Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä helsinkiläiset miljonäärisinkut oikeesti asuvat?

Vierailija
10.06.2026 |

Otsikosta kukaan tuskin arvaa mitä tämä ketju käsittelee, mut mennään sillä :D Olen matalaa profiilia pitävä nuorehko suomalainen monimiljonääri ja sinkku - toisin sanoen etsin asuntoa vain itselleni. Tarkoitus on muuttaa pk-seudulle, mieluiten Helsinkiin tai Espooseen muutamaksi vuodeksi, vaikka tiedän jo nyt että 4-5 vuoden päästä joudun muuttamaan toiselle puolelle maailmaa ja tämä luonnollisesti vaikuttaa sijoitusstrategiaani ja asunnon ostaminenhan on aina sijoitus, vaikka se tulisi pelkästään omaan käyttöön.

 

Etenkin Helsingissä, mutta myös Espoossa on jonkin verran arvoasuntoja, jotka roikkuvat listoilla eivätkä näytä millään menevän kaupaksi. Vastaavaan tilanteeseen eli siihen, ettei mun kalliilla ostettu asunto reilun neljän vuoden kuluttua menisikään kaupaksi, en missään nimessä halua itse joutua, vaikka rahasta ei sinänsä olekaan pulaa. Olen nimittäin aika hintatietoinen nainen, enkä halua maksaa turhasta eli tyhjän asunnon ylläpitokustannuksista itse asuessani ulkomailla. Huom. Monimiljonääri ei tarkota samaa kun biljonääri - rahat on äkkiä tuhlattu, jos elelee holtittomasti. 

 

Toisin sanoen, mitään arvoasuntoa (tarkoitan tällä reilusti yli miljoonan euron asuntoja, enkä 400 000 euron kerrostalohuoneistoja, joita 7 Päivää lehti nimittää arvoasunnoiksi) en ole edes etsimässä, eikä niitä tunnu pieninä omakotitaloina tulevan edes vastaan Helsinki-Espoo akselilla myynti-ilmoituksissa. Etsimäni asunnon kriteerit ovat pieni uudehko omistusasunto; mieluiten omakoti- tai erillistalo hyvältä asuinalueelta. Näitä vaan ei etenkään hyviltä asuinalueilta tunnu millään löytyvän. Siks kysymykseni kuuluu: "Missä helsinkiläiset miljonäärisinkut oikeesti asuvat?"

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kyllä uskoa sinkun viihtyvän pientaloalueella, perheellisenäkin tekee tiukkaa. Suomalaiset on kyllä niin juroja ja vetäytyviä.

 

Menetellee, jos saat paljon kavereita kylään/jaksat itse lähteä keskustaan tai viihdyt yksin. Erillistalot tosiaan todella ahtaasti tehtyjä, noin pieniä okt ei juuri kukaan itselleen tee. 

Vierailija
82/108 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Pietarinkadulla ei tarvitse haistella rahvasta. Jäteastiakin lukitaan. Ei köyhälistöä " dyykkaamassa ".

Tolkuttoman rottamäärän takia on syytäkin lukita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava kysymys, ainakin jos et ole hankkimassa pitkäksi aikaa asuntoa niin kriteerinä pitäisi olla myö asunnon suht nopea liikkuminen. Omakotitaloja myydään näinä aikoina jopa vuosia, jos et halua tappiota ottaa kontollesi. 

Toisaalta jos olet sinkku, olettaisin että haluat verrattain kompaktin asunnon hyvillä liikenneyhteyksillä. Joku kiva tyylikäs vanhempi rivitalo Haagasta, Lauttasaaresta, Tapiolasta, Munkasta tai Kulosaaresta jonka remontoisit hyvällä maulla olisi varmaan aika varma myytävä puolessa vuodessa. Jos olet nuori ja vähän boheemimpi miljönääri, ehkä joku Puu-Vallilan tai Käpylän, Kumpulan pienkerrostalo puhutttelisi? 

Espoosta toki pientaloja löytyy moneen lähtöön, mutta uudemmassa asunnossa on ehkä isompi riski siihen että hinta voi heittää suuntaan jos toiseenkin näissä asuntomarkkinoissa. Entä sellaiset Helsinki-pientalot joita esim Suursuolla on, ei ehkä niin "arvoaluetta" mutta kivan näköistä uutta pientaloa ja nopea yhteys keskustaan. Sanoin Kruunuvuorenrannasta voisi löytyä, ja tällä välillä ehtii ratikkakin alkaa liikennöidä.

Vierailija
84/108 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo rivitalo Lauttasaaresta oli hyvä ehdotus! Kos dellaista on myynnissä nyt, niin kannattaa mennä katsomaan.

Vierailija
85/108 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat nimenomaan pientalon, suosittelen myös tuollaista Helainki-pientaloa. Niissä on yleensä 3-4mh ja m2 määrä suunnilleen sata, alhaiset ylläpitokulut, yleensä pieni piha. Harvoin sinkku varmaan mitään jättitonttia tarvitsee.? Pienemmät perheasunnot menevät yleensä nopeasti. Suurempien talojen ja ns. miljoonakämppien myynti eri markkina. 

Vierailija
86/108 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin rikkaat asuvat rantojen lähellä. Marjaniemi, Kulosaari, Kallvik, Kuusisaari, Eira, Jollas, Munkkiniemi, Kaivopuisto, Karhusaari. Sama pätee varmasti Espoon suunnalla eli Westend, Tapiola ja siitä rantaa seuraten kohti Kirkkonummea. En tunne Espoota niin hyvin, mutta silloin kun siellä asuin ja tuli lenkkeiltyä niin ne varakkaat asuivat Tapiolan suunnalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/108 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä suosittelen kuitenkin kerrostalokolmion hankkimista kantakaupungin alueelta. Varaa ostoon noin 800.000 euroa. Asunto kantakaupungissa on helppo myydä tai vuokrata.

Vierailija
88/108 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne miljonäärit, jotka minä tunnen, ei yksikään asu Helsingissä. Ovat suurin osa Uudellamaalla pienemmissä kunnissa ja pari on Lapissa. Yksi vanhempi henkilö on, jolla on kakkosasunto Töölössä. Toivottavasti tämä tieto auttaa ap:ta, vinkkinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/108 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen Helsingistä vain pari sellaista miljonääriä, joiden rahat on kiinni asunnossa. Mutta ne, jotka ei halua laittaa rahojaan kiinni asuntoon, asuu muualla. 

Vierailija
90/108 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne miljonäärit, jotka minä tunnen, ei yksikään asu Helsingissä. Ovat suurin osa Uudellamaalla pienemmissä kunnissa ja pari on Lapissa. Yksi vanhempi henkilö on, jolla on kakkosasunto Töölössä. Toivottavasti tämä tieto auttaa ap:ta, vinkkinä. 

Minä taas tunnen vain pari miljonääriä, jotka asuvat pksn ulkopuolella ja hekin suvulta perityssä asunnossa tyyliin Antti Herlin, joka on myös maanviljelijä. Muut asuvat Helsinki, Espoo, Kauniainen alueella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/108 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei oikein ole mitään miljoonäärialuetta. On toki hyvin vaurasta kuten Kulosaari tai Kuusisaari, mutta niissä on melko paljon myös esimerkiksi eri maiden suurlähetystöjä. Vuokrataloja taas on nykyisin joka puolella. Ja missä ei ole, niitä kyllä rakennetaan. Kaupunki haluaa tasata sosiaalisia eroja.

 

Miljonääreille turvallisimmat alueet varmasti sijaitsevat pääkaupunkiseudun ulkopuolella, jossain böndellä. Sinkuille tai lapsettomille sellainen elämäntapa taas ei välttämättä sovi. Melko ankeaa yksin jossain täysin böndellä. Jos Helsinkiin muuttaa, niin usein siinä tarvitaan asunto kohtuullisen hyvillä yhteyksillä ja lyhyehköillä välimatkoilla. Niitä kyllä löytyy kaikista asuinmuodoista, jos perehtyy.

Vierailija
92/108 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys tarkennuksena, että miksi ap korostaa sinkkuutta? Oliko siinä joku merkitys asunnon suhteen, tai että hän haluaisi tavata seurustelumielessä jonkun toisen sinkun ja siksi asua sinkkujen alueella? Koska suurin osa rivitaloista ja okt:stä on perheiden koteja. Ehkä sinkut ssuvat keskustassa ja jos on paljon rahaa, niin saattavat esim syödä ateriat ulkona ravintoloissa tai istuskella kahviloissa. Kävelen usein Kaivarin rannassa ja siellä näyttää olevan rikasta väkeä, ehkä joku heistä olisi sinkkukin. Sinne vaan terasseille istuskemaan siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/108 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin miljonäärisinkku, ostaisin asunnon Tapiolan tornitalosta. Siitä pääsisi helposti hissillä kaupoille ja pildemetsälle. Kuolisin varmasti tylsyyteen jossain pientaloalueella.

Vierailija
94/108 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin rikkaat sinkut asuvat: Itäkeskus, Kontula, Jakomäki, Vuosaari jne

 

Vantaallakin montaa vastaavaa aluetta:

Myyrmäki, Koivukylä, Korso, Hakunila jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/108 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kyllä uskoa sinkun viihtyvän pientaloalueella, perheellisenäkin tekee tiukkaa. Suomalaiset on kyllä niin juroja ja vetäytyviä.

 

Menetellee, jos saat paljon kavereita kylään/jaksat itse lähteä keskustaan tai viihdyt yksin. Erillistalot tosiaan todella ahtaasti tehtyjä, noin pieniä okt ei juuri kukaan itselleen tee. 

"Erillistalot todella ahtaasti tehtyjä." Minkälaiset asiantuntijat tähänkin ketjuun kommentoivat oikein?

 

Tässä yksi ahdas koppi:

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/espoo/24529469

Vierailija
96/108 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin asuin Kalliossa. No ei vaan, miljoonani, eli perinnön, sain vasta muutettuani maalle. Mutta tiedin jo tuolloin saavani aikanaan PALJON. Sen Kallion kämpänkin olin SAANUT. 

Vierailija
97/108 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys tarkennuksena, että miksi ap korostaa sinkkuutta? Oliko siinä joku merkitys asunnon suhteen, tai että hän haluaisi tavata seurustelumielessä jonkun toisen sinkun ja siksi asua sinkkujen alueella? Koska suurin osa rivitaloista ja okt:stä on perheiden koteja. Ehkä sinkut ssuvat keskustassa ja jos on paljon rahaa, niin saattavat esim syödä ateriat ulkona ravintoloissa tai istuskella kahviloissa. Kävelen usein Kaivarin rannassa ja siellä näyttää olevan rikasta väkeä, ehkä joku heistä olisi sinkkukin. Sinne vaan terasseille istuskemaan siis.

En korostanut sinkkuutta, mutta mainitsin sen, koska se vaikuttaa siihen miten monta neliötä asuntoon tarvitaan. Ei ole tavatonta, että miljonääri asuu yksin, mutta majottaa kotonaan vakituista kumppania, jolla yhä oma osote. Tämä on yleistä myös muiden ku miljonäärien suhteissa eli että vietetään aikaa sen luona kumman himassa on enemmän neliöitä, koska kaksin mahdutaan sinne paremmin.

 

Perheen perustaminen ei oo enää samalla tavalla se juttu kaikille mitä vaikka 30 vuotta sitten se vielä oli. Myös varakkaampien ihmisten joukosta löytyy enemmän meitä, jotka haluaa asua yksin. Siksi olis kiva, että kaikki arvoasunnot ei olis niin valtavan suuria. Tietenkin itse voi rakennuttaa mieleisensä kokosen talon, mutta aina se ei ole järkevää tai siihen ole edes aikaa.

 

Alotuksessa puhuin itsestäni nuorehkona. Joo kyllä olen mielestäni nuorehko mittapuulla suomalainen miljonääri, joka ei ole perinyt rahojaan eli omalla työllä ansainnut sen mitä on. Olen kuitenkin jo reippaasti päälle 30-vuotias eli en mikään teini enää. Kaveripiirissäni useimmat tämän ikäset asuu omakotitaloissa ja tiedän ihan sinkkujakin, jotka tykkää niissä asua varsinkin, jos arvostaa omaa rauhaa ja mä nimenomaan olen sellanen hieman erakko luonne - tarvittaessa tosi sosiaalinenkin tapaus, mutta oma tila on mulle super tärkeää. Pieni pihakin plussaa.

Vierailija
98/108 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skenesatama? Siellä ainakin monet menestyneet OF-tähdet asustelevat.

Mikä tää paikka on terveisin tyhmä

Vierailija
99/108 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin aloituksesta vaan: blaa blaaa blaa blaaa blaa blsaaaaaaaaaa.......

Vierailija
100/108 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolassa.