Savonlinnan palo - mikseivät paenneet ikkunasta?
Luin iltasanomista tuosta Savonlinnan perhesurmasta ja jäin miettimään että miksiköhän äiti lapsineen ei päässyt pakenemaan rikkomalla ikkunan? Noissa kuvissa kuitenkin huoneessa, josta menehtyneet löytyivät on 2 ikkunaa. Iltasanomien jutussa oli maininta että palojälkien perusteella uhrit eivät olisi päässeet poistumaan huoneesta. Mutta onko missään ollut mainintaa että miksi ikkunasta poistuminen ei olisi mahdollista, oliko myös talon ulkopuoli tulessa?
Ihan kauhea tapaus kyllä, niin suloiset nuo pojat :'(
Kommentit (296)
Vierailija kirjoitti:
Äiti on päässyt lasten huoneeseen ja siinä kohtaa kaikki ovat tukehtuneet palokaasuihin?
Tämä siis ihan arvaus, mutta voisin kuvitella että vanhempi pyrkii kaikin keinoin pelastamaan lapsensa, ja sitten aika yksinkertaisesti loppui kesken.
Ainoa keino olisi ollut pidättää hengitystä kunnes saa ikkunan rikki ja pääsee ulos. Häkä on tainnuttanut äidin hetkessä.
Ensimmäinen uutinen vuosikymmeniin, joka saa mut voimaan pahoin. Kymmenen vuotta linnaa, jonka päälle empaattinen teloitus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se äijä EI pelastanut niitä lapsia (ja akkaa)?
Tarkoituksella tappoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole kuullut että romaniväki tuomitsisi tämän polttomurhan. Johtuneeko siitä että Sara oli valkolainen? Polttomurha ilmeisesti romaneille silloin ok
Missä tämä tuomitseminen pitäisi tapahtua? Joku ilmoittaa Iltalehteen, että "tuomitsemme tämän"?
Juurikin näin. Katsos kun tekoa ei romanit ole julkisesti tuominneet niin tulee väkisinkin se tunne että heidän mielestä teko oli ok kosks kohdistui valkolaiseen ja hänen lapsiinsa. Hiljaisuus antaa myös sen kuvan romanimiehille että on ok tehdä tällaisia tekoja jos uhrina on valkolainen. Ikäänkuin k u n n i a m u r h a
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen oli helluntaissa ? Tietysti ABRAHAM JA SARA . SAARA . ISAK ISMAIL HAGAR . ESAU . ARA BIT LOPUNAJAN SODOMAN. RABB IT SE BABYLON.
Juu Mooses sara ja Abraham . Hagar oli orja ja Ismail.
Mitä jos sinäkin selvin sanoin tuomitsisi teon etkä sönkkäisi noita paskajuttujasi? Mutta taitaa olla liikaa vaadittu m a n n e l t a
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole kuullut että romaniväki tuomitsisi tämän polttomurhan. Johtuneeko siitä että Sara oli valkolainen? Polttomurha ilmeisesti romaneille silloin ok
Missä tämä tuomitseminen pitäisi tapahtua? Joku ilmoittaa Iltalehteen, että "tuomitsemme tämän"?
Jos tekoa ei romaniyhteisö tuomitse niin meille kantasuomalaisille tulee se tunne että romaniyhteisön mielestä teko oli hyväksyttävä
T. Kantis
Vähän outoa että se äijä juoksi alasti naapuriin. Polttiko vaatteensa ettei niistä saada todistusaineistoa?
Tuohan oli k u n n i a m u r h a ilmiselvästi
Tekijälle elinkautinen ilman oikeutta ehdonalaiseen
Alinta paskaa lastentappajat
Vierailija kirjoitti:
Pariudu mannen kanssa, palat poroksi. Kaunis tyttö ruman, lihavan ja väkivaltaisen häirikön kanssa yhdessä. Ei voi ymmärtää.
Joo jossain oli yhteiskuva näistä, ei voi ymmärtää mitä Sara näki tässä läjässä. Kun persoonallisuuskin vaikuttaa olleen yhtä kauhea kuin ulkonäkönsä
Vierailija kirjoitti:
Miksi se äijä EI pelastanut niitä lapsia (ja akkaa)?
Voi siittää uudet lapset jonkun toisen akan kanssa.
Ristin Kiesus notta oot tyhymä, ap, saatana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tekoa ei romaniyhteisö tuomitse niin meille kantasuomalaisille tulee se tunne että romaniyhteisön mielestä teko oli hyväksyttävä
T. Kantis
Tällä perustelulla kantikset hyväksyvät aika paljon kaikkea p*skaa.
No jos vaihtoehtona on olla tuollaisen ukon kanssa jatkossakin, niin kyllä minäkin valitsisin palokaasut ja liekit.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmettelen, että vaimo jatkoi suhdetta vaikka mies oli jo suhteen alussa väkivaltainen, ja monenlaista riskostaustaa.
Tuota ei ymmärrä jos ei ole itse ollut väkivaltaisessa suhteessa. Lähteminen ei välttämättä ole helppoa.
Ihmettelin tätä aina itsekin, mutta sitten olin itse henkisesti ja fyysisesti väkivaltaisessa suhteessa. Suhde alkoi kun olin 17v ja kesti on/offina siihen asti ku olin 22v. Alussa toki väkivaltaa ei ollut.
Monesti halusin erota mutta yleensä juuri silloin tilanne muuttui vaaralliseksi. Helpompi oli vaikka esittää "onnellista" ja se piti hänet rauhallisempana. Hänen kiinnostus jopa saattoi lopahtaa jos minä esitin hyvin kiinnostunutta ja takertuvaa.
Eron jälkeen tilanne jatkui vielä vainoamisena, johon poliisikaan ei sanojensa mukaan "voinut" mitään.
Tajusin vasta vanhempana että olisin voinut kuolla ja olin oikeasti vaarassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Kantis
Tällä perustelulla kantikset hyväksyvät aika paljon kaikkea p*skaa.
Ymmärrän että romanit eivät osaa tekoa tuomita. Heille k u n n i a m u r h a on ihan ok. Etenkin miehille. Nainen on vain poikalasten synnyttäjä ja ilmainen reikä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Katsos kun tekoa ei romanit ole julkisesti tuominneet niin tulee väkisinkin se tunne että heidän mielestä teko oli ok kosks kohdistui valkolaiseen ja hänen lapsiinsa. Hiljaisuus antaa myös sen kuvan romanimiehille että on ok tehdä tällaisia tekoja jos uhrina on valkolainen. Ikäänkuin k u n n i a m u r h a
Se on juuri näin. Rikokset valkoisia kohtaan ei aina värillisillä ihmisillä ole mikään rikos. Varsinkaan yhteistuumin tehtynä. Sitten on nämä bimbot, jotka pettää miehen heti kun jää kiinni. Bimbo ei ymmärrä ettei ole pakko todistaa, mutta romaniakat nimenomaan auttaa rikoksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmettelen, että vaimo jatkoi suhdetta vaikka mies oli jo suhteen alussa väkivaltainen, ja monenlaista riskostaustaa.
Tuota ei ymmärrä jos ei ole itse ollut väkivaltaisessa suhteessa. Lähteminen ei välttämättä ole helppoa.
Ihmettelin tätä aina itsekin, mutta sitten olin itse henkisesti ja fyysisesti väkivaltaisessa suhteessa. Suhde alkoi kun olin 17v ja kesti on/offina siihen asti ku olin 22v. Alussa toki väkivaltaa ei ollut.
Monesti halusin erota mutta yleensä juuri silloin tilanne muuttui vaaralliseksi. Helpompi oli vaikka esittää "onnellista" ja se piti hänet rauhallisempana. Hänen kiinnostus jopa saattoi lopahtaa jos minä esitin hyvin kiinnostunutta ja takertuvaa.
Eron jälkeen tilanne jatkui vielä vainoamisena, johon poliisikaan ei sanojensa mukaan "voinut" mitään.
Tajusin vasta vanhempana että olisin voinut kuolla ja olin oikeasti vaarassa.
Ero on vaarallisin hetki, kuten tämäkin tarina osoittaa.
Sofia Belorf löysi romaninnäköisen ja voi alkaa larpata taas rikasta elämää.
Palo on varmaan levinnyt niin nopeasti, ettei siinä ole ollut aikaa pelastautua mihinkään suuntaan. Savu ja palokaasut täyttävät huoneen hetkessä, ja näkyvyys on nolla. Vaikka pystyisi ryömimään lattiaa pitkin, palokaasut tainnuttavat ihmisen nopeasti. Suurin osa kuolee tulipaloissa nimenomaan palokaasuihin.
Ikkunoitakaan ei ihan helpolla saa rikki, vaan lähellä pitäisi olla jotain, millä saat ikkunan auki, ja se pitäisi jaksaa rikkoa samalla kun palokaasut lisääntyy ja olo huononee. Kaikki pitäisi osata tehdä sekunneissa, olettaen, että uhria ei ole esim. lyöty ensin ja hän on liikuntakykyinen. Ilmeisesti ruumiit olivat palaneet pahoin, joten ei varmaan tiedetä, jos ruumiiseen oli kohdistettu jotain väkivaltaa ennen paloa, mutta tässä tapauksessa en ihmettelisi, jos olisi. Ja jos sen ikkunan saisikin auki, eikös ulkoa tuleva happi vain lietsoisi paloa lisää.
Karmea tapaus ja tulee todella surullinen olo, kun miettii sitä lasten hätää. Toivottavasti syyttäjä osaa hommansa, mutta yksi aukko on valitettavasti se että syyttäjä ei ole pystynyt todistamaan, onko juuri kyseinen mies sytyttänyt palon. Siis selväähän se on, että on ja motiivit löytyy, mutta kun meidän oikeusjärjestelmä on tunnetusti rikollisen puolella ja jos ei ole vedenpitäviä todisteita niin päästävät sen hirviön kävelemään vapaana.
Voi kun ihmiset ymmärtäisivät lähteä heti, kun niitä huonoja merkkejä alkaa ilmetä toisessa. Älkää jääkö odottamaan, että tilanne paranee ja kuunnelkaa läheisiä, jos heillä on huoli teistä. Ei läheiset tahallaan kiusaa ketään ja yritä rikkoa parisuhdetta. Tuokin nainen oli todella nuori, mutta en vaan voi ymmärtää että jos hän poliisillekin teki ilmoituksen väkivallasta niin minkä takia päästää sen miehen takaisin elämäänsä.
Koira söi johdot ja siksi talo paloi. Ilmeisesti kuitenkin tutkinnassa selvinnyt, että jotain palavaa ainetta kaadettu...varmaan se koira kaatoi. Itse syytetty ehti pihalle alasti hillumaan. Oikeudessa iski paniikkikohtauskin. Jep jep. Toivottavasti tulee elinkautinen tuomio.