Mitkä ruoat kuuluvat juhannukseenne?
Kommentit (336)
Paahtosuola ja varhaisperunat (aioin sanoa uudet perunat mutta täällä ollut palstapoliisi olisi riehaantunut).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla vain makkaraperunat, pakastepitsa, kanariisi, olen juhannuksen kotona yksin.
Kuinka paljon sinä syöt?
Eiköhän tuo ruoka ollut kolmeksi päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhannus on vain päivä muiden joukossa, ei vaadi mitään erityisiä toimia. Tänä vuonna juhannus menee töissä, ei haittaa yhtään.
Niinhän se on jouluaattokin päivä muiden joukossa. Ja vappu. Ja pääsiäinen. Ja itsenäisyyspäivä. Harmaata on elämä, jos ei koskaan tee mitään erityistä. Töissä tuskin olet 24h. Voit työajan jälkeen/ennen keittää ne varhaisperunat ja niiden kanssa nauttia valitsemiasi lisukkeita. Ja ihailla vehreintä kesää.
Yksiö ilman parveketta 26m. Jess.
Kai siinä kämpässä sentään ikkuna on. Uloskin voi mennä. Kaupungeissa on puistoja. Syöt vaikka ennen tai jälkeen ulkoilun. Tai molemmat.
Meillä on ollut sisäfilettä valkosipuliperunoilla ja hampurilaisia. Huomenna possun ribsejä grillattuna ja uusia perunoita. Sitten risottoa joku päivä.
t. Entinen ammattikokki
Pääsiäiskinkku, mämmi ja riisipuuro. Palan panikkeeksi juhannussimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudet perunat, sinappisilli ja lämminsavulohi. Ja muutamaa sorttia makkaraa.
Näihin joku salaatti kylkeen jossa fetaa, mozzarella tai halloumia. Tai sitten halloum erikseen
Ei siis mitään kovin spessua.
Mihin kylkeen?
Ribsiin tietty. Se tehdään kyljestä.
Maggaraa, pottuja, silliä, savulohta, sieniä, ribsejä, kukkakaali, mansikkakakku on vakio ja muuta varianttia
Opam ox, ketip inor ja iso pullo viinaa. Tulee uni.
Juhannukseeni kuuluu rosvopaisti lampaanlihasta. Kaivan mökilläni soramonttuun noin puolen metrin syvyisen kuopan, johon laitan isoja kiviä. Poltan kuopassa nuotiota pari tuntia, jotta kivet kuumenevat. Käärin paistin tiukasti folioon ja laitan tulen sammuttua paistin kuoppaan. Peitän kuopan soralla ja poltan nuotiota kuopan päällä 4 tuntia. Rosvopaisti on mureaa ja todella hyvää varhaisperunoiden sekä minttuhyytelön kanssa. Paremman rosvopaistin saa lampaanlihasta kuin karitsasta. Lampaassa pitää maistua ”villan maku”
Kokki päättää.
Nyt oli tartaria ja risottoa, kevyellä kun mennään.
Ostan harvoin perunoita, mutta niitä oli pakko saada pihvien kanssa. En muistanut, miten täyttäviä ne on. Hyvää laihdutusruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Juhannukseeni kuuluu rosvopaisti lampaanlihasta. Kaivan mökilläni soramonttuun noin puolen metrin syvyisen kuopan, johon laitan isoja kiviä. Poltan kuopassa nuotiota pari tuntia, jotta kivet kuumenevat. Käärin paistin tiukasti folioon ja laitan tulen sammuttua paistin kuoppaan. Peitän kuopan soralla ja poltan nuotiota kuopan päällä 4 tuntia. Rosvopaisti on mureaa ja todella hyvää varhaisperunoiden sekä minttuhyytelön kanssa. Paremman rosvopaistin saa lampaanlihasta kuin karitsasta. Lampaassa pitää maistua ”villan maku”
Myös kinkun voi paistaa rosvopaistina.
No siis, mulle riittäisi pari grillimakkaraa sinapilla, kun mä olen se joka grillaa ja aina ei huvittaisi. Kaljaa kyytipojaksi. Mies oli kuitenkin ostanut jotain hemmetin sitkeitä kasslerinretaleita, joita sitten iän kaiken sai käryttää taloyhtiön kuumassa grillikopissa. Kaalia oli ostanut myös, kun oli nähnyt jonkin videon grillatusta kaalista. Ihan pskaahan se oli, kun grilli hyytyi jo siinä vaiheessa, enkä jaksanut keskittyä hakemaan jotain hyvää reseptiä, jolla maustaa se kaali. Grillitomaatit jäivät niin ikään raaoiksi, kun kapasiteetti ei riitä.
Joo, makkara ois ollut parempaa.
Leikkeleet T:Diplomi-Insinöörin vaimo
Toi juoma oli typerää. Samoin toi että voi syödä koska huvittaa.