Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä kadonnut intialainen nuori miesopiskelija

Vierailija
21.06.2026 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012091255.html
"Iltapäivällä maanantaina 4. toukokuuta opiskelija lähetti tekstiviestin äidilleen. Hän kysyi, saisiko käyttää tämän luottokortilta rahaa ystävien kanssa syömiseen.

Opiskelija oli käyttänyt Suomessa äitinsä pankkitiliin liitettyä luottokorttia. Hän oli vielä koti-Intiasta lähtiessään alaikäinen ja täytti kahdeksantoista maaliskuussa.

– Hän kiitti ja lupasi soittaa äidilleen vielä saman päivän iltana. Hän ei soittanut, Reddy kertoo. 

 

Seuraavana päivänä siskonpoika ei enää vastannut puhelimeen. Reddyn mukaan luottokortin tilitapahtumia ja puhelimen sijaintisovelluksen lokitietoja yhdistelemällä siskonpojan liikkeistä muodostui kokonaiskuva. 

 

Bussilippu Lahdessa, junalippu Lahden juna-asemalla, osto hampurilaispaikassa Helsingissä ja osto ruokakaupassa noin iltakahdeksalta.

Myöhemmin poliisi on julkaissut kaupan valvontakamerakuvan. Poliisin kuvasta ei selviä, milloin tai missä kaupassa kuva on otettu. 

 

Viimeisenä sijaintina oli Saaristolaivastonkadun pääty Helsingin Kruunuvuorenrannassa noin kolme tuntia myöhemmin.

Sinne sijaintisovellus Find My iPhonen lokikirjaus siskonpojan puhelimen sijainnista näyttää noin iltayhdentoista aikaan 5. toukokuuta."

Kommentit (310)

Vierailija
221/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.thehindu.com/news/cities/Hyderabad/over-45-days-on-hyderaba…

"According to his parents, Manideep had informed his mother that he was at a bakery and would return to his accommodation shortly"

Vierailija
222/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://telanganatoday.com/ktr-seeks-urgent-action-in-hyderabad-student…

"BRS working president KT Rama Rao met the parents of missing Hyderabad student Mutyamreddy Manideep Reddy and sought urgent intervention from the Centre, Indian Embassy in Finland and Telangana authorities. He also welcomed the High Court's involvement in the case"
Toivottavasti saavat pian kovemmat etsinnät rullaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskamainen tuuri kadota Suomessa. 
 

Vierailija
224/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se vain humputtelee kaveriensa kanssa, ei syytä huoleen. 

Vierailija
225/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katosi kuin kuppa Töölöstä

Vierailija
226/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kammottavaa. Katoamisesta on jo kauan. Huonosti on varmaan käynyt.

 

Taas pisti silmään tuo, että tämän opiskelijan Usassa asuva sukulainen oli kertonut hänelle, että Suomi on erittäin turvallinen maa. Tuohan ei enää pidä paikkaansa. 

Suomi on erittäin turvallinen maa. Pitää paikkansa edelleen. Nämähän on erittäin harvinaisia tapauksia.

Kannattaa myös muistaa, että jos joku katoaa laivalla tai kotimatkalla pimeässä vesistön ohi, tilastojen varjossa todennäköisintä on, että ihminen on itse horjahtanut veteen, eikä joutunut jonkun sarjahukuttajan uhriksi.

Myöskin silloin, kun joku matkustaa varta vasten johonkin omituiseen paikkaan ja katoaa siellä, todennäköisintä on itsem*rha, eikä se, että jokin m*rhaajajengi on houkutellut paikalle.

Suomi voi näyttäytyä säälimättömältä ja suorituskeskeiseltä, yksin pärjäämisen yhteiskuntana kun tänne muuttaa.

Yhteissöllisyyttä ei juurikaan ole muuta kuin omissa vertaisryhmissä jos sellaisen onnistuu löytämään jostain. 

Kaikki eivät kestä sitä.

 

Esimerkiksi tapaus Nela Utkina, miksi hän, menestynyt kaunis nuori nainen,  väsyi elämään?

OT, mutta kerran tapasin Tinderissä erään intialaisen miehen. Koska en ole ollenkaan kiinnostunut intialaisista, niin ei tavattu eikä mitään, vaan vähän juteltiin. Ja muutenkin intialaiset miehet seurustelee/ menee naimisiin vaan oman maan ja kulttuuritaustan omavan naisen kanssa. Kuitenkin vähän juteltiin arkisista aiheista ja hän kertoi, miten yksinäinen on Suomessa, miten huonosti viihtyy täällä ja miten kylmiä ihmiset yleensä ovat . Oli töissä yliopistolla tutkijana, mutta aikoi lähteä takaisin Intiaan heti kuin mahdollista.  Joten ei kannata luulla, että joku Suomi olisi kaikille ulkomaalaisille paratiisi.

Paskaa puhut, intialaiset kyllä seurustelee ja avioituu myös muiden kun oman maan kansalaisten kanssa ja Suomessa on paljon intialaisia, jotka ovat oikein tyytyväisiä asumiseensa täällä ja hyvissä työpaikoissa.

Tämä on toki sinun näkemyksesi aiheesta, kerron vaan sen mitä tämä intialainen mies minulle kertoi. Koska oltiin molemmat ulkomaalaisia Suomessa, niin hän varmaan uskalsi kertoa minulle rehellisesti miltä tuntuu. 

Riippuu paljon ihmisistä, yleensä intialaiset kokevat että vanhemmat haluavat heidän menevän naimisiin intialaisen kanssa. Mutta on niitä paljon intialaisia, etenkin ulkomailla asuvissa, jotka ovat menneet naimisiin muuta etnisyyttä edustavan kanssa. 

Tunnen itsekin Suomessa asuvan intialaismiehen, jonka meni naimisiin suomalaisen naisen kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
227/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään tällaisesta katoamistapauksesta. Asun Kruunuvuorenrannassa, joten voisin käydä kävelyllä/ katselemassa rannassa ja lähiympäristössä. Tuskin siitä haittaakaan on. 

Käy katsomassa ainakin ne ravintolat siinä aukiolla, missä poika nähtiin viimeistä kertaa. Eli Vene Bistro ja Susav. Eka on intialainen, jälkimmäinen nepalilainen.

Vierailija
228/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

We thought that he would come back and do well in a good job,” the mother said.

 

Paineita kotoa? 

 

He never really socialised. His day began with college and ended at the living quarters

 

Ei ystäviä? 

 

he travelled for over 100 kilometres by bus and reached Helsinki, Finnish police found. The reason for the journey remains a mystery.

 

Oli etsinyt kartalta sopivan merenrannan? 

Ensinnäkään kukaan ei tule Lahdesta Helsinkiin bussilla. Juna on se kätevin joukkoliikenneväline tuolla välillä.

Toiseksi, miksi kukaan lähtisi merta edemmäksi kalaan, eli Lahdessa on runsaasti vesistöjä, joihin voi hukuttautua, mikäli sellainen aie olisi. Ei siihen merta tarvita.

Ne Lahden vesistöt on aika rakennettuja ja rannat matalia. Intialaiselle todennäköisemmin meri kuulostaa sellaiselta jonne voi kadottaa itsensä. 

 

Mikä sun teoria sitten on miksi hakeutui Lahdesta Helsinkiin meren ääreen? 

Olen eri, mutta luulen kanssa että merestä löytyy. Haki varmaan siltaa, jolta hypätä ja ehkä näki uutisia Kruunuvuoren siltojen avaamisesta. Ei ehkä halunnut kadottaa itseään siellä missä asui. Etsi jotain kauimmaista paikkaa... ihan kuin Nela Utkina. Hänkin haki muistaakseni kaupasta jotain herkkuja syötäväksi vielä viime hetkille. Tämäkin poika taisi hakea jotain eväitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
229/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tutkittu sitä että poika on saattanut joutua viharikoksen kohteeksi? Rasisti natseille helppo kohde. Nuori yksinäinen ulkomaalainen nörttipoika. Viharikoksia on ollut useampia viime aikoina.

Vierailija
230/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että se on mies, senkin tunkkainen binäärikonformisti! Mene takaisin sinne homofobian ja myrkyllisen patriarkaalisuuden tukahduttamalle 80-luvulle, bigotti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
231/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko lukukausi jo loppunut. Ellei olisi saanut kesätöitä, miten aikoi turvata toimeentulonsa. Miten usein aikoi käydä vanhempiensa luona, milloin oli tarkoitus käydä seuraavaksi ja milloin oli käynyt viimeksi.

Miksi ihmeessä ei voinut opiskella jossain lähempänä perhettään. No, Suomihan on niin edullinen maa, opiskelukustannuksineen ja elinkustannuksineen, opiskelijaetuineen.

Huoh. Onks porukka todella noin tietämätöntä? Eihän ulkomaalaiselle opiskelijalle Suomi ole edullinen. Ei-EU maasta tuleva maksaa lukukausimaksun ja elämisensä itse. Saa ateriatuen, siinä se on.

Suomi taitaa markkinoida, onko aivan järkevää, aktiivisesti korkeakoulutusta ja opiskelumahdollisuuksia Intiassa. Markkinoinnista vastaa ennen kaikkea Opetus- ja kulttuuriministeriön ja sen Opetushallituksen alainen Education Finland -verkosto yhdessä Business Finlandin kanssa. Intialaisille opiskelijoille suunnataan tietoa muun muassa virallisen Study in Finland -portaalin ja sosiaalisen median kampanjoiden kautta (siihen niitä verorahojamme ja täysin satunnaisesti menee, onko sen arvoista). Suomi ja Intia ovat edistäneet koulutus- ja työmobiiliuden tiivistämistä, mikä tekee Suomessa opiskelusta ja valmistumisen jälkeisestä työllistymisestä entistä suoraviivaisempaa, < www.edu-live.com/posts/finland-and-india-move-toward-formal-mobility-ag… >.

Vaikka tässä perhe selittikin, että pojan piti palata valmistuttuaan.

Intiassa keskiluokka haluaa lähettää lapsensa ulkomaille opiskelemaan, mutta ovathan USA:n ja UK:n yliopistot Suomea kalliimpia, joten varmaan siksi haluttiin tänne lähettää. Pidettiin Suomea myös turvallisena maana, toisin kuin vaikka USA:ta. 

Edelleen sukulaiset puhuvat vain siitä, että uskovat pojan joutuneen rikoksen uhriksi. Eivät halua varmaan edes miettiä itsemurhaa vaihtoehtona, vaikka Intia on maailman johtava maa itsemurhissa ja suurin osa tekijöistä on nuoria, etenkin nuoria miehiä. 

Vierailija
232/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti lähtenyt muualle eu:n alueelle pimeisiintöihin.

Eiköhän poliisi ole tarkistanut ensimmäksesi sen, että onko henkilö poistunut Suomesta. Jos olisi, olisivat ilmoittaneet perheelle heti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
233/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tämä nyt kyetään selvittämään keistä on kyse, sähköisesti varmaan sovittu tapaaminen, jos sellaista siis onkaan, ellei raha ollut tarkoitus käyttää johonkin aivan muuhun, nämä tyypit tulisi kaivaa esiin:

"rahaa ystävien kanssa syömiseen".

 

Onko perhe varmasti ymmärtänyt oikein (tai rehellinen).

Valehdellut perheelleen. Tuosta rahasta puolet meni matkaan Helsinkiin. Et sä täällä montaa ystävää kutsu 25 eurolla syömään ulos.

Vierailija
234/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kammottavaa. Katoamisesta on jo kauan. Huonosti on varmaan käynyt.

 

Taas pisti silmään tuo, että tämän opiskelijan Usassa asuva sukulainen oli kertonut hänelle, että Suomi on erittäin turvallinen maa. Tuohan ei enää pidä paikkaansa. 

Ei vesi täällä ole yhtään sen enempää tai vähempää vaarallista kuin aiemminkaan tai missään muuallakaan. Aivan varmasti on jotenkin onnistunut putoamaan veteen tuosta viimeisestä sijainnista päätellen. 

Mutta mitä olisi tehnyt siellä yksin.

No eiköhän se ole aika selvää, ikävä kyllä. Jos aikoi Helsingissä oleskella edes päivän pari, ei ollut tarpeeksi rahaa siihen. Ei ollut varannut hotellia tai muuta majapaikkaa. Ei ottanut tietokonettaan mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
235/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tämä nyt kyetään selvittämään keistä on kyse, sähköisesti varmaan sovittu tapaaminen, jos sellaista siis onkaan, ellei raha ollut tarkoitus käyttää johonkin aivan muuhun, nämä tyypit tulisi kaivaa esiin:

"rahaa ystävien kanssa syömiseen".

 

Onko perhe varmasti ymmärtänyt oikein (tai rehellinen).

Valehdellut perheelleen. Tuosta rahasta puolet meni matkaan Helsinkiin. Et sä täällä montaa ystävää kutsu 25 eurolla syömään ulos.

Jos meni sinne intialaiseen tai nepalilaiseen ravintolaan syömään "ystävien" kesken ja siellä tapahtui jotain?

Vierailija
236/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Reddyn mukaan siskonpoika on sellainen, joka viettää paljon aikaa sisällä huoneessaan ja katsoo animea. Kesäksi tämä oli kuitenkin kertonut etsivänsä osa-aikatyötä.*

 

 

Intialaiselle kielitaidottomalle mahdotonta saada kesätöitä kun ei suomalaisetkaan opiskelijat saa. 

Höpsistä. Ihannetyövoimaa jonkin ison firman palvelunumeroon lomittajaksi.

Kyllä saa kesätöitä, ilman suomen osaamista suuremmista kaupungeista /Helsinki, Tampere/ pieniä helpommin < https://tyomarkkinatori.fi/en/personal-customers >. Pikaruokaketjut palkkaa englantia osaavia ja SOL palkkaa ulkomaalaisia kesätöihin. Posti ei vaadi perustoimintoihinsa suomen osaamista. Marjojen poimintaan ei vaadita suomenkielen osaamista. Eri asia tarvitsisiko työluvan.

Opiskelijan oleskeluluvalla olisi saanut tehdä töitä muistaakseni 30 h/vko. 

Vierailija
237/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intian väkiluku on noin 1,5 miljardia, haittanneeko nyt niin kauheasti, jos yksi sattuu katoamaan:DD

Vierailija
238/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, ehkä Suomi näyttäytyy taas hieman vähemmän houkuttelevalta kohteelta jonkun yhteisön mielestä! =)

Vierailija
239/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahti vai Lappeenranta vai onko Lahti jokin Lappeenrannan sivutoimipiste. Oudon erilaisia paikkakuntatietoja, osaako perhe edes kertoa asioita oikein "Mr. Manideep is a first-year engineering student at LUT University in Lappeenranta, a city in southeastern Finland near the Russian border. He had moved there from Hyderabad to pursue higher studies and was reportedly staying in student accommodation facility." (< www.thehindu.com/news/cities/Hyderabad/over-45-days-on-hyderabad-studen… >),

"Herra Manideep on ensimmäisen vuoden tekniikan opiskelija LUT-yliopistossa Lappeenrannassa, kaupungissa Kaakkois-Suomessa lähellä Venäjän rajaa. Hän oli muuttanut sinne Hyderabadista jatkamaan korkeakouluopintojaan ja asui tiettävästi opiskelija-asunnossa.".

LUT-yliopisto toimii kahdella kampuksella, Lappeenrannassa ja Lahdessa. Tämän lisäksi meillä on alueyksiköt Mikkelissä ja Kouvolassa.

Kai näille ulkomaan elävillekin on pienryhmäohjaustoimintaa ja siten kotouttamista, tietysti, jos tästä huolimatta on vain istunut oppilaitospäivien jälkeen asunnollaan tietokoneellaan.

Ulkomailta tuleville opiskelijoille ei ole kotouttamista. Jos jotain toimintaa on, se on yliopiston ja/tai opiskelijajärjestöjen toimintaa.

Vierailija
240/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiaaneilla on järjestettyjä avioliittoja, vaikka ovatkin länsimaalaisia, yksi tällainen järjestetty avioliitto oli se missä se nainen tapettiin etelä-afrikassa ja mies joutui oikeuteen, mies oli homou. Olisiko jotain tällaista taustalla ja kaveri halusi kadota, katsoi vain netistä sitten, että onko kurssit menneet läpi. Hänhän on kirjautunut sinne katoamisen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän