Helsingissä kadonnut intialainen nuori miesopiskelija
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012091255.html
"Iltapäivällä maanantaina 4. toukokuuta opiskelija lähetti tekstiviestin äidilleen. Hän kysyi, saisiko käyttää tämän luottokortilta rahaa ystävien kanssa syömiseen.
Opiskelija oli käyttänyt Suomessa äitinsä pankkitiliin liitettyä luottokorttia. Hän oli vielä koti-Intiasta lähtiessään alaikäinen ja täytti kahdeksantoista maaliskuussa.
– Hän kiitti ja lupasi soittaa äidilleen vielä saman päivän iltana. Hän ei soittanut, Reddy kertoo.
Seuraavana päivänä siskonpoika ei enää vastannut puhelimeen. Reddyn mukaan luottokortin tilitapahtumia ja puhelimen sijaintisovelluksen lokitietoja yhdistelemällä siskonpojan liikkeistä muodostui kokonaiskuva.
Bussilippu Lahdessa, junalippu Lahden juna-asemalla, osto hampurilaispaikassa Helsingissä ja osto ruokakaupassa noin iltakahdeksalta.
Myöhemmin poliisi on julkaissut kaupan valvontakamerakuvan. Poliisin kuvasta ei selviä, milloin tai missä kaupassa kuva on otettu.
Viimeisenä sijaintina oli Saaristolaivastonkadun pääty Helsingin Kruunuvuorenrannassa noin kolme tuntia myöhemmin.
Sinne sijaintisovellus Find My iPhonen lokikirjaus siskonpojan puhelimen sijainnista näyttää noin iltayhdentoista aikaan 5. toukokuuta."
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten vieraskoreus ja pohjattoman alhainen itsetunto ovat kyllä jotain aivan käsittämätöntä. Kamala itku ja parku jonkun tänne kuulumattoman intialaisen katoamisesta. Harmitellaan, että nyt jossain INTIASSA saatetaan ajatella, että Suomi on turvaton maa ulkomaalaisille. Mitä vit tua? Samalla suomalaiset ollaan syrjäyttämässä omassa maassaan, heitä hyväksikäytetään ja tyttöjä rais kataan jatkuvasti järkyttävä määrä.
Mikä ihmeen itku ja parku? Ihan asiallista keskustelua. Onhan se nyt suomalaistenkin turvallisuuden kannalta huolestuttavaa jos nuori mies voi vain kadota täällä. Sama voisi tapahtua suomalaisellekin?
Aikuisella ihmisellä ON oikeus kadota, jos hän haluaa. Aikuisella on oikeus kadota vanhemmiltaan ja läheisiltään. Se on joskus tarpeen mielenterveyden säilymisen kannalta.
Antaa miehen olla.
Hyvä, ettei äiti päässyt tänne hämmentämään ja kehittämään lisää draamaa.
Onko oikeasti saanut suoritettua opintoja vai onko kertonut vain perheelle.
Minusta Suomen markkinointi "maailman onnellisimpana maana" pitäisi lopettaa. Johtaa harhaan ja luo valheellisia mielikuvia ja antaa liian optimistisen kuvan siitä, mitä tässä maassa asuminen vaatii yksilöltä.
Monelle tänne houkutellulle korkeakouluopiskelijalle tulee yllätyksenä, ettei töitä löydykään edes huipputason osaajalle ja kuinka kallista eläminen täällä on. Jotkut laittavat kaiken omaisuutensa päästäkseen tänne "Onnelaan" vain todetakseen lupausten olleen tyhjiä ja katteettomia.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Suomen markkinointi "maailman onnellisimpana maana" pitäisi lopettaa. Johtaa harhaan ja luo valheellisia mielikuvia ja antaa liian optimistisen kuvan siitä, mitä tässä maassa asuminen vaatii yksilöltä.
Juuri näin!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla sateenkaarinuori, joka halusi vapauteen ja valita rakkaimpansa, eikä järjestettyyn avioliittoon, joka jo odotti aika pian kotiinpaluun jälkeen.
Toivottavasti ei ollut treffit jonkun varakkaan, vanhemman miehen luona ko.paikassa.
Yleensä Suomeen kovasti haluavat ulkomaalaiset ovat joko homoja tai muuten hyvin liberaaleja.
Tiedän jo miten tämä menee...kundi hävinnyt maan alle ja vanhemmat tänne niin eivät lähde kulumallakaan täältä kiitos sannan perheenyhdistämis zydem ja kun ovat täällä niin kas kummaa poika löytyykin...migrin päätös oli kun heillä ei ole rahaa päivittäiseen oleskeluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kammottavaa. Katoamisesta on jo kauan. Huonosti on varmaan käynyt.
Taas pisti silmään tuo, että tämän opiskelijan Usassa asuva sukulainen oli kertonut hänelle, että Suomi on erittäin turvallinen maa. Tuohan ei enää pidä paikkaansa.
No on Suomi silti paljon turvallisempi kuin Intia tai New York.
Mutta tosiaan, varuillaan saa olla täälläkin, eikä liikkua yksin illalla.
New York on erittäin turvallinen kaupunki.
Toivottavasti ei ollut treffit jonkun varakkaan, vanhemman miehen luona ko.paikassa.