Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä kadonnut intialainen nuori miesopiskelija

Vierailija
21.06.2026 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012091255.html
"Iltapäivällä maanantaina 4. toukokuuta opiskelija lähetti tekstiviestin äidilleen. Hän kysyi, saisiko käyttää tämän luottokortilta rahaa ystävien kanssa syömiseen.

Opiskelija oli käyttänyt Suomessa äitinsä pankkitiliin liitettyä luottokorttia. Hän oli vielä koti-Intiasta lähtiessään alaikäinen ja täytti kahdeksantoista maaliskuussa.

– Hän kiitti ja lupasi soittaa äidilleen vielä saman päivän iltana. Hän ei soittanut, Reddy kertoo. 

 

Seuraavana päivänä siskonpoika ei enää vastannut puhelimeen. Reddyn mukaan luottokortin tilitapahtumia ja puhelimen sijaintisovelluksen lokitietoja yhdistelemällä siskonpojan liikkeistä muodostui kokonaiskuva. 

 

Bussilippu Lahdessa, junalippu Lahden juna-asemalla, osto hampurilaispaikassa Helsingissä ja osto ruokakaupassa noin iltakahdeksalta.

Myöhemmin poliisi on julkaissut kaupan valvontakamerakuvan. Poliisin kuvasta ei selviä, milloin tai missä kaupassa kuva on otettu. 

 

Viimeisenä sijaintina oli Saaristolaivastonkadun pääty Helsingin Kruunuvuorenrannassa noin kolme tuntia myöhemmin.

Sinne sijaintisovellus Find My iPhonen lokikirjaus siskonpojan puhelimen sijainnista näyttää noin iltayhdentoista aikaan 5. toukokuuta."

Kommentit (310)

Vierailija
261/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

We thought that he would come back and do well in a good job,” the mother said.

 

Paineita kotoa? 

 

He never really socialised. His day began with college and ended at the living quarters

 

Ei ystäviä? 

 

he travelled for over 100 kilometres by bus and reached Helsinki, Finnish police found. The reason for the journey remains a mystery.

 

Oli etsinyt kartalta sopivan merenrannan? 

Ensinnäkään kukaan ei tule Lahdesta Helsinkiin bussilla. Juna on se kätevin joukkoliikenneväline tuolla välillä.

Toiseksi, miksi kukaan lähtisi merta edemmäksi kalaan, eli Lahdessa on runsaasti vesistöjä, joihin voi hukuttautua, mikäli sellainen aie olisi. Ei siihen merta tarvita.

Ne Lahden vesistöt on aika rakennettuja ja rannat matalia. Intialaiselle todennäköisemmin meri kuulostaa sellaiselta jonne voi kadottaa itsensä. 

 

Mikä sun teoria sitten on miksi hakeutui Lahdesta Helsinkiin meren ääreen? 

Kun menee Helsinkiin vaikka sieltä Lahesta niin on todennäköisesti suurimmaksi osaksi aina meren läheisyydessä koska HELSINKI ON MERENRANTAKAUPUNKI.

No meni aivan rantaviivalle pölö. Paikkaan jossa ei ole käytännössä muuta kuin rantaa. 

Vierailija
262/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä Lappeenrannan jotkin englanninkieliset perusopinnot, alempi korkeakoulututkinto Lahdesta, ensin se ja sitten aikanaan ylempi korkeakoulututkinto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se nyt sentään on selvitetty että kuka kirjautui yliopiston järjestelmään oletetun katoamisen jälkeen hänen tunnuksillaan. Missä opiskelijakortti on, asunnolla vai kadoksissa, entä passi: tätä kaiketi ei ole kerrottu toistaiseksi.

ei ainakaan suomen yliopiston järjestelmiin voi kirjautua ilman puhelinta kun microsoft autenthicatorin koodi tulee puhelimeen.

Vierailija
264/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli menossa syömään sinne intialaiseen ravintolaan Kruunuvuorenrannassa?

Vierailija
265/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kammottavaa. Katoamisesta on jo kauan. Huonosti on varmaan käynyt.

 

Taas pisti silmään tuo, että tämän opiskelijan Usassa asuva sukulainen oli kertonut hänelle, että Suomi on erittäin turvallinen maa. Tuohan ei enää pidä paikkaansa. 

Suomi on erittäin turvallinen maa. Pitää paikkansa edelleen. Nämähän on erittäin harvinaisia tapauksia.

Kannattaa myös muistaa, että jos joku katoaa laivalla tai kotimatkalla pimeässä vesistön ohi, tilastojen varjossa todennäköisintä on, että ihminen on itse horjahtanut veteen, eikä joutunut jonkun sarjahukuttajan uhriksi.

Myöskin silloin, kun joku matkustaa varta vasten johonkin omituiseen paikkaan ja katoaa siellä, todennäköisintä on itsem*rha, eikä se, että jokin m*rhaajajengi on houkutellut paikalle.

Suomi voi näyttäytyä säälimättömältä ja suorituskeskeiseltä, yksin pärjäämisen yhteiskuntana kun tänne muuttaa.

Yhteissöllisyyttä ei juurikaan ole muuta kuin omissa vertaisryhmissä jos sellaisen onnistuu löytämään jostain. 

Kaikki eivät kestä sitä.

 

Esimerkiksi tapaus Nela Utkina, miksi hän, menestynyt kaunis nuori nainen,  väsyi elämään?

OT, mutta kerran tapasin Tinderissä erään intialaisen miehen. Koska en ole ollenkaan kiinnostunut intialaisista, niin ei tavattu eikä mitään, vaan vähän juteltiin. Ja muutenkin intialaiset miehet seurustelee/ menee naimisiin vaan oman maan ja kulttuuritaustan omavan naisen kanssa. Kuitenkin vähän juteltiin arkisista aiheista ja hän kertoi, miten yksinäinen on Suomessa, miten huonosti viihtyy täällä ja miten kylmiä ihmiset yleensä ovat . Oli töissä yliopistolla tutkijana, mutta aikoi lähteä takaisin Intiaan heti kuin mahdollista.  Joten ei kannata luulla, että joku Suomi olisi kaikille ulkomaalaisille paratiisi.

Paskaa puhut, intialaiset kyllä seurustelee ja avioituu myös muiden kun oman maan kansalaisten kanssa ja Suomessa on paljon intialaisia, jotka ovat oikein tyytyväisiä asumiseensa täällä ja hyvissä työpaikoissa.

Tämä on toki sinun näkemyksesi aiheesta, kerron vaan sen mitä tämä intialainen mies minulle kertoi. Koska oltiin molemmat ulkomaalaisia Suomessa, niin hän varmaan uskalsi kertoa minulle rehellisesti miltä tuntuu. 

Riippuu paljon ihmisistä, yleensä intialaiset kokevat että vanhemmat haluavat heidän menevän naimisiin intialaisen kanssa. Mutta on niitä paljon intialaisia, etenkin ulkomailla asuvissa, jotka ovat menneet naimisiin muuta etnisyyttä edustavan kanssa. 

Tunnen itsekin Suomessa asuvan intialaismiehen, jonka meni naimisiin suomalaisen naisen kanssa. 

Jo 50-luvulla intialaismiehiä meni naimisiin länsimaalaisten naisten kanssa, etenkin jos tutustuivat ulkomailla ja ryhtyivät asumaan yhdessä ulkomailla. Eikä naiselta vaadittu mitään intialaisiin uskontoihin liittymistä (toisin kuin muslimimiehen kanssa aviotuessa edelleen, Suomessakin, joka kanttaisi suomityttöjen muistaa).

Vierailija
266/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko se houkuteltu jotenkin tonne? Ketä ne kaverit oli? Mistä kaupasta kuva on?

Kyllä se on todettu, että Lahden R-kioskista, olisiko linja-autoaseman siis. Missään ei ole selitetty onko todennettu, että olisi matkustanut sieltä minnekään, edes Helsinkiinkään, silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
267/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intialainen kadoksissa?

No, niitähän riittää. Vähän kuin riisinjyvä olisi kadonnut.

Vierailija
268/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai hänen omaan päähänsä ole tullut matkustaa Helsinkiin. Eikö tietokoneen tai älylaitteen selaushistoria sentään kerro riittävästi, onko hakenut aikatauluja tai vastaavaa, puhumattakaan, jos olisi tästä jonkun kanssa keskustellut. Kai poliisi sellaisia saa selville, KRP ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
269/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko se houkuteltu jotenkin tonne? Ketä ne kaverit oli? Mistä kaupasta kuva on?

Kyllä se on todettu, että Lahden R-kioskista, olisiko linja-autoaseman siis. Missään ei ole selitetty onko todennettu, että olisi matkustanut sieltä minnekään, edes Helsinkiinkään, silti.

Junalipun ostanut joten varmaan junalla. Lahdessa on matkakeskus, jossa junat ja bussit ovat vierekkäin. Kuva on Rautatieasema rakennuksen ärrältä.

Vierailija
270/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kammottavaa. Katoamisesta on jo kauan. Huonosti on varmaan käynyt.

 

Taas pisti silmään tuo, että tämän opiskelijan Usassa asuva sukulainen oli kertonut hänelle, että Suomi on erittäin turvallinen maa. Tuohan ei enää pidä paikkaansa. 

Suomi on erittäin turvallinen maa. Pitää paikkansa edelleen. Nämähän on erittäin harvinaisia tapauksia.

Kannattaa myös muistaa, että jos joku katoaa laivalla tai kotimatkalla pimeässä vesistön ohi, tilastojen varjossa todennäköisintä on, että ihminen on itse horjahtanut veteen, eikä joutunut jonkun sarjahukuttajan uhriksi.

Myöskin silloin, kun joku matkustaa varta vasten johonkin omituiseen paikkaan ja katoaa siellä, todennäköisintä on itsem*rha, eikä se, että jokin m*rhaajajengi on houkutellut paikalle.

Suomi voi näyttäytyä säälimättömältä ja suorituskeskeiseltä, yksin pärjäämisen yhteiskuntana kun tänne muuttaa.

Yhteissöllisyyttä ei juurikaan ole muuta kuin omissa vertaisryhmissä jos sellaisen onnistuu löytämään jostain. 

Kaikki eivät kestä sitä.

 

Esimerkiksi tapaus Nela Utkina, miksi hän, menestynyt kaunis nuori nainen,  väsyi elämään?

OT, mutta kerran tapasin Tinderissä erään intialaisen miehen. Koska en ole ollenkaan kiinnostunut intialaisista, niin ei tavattu eikä mitään, vaan vähän juteltiin. Ja muutenkin intialaiset miehet seurustelee/ menee naimisiin vaan oman maan ja kulttuuritaustan omavan naisen kanssa. Kuitenkin vähän juteltiin arkisista aiheista ja hän kertoi, miten yksinäinen on Suomessa, miten huonosti viihtyy täällä ja miten kylmiä ihmiset yleensä ovat . Oli töissä yliopistolla tutkijana, mutta aikoi lähteä takaisin Intiaan heti kuin mahdollista.  Joten ei kannata luulla, että joku Suomi olisi kaikille ulkomaalaisille paratiisi.

Paskaa puhut, intialaiset kyllä seurustelee ja avioituu myös muiden kun oman maan kansalaisten kanssa ja Suomessa on paljon intialaisia, jotka ovat oikein tyytyväisiä asumiseensa täällä ja hyvissä työpaikoissa.

Tämä on toki sinun näkemyksesi aiheesta, kerron vaan sen mitä tämä intialainen mies minulle kertoi. Koska oltiin molemmat ulkomaalaisia Suomessa, niin hän varmaan uskalsi kertoa minulle rehellisesti miltä tuntuu. 

Riippuu paljon ihmisistä, yleensä intialaiset kokevat että vanhemmat haluavat heidän menevän naimisiin intialaisen kanssa. Mutta on niitä paljon intialaisia, etenkin ulkomailla asuvissa, jotka ovat menneet naimisiin muuta etnisyyttä edustavan kanssa. 

Tunnen itsekin Suomessa asuvan intialaismiehen, jonka meni naimisiin suomalaisen naisen kanssa. 

Miehillä se on eri juttu, koska kautta historian miehillä on voinut olla jalkavaimoja ja sitten se "oikea" avioliitto on solmittu mahdollisesti myöhemmin jonkun omaan kulttuuriin kuuluvan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
271/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko se houkuteltu jotenkin tonne? Ketä ne kaverit oli? Mistä kaupasta kuva on?

Kyllä se on todettu, että Lahden R-kioskista, olisiko linja-autoaseman siis. Missään ei ole selitetty onko todennettu, että olisi matkustanut sieltä minnekään, edes Helsinkiinkään, silti.

Junalipun ostanut joten varmaan junalla. Lahdessa on matkakeskus, jossa junat ja bussit ovat vierekkäin. Kuva on Rautatieasema rakennuksen ärrältä.

Eikö tuolla aiemmin todettu, että oli ostanut Lahden sisäisen bussilipun päästäkseen juna-asemalle ja sitten junalipun Helsinkiin eli matkustanut junalla Helsinkiin. Vai onko ihmisillä vaikeuksia ymmärtää lukemaansa?

Vierailija
272/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Intiassa Japanin kaltaista häpeäkulttuuria? 

Että pääsikö kokeistaan läpi ja kesätyötä jolla maksetaan velkoja onko semmoista? Ei varmaan tässä työtilanteessa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
273/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa?

Vierailija
274/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa?

Palstamammoja kiinnostaa kovasti jonkun random intialaisen katoaminen, mutta katso vain, miten vasta katoaakin ketjut ma mujen suorittamista rais kauksista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
275/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa?

Inkkareita 1500 miljoonaa. Eihän niitä ole edes laskettu.

Vierailija
276/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tutkittu sitä että poika on saattanut joutua viharikoksen kohteeksi? Rasisti natseille helppo kohde. Nuori yksinäinen ulkomaalainen nörttipoika. Viharikoksia on ollut useampia viime aikoina.

Satoja kertoja todennäköisempää joutua roadmanien tai ihan vaan perus rodullistettujen uhriksi. Jo siisti takki, merkkikengät, kännykkä tai kuulokkeet riittävät vetämään niitä puoleensa. Tämä poika on varakas animefani muotirilleillä eli juuri sopiva saalis.

Vierailija
277/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tutkittu sitä että poika on saattanut joutua viharikoksen kohteeksi? Rasisti natseille helppo kohde. Nuori yksinäinen ulkomaalainen nörttipoika. Viharikoksia on ollut useampia viime aikoina.

Satoja kertoja todennäköisempää joutua roadmanien tai ihan vaan perus rodullistettujen uhriksi. Jo siisti takki, merkkikengät, kännykkä tai kuulokkeet riittävät vetämään niitä puoleensa. Tämä poika on varakas animefani muotirilleillä eli juuri sopiva saalis.

Pikemminkin oli kunnes heittivät jätkän mereen hukkumaan.

Vierailija
278/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa?

Palstamammoja kiinnostaa kovasti jonkun random intialaisen katoaminen, mutta katso vain, miten vasta katoaakin ketjut ma mujen suorittamista rais kauksista. 

Mysteerit näissä katoamistapauksissa viehättää ihmisiä. 

Vierailija
279/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesassa hakataan ja ryöstetään tuota nuorempia joka päivä. Toivottavasti on vaan reputtanut kokeet, tuhlannut isukin rahat tai hankkinut mamman mielestä huonon heilan ja mennyt piiloon. Ehkä mennyt Hesaan hakemaan töitä tai katsomaan tyttöystävää?

Vierailija
280/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille ei viisumia 

Ei varoja

 
Ei varmuutta että eivät jäisi schengen alueelle 

  Onko pojan ns katoaminen suunniteltu viisumitemppu 

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000012093151.html
 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän