Mitkä ruoat kuuluvat juhannukseenne?
Kommentit (314)
Vierailija kirjoitti:
Jalostajan hernekeitto lämmitettynä tai suoraan purkista.
10 purkkia
Chorizo-nakkeja, perunalaatikkoa, salaattia, kanakeittoa.
Minä rakastan makkaraa!
T.Kehopositiivari Sonja
Grillillä paistettu lenkkimakkara, savulohi, olut, ...
Ylipäätään helppo ulkona tehtävä grillissä valmistettava ruoka..
Juhannuksena enimmäkseen juodaaaan
Mä vedän kunnon jurrit jussina.
T.Jami
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin paljon tarjousjugurttia tänään eli jugurtti näköjään. Yritän pysyä erossa juhlasyömisestä. Eli mikä juhla tahansa niin syön normaalisti. Muuten lihon.
Tiesithän että jugurteissa on yleensä paljon sokeria?
Ei kaikissa ja on myös maustamatonta
perunaa ja tillisoosia pitää olla. ostin herneitä ja uuden sadon porkkanaa, kesäsipulia. silliä niille jotka sitä syö. mansikoita jälkkärille.
Jos ei olisi rahat tiukilla niin tekisin itse perunasalaatin. Ostaisin myös ribsejä, uusia perunoita, savukalaa ja tekisin vihersalaatin.
Tänä vuonna menen vanhemmille grillaamaan hampurilainen ja ihan kivaa sekin.
Taytyy katsoa,mitä jääkaapissa on ja syödä päivämääräjärjestyksessä. Ekaksi taitaa olla kebablastuja -30% tarrat päällä. Kävin äsken hakemassa pitaleipiä ja salaattiaineksia.
Vierailija kirjoitti:
T.Jami
Jussi on vasta 24. 6. eli ensi keskiviikkona.
Vierailija kirjoitti:
Grillillä paistettu lenkkimakkara, savulohi, olut, ...
Ylipäätään helppo ulkona tehtävä grillissä valmistettava ruoka..
Juhannuksena enimmäkseen juodaaaan
Miksi joku paistaisi grillimakkaran grillillä? Grillatahan se pitää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen arkiruoka. Juhannus ei ole koskaan merkinnyt mulle mitään. Mikä idea siinä edes on?
Se on keskikesän juhla samalla tavalla kuten joulu on keskitalven juhla liittyen vuodenajan kiertoon.
Ahaa. Onko se joku pakanariitti sitten? Mutta joulussahan on päälle liimattuna tuo kristillisyys peittämässä pahaa makua
Mitäs hyvää makua kristinuskossa on? Eikös kristityt ole jotain pedofiilejä suurin osa?
Todistapa tuo jotenkin.
Uudet perunat, kala ja mansikat. Vesi riittää juomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.JamiJussi on vasta 24. 6. eli ensi keskiviikkona.
Mun serkkupojan nimi on Jussi, ja mulle juhannus on ikuisesti Jussina.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vain makkaraperunat, pakastepitsa, kanariisi, olen juhannuksen kotona yksin.
Kuinka paljon sinä syöt?
Teineille pitää aina tehdä lihapullia. Nehän on aika arkiruokaa, mutta kai se perinne alkoi kun oltiin melko köyhiä silloin kun lapset oli pieniä. Pellillinen lihapullia, uudet perunat ja salaatti oli meillä juhannusruokaa. Joka vuosi edelleen pyytävät, että äiti tee lihapullia. Onhan meillä nykyisin lisäksi savulohta ja katkarapuskagenit, mutta nuo lihapullat edelleen säilyttäneet suosionsa. Jälkkäriksi ei ole oikeastaan koskaan ollut muuta kuin tuoreita mansikoita. Kahvin kanssa teen tuulihattuja, joissa täytteenä mansikkahillo, kermavaahto ja tuoreita mansikanpaloja. Tuulihatut on niin helppo tehdä, että se on sellainen juhannukseen sopiva, pieni ja raikas kahvileipä.
Huomenna täytetyt paprikat ja lettuja. Muita päiviä ei vielä tiedetä. Mitä nyt sattuu olemaan tai haetaan grilliltä jotain, yksi tässä lähellä on auki. Salaattia on joka päivä, peruskasviksia. Mustikkapiirakkaa on.
Meillä tänään aatonaattona Skagen leivät, aattona itsetehty perunasalaatti ja grillatut ribsit, lauantaina grillattua makkaraa ja rääpiäiset, sunnuntaina haetaan pizzaa. Makeana mansikoita ja kirsikoita sekä rommikaakaota kermavaahdolla.
Jalostajan hernekeitto lämmitettynä tai suoraan purkista.