Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS, Seksuaali ja sukupuolivähemmistöt kohtaavat edelleen syrjintää

Vierailija
21.06.2026 |

Voisiko joku kertoa konkreettisen esimerkin syrjinnästä, kiitos.

Kommentit (394)

Vierailija
261/394 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seksuaalivähemmistöä ja en ole kertaakaan kokenut syrjintää, toisaalta en myöskään julkisesti puhu kenen kanssa seurustelen/harrastan seksiä koska ei ne asiat kuulu kenellekään. 

Oletteko te aina kotona piilossa ettei kukaan näe teitä yhdessä?

Ei olla, miksi pitäisi olla? Elämme ihan tavallista elämää.

Sanoit, ettei seksuaalisuutenne kuulu kenellekään. Varmasti vaikeaa kulkea tuolla peitellen sitä, samalla kun me heterot kuljetaan käsi kädessä ja osoitetaan rakkauttamme eri tavoin. Meidän seksuaalisuus saa näkyä ja kuulua. Miksei sun? 

Vierailija
262/394 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mä en konservatiiviuskovana koe syrjintää uskoni takia? Suurin osa työkavereista, sukulaisista ja naapureista on ei-uskovia, jotka saattavat päivitellä "hihhulien" touhuja, jotka naureksivat kirkon jutuille, eivät kutsu mua ryyppybileisiinsä kun tietävät etten ryyppää humalaan asti, osa mäkättää uskovien tekopyhyydestä. Olen osittain kaapissa uskonasioiden julkituomiseen liittyen, enkä oikeastaan pysty avoimesti niistä hehkuttamaan koskaan, koska en halua väkisin tuputtaa.

 

Toki jos käyttäisin sananvapauttani tasavertaisesti niin siinä missä työkaverit intoilee omista harrastuksistaan, mä voisin intoilla viikonlopun seurakuntavierailusta jossa Jeesus oli läsnä. Mutta se tulkittaisiin tuputtamiseksi. 

 

Mutta tähän on jo tottunut. 🤔 Ehkä se, että itse olen ollut joskus ei-uskova, auttaa olemaan vaan kärsivällinen. Mutta en mä koe itseäni kiusatun tai en koe itseäni uhriksi. 

Edelleenkin se sun usko on ihan sun oma valinta, joten sitä on turha rinnastaa seksuaaliseen suuntautumiseen. 

Homot ja lesbot voivat valita joka päivä, toteuttavatko hinkujaan vai ei. 

Mutta eivät sitä, mikä heidän seksuaalisuutensa on. Ymmärrätkö eron? 

Voisitko sinä valita olla tuomitsematta (ettei sinua tuomittaisi). 

Antakoon joku lesbo mulle homoutensa, niin mä annan hänelle ilomielin adhd:ni ja kaikki riippuvuudet. 

 

Olisi paljon helpompaa olla pelkkä lesbo josta kipittäisin heteroon suuntaan, kuin kirjolla oleva, jolla se diversiteetin laji on läsnä joka h-lvetin minuutti. Vaikuttaa ihmissuhteisiin, työllistymiseen, mielialaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/394 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs tuo parin vuoden takainen tapaus, jossa vuokrattu hääpaikka oli vetänyt ilmoittanatra juhlijoita ovet lukkoon, kun hääparin tilaaman pitopalvelun yrittäjä olikin homo?

Ja justiinsa viime viikolla luin lehdestä jutun miehestä jota oli koulukiusattu ja pahoinpidelty niin että kallo halkesi. Kaikki homouden takia. Mutta eihän sitä ketään syrjitä Suomessa, eihän...

Vierailija
264/394 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalivähemmistöön kuuluvana voin vahvistaa tämän. Ihan ihmisten asenteissa on vikaa. Ihmetellään miten homo voisi olla presidentti tai ällötellään naisparia. Näitä juttuja olen kuullut työpaikalla työkavereilta, kun itse en ole kertonut kuuluvani vähemmistöön.

Niin, presidentti voi tosiaan joutua työnsä puolesta esimerkiksi matkustamaan puolisonsa kanssa maihin joissa homous on rikos. Miksi ei saisi ihmetellä sitä että miten homo voisi toimia tällaisessa tilanteessa? Vastaavasti varmasti myös monia heteropareja ällötellään jos heillä vaikka on suuri ikäero. Senkö saa sanoa ääneen mutta naisparia koskiessaan sama asia onkin syrjintää?

Sehän on syrjintää ja täysin sairasta, että homous on jossain maissa rikos. Olisi pelkästään hyvä, että tulisi lisää vaikkapa juuri homoja presidenttejä, niin ehkä takapajuisissakin maissa saatettaisiin tajuta, että ei sitä presidentinkään työtä tehdä seksuaalisella suuntautumisella. En edes käsitä miksi ihmiset miettivät toisten suuntauksia tai pöyristyvät niistä. Ei voi olla niin jännää. Ja joo sekin on syrjintää, että kovaan ääneen päivittelee naisparia ja on kuvottunut. Siis eikö heteroilla ole muuta mietittävää kuin toisten elämä?

Miksi juuri länsimaiden oikeuskäsitys olisi se oikea tapa elää, jota pitää tuputtaa myös muualle? Yhtä hyvin he voisivat ajatella että on todella sairasta ja takapajuista että Suomessa ei saa ottaa 9-vuotiasta vaimoa, joten olisi hyvä jos heidän presidenttinsä kävisi vähän näyttämässä meille siitä mallia. Et kai sinä sentään siitä pöyristyisi, kysehän on vain toisten ihmisten seksuaalisesta suuntauksesta? 

Jos homoja ja lesboja on ollut kautta ihmiskunnan historian ja tulee aina olemaan, niin miten joku jaksaa vängätä koko ajan homoista? Heterot ovat nämä kaikki "oikeuskäsitykset" luoneet. Sekin taas on heterojen sekoiluja, että jossain saa ottaa lapsen vaimokseen. Miksi heterot ovat noin pimeitä? Ja sinä puolustat asiaa.

Milläköhän perusteella tiedät että nuo on heteroista lähtöisin jos kerran homoja ja lesboja on aina ollut? Miten tarkkaan tiedät kunkin historiallisen hahmon seksuaalisen suuntautumisen? Ja mistä tiedät onko heterot lapsiavioliittojen takana, vai olisiko senkin keksinyt joku homo joka ei ole halunnut naida aikuista naista? Pointti kuitenkin oli siinä, että juuri sinun moraali- ja oikeuskäsityksesi ei ole mikään absoluuttinen totuus, vaan se on kulttuurisidonnainen ja henkilökohtainen asia. Ei sinulla ole minkäänlaista oikeutta määrittää mikä muiden ihmisten silmissä on oikein. 

Siis sinä ihan tosissasi rinnastat kahden samaa sukupuolta olevan aikuisen välisen rakkauden siihen, että jossain maissa homous on rikos tai otetaan lapsivaimoja? Sinusta on siis ihan ok saada kuolemantuomio homoudesta tai naittaa viaton lapsi jollekin vanhalle pervolle. Tämä on sinusta rinnastettavissa kahden aikuisen väliseen rakkauteen🤔 

Enhän minä noin ole sanonut. Olen vaan ihmetellyt sitä että miksi sinä koet oikeudeksesi julistaa juuri niitä sinun maailmankatsomuksesi mukaisia arvoja koko muulle maailmalle ja pitää niitä ainoana oikeana totuutena, kun maailmaan mahtuu kovin monenlaisia muitakin mielipiteitä. Aika itserakasta kuvitella että kaikista ihmisistä juuri sinä olisit jotenkin erityisen oikeassa.

Sori nyt vaan, mutta ihmisoikeudet eivät ole mikään maailmankatsomus. Ihan käsittämätöntä, että jotakuta voi harmittaa noin paljon seksuaalivähemmistöt. Ei ole sinulta pois jos kaksi aikuista ihmistä rakastaa toisiaan.

Olen eri ja kuulun seksuaalivähemmistöön, mutta kyllä ne ihmisoikeudet kuuluvat sen maailmankatsomuksen alle. Ei kaikkialla ole mitään jaettua käsitystä siitä, mitkä ovat ihmisoikeudet ja miten niitä toteutetaan.

Tätä henkilöä tuntuu tosissaan homostelu harmittavan. Ei sekään ole käsittämätöntä, olen hullumpiinkin törmännyt.

Vierailija
265/394 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se syrjintä näkyy muuta kuin korkeintaan jossain lähiöpupin kännisen tyypin homottelussa? Nykyään se on helppo oikeusjuttu jos joku erehtyy syrjimään vaikka työnhaussa seksuaalisen suuntautumisen takia?

Yleensä työpaikalla tai oppilaitoksessa. 

No minua pilkataan työpaikalla sentakia ettö olen kohta nelikymppinen neitsyt kun en ole saanut naista koskaan.

Työpaikoilla ja oppilaitoksissa kiusaamisen kohteeksi päätymiseen riittää ihan mikä vaan vähänkään normaalista poikkeava piirre.

Miks sä kerrot seksielämästäsi noin tarkkaan töissä? Oikein yhdyntöjen määrää myöten.

 

T. Biseksuaali joka ei ole kertonut töissä suuntautumistaan

Vierailija
266/394 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seksuaalivähemmistöä ja en ole kertaakaan kokenut syrjintää, toisaalta en myöskään julkisesti puhu kenen kanssa seurustelen/harrastan seksiä koska ei ne asiat kuulu kenellekään. 

Oletteko te aina kotona piilossa ettei kukaan näe teitä yhdessä?

Ei olla, miksi pitäisi olla? Elämme ihan tavallista elämää.

Sanoit, ettei seksuaalisuutenne kuulu kenellekään. Varmasti vaikeaa kulkea tuolla peitellen sitä, samalla kun me heterot kuljetaan käsi kädessä ja osoitetaan rakkauttamme eri tavoin. Meidän seksuaalisuus saa näkyä ja kuulua. Miksei sun? 

Saatikka sitten Susanna Penttilän heterorakkaus....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
267/394 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se syrjintä näkyy muuta kuin korkeintaan jossain lähiöpupin kännisen tyypin homottelussa? Nykyään se on helppo oikeusjuttu jos joku erehtyy syrjimään vaikka työnhaussa seksuaalisen suuntautumisen takia?

Yleensä työpaikalla tai oppilaitoksessa. 

Mielenkiintoista, miten se näkyy siellä? Muuten paitsi positiivisena syrjintänä, kun palkataan väkisin se vähemmistön edustaja pätevämpien ohi jotta varmasti päästään tavoitekiintiöihin? 

Hei toi olis kätevää, jos sais töitä vain seksuaalisen suuntautumisen takia. Kerro mihin voin hakea töihin?

T. Työtön seksuaalivähemmistöön kuuluva

Vierailija
268/394 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs tuo parin vuoden takainen tapaus, jossa vuokrattu hääpaikka oli vetänyt ilmoittanatra juhlijoita ovet lukkoon, kun hääparin tilaaman pitopalvelun yrittäjä olikin homo?

Ja justiinsa viime viikolla luin lehdestä jutun miehestä jota oli koulukiusattu ja pahoinpidelty niin että kallo halkesi. Kaikki homouden takia. Mutta eihän sitä ketään syrjitä Suomessa, eihän...

Se oli katsos vaan sellaista pientä huumoria! Ei pidä ottaa noin vakavasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
269/394 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalivähemmistöön kuuluvana voin vahvistaa tämän. Ihan ihmisten asenteissa on vikaa. Ihmetellään miten homo voisi olla presidentti tai ällötellään naisparia. Näitä juttuja olen kuullut työpaikalla työkavereilta, kun itse en ole kertonut kuuluvani vähemmistöön.

Niin, presidentti voi tosiaan joutua työnsä puolesta esimerkiksi matkustamaan puolisonsa kanssa maihin joissa homous on rikos. Miksi ei saisi ihmetellä sitä että miten homo voisi toimia tällaisessa tilanteessa? Vastaavasti varmasti myös monia heteropareja ällötellään jos heillä vaikka on suuri ikäero. Senkö saa sanoa ääneen mutta naisparia koskiessaan sama asia onkin syrjintää?

Sehän on syrjintää ja täysin sairasta, että homous on jossain maissa rikos. Olisi pelkästään hyvä, että tulisi lisää vaikkapa juuri homoja presidenttejä, niin ehkä takapajuisissakin maissa saatettaisiin tajuta, että ei sitä presidentinkään työtä tehdä seksuaalisella suuntautumisella. En edes käsitä miksi ihmiset miettivät toisten suuntauksia tai pöyristyvät niistä. Ei voi olla niin jännää. Ja joo sekin on syrjintää, että kovaan ääneen päivittelee naisparia ja on kuvottunut. Siis eikö heteroilla ole muuta mietittävää kuin toisten elämä?

Miksi juuri länsimaiden oikeuskäsitys olisi se oikea tapa elää, jota pitää tuputtaa myös muualle? Yhtä hyvin he voisivat ajatella että on todella sairasta ja takapajuista että Suomessa ei saa ottaa 9-vuotiasta vaimoa, joten olisi hyvä jos heidän presidenttinsä kävisi vähän näyttämässä meille siitä mallia. Et kai sinä sentään siitä pöyristyisi, kysehän on vain toisten ihmisten seksuaalisesta suuntauksesta? 

Jos homoja ja lesboja on ollut kautta ihmiskunnan historian ja tulee aina olemaan, niin miten joku jaksaa vängätä koko ajan homoista? Heterot ovat nämä kaikki "oikeuskäsitykset" luoneet. Sekin taas on heterojen sekoiluja, että jossain saa ottaa lapsen vaimokseen. Miksi heterot ovat noin pimeitä? Ja sinä puolustat asiaa.

Milläköhän perusteella tiedät että nuo on heteroista lähtöisin jos kerran homoja ja lesboja on aina ollut? Miten tarkkaan tiedät kunkin historiallisen hahmon seksuaalisen suuntautumisen? Ja mistä tiedät onko heterot lapsiavioliittojen takana, vai olisiko senkin keksinyt joku homo joka ei ole halunnut naida aikuista naista? Pointti kuitenkin oli siinä, että juuri sinun moraali- ja oikeuskäsityksesi ei ole mikään absoluuttinen totuus, vaan se on kulttuurisidonnainen ja henkilökohtainen asia. Ei sinulla ole minkäänlaista oikeutta määrittää mikä muiden ihmisten silmissä on oikein. 

Siis sinä ihan tosissasi rinnastat kahden samaa sukupuolta olevan aikuisen välisen rakkauden siihen, että jossain maissa homous on rikos tai otetaan lapsivaimoja? Sinusta on siis ihan ok saada kuolemantuomio homoudesta tai naittaa viaton lapsi jollekin vanhalle pervolle. Tämä on sinusta rinnastettavissa kahden aikuisen väliseen rakkauteen🤔 

Enhän minä noin ole sanonut. Olen vaan ihmetellyt sitä että miksi sinä koet oikeudeksesi julistaa juuri niitä sinun maailmankatsomuksesi mukaisia arvoja koko muulle maailmalle ja pitää niitä ainoana oikeana totuutena, kun maailmaan mahtuu kovin monenlaisia muitakin mielipiteitä. Aika itserakasta kuvitella että kaikista ihmisistä juuri sinä olisit jotenkin erityisen oikeassa.

Sori nyt vaan, mutta ihmisoikeudet eivät ole mikään maailmankatsomus. Ihan käsittämätöntä, että jotakuta voi harmittaa noin paljon seksuaalivähemmistöt. Ei ole sinulta pois jos kaksi aikuista ihmistä rakastaa toisiaan.

Olen eri ja kuulun seksuaalivähemmistöön, mutta kyllä ne ihmisoikeudet kuuluvat sen maailmankatsomuksen alle. Ei kaikkialla ole mitään jaettua käsitystä siitä, mitkä ovat ihmisoikeudet ja miten niitä toteutetaan.

Tätä henkilöä tuntuu tosissaan homostelu harmittavan. Ei sekään ole käsittämätöntä, olen hullumpiinkin törmännyt.

Ei minua itseäni harmita homoseksuaalisuus, minulle ihan sama kuka ketäkin nussii niin kauan kun ei minua tai puolisoani, mutta minua harmittaa se että ainoastaan yksi ainoa mielipide sallitaan jotenkin oikeana. Jos on sitä mieltä että moniavioisuus on jotenkin perverssiä niin se on ihan ok sanoa, mutta homoseksuaalisuudesta ei saa sanoa samoin. Millä oikeudella nämä säännöt on päätetty? 

Vierailija
270/394 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syrji. Hyväksyn. Ei se ole minulta pois.

Mutta ärsyttää joidenkin jatkuva ulostulo ja hyväksymisen vaatimus. 

Olen hetetonainen eikä minua koko ajan kaikkialla ymmärretä ja paapota. Johtuuko se seksuaalisuudestani? Ei. Se johtuu normaalisista ihmisten välisestä vuorovaikutuksesta tai sen puutteesta.

Minua ei kiinnosta tippaakaan, kenen kanssa esim työkaveri peuhaa. Jos hän ärsyttää minua, se johtuu hänen persoonastaan ei seksuaalisuudesta. Mutta jos en kohtele vähemmistöön kuuluvaa silkkihansikkain, saatan joutua puhutteluun syrjinnästä. Jos vastaavassa tilanteessa vastapuolena on toinen hetero, asia käsitellään työasiana.

Tuntuu, että moni vähemmistöön kuuluva katsoo kaikkia asioita "pridelinssien" läpi. Siis hän ihan itse. Muita ei kiinnosta hänen erilaisuutensa.

Joskus tuollaista erehtymistä asian syystä voi tapahtua. Että on kyse muusta, eikä syrjinnästä, vaikka virheellisesti näin (ensin) luullaan.

Mutta arvaa mistä tämä johtuu? No siitä, kun on ensin koettu sitä oikeaa syrjintää sen varran usein ja reippaasti! 

Ilman tätä oikeasti tapahtunutta syrjintää, ei tuollaisia satunnaisia väärintulkintojakaan tapahtuisi. 

Asian voi usein kyllä myös oikaista, että kyse on nyt asiasta x ja y, eikä ole, eikä asiaan liity mitään syrjiviä asenteita.

Erehdyksiä joskus sattuu kanssakäymisessä, kun tulkitaan toisia, kaikenlaisissa asioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
271/394 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se syrjintä näkyy muuta kuin korkeintaan jossain lähiöpupin kännisen tyypin homottelussa? Nykyään se on helppo oikeusjuttu jos joku erehtyy syrjimään vaikka työnhaussa seksuaalisen suuntautumisen takia?

Yleensä työpaikalla tai oppilaitoksessa. 

Mielenkiintoista, miten se näkyy siellä? Muuten paitsi positiivisena syrjintänä, kun palkataan väkisin se vähemmistön edustaja pätevämpien ohi jotta varmasti päästään tavoitekiintiöihin? 

Hei toi olis kätevää, jos sais töitä vain seksuaalisen suuntautumisen takia. Kerro mihin voin hakea töihin?

T. Työtön seksuaalivähemmistöön kuuluva

Käytännössä tuolloin kannattaisi palkata vain aseksuaaleja; heiltä puuttuu tuo kiimainen tarve tuoda alapääasioitaa ja libidoaan esiin all the time. Työtahtikin on silloin toinen, kun seksijutut ei ole elämässä prioriteetti mielenterveysongelmaksi saakka.

Vierailija
272/394 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalivähemmistöön kuuluvana voin vahvistaa tämän. Ihan ihmisten asenteissa on vikaa. Ihmetellään miten homo voisi olla presidentti tai ällötellään naisparia. Näitä juttuja olen kuullut työpaikalla työkavereilta, kun itse en ole kertonut kuuluvani vähemmistöön.

Niin, presidentti voi tosiaan joutua työnsä puolesta esimerkiksi matkustamaan puolisonsa kanssa maihin joissa homous on rikos. Miksi ei saisi ihmetellä sitä että miten homo voisi toimia tällaisessa tilanteessa? Vastaavasti varmasti myös monia heteropareja ällötellään jos heillä vaikka on suuri ikäero. Senkö saa sanoa ääneen mutta naisparia koskiessaan sama asia onkin syrjintää?

Sehän on syrjintää ja täysin sairasta, että homous on jossain maissa rikos. Olisi pelkästään hyvä, että tulisi lisää vaikkapa juuri homoja presidenttejä, niin ehkä takapajuisissakin maissa saatettaisiin tajuta, että ei sitä presidentinkään työtä tehdä seksuaalisella suuntautumisella. En edes käsitä miksi ihmiset miettivät toisten suuntauksia tai pöyristyvät niistä. Ei voi olla niin jännää. Ja joo sekin on syrjintää, että kovaan ääneen päivittelee naisparia ja on kuvottunut. Siis eikö heteroilla ole muuta mietittävää kuin toisten elämä?

Miksi juuri länsimaiden oikeuskäsitys olisi se oikea tapa elää, jota pitää tuputtaa myös muualle? Yhtä hyvin he voisivat ajatella että on todella sairasta ja takapajuista että Suomessa ei saa ottaa 9-vuotiasta vaimoa, joten olisi hyvä jos heidän presidenttinsä kävisi vähän näyttämässä meille siitä mallia. Et kai sinä sentään siitä pöyristyisi, kysehän on vain toisten ihmisten seksuaalisesta suuntauksesta? 

"Miksi juuri länsimaiden oikeuskäsitys olisi se oikea tapa elää, jota pitää tuputtaa myös muualle?"

No niin, Igor...

Ihan olen suomalainen nainen, joten kerro toki miksi? Esimerkiksi amissien elämäntapa olisi varmasti monella tapaa paljon parempi esimerkiksi ympäristönkin kannalta, miksi se ei olisi se elämänkatsomus jota pitäisi tuputtaa maailmanlaajuisesti kaikille?

Katsomosta löytyy muuten nyt dokumentti  amissimiehestä, joka on homo ja häipyi yhteisöstä, kun halusi valita aidon rakkauden väkisin väännety  heteroperheen sijaan.  Kannattaa katsoa. Nimeltään Coming out amish.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
273/394 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se syrjintä näkyy muuta kuin korkeintaan jossain lähiöpupin kännisen tyypin homottelussa? Nykyään se on helppo oikeusjuttu jos joku erehtyy syrjimään vaikka työnhaussa seksuaalisen suuntautumisen takia?

Yleensä työpaikalla tai oppilaitoksessa. 

No minua pilkataan työpaikalla sentakia ettö olen kohta nelikymppinen neitsyt kun en ole saanut naista koskaan.

Työpaikoilla ja oppilaitoksissa kiusaamisen kohteeksi päätymiseen riittää ihan mikä vaan vähänkään normaalista poikkeava piirre.

Miks sä kerrot seksielämästäsi noin tarkkaan töissä? Oikein yhdyntöjen määrää myöten.

 

T. Biseksuaali joka ei ole kertonut töissä suuntautumistaan

En kertonut itse. Samoin miksi joku kertoisi homoudestaan työpaikalla tai oppilaitoksissa tai vaikka mt ongelmistaan. Leiman siitä vaan saa.

Vierailija
274/394 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs tuo parin vuoden takainen tapaus, jossa vuokrattu hääpaikka oli vetänyt ilmoittanatra juhlijoita ovet lukkoon, kun hääparin tilaaman pitopalvelun yrittäjä olikin homo?

Ja justiinsa viime viikolla luin lehdestä jutun miehestä jota oli koulukiusattu ja pahoinpidelty niin että kallo halkesi. Kaikki homouden takia. Mutta eihän sitä ketään syrjitä Suomessa, eihän...

Minä taas luin naisesta, joka oli tapettu ex-miehensä taholta, ihan vaan siksi että oli ollut heterosuhteessa. Mutta eihän heteroa voi syrjiä joten se on ihan eri juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
275/394 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalivähemmistöön kuuluvana voin vahvistaa tämän. Ihan ihmisten asenteissa on vikaa. Ihmetellään miten homo voisi olla presidentti tai ällötellään naisparia. Näitä juttuja olen kuullut työpaikalla työkavereilta, kun itse en ole kertonut kuuluvani vähemmistöön.

Niin, presidentti voi tosiaan joutua työnsä puolesta esimerkiksi matkustamaan puolisonsa kanssa maihin joissa homous on rikos. Miksi ei saisi ihmetellä sitä että miten homo voisi toimia tällaisessa tilanteessa? Vastaavasti varmasti myös monia heteropareja ällötellään jos heillä vaikka on suuri ikäero. Senkö saa sanoa ääneen mutta naisparia koskiessaan sama asia onkin syrjintää?

Sehän on syrjintää ja täysin sairasta, että homous on jossain maissa rikos. Olisi pelkästään hyvä, että tulisi lisää vaikkapa juuri homoja presidenttejä, niin ehkä takapajuisissakin maissa saatettaisiin tajuta, että ei sitä presidentinkään työtä tehdä seksuaalisella suuntautumisella. En edes käsitä miksi ihmiset miettivät toisten suuntauksia tai pöyristyvät niistä. Ei voi olla niin jännää. Ja joo sekin on syrjintää, että kovaan ääneen päivittelee naisparia ja on kuvottunut. Siis eikö heteroilla ole muuta mietittävää kuin toisten elämä?

Miksi juuri länsimaiden oikeuskäsitys olisi se oikea tapa elää, jota pitää tuputtaa myös muualle? Yhtä hyvin he voisivat ajatella että on todella sairasta ja takapajuista että Suomessa ei saa ottaa 9-vuotiasta vaimoa, joten olisi hyvä jos heidän presidenttinsä kävisi vähän näyttämässä meille siitä mallia. Et kai sinä sentään siitä pöyristyisi, kysehän on vain toisten ihmisten seksuaalisesta suuntauksesta? 

"Miksi juuri länsimaiden oikeuskäsitys olisi se oikea tapa elää, jota pitää tuputtaa myös muualle?"

No niin, Igor...

Ihan olen suomalainen nainen, joten kerro toki miksi? Esimerkiksi amissien elämäntapa olisi varmasti monella tapaa paljon parempi esimerkiksi ympäristönkin kannalta, miksi se ei olisi se elämänkatsomus jota pitäisi tuputtaa maailmanlaajuisesti kaikille?

Yritä nyt hyvä ihminen ymmärtää, että se sinunkaan seksuaalinen suuntautumisesi ei ole elämänkatsomus.

Vierailija
276/394 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Friikki on friikki vaikka sen voissa paistaisi.

Ja mitään syrjintää ei ole...

Vierailija
277/394 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hulluja on vainottu aina ja tullaan vainoamaan.

Vierailija
278/394 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hulluja on vainottu aina ja tullaan vainoamaan.

Räsäsenkin mukaan kristittyjä vainotaan, eli kristitytkin ovat hulluja. Senhän tosin kaikki tietävät ilman Räsästäkin.

Vierailija
279/394 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.

Jos hän on kristitty, niin ei tietenkään hyväksy homoutta. Se ei tarkoita sitä, ettei rakastaisi ja välittäisi ihmisestä. 

Kristittyjä on erilaisia. Tuo mukavälittäminen on todella alhaista, mutta ei mielestäni ole syrjintää. Hihhuleillakin on oikeus mielipiteeseensä.

Ja siis raamatussa ihan selkeästi sanotaan, että joka miehen kanssa makaa, jne. nirri pois jne. Naisista ei sanota mitään, joten lesboilu lienee halal. Toimisitte edes sen kirjanne mukaan, jota käytätte verrukkeena ja olkaa seitsemän päivää epäpuhtaita koska menkat ja raahatkaa joku lehmä polttouhriksi kun vahingossa meni työnteko sapatin puolelle.

Mutta kun ei koskaan. Aina pitää vaan noukkia ne rusinat pullasta.

Vierailija
280/394 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs tuo parin vuoden takainen tapaus, jossa vuokrattu hääpaikka oli vetänyt ilmoittanatra juhlijoita ovet lukkoon, kun hääparin tilaaman pitopalvelun yrittäjä olikin homo?

Ja justiinsa viime viikolla luin lehdestä jutun miehestä jota oli koulukiusattu ja pahoinpidelty niin että kallo halkesi. Kaikki homouden takia. Mutta eihän sitä ketään syrjitä Suomessa, eihän...

Minä taas luin naisesta, joka oli tapettu ex-miehensä taholta, ihan vaan siksi että oli ollut heterosuhteessa. Mutta eihän heteroa voi syrjiä joten se on ihan eri juttu.

On teillä oudot argumentit. Joku heteronsosen tappoi liityy nyt mielestäsi seksuaalivähemmistöjen syrjintään jotenkin

?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi