HS, Seksuaali ja sukupuolivähemmistöt kohtaavat edelleen syrjintää
Voisiko joku kertoa konkreettisen esimerkin syrjinnästä, kiitos.
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkee sen siitä että sana homo on edelleenkin yleinen haukkumasana ja näilläkin palstoilla fantasioidaan muslimimaiden homousrangaistusten tuomisesta tänne. No lienevät vanhempaa sakkia joka pian kupsahtaa muutenkin.
Eikö sinun kommenttisi sitten ole kiusaamista?
Ei? Itsekin olen miettinyt tuota, että se takapajuisin sakki onneksi on sitä vanhempaa väkeä joka muutenkin poistuu pian keskuudestamme
Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkee sen siitä että sana homo on edelleenkin yleinen haukkumasana ja näilläkin palstoilla fantasioidaan muslimimaiden homousrangaistusten tuomisesta tänne. No lienevät vanhempaa sakkia joka pian kupsahtaa muutenkin.
Eikö sinun kommenttisi sitten ole kiusaamista?
Ei? Itsekin olen miettinyt tuota, että se takapajuisin sakki onneksi on sitä vanhempaa väkeä joka muutenkin poistuu pian keskuudestamme
Sivusta
Sivusta, miten voit kirkkain silmin väittää että jonkun ihmisryhmän kuoleman toivominen ei olisi kiusaamista tai syrjimistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin konservatiivikristittynä (meitä on ehkä max 5 % väestöstä) ulista myös yhtä sun toista.
Olen vähemmistössä, yyyääähhh :D Mutta en jaksa ulista, me ollaan totuttu jo enemmistön torjuntaan ihan kirkollisissakin valtioissa, mutta Jeesus on tärkeempi ja ihanampi kuin muiden mielipiteet.
Homolesbo sanoisi "tuo ei ole sun synnynnäinen ominaisuutesi vaan valinta". Mistä olen eri mieltä, homoseksuaalisuuden toteuttaminen on valinta.
Heteroseksuaalisuuden toteuttaminen on myös valinta. Aina voi valita selibaatin.
Tai homostelun.
Heteroiden olisi syytä pitää suunsa supussa, eikä esiintyä syrjinnän asiantuntijoina.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni kummastuttaa eniten se, että ne ovat aina heteroita, jotka ovat kovimpqan ääneen huutamassa, että mitään syrjintää ei ole. Mistä he sen tietävät, kun eivät päivääkään ole eläneet muuta kuin heteron elämää?!
Ja täällä ilmeisesti konservatiivikristittyjä, joiden mielestä uskonto ei ole valinta, mutta homoseksuaalisuus on. Näin vankalta tieteelliseltä pohjalta ollaan liikenteessä ja omia "mielipiteitä" kertomassa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vain esimerkki nk. Positiivisesta syrjinnästä. Sukulainen on transnainen. Hyvä tyyppi ja varmasti hyvä työntekijä. Useamman työpaikan on saanut sen vuoksi, että on ollut kv -firmalle se kuuluisa dei -rekry.
Hyvä hänelle, ja varmasti firma on saanut itselleen hyvän työntekijän. Harmi kuitenkin niille syrjityille, sillä ei ole olemassa positiivista syrjintää, vaan ainoastaan syrjintää.
Ja sitten heräsit ja päästit kissan pihalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkee sen siitä että sana homo on edelleenkin yleinen haukkumasana ja näilläkin palstoilla fantasioidaan muslimimaiden homousrangaistusten tuomisesta tänne. No lienevät vanhempaa sakkia joka pian kupsahtaa muutenkin.
Eikö sinun kommenttisi sitten ole kiusaamista?
Ei? Itsekin olen miettinyt tuota, että se takapajuisin sakki onneksi on sitä vanhempaa väkeä joka muutenkin poistuu pian keskuudestamme
Sivusta
Sivusta, miten voit kirkkain silmin väittää että jonkun ihmisryhmän kuoleman toivominen ei olisi kiusaamista tai syrjimistä?
Ilmeisesti se on vain "ajatus", joka ei ole rikos, vaikka tuuttaisit sitä julkisesti mielin määrin. Vähän luulen, ettei näiden kanssa järkevä keskustelu onnistu.
Miten mä en konservatiiviuskovana koe syrjintää uskoni takia? Suurin osa työkavereista, sukulaisista ja naapureista on ei-uskovia, jotka saattavat päivitellä "hihhulien" touhuja, jotka naureksivat kirkon jutuille, eivät kutsu mua ryyppybileisiinsä kun tietävät etten ryyppää humalaan asti, osa mäkättää uskovien tekopyhyydestä. Olen osittain kaapissa uskonasioiden julkituomiseen liittyen, enkä oikeastaan pysty avoimesti niistä hehkuttamaan koskaan, koska en halua väkisin tuputtaa.
Toki jos käyttäisin sananvapauttani tasavertaisesti niin siinä missä työkaverit intoilee omista harrastuksistaan, mä voisin intoilla viikonlopun seurakuntavierailusta jossa Jeesus oli läsnä. Mutta se tulkittaisiin tuputtamiseksi.
Mutta tähän on jo tottunut. 🤔 Ehkä se, että itse olen ollut joskus ei-uskova, auttaa olemaan vaan kärsivällinen. Mutta en mä koe itseäni kiusatun tai en koe itseäni uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Lue: Ympäristö ei ole koko ajan kärppänä tukemassa transmuusufriikkien päähänpistoja
Normi homo/lesbo saa olla ihan rauhassa ainakin jos ei joka toisessa lauseessa kailota sitä suuntaustaan.
Olet siis normi homo tai lesbo kun tiedät asian?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni kummastuttaa eniten se, että ne ovat aina heteroita, jotka ovat kovimpqan ääneen huutamassa, että mitään syrjintää ei ole. Mistä he sen tietävät, kun eivät päivääkään ole eläneet muuta kuin heteron elämää?!
Ja täällä ilmeisesti konservatiivikristittyjä, joiden mielestä uskonto ei ole valinta, mutta homoseksuaalisuus on. Näin vankalta tieteelliseltä pohjalta ollaan liikenteessä ja omia "mielipiteitä" kertomassa.
Ei kukaan konsu ole sanonut että uskovaisuus ei olisi valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalivähemmistöön kuuluvana voin vahvistaa tämän. Ihan ihmisten asenteissa on vikaa. Ihmetellään miten homo voisi olla presidentti tai ällötellään naisparia. Näitä juttuja olen kuullut työpaikalla työkavereilta, kun itse en ole kertonut kuuluvani vähemmistöön.
Niin, presidentti voi tosiaan joutua työnsä puolesta esimerkiksi matkustamaan puolisonsa kanssa maihin joissa homous on rikos. Miksi ei saisi ihmetellä sitä että miten homo voisi toimia tällaisessa tilanteessa? Vastaavasti varmasti myös monia heteropareja ällötellään jos heillä vaikka on suuri ikäero. Senkö saa sanoa ääneen mutta naisparia koskiessaan sama asia onkin syrjintää?
Sehän on syrjintää ja täysin sairasta, että homous on jossain maissa rikos. Olisi pelkästään hyvä, että tulisi lisää vaikkapa juuri homoja presidenttejä, niin ehkä takapajuisissakin maissa saatettaisiin tajuta, että ei sitä presidentinkään työtä tehdä seksuaalisella suuntautumisella. En edes käsitä miksi ihmiset miettivät toisten suuntauksia tai pöyristyvät niistä. Ei voi olla niin jännää. Ja joo sekin on syrjintää, että kovaan ääneen päivittelee naisparia ja on kuvottunut. Siis eikö heteroilla ole muuta mietittävää kuin toisten elämä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue: Ympäristö ei ole koko ajan kärppänä tukemassa transmuusufriikkien päähänpistoja
Normi homo/lesbo saa olla ihan rauhassa ainakin jos ei joka toisessa lauseessa kailota sitä suuntaustaan.
Riippuu paikasta. Omassa lapsuudessa homo oli tyyliin pahinta, mitä voi olla. Ei tästä nyt niin kauan aikaa ole kun edes (aiheeton) homoepäily antoi aiheen koulun jälkeen tapahtuvalle lynkkaukselle.
Ja kuten sanoin, parillakin työpaikalla on tullut vastaan todella epäasiallista kohtelua, vaikka en ulospäin näytä mitenkään erikoiselta tai kailota yhtään mitään. Pari vuotta vedetty hydrauliikkaa ja sähköjä ilman ongelmia, ja yhtäkkiä kukaan ei edes katso päin saati sano sanaakaan. Pelkästään tieto seksuaalisuudesta riitti.
Toi on just sitä syrjintää mitä monet heterot ei edes tajua olevan olemassa. Sitten huudetaan kovaan ääneen vaan, että kyllähän kaikilla on samat oikeudet, vaikka itsellä on ihan arjessa asennevamma seksuaalivähemmistöjä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin konservatiivikristittynä (meitä on ehkä max 5 % väestöstä) ulista myös yhtä sun toista.
Olen vähemmistössä, yyyääähhh :D Mutta en jaksa ulista, me ollaan totuttu jo enemmistön torjuntaan ihan kirkollisissakin valtioissa, mutta Jeesus on tärkeempi ja ihanampi kuin muiden mielipiteet.
Homolesbo sanoisi "tuo ei ole sun synnynnäinen ominaisuutesi vaan valinta". Mistä olen eri mieltä, homoseksuaalisuuden toteuttaminen on valinta.
Toi on ihan oma valinta että olet konservatiivikristitty. Seksuaalivähemmistöön kuuluminen ei ole mikään valinta. Tai jos on, niin sittenhän te heterotkin varmaan pystyisitte homosuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalivähemmistöön kuuluvana voin vahvistaa tämän. Ihan ihmisten asenteissa on vikaa. Ihmetellään miten homo voisi olla presidentti tai ällötellään naisparia. Näitä juttuja olen kuullut työpaikalla työkavereilta, kun itse en ole kertonut kuuluvani vähemmistöön.
Oletko koskaan ajatellut, että nuo työkaverien lauseet on heidän ihan oikea, rehellinen mielipiteensä? Kyllä, moni kauhistelisi homoa pressaa, ja se on ihan normaali reaktio ällötellä naisparia. Se on ihan loppuun asti mietitty mielipide ihan normaaleilta ja moderneilta ihmisiltä.
Et sä ole millään ylemmyystasolla heihin nähden, etkä sinä välttämättä (ja hyvin todennäköisesti) ole se, joka on näistä 2 tahosta oikeassa.
Oletko ajatellut, että sun mielipide ja kanta voi olla ihmisyydessä takapakkia ja degeneroitumista?
Se on kylläkin syrjintää. Juuri sitä mistä te heterot väitätte että ei tapahdu, vaikka itse olette koko ajan syrjimässä asenteidenne kanssa. Kyllä minuakin ällöttää miehet ja heteroseksi, mutta en minä sitä kailota missään, koska osaan käyttäytyä.
Mikä tekee siitä mielestäsi syrjintää, että jotakuta ällöttää homo- tai heteroseksi ja hän sanoo sen äänen? Millä tavalla siinä syrjitään homoja tai heteroita?
Minusta priden porukka on pahempaa, koska he käyttävät minusta ja monista muista todella loukkaavia termejä ilman meidän hyväksyntää. Minä naisena olen heille naisoletettu, cis ja miljoona muuta asiaa enkä sitä, minkä voi silmällä havaita faktaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkee sen siitä että sana homo on edelleenkin yleinen haukkumasana ja näilläkin palstoilla fantasioidaan muslimimaiden homousrangaistusten tuomisesta tänne. No lienevät vanhempaa sakkia joka pian kupsahtaa muutenkin.
Eikö sinun kommenttisi sitten ole kiusaamista?
Ei? Itsekin olen miettinyt tuota, että se takapajuisin sakki onneksi on sitä vanhempaa väkeä joka muutenkin poistuu pian keskuudestamme
Sivusta
Sivusta, miten voit kirkkain silmin väittää että jonkun ihmisryhmän kuoleman toivominen ei olisi kiusaamista tai syrjimistä?
Ei se ole mitään kenenkään kuoleman toivomista vaan tosiasia.
Vierailija kirjoitti:
Miten mä en konservatiiviuskovana koe syrjintää uskoni takia? Suurin osa työkavereista, sukulaisista ja naapureista on ei-uskovia, jotka saattavat päivitellä "hihhulien" touhuja, jotka naureksivat kirkon jutuille, eivät kutsu mua ryyppybileisiinsä kun tietävät etten ryyppää humalaan asti, osa mäkättää uskovien tekopyhyydestä. Olen osittain kaapissa uskonasioiden julkituomiseen liittyen, enkä oikeastaan pysty avoimesti niistä hehkuttamaan koskaan, koska en halua väkisin tuputtaa.
Toki jos käyttäisin sananvapauttani tasavertaisesti niin siinä missä työkaverit intoilee omista harrastuksistaan, mä voisin intoilla viikonlopun seurakuntavierailusta jossa Jeesus oli läsnä. Mutta se tulkittaisiin tuputtamiseksi.
Mutta tähän on jo tottunut. 🤔 Ehkä se, että itse olen ollut joskus ei-uskova, auttaa olemaan vaan kärsivällinen. Mutta en mä koe itseäni kiusatun tai en koe itseäni uhriksi.
Edelleenkin se sun usko on ihan sun oma valinta, joten sitä on turha rinnastaa seksuaaliseen suuntautumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalivähemmistöön kuuluvana voin vahvistaa tämän. Ihan ihmisten asenteissa on vikaa. Ihmetellään miten homo voisi olla presidentti tai ällötellään naisparia. Näitä juttuja olen kuullut työpaikalla työkavereilta, kun itse en ole kertonut kuuluvani vähemmistöön.
Niin, presidentti voi tosiaan joutua työnsä puolesta esimerkiksi matkustamaan puolisonsa kanssa maihin joissa homous on rikos. Miksi ei saisi ihmetellä sitä että miten homo voisi toimia tällaisessa tilanteessa? Vastaavasti varmasti myös monia heteropareja ällötellään jos heillä vaikka on suuri ikäero. Senkö saa sanoa ääneen mutta naisparia koskiessaan sama asia onkin syrjintää?
Sehän on syrjintää ja täysin sairasta, että homous on jossain maissa rikos. Olisi pelkästään hyvä, että tulisi lisää vaikkapa juuri homoja presidenttejä, niin ehkä takapajuisissakin maissa saatettaisiin tajuta, että ei sitä presidentinkään työtä tehdä seksuaalisella suuntautumisella. En edes käsitä miksi ihmiset miettivät toisten suuntauksia tai pöyristyvät niistä. Ei voi olla niin jännää. Ja joo sekin on syrjintää, että kovaan ääneen päivittelee naisparia ja on kuvottunut. Siis eikö heteroilla ole muuta mietittävää kuin toisten elämä?
Miksi juuri länsimaiden oikeuskäsitys olisi se oikea tapa elää, jota pitää tuputtaa myös muualle? Yhtä hyvin he voisivat ajatella että on todella sairasta ja takapajuista että Suomessa ei saa ottaa 9-vuotiasta vaimoa, joten olisi hyvä jos heidän presidenttinsä kävisi vähän näyttämässä meille siitä mallia. Et kai sinä sentään siitä pöyristyisi, kysehän on vain toisten ihmisten seksuaalisesta suuntauksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin konservatiivikristittynä (meitä on ehkä max 5 % väestöstä) ulista myös yhtä sun toista.
Olen vähemmistössä, yyyääähhh :D Mutta en jaksa ulista, me ollaan totuttu jo enemmistön torjuntaan ihan kirkollisissakin valtioissa, mutta Jeesus on tärkeempi ja ihanampi kuin muiden mielipiteet.
Homolesbo sanoisi "tuo ei ole sun synnynnäinen ominaisuutesi vaan valinta". Mistä olen eri mieltä, homoseksuaalisuuden toteuttaminen on valinta.
Toi on ihan oma valinta että olet konservatiivikristitty. Seksuaalivähemmistöön kuuluminen ei ole mikään valinta. Tai jos on, niin sittenhän te heterotkin varmaan pystyisitte homosuhteeseen.
On kyllä harhaanjohtavaa sanoa, että jonkun uskonto tai ainakin uskonnolliset käsitykset olisi puhtaasti oma valinta. Voitko sinä tuosta vaan valita, uskotko Jumalaan tai joulupukkiin vai et? Tai voisitko valita, että pidät esim. avioliitossa tapahtuvaa raiskausta hyväksyttävänä, mitä se pitkään olikin?
Kysytäänkö työhaastattelussa että mikäs seksuaali olet ja sitten kun vastaa vaikka homoseksuaali niin osoitetaan ulko-ovea vai mikä tässä kitinässä on ideana. Vai syytetäänkö tummanahkaisten tavoin ras sismia ja valkoisten pahuutta kaikista vastoinkäymisistä omassa elämässä kuten Suomalainen syyttää Putinia.