kuten Venäjältä näkee, huonosti kohdeltu sotilas on tehoton.
Erikoista se onkin ollut, että on hiusten pituuskin armeijan taholta määrätty. Jo on aikakin vapauden koittaa näissä kuontaloasioissa. Vain jos tukka aiheuttaa jotain haittaa tai vaaraa palveluksessa, saisi velvoittaa leikkauttamaan.
Oikein. Armeijassa on ehdottomasti oltava samat säännöt kaikille. Jos naiset saavat pitää pitkiä hiuksia, totta kai se on sallittava miehillekin. Miksi naisten pitäisi saada olla eriarvoisia tässä? Kyllä meille tukka kasvaa takaisin ihan yhtä lailla kuin miehille, jos se ajetaan siiliksi.
Eikä kukaan hiuksilla sotaa käy. Se on ihan sama tosipaikan tullen, millainen tukka itse kenelläkin on päässä. Ainoa, millä on väliä, on se, mitä löytyy pään sisältä ja siigen ei hiustyyli ole mitenkään sidoksissa.
Vierailija kirjoitti:
Tästä alkaa armeijan rappio. Ei mitkään homo pojat armeijassa pärjää. Pitäisi sellaiset laittaa suoraan itä rintamalle tykin ruuaksi!
Nämä asiat katsotaan kehässä että kuka pärjää ja kuka ei. Usein ne homot on kaikista kovinpia tappelemaan ja alistamaan miehiä.
Alkuperäinen syy oli täit ja niiden yleisyys. Ei mikään tyyli. Armeija oli käytännöllinen ja siksi tukka ja parta pois koska täit ja satiaiset.
Ennen vanhaan hattu otettiin pois päästä sisätiloissa, koska ajateltiin että se kenellä on hattu niin yrittää estää Jumalaa näkemään röntgen katseelal ajatuksiin. Siksi hatun otttaminen päästä pois antoi mielikuvat että henkilöllä ei ole mitään salattavaa Jumalalta.
Tämän takia edelleen opettajat nillittää oppitunnilla lippiksestä...
Herätessä aletaan letittämään? Vihollinen huutaa lettipojat ja yllättää? No ei kai sentään. Lyhyempi pitkä hius?
Vierailija kirjoitti:
Herätessä aletaan letittämään? Vihollinen huutaa lettipojat ja yllättää? No ei kai sentään. Lyhyempi pitkä hius?
Jos nyt kuitenkin rauhan aikana ei mietittäisi näin turhia asioita. Jos sota syttyy, niin tukan leikkaaminen on silloin murheista pienimpiä.
Viikingeillä oli usein pitkät hiukset.
Naisille se siilitukka sitten olisi ollut liikaa?
Saako olla parta ja viikset?