Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolustusvoimat: Miehilläkin saa jatkossa olla pitkät hiukset

Kommentit (206)

Vierailija
101/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehtiinkö tämä ns. sensitiivisyyssyistä, että syrjintää eivät koe kaiken maailman partalettiAchmedit, joita Puolustusvoimat oli tänne päästämässä 2015?

Kysyisit ennemmin, miksi naisille sallittiin pitkät hiukset jo aiemmin? Jos tasa-arvoa halutaan, sääntöjen pitäisi olla samat kaikille. 

Varmaan useistakin eri syistä. Ensinnäkin siksi, että jokainen heistä suorittaa tuon miesten vinkuman ja vonkuman palveluksen VAPAAEHTOISENA.

Vierailija
102/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen tappaminen onnistuu niin pitkän tukan kanssa kuin ilmankin. Ymmärrettävä uudistus, nykyaikana hygieniasta voidaan pitää huolta pitkänkin tukan kanssa.

Sotilaskoulutuksen ei oo tarkotus olla mikään yliopisto jossa saa olla minkälainen haluaa kuhan vaan vastaa tenttikysymyksiin oikein. 

Paineensietokyvyn kehittäminen on ihan yhtä tärkeää ku rynkyllä ampumisen opettelu.

Miten hiusten pituus tähän liittyy?

Se on osa sisäkuria. Sodankylän sissikomppaniassa ei saanu olla ees siilitukkaa vaan piti ajaa nahkakaljuks. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekin yhtä tyhmiä harjoituksissa ammutte toisinanne selkään .  Tai luodit menee maahan. Tai lähipuuhun siitä kaveriin.   Nähty myös Ukrainassa.  Ampuu hädissään mihin sattuu . 

Vierailija
104/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä penat ja kalevit kiehuvat tästäkin.

Sitten ihmettelevät miksi ajattelevat ihmiset suhtautuvat kriittisesti asevelvollisuuteen.

Jos on vielä 19-vuotiaana kiukutteleva lapsi joka ei suostu parturiin niin ei sillon oo kyllä sotilaaksikaan.

Vierailija
105/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen tappaminen onnistuu niin pitkän tukan kanssa kuin ilmankin. Ymmärrettävä uudistus, nykyaikana hygieniasta voidaan pitää huolta pitkänkin tukan kanssa.

Sotilaskoulutuksen ei oo tarkotus olla mikään yliopisto jossa saa olla minkälainen haluaa kuhan vaan vastaa tenttikysymyksiin oikein. 

Paineensietokyvyn kehittäminen on ihan yhtä tärkeää ku rynkyllä ampumisen opettelu.

Mitä höpiset? Ukrainan parhaat tarkka-ampujat on pitkähiuksisia kauniita naisia. Yksikään heistä ei ole kalju, läiskäpäinen persu.

Sun pitäs tehdä jotain tolle sun persutaudilles.

Vierailija
106/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä penat ja kalevit kiehuvat tästäkin.

Sitten ihmettelevät miksi ajattelevat ihmiset suhtautuvat kriittisesti asevelvollisuuteen.

Asevelvollisuus on hieno asia kaikkien paitsi venäjämielisten desanttien mielestä.

Sensijaan hiustan pituus on lillukanvarsi. Intissä paljon olennaisempaa on, voiko taistelutoveriin luottaa vai ryhtyykö hän tekemään deepfakepornoa tai rnkkaamaan viereisesssä punkassa niin että koko tupa joutuu valvomaan sen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että tästä nousee melkoinen jupina. Ei sillä nyt liene niin kovin valtavaa merkistystä, että millainen hiuskuontalo kenelläkin on. 

Vierailija
108/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen tappaminen onnistuu niin pitkän tukan kanssa kuin ilmankin. Ymmärrettävä uudistus, nykyaikana hygieniasta voidaan pitää huolta pitkänkin tukan kanssa.

Sotilaskoulutuksen ei oo tarkotus olla mikään yliopisto jossa saa olla minkälainen haluaa kuhan vaan vastaa tenttikysymyksiin oikein. 

Paineensietokyvyn kehittäminen on ihan yhtä tärkeää ku rynkyllä ampumisen opettelu.

Miten hiusten pituus tähän liittyy?

Se on osa sisäkuria. Sodankylän sissikomppaniassa ei saanu olla ees siilitukkaa vaan piti ajaa nahkakaljuks. 

En kyllä itse näe tuossa mitään hyötyä sotimiseen. Enemmän tulee mieleen, että onko siellä joku kaappihomoskappari toteuttamassa fantasioitaan. itse kävin ysärillä ja ihmettelin miksi se hiusmalli oli joillekin niin tärkeä asia. Keskittyisivät sotimiseen eikä kauneuskilpailuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattu muutakin vikaa teissä ette erota omia vihollisesta. 

Vierailija
110/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että tästä nousee melkoinen jupina. Ei sillä nyt liene niin kovin valtavaa merkistystä, että millainen hiuskuontalo kenelläkin on. 

Overtonin ikkuna laajenee koko ajan niin et kohta intin voi käydä etänä Teamsissa ja lukea vaan teoriaopukset taistelemisesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvaltojen armeijassa ja Britanniassa on pitkät hiukset aina sallittu naisille. Suomen junttipentit taas ahdistui sydänjuuriaan myöten tästä tasa-arvon edistyksestä :D haha, onko teidän miehuus kiinni siilitukasta??? Tuleeko houkutus hivellä vierus-veijon pakaroita, jos hänellä on miesnuttura niskassa?

Vierailija
112/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän tuntuu, että mikä pointti koko armeijalla enää on, jos ei kasvata pojista miehiä...

Komeimmat miehet ovat lähes aina pitkähiuksisia rokkareita. =) 

 

Kuten vaikka Alice Cooper nuorempana.

 

- Mina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ennen eroitti miehen ja naisen kaukaakin naisilla oli pitkä tukka ja hame miehillä lyhkänen tukka ja suorathousut

Ei tainnut olla puhe romaneista.

Vierailija
114/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä penat ja kalevit kiehuvat tästäkin.

Sitten ihmettelevät miksi ajattelevat ihmiset suhtautuvat kriittisesti asevelvollisuuteen.

Jos on vielä 19-vuotiaana kiukutteleva lapsi joka ei suostu parturiin niin ei sillon oo kyllä sotilaaksikaan.

Harva sotilaaksi haluaakaan. Mutta valtio pakottaa. (Vaihtoehtona toki sivari, joka on aina sen 11 kk)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut on ihan kaikki homoja, ne vain ei myönnä sitä.

Vierailija
116/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen tappaminen onnistuu niin pitkän tukan kanssa kuin ilmankin. Ymmärrettävä uudistus, nykyaikana hygieniasta voidaan pitää huolta pitkänkin tukan kanssa.

Sotilaskoulutuksen ei oo tarkotus olla mikään yliopisto jossa saa olla minkälainen haluaa kuhan vaan vastaa tenttikysymyksiin oikein. 

Paineensietokyvyn kehittäminen on ihan yhtä tärkeää ku rynkyllä ampumisen opettelu.

Miten hiusten pituus tähän liittyy?

Se on osa sisäkuria. Sodankylän sissikomppaniassa ei saanu olla ees siilitukkaa vaan piti ajaa nahkakaljuks. 

En kyllä itse näe tuossa mitään hyötyä sotimiseen. Enemmän tulee mieleen, että onko siellä joku kaappihomoskappari toteuttamassa fantasioitaan. itse kävin ysärillä ja ihmettelin miksi se hiusmalli oli joillekin niin tärkeä asia. Keskittyisivät sotimiseen eikä kauneuskilpailuihin.

Ei se voi olla niin vaikea ymmärtää miks sisäkurin vaatiminen on osa sotilaskoulutusta.

Vierailija
117/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen päätös sallia pitkät hiukset toisille oli virhe ja rike tasa-arvoa kohtaan. Mutta sen sijaan, että virhe olisi korjattu, niin "tasa-arvoisesti" väärä toimintatapa laajennettiin nyt kaikkiin. 

Vau, miten hienosti hoidettu.

Tätä ihmettelin aikoinaan, kun naiset armeijaan pääsivät. Miehillä lyhyen tukan pakko perusteltiin turvallisuudella, mutta naisilla sitten sallittiinkin pitkät hiukset? :O

Ja miks pitkää partaa ei edelleenkään saa olla?

No koska naisillahan ei kasva parta joten sitä ei sallita. Jos kasvaisi niin parta sallittaisiin. Näin yksinkertaista, miehillä ei sallita mitään, naisilla sallitaan.

En omana aikanani päässyt todistamaan naisten suorituskykyä palveluksessa, mutta olen ihmetellyt että jaksaako ne pikkunaisetkin muka tosiaan rontata kaikki roinat mukanaan eikä tarvi kenties miesalokkaiden yhtään avittaa? Kun katsonut naisten toimintaa poliiseinakin niin kyllä he aika pulassa ovat voimaa vaativissa tilanteissa.

Vierailija
118/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä penat ja kalevit kiehuvat tästäkin.

Sitten ihmettelevät miksi ajattelevat ihmiset suhtautuvat kriittisesti asevelvollisuuteen.

Jos on vielä 19-vuotiaana kiukutteleva lapsi joka ei suostu parturiin niin ei sillon oo kyllä sotilaaksikaan.

Harva sotilaaksi haluaakaan. Mutta valtio pakottaa. (Vaihtoehtona toki sivari, joka on aina sen 11 kk)

Niin parempi ettei oteta armeijaan ollenkaan semmosta joka on vielä uhmaiässä ku 2-vuotias. "en mee parturiin, en varmaan mee!"

Vierailija
119/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama, onko asekaverilla pitkät vai lyhyet hiukset. Ei hiusten lyhyys estänyt luteiden ja täiden leviämistä viime sodissakaan.

Mutta ulisijoiden motiivit kyllä hymyilyttää. Ette taida edes itse tajuta, mikä teitä ärsyttää :DDDDD

Vierailija
120/206 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEHTÄVÄN MUKAAN VÄHÄ ÄLYISET .   JÄRJEN VÄHYYS . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän