Sari velkaantuu koska auttaa 28-vuotiasta poikaansa taloudellisesti
https://www.yle.fi/a/74-20227487
Maksaa myös pojan autolaina-lyhennyksiä ja pelkää pojan viestejä joissa pyydetään rahaa.
Olisiko keskustelun paikka äitin ja pojan kesken?
Kommentit (139)
Kannattaa suorittaa joku haistapaska ammatti niin työttömänä on helpompaa työkkärin kanssa. Muuten painostavat joka kerta hakeutumaan koulutuksiin karenssin uhalla.
Minä maksan kännyklälaskun ja isä antaa rahaa välillä. Pojalla ei yhtään tuloja ja säästöjä kyllä on. Ei pyydä vaan halutaan antaa. Pidetään säästöjä tärkeänä ja ei haluta että tuhlaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
No, minun tutuille on vanhemmat ostaneet esim. asunnon kun lähteneet opiskelemaan. Ja monelle tutulleni vanhemmat ostaneet auton tai sitten vanhempien auto on lähes kokonaan käytössä. Ulkomaanmatkoja ostavat myös. Siskoni miehen vanhemmat maksaa heidän laskut ja lasten harrastukset, vaikka siis ovat nelikymppisiä.
Onko tämä yhtä tuomittavaa kuin tämän pojan kulujen maksaminen? Pitäiskö näidenkin aikuistua?
kyllä itse nelikymppisenä työssäkäyvänä tuomitsen tollaisenkin "siipeilyn". Toki tässä lienee erona vapaaehtoisuus ja jonkinasteinen perinnönsuunnittelu ehkä jos vanhemmilla kerran ylimääräistä on. Alkuperäisessä tapauksessa poika vaatii äidiltään rahaa ja kehottaa lainaamaan vielä tutuiltakin sen lisäksi että äiti maksaa autoon liittyvät kulut. Skuutilla ja polkupyörällä/sähköpyörällä pääsee syrjäseudullakin kulkemaan. En vain käsitä miten tollanen ihminen kunnialla lokkeilee vanhemman kustannuksella.
Ja pojalle ei tule säästäminen mieleenkään...
Joillakin ei päätä palele 🥵🙈
Vierailija kirjoitti:
Mietikää tuollaista parisuhteessa...
perinteinen mies syö kumppanin perikatoon keissi
Vierailija kirjoitti:
Miesvihaketju ilmiannettu.
N25
Ei tämä edelleenkään liity sukupuoleen. Ei sillä ole merkitystä mitä sukupuolta nämä osapuolet on.
Millainen äiti, sellainen poika. Heikkolahjaisuus periytyy. Ei tuo äidin toiminta ihan täyspäistä ole.
Voi päätellä, että lähihoitajilla liian isot palkat, kun pystyy kevyesti elättämään kaksi ihmistä yhdellä palkalla.
Niska laukaus ratkaisee kelaloisten ongelman
Muuttaisi muualle niin paska poika jää nuolemaan näppejään
Puukkoa vaan pojan kylkeen niin lopetta kinuamisen.
Varmasti muut lapset joutuvat tulemaan toimeen omillaan.
Suosittelen jälkiabortointia tällä kertaa
Katsotaan kuinka Sari pärjää kun seuraavat 10 vuotta tukia leikataan ja lopulta ne lakkautetaan.
Vierailija kirjoitti:
Äiti on hyväntahtoinen, mutta uhriutuva. Etsii syitä ulkopuolelta, esim. pojan odotuksista ja yhteiskunnasta (työllisyystilanne). Mutta karu totuus on, että hän itse on vastuussa omista rahoistaan eli voisi vain lopettaa.
Autoista (varsinkin pojan) luopuminen säästäisi huomattavan summan. Todennäköisesti niin suuren, että poika voisi niukasti elämällä tulla toimeen omillaan.
Tämä. Miksi äiti lähihoitajan tuloillaan alkaa edes ostamaan työttömälle, perheettömälle pojalle AUTON?
Ei kukaan hyvätuloinen pariskuntakaan osta työttömille, perheettömille pojilleen huvin vuoksi autoja.
jutun mukaan poika ei ole päivääkään amiksen jälkeen käynyt töissä eikä ennen sitä eli klassikkokeissi.