Mies valittaa että kritisoin
Mies valittaa että moitin häntä aina. Valitan. Kritisoin. Huomauttelen. Ja on totta, että huomauttelen jonkin verran asioista joita hän ei tee niin kuin on "sovittu". Sovittu lainausmerkeissä siksi, että usein kyseessä on jokin mitä minä ehdotan, mies sanoo joo, ja kertoo sitten vasta jälkikäteen miksi se ei ollut mahdollista.
Esimerkki tältä päivältä: olin eilen pyytänyt että mies herättää lapsen aikaan x koska tulen kesken työpäivän viemään hänet lääkäriin. Lisäksi pyysin, että mies laittaisi lounaaksi esivalmistelemani ruuan uuniin. Mies herätti lapsen väärään aikaan, lapsi kiukkusi, mies avautui minulle "ihan sama mitä hän yrittää niin valitetaan". Toin lapsen lääkäristä, mies kysyi onko lounaasta sovittu jotain - kyllä, eilen sovittiin että laitat sen kanavuuan uuniin (piti laittaa jo tunti sitten mutta en sano mitään). Mies tulee auttamaan ruokaostosten purkamisessa että pääsen nopeammin takaisin töihin, ystävällinen ajatus, hän laittaa kylmäsäilytettäviä tavaroita tavalliseen kaapiin johon sanon että "noi smoothiet pitää säilyttää jääkaapissa". Mies jätti tavarat käsistään ja häipyi keittiöstä, ja jos palaan tähän asiaan myöhemmin, tiedä että miehen vastaus on että "kun mikään mitä hän tekee ei kelpaa".
Tämä on siis ihan työssäkäyvä, normaaliälyinen yksilö.
Olen ihan varmasti vuosien saatossa huomautellut turhistakin asioista tai ikävään sävyyn, mutta olen myös tehnyt ihan tosi paljon duunia sen eteen että joustan odotuksiatani ja vuorovaikutan ystävällisesti/neutraalisti. Saanko toivoa, että mies tekisi oman osansa valituksen vähentämiseksi muistamalla mitä on sovittu (tai ilmoittamalla etukäteen jos jonkin pyynnön kokee liialliseksi)?
Kommentit (4)
Jatkuva nalkuttaminen johtaa siihen, että puheesta tulee pelkkää joutavaa tarkoituksetonta taustahälyä.
Mulla on sellainen mies joka kritisoi kaikkea mitä mä teen. En kertakaikkiaan osaa tehdä mitään oikein. Alan olla siinä pisteessä että tehköön itse sitten kaiken kun mikään ei kelpaa.
En osaa auttaa. On todella raskasta olla aina kritisoitavana.
Olisin jo eronnut kun tuo nainen valittaa joka asiasta.
Sopikaa yhdessä etukäteen mitä teette ja illalla katsokaa mikä toimi ja miten.
Kuuntele mitä mies sanoo ja ota hänenkin ideoita mukaan.