Missä helsinkiläiset miljonäärisinkut oikeesti asuvat?
Otsikosta kukaan tuskin arvaa mitä tämä ketju käsittelee, mut mennään sillä :D Olen matalaa profiilia pitävä nuorehko suomalainen monimiljonääri ja sinkku - toisin sanoen etsin asuntoa vain itselleni. Tarkoitus on muuttaa pk-seudulle, mieluiten Helsinkiin tai Espooseen muutamaksi vuodeksi, vaikka tiedän jo nyt että 4-5 vuoden päästä joudun muuttamaan toiselle puolelle maailmaa ja tämä luonnollisesti vaikuttaa sijoitusstrategiaani ja asunnon ostaminenhan on aina sijoitus, vaikka se tulisi pelkästään omaan käyttöön.
Etenkin Helsingissä, mutta myös Espoossa on jonkin verran arvoasuntoja, jotka roikkuvat listoilla eivätkä näytä millään menevän kaupaksi. Vastaavaan tilanteeseen eli siihen, ettei mun kalliilla ostettu asunto reilun neljän vuoden kuluttua menisikään kaupaksi, en missään nimessä halua itse joutua, vaikka rahasta ei sinänsä olekaan pulaa. Olen nimittäin aika hintatietoinen nainen, enkä halua maksaa turhasta eli tyhjän asunnon ylläpitokustannuksista itse asuessani ulkomailla. Huom. Monimiljonääri ei tarkota samaa kun biljonääri - rahat on äkkiä tuhlattu, jos elelee holtittomasti.
Toisin sanoen, mitään arvoasuntoa (tarkoitan tällä reilusti yli miljoonan euron asuntoja, enkä 400 000 euron kerrostalohuoneistoja, joita 7 Päivää lehti nimittää arvoasunnoiksi) en ole edes etsimässä, eikä niitä tunnu pieninä omakotitaloina tulevan edes vastaan Helsinki-Espoo akselilla myynti-ilmoituksissa. Etsimäni asunnon kriteerit ovat pieni uudehko omistusasunto; mieluiten omakoti- tai erillistalo hyvältä asuinalueelta. Näitä vaan ei etenkään hyviltä asuinalueilta tunnu millään löytyvän. Siks kysymykseni kuuluu: "Missä helsinkiläiset miljonäärisinkut oikeesti asuvat?"
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsite pieni uudehko okt ja alle 400 000 euroa ja hyvä asuinalue, jonka arvo ei laske ja jossa asuisi miljonäärisinkkuja, ei vaan yksinkertaisesti ole yhteensovitettavissa.
Sellainen väestöryhmä asuu esimerkiksi Ullanlinnassa kaksiossa, jonka saa vähän alle 400 000 eurolla.
Kuka sanoi alle 400 000? 400 000 euron kaksio ei ole mielestäni arvoasunto. Ihmettelen vain miksi suomalaiset miljonäärit niin mielellään asuu kerrostaloissa, joku Manhattan on eri kun Töölö tai Kallio. Helsinkiin tarvittaisiin mielestäni pientaloalue varakkaille 80-110 neliön asunnot järkevällä tontilla noin miljoonalla.
No sitten ostat 900 000 eurolla asunnon Ullanlinnasta tak Jollaksesta. Eiköhän sillä jotain saa, en ymmärrä ongelmaasi.
Ehkä se nyt on niin, että miljonäärisinkut ovat Suomessa kaupinkilaisia ja haluavat yleensä asua kantakaupungissa. Helsingissä arvostetut kaupunginosat ovat kantakaupunkia ja se tarkoittaa kerrostaloja. Toki Uusimaa on täynnä pientaloja, mutta niiden arvo ei säily yhtä hyvin, vaan heilahtelee suhdanteiden mukaan. Ap kuulostaa maalaiselta, joten ehkä hän viihtyisi paremmin muilla kuin perinteisillä kaupunkimaisilla arvoalueilla. Ottaa vaan tietoisesti riskin hinnanlaskusta, onko sillä edes niin merkitystä miljonäärille.
Tässä se ongelma on juurikin sanoitettuna. Vaihtoehdot: ok-talo Jollaksesta/Tammisalosta Itä-Helsingistä tai kerrostaloasunto kantakaupungista.
Helsinki on tosi mustavalkoinen mitä asuinmuotoihin tulee. Järkevän kokoisia asuntoja järkevillä sijainnilla on todella vähän varsinkin omakotitalossa. Tai kyllä niitäkin on, mutta ne pitää tietää ja yleensä menevät äkkiä ennen julkista myyntiä. Uusia sen sijaan ei ole kovin paljon. Suurin osa rakennuskannasta on juurikin pula-ajalta eli 40-50-l. ja 70-80-luvuilta.
Sössötät omiasi.
Rakennuksia on vain muutama ennen 1808 paloa, mutta 1800-luvulta aina nykyisiin uudisrakennuksiin asti löytyy asuntokantaa. Helsingin rakennuskanta on kuitenkin enimmäkseen peräisin 1950-, 1960- ja 1970-luvuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgvd2Kic2Nqq8…
Helsinki on jopa suomalaisittain sillä tavalla poikkeuksellinen kaupunki, että alueet ovat vahvasti eriytyneet, vaikka kaupunki harjoittaa sosiaalista sekoittamista. Sosioekonomisen summaindeksin arvo kuvaa alueen väestön rakennetta. Mitä vaaleampi, sen ylemmän keskiluokkaisempi.
Et vaan ymmärrä miten tuollaisia kaavioita luetaan. Etkä tunne Helsinkiä.
Mikä tuossa on niin vaikeaa ymmärtää? Mitä vähemmän työttömiä, kouluttamattomia ja pienituloisia, sitä keskiluokkaisempi alue keskimäärin on. Se ei tietenkään tarkoita, etteikö jonkin alueen sisällä voisi olla vaihteluita.
Tosi rikkaat sinkut asuu hyvillä alueilla melko tavallisissa kerrostaloasunnoissa ja viikonloppuisin lähtevät "mökille" merenrannalle esim. Tammisaareen, Paraisille tai jonnekin ja sieltä löytyy pelit ja vehkeet ja yksityisyyttä.
Tässä ketjussa ei näytetä yhtään ymmärtävän ap:n käyttämää termiä arvoasunto. On vissi ero ostaako pienen arvoasunnon vai suuren, jos sellaisen haluaa ostaa. Siitä luultavasti kysymys. Vissillä erolla tarkoitan useita miljoonia. Jos likvidi omaisuutesi on 5 miljoonaa ja ostat 1,2 miljoonan euron arvoasunnon etkä saa sitä heti kaupaksi muuttaessasi ulkomaille, kun sinun on ostettava jälleen uusi arvoasunto on tilanne eri kuin jos ostaisit 4,5 miljoonan euron arvoasunnon ja olisit edellä mainitussa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsite pieni uudehko okt ja alle 400 000 euroa ja hyvä asuinalue, jonka arvo ei laske ja jossa asuisi miljonäärisinkkuja, ei vaan yksinkertaisesti ole yhteensovitettavissa.
Sellainen väestöryhmä asuu esimerkiksi Ullanlinnassa kaksiossa, jonka saa vähän alle 400 000 eurolla.
Kuka sanoi alle 400 000? 400 000 euron kaksio ei ole mielestäni arvoasunto. Ihmettelen vain miksi suomalaiset miljonäärit niin mielellään asuu kerrostaloissa, joku Manhattan on eri kun Töölö tai Kallio. Helsinkiin tarvittaisiin mielestäni pientaloalue varakkaille 80-110 neliön asunnot järkevällä tontilla noin miljoonalla.
Varmaan siksi että haluavat elää sitä kaupunkielämää ja nauttia palveluista, mitä ei ole omakotialueella saatavilla tai pitää aina ajella autolla johonkin ja sitten onkin ihan sama asutko mikkelissä ja ajatko mäkkäriin. Se on kivaa elämää kun voit koska tahansa hypätä hakemaan mitä tahansa ja palvelut ovat aina saatavilla ihan käden ulottuvilla. Vähän kuin asuisi vielä vanhempien nurkissa ja jääkaappikin täyttyisi itsestään. Sitten jos on varaa ja erityisesti halua orjiin eli kodinhoitajaan ja kokkiin niin asia erikseen, meille vain vähän rikkaille riittää tämä yhteisten palvelujen jakaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsite pieni uudehko okt ja alle 400 000 euroa ja hyvä asuinalue, jonka arvo ei laske ja jossa asuisi miljonäärisinkkuja, ei vaan yksinkertaisesti ole yhteensovitettavissa.
Sellainen väestöryhmä asuu esimerkiksi Ullanlinnassa kaksiossa, jonka saa vähän alle 400 000 eurolla.
Kuka sanoi alle 400 000? 400 000 euron kaksio ei ole mielestäni arvoasunto. Ihmettelen vain miksi suomalaiset miljonäärit niin mielellään asuu kerrostaloissa, joku Manhattan on eri kun Töölö tai Kallio. Helsinkiin tarvittaisiin mielestäni pientaloalue varakkaille 80-110 neliön asunnot järkevällä tontilla noin miljoonalla.
No sitten ostat 900 000 eurolla asunnon Ullanlinnasta tak Jollaksesta. Eiköhän sillä jotain saa, en ymmärrä ongelmaasi.
Ehkä se nyt on niin, että miljonäärisinkut ovat Suomessa kaupinkilaisia ja haluavat yleensä asua kantakaupungissa. Helsingissä arvostetut kaupunginosat ovat kantakaupunkia ja se tarkoittaa kerrostaloja. Toki Uusimaa on täynnä pientaloja, mutta niiden arvo ei säily yhtä hyvin, vaan heilahtelee suhdanteiden mukaan. Ap kuulostaa maalaiselta, joten ehkä hän viihtyisi paremmin muilla kuin perinteisillä kaupunkimaisilla arvoalueilla. Ottaa vaan tietoisesti riskin hinnanlaskusta, onko sillä edes niin merkitystä miljonäärille.
Minä taas sanoisin maalaiselle, etenkin kun on kyseessä tällainen määräaikainen asumisjakso, että ehdottomasti ottaa sen kaupunkiasunnon ja opettelee olemaan kaupunkilainen. Elämä menee ihan ohi jos junnuttaa vaan omissa tavoissaan eikä kokeile kaikkea uutta, uusia identiteettejä ja maneereita.
Vierailija kirjoitti:
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgvd2Kic2Nqq8…
Helsinki on jopa suomalaisittain sillä tavalla poikkeuksellinen kaupunki, että alueet ovat vahvasti eriytyneet, vaikka kaupunki harjoittaa sosiaalista sekoittamista. Sosioekonomisen summaindeksin arvo kuvaa alueen väestön rakennetta. Mitä vaaleampi, sen ylemmän keskiluokkaisempi.
Mitä poikkeuksellista tässä on? Usein kun on liikkeellä jossakin isommassa kaupungissa niin sinulta kysytään ensimmäisenä, että millä alueella asut, kun halutaan kartoittaa mihin sosiaaliluokkaan kuulut. Toinen mitä kysytään on ammatti. Ihmiset haluavat olla "arvoisessaan" seurassa
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on sinulle 850 000 euron rivitalo keskiluokkaiselta - ei miljonääri -kaupunginosasta Munkkivuoresta Helsingissä. 50% äänestää siellä kokoomusta, perus keskiluokkaa. Mukava sijainti luonnonläheisten puistojen vieressä. Tuskin siellä asuu sinkkuja vaan perheitä, mutta pääset varmaan tapaamaan sinkkuja muualle.
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/24534158
Ja moottoritie kivenheiton päässä ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsite pieni uudehko okt ja alle 400 000 euroa ja hyvä asuinalue, jonka arvo ei laske ja jossa asuisi miljonäärisinkkuja, ei vaan yksinkertaisesti ole yhteensovitettavissa.
Sellainen väestöryhmä asuu esimerkiksi Ullanlinnassa kaksiossa, jonka saa vähän alle 400 000 eurolla.
Kuka sanoi alle 400 000? 400 000 euron kaksio ei ole mielestäni arvoasunto. Ihmettelen vain miksi suomalaiset miljonäärit niin mielellään asuu kerrostaloissa, joku Manhattan on eri kun Töölö tai Kallio. Helsinkiin tarvittaisiin mielestäni pientaloalue varakkaille 80-110 neliön asunnot järkevällä tontilla noin miljoonalla.
No sitten ostat 900 000 eurolla asunnon Ullanlinnasta tak Jollaksesta. Eiköhän sillä jotain saa, en ymmärrä ongelmaasi.
Ehkä se nyt on niin, että miljonäärisinkut ovat Suomessa kaupinkilaisia ja haluavat yleensä asua kantakaupungissa. Helsingissä arvostetut kaupunginosat ovat kantakaupunkia ja se tarkoittaa kerrostaloja. Toki Uusimaa on täynnä pientaloja, mutta niiden arvo ei säily yhtä hyvin, vaan heilahtelee suhdanteiden mukaan. Ap kuulostaa maalaiselta, joten ehkä hän viihtyisi paremmin muilla kuin perinteisillä kaupunkimaisilla arvoalueilla. Ottaa vaan tietoisesti riskin hinnanlaskusta, onko sillä edes niin merkitystä miljonäärille.
Minä taas sanoisin maalaiselle, etenkin kun on kyseessä tällainen määräaikainen asumisjakso, että ehdottomasti ottaa sen kaupunkiasunnon ja opettelee olemaan kaupunkilainen. Elämä menee ihan ohi jos junnuttaa vaan omissa tavoissaan eikä kokeile kaikkea uutta, uusia identiteettejä ja maneereita.
Jaa jaa. Vai että maalainen.. asun tällä hetkellä keskisuuren kaupungin ydinkeskustassa kerrostalossa. Olen asunut myös paljon isommissa kaupungeissa mitä Helsinki niin kerros- kuin omakotitaloissa. Vuokralla kylläkin ja vähemmän varakkaana. Tällä hetkellä lähinnä kyllästyttää tämä kerrostaloasuminen ja koska olen muuttamassa pääkaupunkiseudulle niin aloin pohtimaan, että mitäs jos vaihtaisin omakotitaloasumiseen tässä välissä kerta on mahdollisuus.
Kirsti Paakkanen ja Stubb ovat asuneet ainakin Espoon Westend.
Kirjailija Jari Tervo ja Tellervo Koivisto asuvat Katajanokalla.
Joka on arvoalue.
Ullanlinnassa ja Etu-Töölössä asuu myös paljon julkkiksia.
Kruununhaka on myös arvoalue.
Minä muuttaisin mieluummin vanhempaan taloon kun kalasatamaan uusiin.
Vähän luottamus mennyt alueeseen sen tulipalon jäljiltä..
Kulosaari on itä-Helsingin varakkain alue asuihin siellä Pekka Haavisto Puolisoineen.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä uskaltaisi ostaa tota 50-luvin rivaria, ties mitä rakenneongelmia löytyy.
Olen käynyt aikoinaan katsomassa yhtä asuntoa niistä ja se tosiaan haisi homeelle. En kuitenkaan tiedä, onko kaikissa sama ongelma tai onko niitä remontoitu sittemmin. Helsingissä on se ongelma hyvillä vanhoilla alueilla, että niissä ei ole pientaloja ja nämä rivitalot ovat harvinaisuuksia, koska pääosa on kerrostaloja.
Vierailija kirjoitti:
Jos vain Helsingistä puhutaan, niin et kertonut tarkkoja ominaisuuksia joita haet. Tarkka koko, hintaluokka, uudistalo vai vanha, minkälainen alue jne.. Omakotitaloja tai rivitaloja ei oikein ole keskustan alueella, joten kantakaupunki ja lähiöt ovat ne mistä etsit.
Jos haluat ison talon jolla iso puutarha, rauhallinen alue kantakaupungissa, sitten esim. Taivaskallion itärinne on aika okei tai miksei klassikko Munkkiniemi. Kauempana lähiöissä on Pakilan omakotialue, mielestäni tylsä.
Jos haluat lähelle merta, sitten etsit paikoista kuten Kaskisaari, Kulosaari, Lehtisaari, Kuusisaari, Tammisalo, Marjaniemi, Jollas (Laajasalo), Hevossalmi (Laajasalo), Karhusaari (entistä Sipoota, kaukana), Ramsinniemi (Vuosaari) ja Katajaharju (Lauttasaari).
Luksusrivitalot tai omakotitalot, kuten monimiljonäärinä tiedätkin jo, eivät yleensä ole pieniä. Nuo merenrantahuvilat ovat usein hulppeita monikerroksisia, löytyy omaa rantaa, laituria, saunaa, vierasmajaa, jne... Näiden ostaminen on aika riskialtista, koska ylläpitokulut nousivat rajusti tuossa Ukrainan sodan seurauksena.
Pientä rivitaloa tai omakotitaloa, joka olisi hyvällä paikalla, kivalla seudulla ja vieläpä luksusta, juu niitä on aika harvoin. Yleensä kannattaa ostaa jokin tontti ja rakennuttaa itse tai joskus löytyy joku erikoinen vanha rakennus, jonka voi remontoida mieleisekseen. Tai sitten vaan tyydyt kerrostaloasuntoon.
Haloo, Munkkiniemessä ei kyllä ole omakotitaloja myynnissä...
Sen vieressä Kuusisaaressa on myynnissä tällainen vajaa 3 miljoonaa maksava omakotitalo.
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/24519194
Täällä Pietarinkadulla ei tarvitse haistella rahvasta. Jäteastiakin lukitaan. Ei köyhälistöä " dyykkaamassa ".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on sinulle 850 000 euron rivitalo keskiluokkaiselta - ei miljonääri -kaupunginosasta Munkkivuoresta Helsingissä. 50% äänestää siellä kokoomusta, perus keskiluokkaa. Mukava sijainti luonnonläheisten puistojen vieressä. Tuskin siellä asuu sinkkuja vaan perheitä, mutta pääset varmaan tapaamaan sinkkuja muualle.
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/24534158
Ja moottoritie kivenheiton päässä ihan oikeasti.
Moottoritie ei ole lähelläkään noita rivitaloja.
T. Munkkivuorelainen (kerrostalosta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsite pieni uudehko okt ja alle 400 000 euroa ja hyvä asuinalue, jonka arvo ei laske ja jossa asuisi miljonäärisinkkuja, ei vaan yksinkertaisesti ole yhteensovitettavissa.
Sellainen väestöryhmä asuu esimerkiksi Ullanlinnassa kaksiossa, jonka saa vähän alle 400 000 eurolla.
Kuka sanoi alle 400 000? 400 000 euron kaksio ei ole mielestäni arvoasunto. Ihmettelen vain miksi suomalaiset miljonäärit niin mielellään asuu kerrostaloissa, joku Manhattan on eri kun Töölö tai Kallio. Helsinkiin tarvittaisiin mielestäni pientaloalue varakkaille 80-110 neliön asunnot järkevällä tontilla noin miljoonalla.
No sitten ostat 900 000 eurolla asunnon Ullanlinnasta tak Jollaksesta. Eiköhän sillä jotain saa, en ymmärrä ongelmaasi.
Ehkä se nyt on niin, että miljonäärisinkut ovat Suomessa kaupinkilaisia ja haluavat yleensä asua kantakaupungissa. Helsingissä arvostetut kaupunginosat ovat kantakaupunkia ja se tarkoittaa kerrostaloja. Toki Uusimaa on täynnä pientaloja, mutta niiden arvo ei säily yhtä hyvin, vaan heilahtelee suhdanteiden mukaan. Ap kuulostaa maalaiselta, joten ehkä hän viihtyisi paremmin muilla kuin perinteisillä kaupunkimaisilla arvoalueilla. Ottaa vaan tietoisesti riskin hinnanlaskusta, onko sillä edes niin merkitystä miljonäärille.
Minä taas sanoisin maalaiselle, etenkin kun on kyseessä tällainen määräaikainen asumisjakso, että ehdottomasti ottaa sen kaupunkiasunnon ja opettelee olemaan kaupunkilainen. Elämä menee ihan ohi jos junnuttaa vaan omissa tavoissaan eikä kokeile kaikkea uutta, uusia identiteettejä ja maneereita.
Jaa jaa. Vai että maalainen.. asun tällä hetkellä keskisuuren kaupungin ydinkeskustassa kerrostalossa. Olen asunut myös paljon isommissa kaupungeissa mitä Helsinki niin kerros- kuin omakotitaloissa. Vuokralla kylläkin ja vähemmän varakkaana. Tällä hetkellä lähinnä kyllästyttää tämä kerrostaloasuminen ja koska olen muuttamassa pääkaupunkiseudulle niin aloin pohtimaan, että mitäs jos vaihtaisin omakotitaloasumiseen tässä välissä kerta on mahdollisuus.
Maalainen tarkoittaa helsinkiläisen näkökulmasta Kehä 3 ulkopuolella asuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsite pieni uudehko okt ja alle 400 000 euroa ja hyvä asuinalue, jonka arvo ei laske ja jossa asuisi miljonäärisinkkuja, ei vaan yksinkertaisesti ole yhteensovitettavissa.
Sellainen väestöryhmä asuu esimerkiksi Ullanlinnassa kaksiossa, jonka saa vähän alle 400 000 eurolla.
Kuka sanoi alle 400 000? 400 000 euron kaksio ei ole mielestäni arvoasunto. Ihmettelen vain miksi suomalaiset miljonäärit niin mielellään asuu kerrostaloissa, joku Manhattan on eri kun Töölö tai Kallio. Helsinkiin tarvittaisiin mielestäni pientaloalue varakkaille 80-110 neliön asunnot järkevällä tontilla noin miljoonalla.
No sitten ostat 900 000 eurolla asunnon Ullanlinnasta tak Jollaksesta. Eiköhän sillä jotain saa, en ymmärrä ongelmaasi.
Ehkä se nyt on niin, että miljonäärisinkut ovat Suomessa kaupinkilaisia ja haluavat yleensä asua kantakaupungissa. Helsingissä arvostetut kaupunginosat ovat kantakaupunkia ja se tarkoittaa kerrostaloja. Toki Uusimaa on täynnä pientaloja, mutta niiden arvo ei säily yhtä hyvin, vaan heilahtelee suhdanteiden mukaan. Ap kuulostaa maalaiselta, joten ehkä hän viihtyisi paremmin muilla kuin perinteisillä kaupunkimaisilla arvoalueilla. Ottaa vaan tietoisesti riskin hinnanlaskusta, onko sillä edes niin merkitystä miljonäärille.
Minä taas sanoisin maalaiselle, etenkin kun on kyseessä tällainen määräaikainen asumisjakso, että ehdottomasti ottaa sen kaupunkiasunnon ja opettelee olemaan kaupunkilainen. Elämä menee ihan ohi jos junnuttaa vaan omissa tavoissaan eikä kokeile kaikkea uutta, uusia identiteettejä ja maneereita.
Jaa jaa. Vai että maalainen.. asun tällä hetkellä keskisuuren kaupungin ydinkeskustassa kerrostalossa. Olen asunut myös paljon isommissa kaupungeissa mitä Helsinki niin kerros- kuin omakotitaloissa. Vuokralla kylläkin ja vähemmän varakkaana. Tällä hetkellä lähinnä kyllästyttää tämä kerrostaloasuminen ja koska olen muuttamassa pääkaupunkiseudulle niin aloin pohtimaan, että mitäs jos vaihtaisin omakotitaloasumiseen tässä välissä kerta on mahdollisuus.
Varsinkin sinkkuna omakotitaloasuminen jossain sivummalla on tylsää. Paljon mukavampaa kun voi koska vaan ympäröidä itsensä ihmisillä ihan vaan ulos astumalla. Nämä omakotiasujat joutuvat aina houkuttelemaan sinne koteihinsa jotain seuraa ja menee äkkiä rumaksi ja alhaiseksi se touhu, sitten huomaa ettei kelpaa enää edes kunnolliseen parisuhteeseen kun on narrannut taloonsa 30 naista seuraksi vuoron perään
Henttaa? Nöykkiö? Joitain tuttuja varakkaita henkilöitä asunut tuolla, tuskin miljonäärejä sentäs. Luulisi saavan omakotitalon ainakin ja lyhyt matka Helsinkiin.
Katso omakotitaloja Pakila - Paloheinä -alueelta. Siellä niitä on paljon ja alue on keskiluokkaista, luulisi myös menevän kaupaksi aikanaan, jos haluat myydä.
Et vaan ymmärrä miten tuollaisia kaavioita luetaan. Etkä tunne Helsinkiä.