HS, Seksuaali ja sukupuolivähemmistöt kohtaavat edelleen syrjintää
Voisiko joku kertoa konkreettisen esimerkin syrjinnästä, kiitos.
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.
Tässähän ei puhuta syrjinnästä vaan yksittäisten henkilöiden ikävästä käytöksestä. Valitettavasti siitä ei ikinä päästä eroon, kusipäät meillä on aina keskuudessamme.
Aika paljon vaan on nykyään taas näitä "yksittäisiä ihmisiä", jotka mouhkaa ja haluaa levittää syrjiviä asenteita ja toimintaa...
Nämä "yksittäiset" jostain syytä näyttää nyt kerääntyeen varsin usein PS:n ja äärioikeiston sateenvarjojen alle. Levittävät sieltä tätä yhteistä ilosanomaansa.
Pitäisikö siis alkaa mieluummin vielä selkeämmin puhumaan nimenomaan Perussuomalaisten ja äärioikeiston harjoittamasta ja lietsomasta syrjinnästä?
Ja miettiä myös, kuinka iso osa tällaisesta agitaatiosta tulee suoran Venjän trollitehtailta? Siellä kun agendana on aiheuttaa juuri tällaista yhteiskunnallista eripuraa, rapauttaa tasa-arvoa ja demokratiaa. Sieltä todistetusti tukevat, rahoittavat ja pistävät myös liikkelle äärioikeiston kaikenlaisia toilailuja.
Vierailija kirjoitti:
Missä se syrjintä näkyy muuta kuin korkeintaan jossain lähiöpupin kännisen tyypin homottelussa? Nykyään se on helppo oikeusjuttu jos joku erehtyy syrjimään vaikka työnhaussa seksuaalisen suuntautumisen takia?
Yleensä työpaikalla tai oppilaitoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan sateenkaari-ihmisten kokema syrjintä on yleistä. Esimerkiksi:
Yli puolet sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin kuuluvista 8.–9.-luokkalaisista on kokenut syrjintää koulussa tai vapaa-ajalla edellisen vuoden aikana (Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL, 2026).
24 % sateenkaari-ihmisistä on kohdannut syrjintää jollain elämänalueella identiteettinsä vuoksi viimeisen vuoden aikana (Euroopan unionin perusoikeusvirasto FRA, 2024).
12 % sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin kuuluvista kertoo kohdanneensa syrjintää työhönotossa tai työelämässä viimeisen vuoden aikana (Euroopan unionin perusoikeusvirasto FRA, 2024).
https://yhdenvertaisuusvaltuutettu.fi/-/sateenkaari-ihmisiin-kohdistuva…
Syrjintää on "koettu" ja "kerrottu kohdattavan". Eli ihan subjektiivinen näkemys, mikä voi tarkoittaa ihan mitä tahansa.
Onneksi suomessa ei voi käyttää vääriä pronomineja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitä mitään tietää kenenkään homoudesta, no kyllä ne kertovat kaikille riippumatta siitä haluavatko kuulla vai eivät.
Mistä tietää, että joku on hetero? No hän puhuu elämästään ja esim. seurusteukumppanistaan / deittailustaan tavalliseen tapaan sen kummemmin salailematta.
Mistä tietää, että joku on homo? No hän puhuu elämästään ja esim. seurusteukumppanistaan / deittailustaan tavalliseen tapaan sen kummemmin salailematta.
Ja sitten voitkin miettiä, että häiritsikö jostain syystä ihan sama asia sinua, riippuen siitä, oliko kyseessä hetero vai homo...
Ei häiritse. Ei edes kiinnosta.
- Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalivähemmistöön kuuluvana voin vahvistaa tämän. Ihan ihmisten asenteissa on vikaa. Ihmetellään miten homo voisi olla presidentti tai ällötellään naisparia. Näitä juttuja olen kuullut työpaikalla työkavereilta, kun itse en ole kertonut kuuluvani vähemmistöön.
Niin, presidentti voi tosiaan joutua työnsä puolesta esimerkiksi matkustamaan puolisonsa kanssa maihin joissa homous on rikos. Miksi ei saisi ihmetellä sitä että miten homo voisi toimia tällaisessa tilanteessa? Vastaavasti varmasti myös monia heteropareja ällötellään jos heillä vaikka on suuri ikäero. Senkö saa sanoa ääneen mutta naisparia koskiessaan sama asia onkin syrjintää?
Sehän on syrjintää ja täysin sairasta, että homous on jossain maissa rikos. Olisi pelkästään hyvä, että tulisi lisää vaikkapa juuri homoja presidenttejä, niin ehkä takapajuisissakin maissa saatettaisiin tajuta, että ei sitä presidentinkään työtä tehdä seksuaalisella suuntautumisella. En edes käsitä miksi ihmiset miettivät toisten suuntauksia tai pöyristyvät niistä. Ei voi olla niin jännää. Ja joo sekin on syrjintää, että kovaan ääneen päivittelee naisparia ja on kuvottunut. Siis eikö heteroilla ole muuta mietittävää kuin toisten elämä?
Miksi juuri länsimaiden oikeuskäsitys olisi se oikea tapa elää, jota pitää tuputtaa myös muualle? Yhtä hyvin he voisivat ajatella että on todella sairasta ja takapajuista että Suomessa ei saa ottaa 9-vuotiasta vaimoa, joten olisi hyvä jos heidän presidenttinsä kävisi vähän näyttämässä meille siitä mallia. Et kai sinä sentään siitä pöyristyisi, kysehän on vain toisten ihmisten seksuaalisesta suuntauksesta?
"Miksi juuri länsimaiden oikeuskäsitys olisi se oikea tapa elää, jota pitää tuputtaa myös muualle?"
No niin, Igor...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.
Eli muilla ei saa olla mielipiteitä kuin seta-porukalla, ja muut kuin he eivät saa tuoda niitä mielipiteitään julkisesti esille?
Ettekö te annakaan kaikkien kukkien kukkia?
Se, että mun ja voisin sanoa että jonkun muunkin mielipide on, että sateenkaaritouhut ovat mt/neuropsykiatrisia/perhedynaamisia juttuja ja/tai härö geenistössä/sikiöaikana, on
-tarkkaan harkittu ja pitkäaikainen mielipide
-vaikka lukisin 1000 seta-pamflettia, mielipiteeni ei muutu enkä "avarru", koska se olisi tyh-menemistä
-vaikka lapseni rupeaisi homoseksuaaliksi tai olisin 24/7 sellaisen kanssa kämppiksenä, he eivät voi pakottaa mua muuttamaan mielipidettäni, vaikka rakastaisin heitä muutoin ihmisenä.
Antakaa kaikkien mielipiteiden olla esillä. Sä voit vastaavasti pitää mua vaikka minä pöljäkkeenä, ei se mua haittaa.
No sulle on aika vaikea selittää, kun et tajua eroa mielipiteen ja ihmisen ominaisuuden välillä. Ei se ole mikään "mielipide-ero" jos et hyväksy vähemmistöön kuulumista tai puhut ihmisen ominaisuudesta halveksuvasti. Mielipiteitä voi tietysti kritisoida ja fiksua olisi sekin tehdä asiallisesti ja herjaamatta. Mutta ihmisten ominaisuudet ovat mitä ovat. Niiden "kritisointi" on juurikin sitä syrjintää.
Onko asiallista ja herjaamatonta todeta sellainen tosiasia, että sukupuolia on kaksi eikä ihminen voi muuttua sukupuolesta toiseen, ja kritisoida tältä osin pride-idelogiaa? Vai onko se sinun mielestäsi halveksumista, herjaamista ja syrjintää?
Mitenkäs tuo parin vuoden takainen tapaus, jossa vuokrattu hääpaikka oli vetänyt ilmoittanatra juhlijoita ovet lukkoon, kun hääparin tilaaman pitopalvelun yrittäjä olikin homo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Up. Kysymys aloituksessa.
Ei tuohon kukaan pysty mitään vastaamaan koska syrjintää ei oikeasti ole.
Älä viitsi trollata vakavalla asialla.
Ketjussa ei tosin vieläkään ole tullut yhtäkään konkreettista esimerkkiä seksuaalivähemmistöjen syrjinnästä Suomessa vuonna 2026. Termi on siis hyvin epämääräinen nykyään. Voisi myös ajatella, että ihmisessä on satoja muitakin ominaisuuksia kuin seksuaalinen suuntautuminen, joiden syystä he kokevat yhtälailla syrjintää. Vaikkapa älykkyys.
On tullut kyllä joitain esimerkkejä.
Leikitkö jotenkin tyhmää, ettet muka tiedä mitä syrjintä tarkoittaa?
(Esim. Turpaan lyöminenkään homouden takia, ei siis ollut sinusta mitenkään syrjivää toimintaa...)
Oikeasti tiedät varsin hyvin, että esim. seksuaalivähemmitöt kohtaavat hyvin yleisesti edelleen kaikenlaista ikävää asennetta ja toimintaa heitä kohtaan. Mutta sinä kun olet yksi niistä kiusaajista ja syrjijöistä, niin haluat hämärryttää ja normalisoida asiaa ja itse asiassa iten vain lisätä tätä syrjintää heitä kohtaan.
Turpaan vetäminen on rikos, oli syy mikä vaan. Kiusaaminen on henkistä väkivaltaa. Mutta kumpikaan ei ole syrjimistä, mitä tuolla termillä on ennen tarkoitettu.
Kyllä syrjintään on aina kuulunut esim. sosiaalisissa tilanteissa alentaminen, eriarvoistaminen, kiusaaminen, halventavat vitsit, vähättely, häirintä, ryhmästä ulossulkeminen, tai vaikka ne pahoinpitelyt. Todellakin. Koitat itse nyt vain kaventaa ja selittää päivänselvää syrjintää pois. Ettei syrjintää saisi sanoa syrjinnäksi.
Myös ylipäätään vihapuhe, uhkaaminen, viharikokset ja myös verkkohäirintä on syrjintää. Jos ne tehdään esim. juuri seks. suuntautumisen perusteella.
Taas se "alentaminen". Mitä se siis tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä se syrjintä näkyy muuta kuin korkeintaan jossain lähiöpupin kännisen tyypin homottelussa? Nykyään se on helppo oikeusjuttu jos joku erehtyy syrjimään vaikka työnhaussa seksuaalisen suuntautumisen takia?
Yleensä työpaikalla tai oppilaitoksessa.
Mielenkiintoista, miten se näkyy siellä? Muuten paitsi positiivisena syrjintänä, kun palkataan väkisin se vähemmistön edustaja pätevämpien ohi jotta varmasti päästään tavoitekiintiöihin?
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.
Jos hän on kristitty, niin ei tietenkään hyväksy homoutta. Se ei tarkoita sitä, ettei rakastaisi ja välittäisi ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.
Tässähän ei puhuta syrjinnästä vaan yksittäisten henkilöiden ikävästä käytöksestä. Valitettavasti siitä ei ikinä päästä eroon, kusipäät meillä on aina keskuudessamme.
Aika paljon vaan on nykyään taas näitä "yksittäisiä ihmisiä", jotka mouhkaa ja haluaa levittää syrjiviä asenteita ja toimintaa...
Nämä "yksittäiset" jostain syytä näyttää nyt kerääntyeen varsin usein PS:n ja äärioikeiston sateenvarjojen alle. Levittävät sieltä tätä yhteistä ilosanomaansa.
Pitäisikö siis alkaa mieluummin vielä selkeämmin puhumaan nimenomaan Perussuomalaisten ja äärioikeiston harjoittamasta ja lietsomasta syrjinnästä?
Ja miettiä myös, kuinka iso osa tällaisesta agitaatiosta tulee suoran Venjän trollitehtailta? Siellä kun agendana on aiheuttaa juuri tällaista yhteiskunnallista eripuraa, rapauttaa tasa-arvoa ja demokratiaa. Sieltä todistetusti tukevat, rahoittavat ja pistävät myös liikkelle äärioikeiston kaikenlaisia toilailuja.
Huoh. Persut taitaa olla eduskunnan homoin puolue nykyään.
Jos haluat Venäjän vaikuttamista etsiä, suosittelen erinäisiä "rauhanjärjestöjä", jotka kannattavat Suomen aseistariisuntaa, jne. Venäjälle on se ja sama, kuinka paljon homoja täällä on, mutta heille on oikein epämieluisaa, jos on miinoja ja häätäjiä ja liittolaisia. Tai vaikka riittävästi omaa energiantuotantoa.
Esikuvansa SKDL:n ja taistolaisten jalanjälkiä seuraten nämä vaikuttajat löytyvät yleensä niistä punalippumarsseista :)
T. Ei edes persu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta priden porukka on pahempaa, koska he käyttävät minusta ja monista muista todella loukkaavia termejä ilman meidän hyväksyntää. Minä naisena olen heille naisoletettu, cis ja miljoona muuta asiaa enkä sitä, minkä voi silmällä havaita faktaksi.
Äläkä unohda lisäks että olet vain kohdullinen!
Ja äitienpäivänä sä mystisesti muutut vain "läheiseksi", joten se muksusi saa raapustaa korttiin vain "Hyvää kohdullistenpäivää/Hyvää läheistenpäivää!"
Miks te keksitte näitä päästänne? Ihan äitienpäiväkortteja siellä päiväkodissa askarrellaan edelleen.
Eipäs ole kuule joka päiväkodissa noin perinteikästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalivähemmistöön kuuluvana voin vahvistaa tämän. Ihan ihmisten asenteissa on vikaa. Ihmetellään miten homo voisi olla presidentti tai ällötellään naisparia. Näitä juttuja olen kuullut työpaikalla työkavereilta, kun itse en ole kertonut kuuluvani vähemmistöön.
Niin, presidentti voi tosiaan joutua työnsä puolesta esimerkiksi matkustamaan puolisonsa kanssa maihin joissa homous on rikos. Miksi ei saisi ihmetellä sitä että miten homo voisi toimia tällaisessa tilanteessa? Vastaavasti varmasti myös monia heteropareja ällötellään jos heillä vaikka on suuri ikäero. Senkö saa sanoa ääneen mutta naisparia koskiessaan sama asia onkin syrjintää?
Sehän on syrjintää ja täysin sairasta, että homous on jossain maissa rikos. Olisi pelkästään hyvä, että tulisi lisää vaikkapa juuri homoja presidenttejä, niin ehkä takapajuisissakin maissa saatettaisiin tajuta, että ei sitä presidentinkään työtä tehdä seksuaalisella suuntautumisella. En edes käsitä miksi ihmiset miettivät toisten suuntauksia tai pöyristyvät niistä. Ei voi olla niin jännää. Ja joo sekin on syrjintää, että kovaan ääneen päivittelee naisparia ja on kuvottunut. Siis eikö heteroilla ole muuta mietittävää kuin toisten elämä?
Miksi juuri länsimaiden oikeuskäsitys olisi se oikea tapa elää, jota pitää tuputtaa myös muualle? Yhtä hyvin he voisivat ajatella että on todella sairasta ja takapajuista että Suomessa ei saa ottaa 9-vuotiasta vaimoa, joten olisi hyvä jos heidän presidenttinsä kävisi vähän näyttämässä meille siitä mallia. Et kai sinä sentään siitä pöyristyisi, kysehän on vain toisten ihmisten seksuaalisesta suuntauksesta?
Jos homoja ja lesboja on ollut kautta ihmiskunnan historian ja tulee aina olemaan, niin miten joku jaksaa vängätä koko ajan homoista? Heterot ovat nämä kaikki "oikeuskäsitykset" luoneet. Sekin taas on heterojen sekoiluja, että jossain saa ottaa lapsen vaimokseen. Miksi heterot ovat noin pimeitä? Ja sinä puolustat asiaa.
Milläköhän perusteella tiedät että nuo on heteroista lähtöisin jos kerran homoja ja lesboja on aina ollut? Miten tarkkaan tiedät kunkin historiallisen hahmon seksuaalisen suuntautumisen? Ja mistä tiedät onko heterot lapsiavioliittojen takana, vai olisiko senkin keksinyt joku homo joka ei ole halunnut naida aikuista naista? Pointti kuitenkin oli siinä, että juuri sinun moraali- ja oikeuskäsityksesi ei ole mikään absoluuttinen totuus, vaan se on kulttuurisidonnainen ja henkilökohtainen asia. Ei sinulla ole minkäänlaista oikeutta määrittää mikä muiden ihmisten silmissä on oikein.
Siis sinä ihan tosissasi rinnastat kahden samaa sukupuolta olevan aikuisen välisen rakkauden siihen, että jossain maissa homous on rikos tai otetaan lapsivaimoja? Sinusta on siis ihan ok saada kuolemantuomio homoudesta tai naittaa viaton lapsi jollekin vanhalle pervolle. Tämä on sinusta rinnastettavissa kahden aikuisen väliseen rakkauteen🤔
Enhän minä noin ole sanonut. Olen vaan ihmetellyt sitä että miksi sinä koet oikeudeksesi julistaa juuri niitä sinun maailmankatsomuksesi mukaisia arvoja koko muulle maailmalle ja pitää niitä ainoana oikeana totuutena, kun maailmaan mahtuu kovin monenlaisia muitakin mielipiteitä. Aika itserakasta kuvitella että kaikista ihmisistä juuri sinä olisit jotenkin erityisen oikeassa.
Sori nyt vaan, mutta ihmisoikeudet eivät ole mikään maailmankatsomus. Ihan käsittämätöntä, että jotakuta voi harmittaa noin paljon seksuaalivähemmistöt. Ei ole sinulta pois jos kaksi aikuista ihmistä rakastaa toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalivähemmistöön kuuluvana voin vahvistaa tämän. Ihan ihmisten asenteissa on vikaa. Ihmetellään miten homo voisi olla presidentti tai ällötellään naisparia. Näitä juttuja olen kuullut työpaikalla työkavereilta, kun itse en ole kertonut kuuluvani vähemmistöön.
Niin, presidentti voi tosiaan joutua työnsä puolesta esimerkiksi matkustamaan puolisonsa kanssa maihin joissa homous on rikos. Miksi ei saisi ihmetellä sitä että miten homo voisi toimia tällaisessa tilanteessa? Vastaavasti varmasti myös monia heteropareja ällötellään jos heillä vaikka on suuri ikäero. Senkö saa sanoa ääneen mutta naisparia koskiessaan sama asia onkin syrjintää?
Sehän on syrjintää ja täysin sairasta, että homous on jossain maissa rikos. Olisi pelkästään hyvä, että tulisi lisää vaikkapa juuri homoja presidenttejä, niin ehkä takapajuisissakin maissa saatettaisiin tajuta, että ei sitä presidentinkään työtä tehdä seksuaalisella suuntautumisella. En edes käsitä miksi ihmiset miettivät toisten suuntauksia tai pöyristyvät niistä. Ei voi olla niin jännää. Ja joo sekin on syrjintää, että kovaan ääneen päivittelee naisparia ja on kuvottunut. Siis eikö heteroilla ole muuta mietittävää kuin toisten elämä?
Miksi juuri länsimaiden oikeuskäsitys olisi se oikea tapa elää, jota pitää tuputtaa myös muualle? Yhtä hyvin he voisivat ajatella että on todella sairasta ja takapajuista että Suomessa ei saa ottaa 9-vuotiasta vaimoa, joten olisi hyvä jos heidän presidenttinsä kävisi vähän näyttämässä meille siitä mallia. Et kai sinä sentään siitä pöyristyisi, kysehän on vain toisten ihmisten seksuaalisesta suuntauksesta?
"Miksi juuri länsimaiden oikeuskäsitys olisi se oikea tapa elää, jota pitää tuputtaa myös muualle?"
No niin, Igor...
Ihan olen suomalainen nainen, joten kerro toki miksi? Esimerkiksi amissien elämäntapa olisi varmasti monella tapaa paljon parempi esimerkiksi ympäristönkin kannalta, miksi se ei olisi se elämänkatsomus jota pitäisi tuputtaa maailmanlaajuisesti kaikille?
Friikki on friikki vaikka sen voissa paistaisi.
Ei paljon kiinnosta homona mennä johonkin Tampereen pride-marssille, jossa Saara "vihaan miehiä" Särmä vetää telaketjufeminististä vihapropagandaohjelmaansa. Mieluummin menen sitten vaikka kirkkoon suututtamaan jotain mummoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta priden porukka on pahempaa, koska he käyttävät minusta ja monista muista todella loukkaavia termejä ilman meidän hyväksyntää. Minä naisena olen heille naisoletettu, cis ja miljoona muuta asiaa enkä sitä, minkä voi silmällä havaita faktaksi.
Äläkä unohda lisäks että olet vain kohdullinen!
Ja äitienpäivänä sä mystisesti muutut vain "läheiseksi", joten se muksusi saa raapustaa korttiin vain "Hyvää kohdullistenpäivää/Hyvää läheistenpäivää!"
Miks te keksitte näitä päästänne? Ihan äitienpäiväkortteja siellä päiväkodissa askarrellaan edelleen.
Eipäs ole kuule joka päiväkodissa noin perinteikästä.
Ahaa. Itse tunnen lesbopareja jotka saavat sieltä päiväkodista kumpikin ihan äitienpäiväkortit. Jännä jos teille heteroille tulee kortti missä lukee "kohdulliselle"😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä se syrjintä näkyy muuta kuin korkeintaan jossain lähiöpupin kännisen tyypin homottelussa? Nykyään se on helppo oikeusjuttu jos joku erehtyy syrjimään vaikka työnhaussa seksuaalisen suuntautumisen takia?
Yleensä työpaikalla tai oppilaitoksessa.
No minua pilkataan työpaikalla sentakia ettö olen kohta nelikymppinen neitsyt kun en ole saanut naista koskaan.
Työpaikoilla ja oppilaitoksissa kiusaamisen kohteeksi päätymiseen riittää ihan mikä vaan vähänkään normaalista poikkeava piirre.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.
Jos hän on kristitty, niin ei tietenkään hyväksy homoutta. Se ei tarkoita sitä, ettei rakastaisi ja välittäisi ihmisestä.
Jaa, niinkuin eräs entinen ministeri rakastavasti ja välittävästi ilmoitti ymmärtävänsä, että Pridemarssin osallistujien ja sivustakatsojien, mm rattaissa olleen taaperon, kimppuun tehtiin väkivaltainen hyökkäys?
Mitenkäs se sanonta kristillisestä rakkaudesta menikään.
Ei niin. Siksi en lähdekään telaketjufeministien ja intersektionaalien pride-kelkkaan. Olisi kiva lähettää ääriuskikset (myös musut), anarkomarkot, fémakot, kommarit ja nasserasset ja tämä pridewokejengi vaikka Réunionin saarelle, ja antaa meidän muiden panna rauhassa. Saarelle muodostuisi todennäköisesti joku tuomiopäivän rahtikultti, jonka johtaja olisi trans-räsänen violeteilla hiuksilla ja therian-maskilla.