Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä kadonnut intialainen nuori miesopiskelija

Vierailija
21.06.2026 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012091255.html
"Iltapäivällä maanantaina 4. toukokuuta opiskelija lähetti tekstiviestin äidilleen. Hän kysyi, saisiko käyttää tämän luottokortilta rahaa ystävien kanssa syömiseen.

Opiskelija oli käyttänyt Suomessa äitinsä pankkitiliin liitettyä luottokorttia. Hän oli vielä koti-Intiasta lähtiessään alaikäinen ja täytti kahdeksantoista maaliskuussa.

– Hän kiitti ja lupasi soittaa äidilleen vielä saman päivän iltana. Hän ei soittanut, Reddy kertoo. 

 

Seuraavana päivänä siskonpoika ei enää vastannut puhelimeen. Reddyn mukaan luottokortin tilitapahtumia ja puhelimen sijaintisovelluksen lokitietoja yhdistelemällä siskonpojan liikkeistä muodostui kokonaiskuva. 

 

Bussilippu Lahdessa, junalippu Lahden juna-asemalla, osto hampurilaispaikassa Helsingissä ja osto ruokakaupassa noin iltakahdeksalta.

Myöhemmin poliisi on julkaissut kaupan valvontakamerakuvan. Poliisin kuvasta ei selviä, milloin tai missä kaupassa kuva on otettu. 

 

Viimeisenä sijaintina oli Saaristolaivastonkadun pääty Helsingin Kruunuvuorenrannassa noin kolme tuntia myöhemmin.

Sinne sijaintisovellus Find My iPhonen lokikirjaus siskonpojan puhelimen sijainnista näyttää noin iltayhdentoista aikaan 5. toukokuuta."

Kommentit (310)

Vierailija
281/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni tiskiorjaksi johonkin ravintolaan velkoja vastaan 

Vierailija
282/310 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa?

Palstamammoja kiinnostaa kovasti jonkun random intialaisen katoaminen, mutta katso vain, miten vasta katoaakin ketjut ma mujen suorittamista rais kauksista. 

Pari päivystävää apinaa pystyy poistattamaan kaikki ketjut, joissa ei puolustella raiskauksia. Muuten kyllä keskusteltaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/310 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intian väkiluku on noin 1,5 miljardia, haittanneeko nyt niin kauheasti, jos yksi sattuu katoamaan:DD

Eli jos olisit intialainen perheenjäsenesi katoaminen ei huolestuttaisi sinua?

Vierailija
284/310 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Intiassa Japanin kaltaista häpeäkulttuuria? 

Että pääsikö kokeistaan läpi ja kesätyötä jolla maksetaan velkoja onko semmoista? Ei varmaan tässä työtilanteessa? 

Vähemmistöjä suositaan työhönotossa, laillistettua enemmistöjen syrjintää.

Vierailija
285/310 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se nyt sentään on selvitetty että kuka kirjautui yliopiston järjestelmään oletetun katoamisen jälkeen hänen tunnuksillaan. Missä opiskelijakortti on, asunnolla vai kadoksissa, entä passi: tätä kaiketi ei ole kerrottu toistaiseksi.

ei ainakaan suomen yliopiston järjestelmiin voi kirjautua ilman puhelinta kun microsoft autenthicatorin koodi tulee puhelimeen.

Totta, Joten kirjautuneen täytyy olla hän itse. Milloin se kirjautuminen siis onkaan ollut pp.kk.vvvv hh.mm.ss, kaksi kertaa, oletetun katoamisen jälkeen. Tuo on tärkeä yksityiskohta, jos tarinassa jokin ei aivan nyt täsmää.

Vierailija
286/310 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siskonpoika ei useampaan päivään ollut vastannut puhelimeen, Reddy kertoo ottaneensa yhteyttä Suomen poliisiin. Oli 8. toukokuuta.

– Poliisi meni siskonpoikani asuntoon.

Tietokone oli jäänyt lataukseen ja tiskit tiskaamatta.

Reddyn mukaan poliisi oli kehottanut olemaan huolestumatta. Ehkä siskonpoika olisi ystäviensä kanssa jossain, Reddy muistelee poliisin sanoneen.

 

Voi v ittu mitä p askiaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
287/310 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka tietävät intialaisesta yhteiskunnasta omakohtaisen kokemuksen perusteella vähän tavallista enemmän, tietävät, kuinka ahdistavaa on olla nuori intialainen ja kuinka pallo jalassa he ovat suhteessa perheeseensä.

 

Äiti soittaa joka päivä monta kertaa, ja käytännössä on oltava jatkuvasti puheluyhteydessä sekä raportoida yksityiskohtaisesti tekemiset ja se, että tekee niin kuin äiti haluaa. 

Intiassa vanhemmat omistavat lapsensa ja ne on tehty sosiaaliturvan takia. Sen takiahan poika ja lapset koulutetaan, jotta he huolehtivat sitten vanhemmistaan maassa, jossa ei ole Kelaa!

 

Naimisiin mennään edelleen 80 %:n perheen, siis äidin, valitseman kumppanin kanssa. Se on yhä täysin normaalia.

 

Intialaiset äidit ovat hallitsevia, manipuloivia ja omistushaluisia ja mustasukkaisia pojastaan. Heillä ei ole muuta, heidät on kasvatettu siihen. 

 

Nyt kun poika näki suomalaista elämänmenoa ja näki, että voi olla VAPAA äidistä kuten suomalaiset nuoret miehet, hänen opiskelukaverinsa ovat. Hän teki irtioton. 

 

Intialainen poika on elossa ja voi hyvin. Poliisi tietää! Poika on elossa ja HALUAA OLLA RAUHASSA.

Siksi kummasti perheen viisumianomus hylättiin muodollisesti oikeasta syystä (varojen alkuperän todistaminen ei onnistunut). 

 

Antaa pojan olla rauhassa, hän ilmaantuu, kun tuntee olonsa turvalliseksi. 

Harva suomalainen nuorimies kestäisi tuota painetta, jonka intialainen äiti aiheuttaa. 

 

Nimim. kokemusta on! 

Vierailija
288/310 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti tuo, halunnut eroon vanhemmistaan, ja poliisi antaa siksi olla rauhassa. 

Todisteena, että on kirjautumisia yliopiston tietojärjestelmään ns. katoamisen jälkeen. 

Ei ole ensimmäinen nuori ja intialainen nuori mies, joka on "kadonnut" vanhemmiltaan. Ihan tervettä joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
289/310 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten vieraskoreus ja pohjattoman alhainen itsetunto ovat kyllä jotain aivan käsittämätöntä. Kamala itku ja parku jonkun tänne kuulumattoman intialaisen katoamisesta. Harmitellaan, että nyt jossain INTIASSA saatetaan ajatella, että Suomi on turvaton maa ulkomaalaisille. Mitä vit tua? Samalla suomalaiset ollaan syrjäyttämässä omassa maassaan, heitä hyväksikäytetään ja tyttöjä rais kataan jatkuvasti järkyttävä määrä. 

Tämä! Kiitos asiallisesta kirjoituksesta, vaikken olekaan suomalainen.

Vierailija
290/310 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, jotka tietävät intialaisesta yhteiskunnasta omakohtaisen kokemuksen perusteella vähän tavallista enemmän, tietävät, kuinka ahdistavaa on olla nuori intialainen ja kuinka pallo jalassa he ovat suhteessa perheeseensä.

 

Äiti soittaa joka päivä monta kertaa, ja käytännössä on oltava jatkuvasti puheluyhteydessä sekä raportoida yksityiskohtaisesti tekemiset ja se, että tekee niin kuin äiti haluaa. 

Intiassa vanhemmat omistavat lapsensa ja ne on tehty sosiaaliturvan takia. Sen takiahan poika ja lapset koulutetaan, jotta he huolehtivat sitten vanhemmistaan maassa, jossa ei ole Kelaa!

 

Naimisiin mennään edelleen 80 %:n perheen, siis äidin, valitseman kumppanin kanssa. Se on yhä täysin normaalia.

 

Intialaiset äidit ovat hallitsevia, manipuloivia ja omistushaluisia ja mustasukkaisia pojastaan. Heillä ei ole muuta, heidät on kasvatettu siihen. 

 

Nyt kun poika näki suomalaista elämänmenoa ja näki, että voi olla VAPAA äidistä kuten suomalaiset nuoret miehet, hänen opiskelukaverinsa ovat. Hän teki irtioton. 

 

Intialainen poika on elossa ja voi hyvin. Poliisi tietää! Poika on elossa ja HALUAA OLLA RAUHASSA.

Siksi kummasti perheen viisumianomus hylättiin muodollisesti oikeasta syystä (varojen alkuperän todistaminen ei onnistunut). 

 

Antaa pojan olla rauhassa, hän ilmaantuu, kun tuntee olonsa turvalliseksi. 

Harva suomalainen nuorimies kestäisi tuota painetta, jonka intialainen äiti aiheuttaa. 

 

Nimim. kokemusta on! 

No voi voi, ihan itkettää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
291/310 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten vieraskoreus ja pohjattoman alhainen itsetunto ovat kyllä jotain aivan käsittämätöntä. Kamala itku ja parku jonkun tänne kuulumattoman intialaisen katoamisesta. Harmitellaan, että nyt jossain INTIASSA saatetaan ajatella, että Suomi on turvaton maa ulkomaalaisille. Mitä vit tua? Samalla suomalaiset ollaan syrjäyttämässä omassa maassaan, heitä hyväksikäytetään ja tyttöjä rais kataan jatkuvasti järkyttävä määrä. 

Mikä ihmeen itku ja parku? Ihan asiallista keskustelua. Onhan se nyt suomalaistenkin turvallisuuden kannalta huolestuttavaa jos nuori mies voi vain kadota täällä. Sama voisi tapahtua suomalaisellekin? 

Vierailija
292/310 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisumikoijaus

Äiti ei saanut viisumia eikä isäkään koska oli epäilys  että ovat jäämässä Schengen-alueelle 

Eli tavoite ei ollut Suomi vaan joku muu EU maa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
293/310 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, jotka tietävät intialaisesta yhteiskunnasta omakohtaisen kokemuksen perusteella vähän tavallista enemmän, tietävät, kuinka ahdistavaa on olla nuori intialainen ja kuinka pallo jalassa he ovat suhteessa perheeseensä.

 

Äiti soittaa joka päivä monta kertaa, ja käytännössä on oltava jatkuvasti puheluyhteydessä sekä raportoida yksityiskohtaisesti tekemiset ja se, että tekee niin kuin äiti haluaa. 

Intiassa vanhemmat omistavat lapsensa ja ne on tehty sosiaaliturvan takia. Sen takiahan poika ja lapset koulutetaan, jotta he huolehtivat sitten vanhemmistaan maassa, jossa ei ole Kelaa!

 

Naimisiin mennään edelleen 80 %:n perheen, siis äidin, valitseman kumppanin kanssa. Se on yhä täysin normaalia.

 

Intialaiset äidit ovat hallitsevia, manipuloivia ja omistushaluisia ja mustasukkaisia pojastaan. Heillä ei ole muuta, heidät on kasvatettu siihen. 

 

Nyt kun poika näki suomalaista elämänmenoa ja näki, että voi olla VAPAA äidistä kuten suomalaiset nuoret miehet, hänen opiskelukaverinsa ovat. Hän teki irtioton. 

 

Intialainen poika on elossa ja voi hyvin. Poliisi tietää! Poika on elossa ja HALUAA OLLA RAUHASSA.

Siksi kummasti perheen viisumianomus hylättiin muodollisesti oikeasta syystä (varojen alkuperän todistaminen ei onnistunut). 

 

Antaa pojan olla rauhassa, hän ilmaantuu, kun tuntee olonsa turvalliseksi. 

Harva suomalainen nuorimies kestäisi tuota painetta, jonka intialainen äiti aiheuttaa. 

 

Nimim. kokemusta on! 

Olisipa suomessakin näin. Haluan kasvattaa omat tulevat lapseni kuin intialainen äiti. Suomessa kakarat tulee ja menee miten haluaa, mitään rajoja ei ole ja sitten ihmetellään kun sattuu ja tapahtuu ikäviä asioita!

Vierailija
294/310 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti, että viimeisen puhelimen sijaintipaikan lähellä on pari intialaista ravintolaa. Voisiko olla mahdollista, että hänet on pakotettu tekemään orjatyötä jompaan kumpaan, tai mahdollisesti jonnekin ihan muuallekin? 
Juuri oli lehdessä uutinenkin siitä, että kyseinen tapa riistää ihmisiä on yleistynyt, uhrilta evätään yhteydet ulkomaailmaan, viedään puhelimet ym.

Tämä on kyllä oikea ilmiö, mutta olisi kyllä aika kaukaa haettua kaapata random yliopisto-opiskelija Suomesta. Kyllähän ne hakee ennemmin kouluttamattomia maanmiehiään joille järjestävät matkat, saavat ensin kynnysrahaa ja takavarikoivat passit ym. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
295/310 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa deiteiltä, kun Lahdesta lähtee Hesaan "syömään". Sitten vielä evästä (juotavaa) ja jonnekin rannalle (Krunikkaan) istumaan tai lautalla jonnekin. Kolkattu sitten. 

Joku suomalainen öy hö tinderissä valeprofiililla huijaamassa ul kkiksia?

Vierailija
296/310 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kammottavaa. Katoamisesta on jo kauan. Huonosti on varmaan käynyt.

 

Taas pisti silmään tuo, että tämän opiskelijan Usassa asuva sukulainen oli kertonut hänelle, että Suomi on erittäin turvallinen maa. Tuohan ei enää pidä paikkaansa. 

Suomi on erittäin turvallinen maa. Pitää paikkansa edelleen. Nämähän on erittäin harvinaisia tapauksia.

Kannattaa myös muistaa, että jos joku katoaa laivalla tai kotimatkalla pimeässä vesistön ohi, tilastojen varjossa todennäköisintä on, että ihminen on itse horjahtanut veteen, eikä joutunut jonkun sarjahukuttajan uhriksi.

Myöskin silloin, kun joku matkustaa varta vasten johonkin omituiseen paikkaan ja katoaa siellä, todennäköisintä on itsem*rha, eikä se, että jokin m*rhaajajengi on houkutellut paikalle.

Suomi voi näyttäytyä säälimättömältä ja suorituskeskeiseltä, yksin pärjäämisen yhteiskuntana kun tänne muuttaa.

Yhteissöllisyyttä ei juurikaan ole muuta kuin omissa vertaisryhmissä jos sellaisen onnistuu löytämään jostain. 

Kaikki eivät kestä sitä.

 

Esimerkiksi tapaus Nela Utkina, miksi hän, menestynyt kaunis nuori nainen,  väsyi elämään?

No tämä poika ei kai ehtinyt vielä vuottakaan olla kärsimässä suomalaisesta yhteisöllisyyden puutteesta ja suorituskeskeisyydestä. Mutta paineita saattoi olla omankin perheen puolelta ihan tarpeeksi, ja sen lisäksi vielä yksinäisyys uudessa vieraassa ympäristössä.

Aasiassa ollaan kyllä vieläkin suorituskeskeisempiä kuin täällä.

Onko perhe patistanut hankkimaan työtä ja elantoa, jossa tämä nuori epäonnistunut? Perheellä tuskin realistista kuvaa Suomen nykytilanteesta, työttömyydestä ja ulkomaalaisten kohtelusta/syrjinnästä työnhaussa. Lahti maan johtavin kunta työttömyydessä. Nuorella ollut liian suuret paineet?

Vierailija
297/310 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ollut rahattomana ja yksin vieraassa maassa. Häpeä estänyt kotiinpaluun ja perheen odotukset häntä kohtaan. Ehkä näköalattomuus ja toivottomuus yhdistyneenä nuoren mielen impulsiivisuuteen on ajanut johonkin epätoivoiseen tekoon?

Vierailija
298/310 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole halunnut pettää perhettä, ja valehdellut "ystävistä", joita ei kenties ollutkaan.

Vierailija
299/310 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla sateenkaarinuori, joka halusi vapauteen ja valita rakkaimpansa, eikä järjestettyyn avioliittoon, joka jo odotti aika pian kotiinpaluun jälkeen. 

Vierailija
300/310 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mies löytyy. Naisen kateissaolo ei niin harmittaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme