Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolustusvoimat: Miehilläkin saa jatkossa olla pitkät hiukset

Kommentit (206)

Vierailija
141/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiä te olette ja vihollinen voittaa teidät syystä. 

Meillä on, Sergei hyvä, vain yksi vihollinen, joka on yrittänyt 46 kertaa kimppuun mutta tässä me edelleenkin olemme. Ja nyt NATO-kavereiden ja ehkä kohta ydinpelotteen kera.

Ollaan pikkasen kyllästytty teihin ja heitetään pihalle täältä desantit aika herkästi.

Vierailija
142/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen tappaminen onnistuu niin pitkän tukan kanssa kuin ilmankin. Ymmärrettävä uudistus, nykyaikana hygieniasta voidaan pitää huolta pitkänkin tukan kanssa.

Sotilaskoulutuksen ei oo tarkotus olla mikään yliopisto jossa saa olla minkälainen haluaa kuhan vaan vastaa tenttikysymyksiin oikein. 

Paineensietokyvyn kehittäminen on ihan yhtä tärkeää ku rynkyllä ampumisen opettelu.

Miten hiusten pituus tähän liittyy?

Se on osa sisäkuria. Sodankylän sissikomppaniassa ei saanu olla ees siilitukkaa vaan piti ajaa nahkakaljuks. 

En kyllä itse näe tuossa mitään hyötyä sotimiseen. Enemmän tulee mieleen, että onko siellä joku kaappihomoskappari toteuttamassa fantasioitaan. itse kävin ysärillä ja ihmettelin miksi se hiusmalli oli joillekin niin tärkeä asia. Keskittyisivät sotimiseen eikä kauneuskilpailuihin.

Ei se voi olla niin vaikea ymmärtää miks sisäkurin vaatiminen on osa sotilaskoulutusta.

On sisäkuria ja on pelleilyä niinkuin tuo Sodankylän nahkapää homma.

On vaikea ymmärtää miten hiusten pituus voisi liittyä tähän asiaan. Armeijan olisi jo aika keskittyä tärkeisiin asioihin ja poistaa turhat säännöt. Luulen että nämä hiushommat kiinnostaa sellaisia tyyppejä kuin se mulkun leikkaja skappari oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on myös Jonnella vai mikä Jone se oli, oikeus ottaa osaa.

Vierailija
144/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa, mitähän seuraavaksi! Kun naisia alkaa intissä ahdistamaan niin tulee varmaan kaikenlaisia yleisiä herkkyys- ja kuuntelukoulutuksia sun muuta, ehkä pinkit palvelusasut. Entä onko armeijan ruoka naisia miellyttävää. Kaiken kaikkiaan armeija menee wokeksi kuten jenkeissäkin

Mitä sä nyt selität. Naisia on ollut armeijassa vuodesta 1995. Ei sinne mt-ongelmista kärsiviä naisia juurikaan mene ja kaikki menevät ovat motivoituneita. Ongelmia on enemmän pojilla ja armeija hoitaa ne mitkä pystyy ja loput lähettää e- ja tai c-papereilla kotiin.

Mutta selvästi kun naisten ehdoilla tässä hommassa mennään niin se oli vähänniinkuin pointtina mikäli hujahti ohitse! Vuodesta 95 ei ole naisten tarvinut hiuksiaankaan ajaa pois!

Niin eli 31 v meni ja nyt tuli tasa-arvo hiusasiaan. Mutta sekin miehiä nyt harmittaa. Sovitaan sitten, että vedetään kaikille lyhyet hiukset. Vapaehtoisten naisten määrä tulee laskemaan ja miesten laskee omaa tahtiaan, oli hiuksia tai ei. Eletään vielä epävarmoja aikoja, mutta sitähän te kaljufanit haluatte. Kunhan kaikilla vaan näkyy korvat, niin Suomi voi olla ylpeä armeijastaan. Ai että.

Vierailija
145/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehtiinkö tämä ns. sensitiivisyyssyistä, että syrjintää eivät koe kaiken maailman partalettiAchmedit, joita Puolustusvoimat oli tänne päästämässä 2015?

Kysyisit ennemmin, miksi naisille sallittiin pitkät hiukset jo aiemmin? Jos tasa-arvoa halutaan, sääntöjen pitäisi olla samat kaikille. 

Varmaan useistakin eri syistä. Ensinnäkin siksi, että jokainen heistä suorittaa tuon miesten vinkuman ja vonkuman palveluksen VAPAAEHTOISENA.

Mikä syy tuo nyt on olevinaan. Voi suljetulle osastollekin mennä vapaaehtoisesti mutta samat säännöt koskee silti kuin pakkopotilaitakin.

Minä menin kerran vapaaehtoisesti päihtyneenä putkaan. Joo en saanut hotellitason palvelua eikä päästetty edes pois silloin kun halusin! Mutta tämäkin tietenkin johtui sukupuolestani.

Oliko siellä toisen sukupuolen edustajia pakotettuina?

Vierailija
146/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilas nyt edes se ettei voi ampua mihin sattuu eikä selkään toisia . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä: oli tulossa joku tarkastus, joku kentsu tulossa. Oli pari kaveria, joilla kalju. Kentsu ei tykännyt kuulemma kaljupäistä. Linjanjohtaja huutanut - teillä on 2 päivää aikaa kasvattaa tukka, toimikaa! :)

No, niitä ns. tornihuhuja. Muistan kyllä ne 2 kaljupäätä, olivat Aukin kivääriilinjalla (itse 240pv. jääkäri, Krh:ssa); en tuntenut heitä sen paremmin enkä miltä paikkakunnalta olivat lähtöisin. Ns. sotahulluja? - En tiedä.

Vierailija
148/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä alkaa armeijan rappio. Ei mitkään homo pojat armeijassa pärjää. Pitäisi sellaiset laittaa suoraan itä rintamalle tykin ruuaksi!

Yhtään pitkätukkaista homoa en tunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehtiinkö tämä ns. sensitiivisyyssyistä, että syrjintää eivät koe kaiken maailman partalettiAchmedit, joita Puolustusvoimat oli tänne päästämässä 2015?

Kysyisit ennemmin, miksi naisille sallittiin pitkät hiukset jo aiemmin? Jos tasa-arvoa halutaan, sääntöjen pitäisi olla samat kaikille. 

Varmaan useistakin eri syistä. Ensinnäkin siksi, että jokainen heistä suorittaa tuon miesten vinkuman ja vonkuman palveluksen VAPAAEHTOISENA.

Mikä syy tuo nyt on olevinaan. Voi suljetulle osastollekin mennä vapaaehtoisesti mutta samat säännöt koskee silti kuin pakkopotilaitakin.

Minä menin kerran vapaaehtoisesti päihtyneenä putkaan. Joo en saanut hotellitason palvelua eikä päästetty edes pois silloin kun halusin! Mutta tämäkin tietenkin johtui sukupuolestani.

Naiselle olisi samassa tilanteessa tarjottu kahvit ja ilmainen kyyti kotiovelle saakka. Näin tapahtui ainakin eräälle joka oli sammunut kadulle eikä häntä suinkaan heitetty putkaan kuten miesasiakkaita, vaan sai erityiskohtelua.

Vierailija
150/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiä te olette ja vihollinen voittaa teidät syystä. 

Meillä on, Sergei hyvä, vain yksi vihollinen, joka on yrittänyt 46 kertaa kimppuun mutta tässä me edelleenkin olemme. Ja nyt NATO-kavereiden ja ehkä kohta ydinpelotteen kera.

Ollaan pikkasen kyllästytty teihin ja heitetään pihalle täältä desantit aika herkästi.

Venäläinen versio suomalaisesta ! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
151/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministi Rosa Meriläinen ei voi käsittää Suomen asevelvollisuuslakia: - Intti opettaa nuorille miehille, että epätasa-arvo on ok:

https://yle.fi/a/3-9487666

Vierailija
152/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa edes ELINKAUPPA RIKOLLISUUS. IHMISILTÄ VARASTETAAN SISÄELIMIÄ .  YRITTÄKÄÄ EDES !  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
153/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen tappaminen onnistuu niin pitkän tukan kanssa kuin ilmankin. Ymmärrettävä uudistus, nykyaikana hygieniasta voidaan pitää huolta pitkänkin tukan kanssa.

Sotilaskoulutuksen ei oo tarkotus olla mikään yliopisto jossa saa olla minkälainen haluaa kuhan vaan vastaa tenttikysymyksiin oikein. 

Paineensietokyvyn kehittäminen on ihan yhtä tärkeää ku rynkyllä ampumisen opettelu.

Miten hiusten pituus tähän liittyy?

Se on osa sisäkuria. Sodankylän sissikomppaniassa ei saanu olla ees siilitukkaa vaan piti ajaa nahkakaljuks. 

En kyllä itse näe tuossa mitään hyötyä sotimiseen. Enemmän tulee mieleen, että onko siellä joku kaappihomoskappari toteuttamassa fantasioitaan. itse kävin ysärillä ja ihmettelin miksi se hiusmalli oli joillekin niin tärkeä asia. Keskittyisivät sotimiseen eikä kauneuskilpailuihin.

Ei se voi olla niin vaikea ymmärtää miks sisäkurin vaatiminen on osa sotilaskoulutusta.

On sisäkuria ja on pelleilyä niinkuin tuo Sodankylän nahkapää homma.

On vaikea ymmärtää miten hiusten pituus voisi liittyä tähän asiaan. Armeijan olisi jo aika keskittyä tärkeisiin asioihin ja poistaa turhat säännöt. Luulen että nämä hiushommat kiinnostaa sellaisia tyyppejä kuin se mulkun leikkaja skappari oli.

Sä tuski oot sit ite käyny ees aukkia jos et ymmärrä.

Haha se munanleikkaaja oli jossai insinöörihommis eikä kouluttanu mitään taisteluosastoja.

Vierailija
154/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan pitkiä hiuksia varusmiehillä. Miltä se näyttää pitkissä hiuksissa,kun inttikundit kännissä tuhoaa liikenne merkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
155/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naisilla parta.

Vierailija
156/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikolliset käyttää peruukkeja eri värisiä .  Huomioi tämä. 

Vierailija
157/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä alkaa armeijan rappio. Ei mitkään homo pojat armeijassa pärjää. Pitäisi sellaiset laittaa suoraan itä rintamalle tykin ruuaksi!

Vieläkö tämä homouden ja pitkän tukan perusteeton stereotypia elää? :D

Pitkät hiukset=armeijan rappio. Helpostipa se armeija rappiolle menee 🤭

Vierailija
158/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt hevaritkin voivat mennä armeijaan! 💪

On ne enneki menneet, ne hiukset kasvaa kyllä takaisin.

Vierailija
159/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Drooneja on vaikeaa havaita jos on hiukset silmien edessä 

Vierailija
160/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-vuotias poika pitkillä hiuksilla näyttää muutenki naurettavalta ku ne on vielä kynäniskoja ja finninaamoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän