Missä helsinkiläiset miljonäärisinkut oikeesti asuvat?
Otsikosta kukaan tuskin arvaa mitä tämä ketju käsittelee, mut mennään sillä :D Olen matalaa profiilia pitävä nuorehko suomalainen monimiljonääri ja sinkku - toisin sanoen etsin asuntoa vain itselleni. Tarkoitus on muuttaa pk-seudulle, mieluiten Helsinkiin tai Espooseen muutamaksi vuodeksi, vaikka tiedän jo nyt että 4-5 vuoden päästä joudun muuttamaan toiselle puolelle maailmaa ja tämä luonnollisesti vaikuttaa sijoitusstrategiaani ja asunnon ostaminenhan on aina sijoitus, vaikka se tulisi pelkästään omaan käyttöön.
Etenkin Helsingissä, mutta myös Espoossa on jonkin verran arvoasuntoja, jotka roikkuvat listoilla eivätkä näytä millään menevän kaupaksi. Vastaavaan tilanteeseen eli siihen, ettei mun kalliilla ostettu asunto reilun neljän vuoden kuluttua menisikään kaupaksi, en missään nimessä halua itse joutua, vaikka rahasta ei sinänsä olekaan pulaa. Olen nimittäin aika hintatietoinen nainen, enkä halua maksaa turhasta eli tyhjän asunnon ylläpitokustannuksista itse asuessani ulkomailla. Huom. Monimiljonääri ei tarkota samaa kun biljonääri - rahat on äkkiä tuhlattu, jos elelee holtittomasti.
Toisin sanoen, mitään arvoasuntoa (tarkoitan tällä reilusti yli miljoonan euron asuntoja, enkä 400 000 euron kerrostalohuoneistoja, joita 7 Päivää lehti nimittää arvoasunnoiksi) en ole edes etsimässä, eikä niitä tunnu pieninä omakotitaloina tulevan edes vastaan Helsinki-Espoo akselilla myynti-ilmoituksissa. Etsimäni asunnon kriteerit ovat pieni uudehko omistusasunto; mieluiten omakoti- tai erillistalo hyvältä asuinalueelta. Näitä vaan ei etenkään hyviltä asuinalueilta tunnu millään löytyvän. Siks kysymykseni kuuluu: "Missä helsinkiläiset miljonäärisinkut oikeesti asuvat?"
Kommentit (59)
Onhan Janni Hussi kai jo miljonääri. Hän osti talon Itä-Helsingistä.
"Pieni erillistalo" tarkoittaa auttamatta koppia yhden talon tontille tungetusta 6:n talon yhtiöstä.
Epäilen vahvasti että kukaan järkevä ja varakas haluaisi laskevassa markkinassa sulattaa pääomaa tuollaisessa, varsinkaan parin vuoden takia. Ap haisee satuilijalta.
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä, miksi etsit omakotitaloa, jos olet täällä vain väliaikaisesti. Ei yleensä ole sinkun asumismuoto. Tosin tunnen kaksi tällaistakin, mutta he asuvat pysyvästi täällä, tarvitsevat tilaa luovan työnsä vuoksi, toisen talo on Vartiokylässä, toisenTapanilassa.
Syitä voi olla mm. koirat, musiikin soittaminen ja naapureiden mahdollinen metelöinti
Vierailija kirjoitti:
Oon miettiny miks kukaan, jolla rahaa haluu asuu vanhassa jugend ajan kerrostalossa vaikka se olis kuinka tituleerattu "rikkaiden taloks" jos rakennusta pitää koko ajan rempata millon putket, millon sähköt, millon katto..
Vanhat rakenteet ja seinät ovat aivan älyttömästi paljon parempia kuin uudet. Uusissakin on sitä paitsi rakennusvirheitä ja kaikkea mahdollista. Kaikista eniten kuitenkin vaikuttaa todellakin se sijainti ja sen energiat. Vanharikkaiden ympärillä olet heidän energiassaan, siinä missä uusrikkailla on omat energiansa. Seinillä on myös muisti.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin suosituimmat asuinalueet Iltalehden mukaan
1. Töölö
2. Lauttasaari
3. Ullanlinna
4. Punavuori
5. Munkkiniemi
6. Haaga (+1)
7. Kamppi (-1)
8. Kruununhaka
9. Eira
10. Laajasalo (+1)
Monissa pienemmissä kerrostaloasunnoissa Helsingissä ei oo omaa saunaa. Mistähän johtuu, kun hinnat kuitenkin pilvissä?
Kaupunkilaisilla voi olla muutakin tekemistä kuin hiplata kehoaan saunassa.
Skenesatama? Siellä ainakin monet menestyneet OF-tähdet asustelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä, miksi etsit omakotitaloa, jos olet täällä vain väliaikaisesti. Ei yleensä ole sinkun asumismuoto. Tosin tunnen kaksi tällaistakin, mutta he asuvat pysyvästi täällä, tarvitsevat tilaa luovan työnsä vuoksi, toisen talo on Vartiokylässä, toisenTapanilassa.
Syitä voi olla mm. koirat, musiikin soittaminen ja naapureiden mahdollinen metelöinti
Hänen toivomassaan alle 100 neliön kokoluokassa naapurit ovat kylläkin ihan heti pienenpienen hajuraon päässä, ja pihaa koiralle ei juuri pöytäryhmää enempää ole.
Ei kukaan gryndaa pikkutaloa väljästi ja haaskaa moninkertaisia tuottoja nurmikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon miettiny miks kukaan, jolla rahaa haluu asuu vanhassa jugend ajan kerrostalossa vaikka se olis kuinka tituleerattu "rikkaiden taloks" jos rakennusta pitää koko ajan rempata millon putket, millon sähköt, millon katto..
Vanhat rakenteet ja seinät ovat aivan älyttömästi paljon parempia kuin uudet. Uusissakin on sitä paitsi rakennusvirheitä ja kaikkea mahdollista. Kaikista eniten kuitenkin vaikuttaa todellakin se sijainti ja sen energiat. Vanharikkaiden ympärillä olet heidän energiassaan, siinä missä uusrikkailla on omat energiansa. Seinillä on myös muisti.
Voi olla tai olla olematta. Hyvä sisäilma on todella tärkeä kriteeri.
Jos et aio kauaa olla, niin mikset vuokraa? Silloin ei jää asunto käteen kun muutat muualle. Omakotitalot on tarkoitettu enemmän perheasumiseen kuin sinkkuasumiseen ja niissä on paljon kuluja, jos et aio itse kaikkea tehdä (mitä epäilen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen toivomassaan alle 100 neliön kokoluokassa naapurit ovat kylläkin ihan heti pienenpienen hajuraon päässä, ja pihaa koiralle ei juuri pöytäryhmää enempää ole.
Ei kukaan gryndaa pikkutaloa väljästi ja haaskaa moninkertaisia tuottoja nurmikkoon.
Kaikki ei vaan halua asua kerrostalossa. Naapurit on liian lähellä. Paljon myös kiinni minkälaiset ihmiset taloyhtiön asioista päättää. Haukkuva koira omakotitalossa on pienempi paha ku haukkuva koira kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Minun tuntema asuu kerrostalon kattohuoneistossa Töölöntorin laidalla. Muista en tiedä.
Töölön lähialueet, Eira, Kaartinkaupunki, Kaivopuisto, Kruununhaka.
Sitten on vielä kalliimmat Kaskisaari ja Karhusaari mutta siellä vain todella rikkaita perheitä, ei siellä sinkkuja asu.
Kauniainen ei ole Helsinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla tai olla olematta. Hyvä sisäilma on todella tärkeä kriteeri.
Ja uusissa rakenteissa on kaikenlaisia päästöjä, jotka vaikuttavat siihen negatiivisesti. Vanhassa talossa ilmanvaihto on toiminut kymmeniä, jopa satoja vuosia, uusi on uusi.
Oikeastaan ainoa etu mikä uusissa on, on suuret ikkunat. Esimerkiksi massiiviseinät luovat myös ihan erilaisen rauhan tunteen, kuin ohuemmat. Ja sitten on se sijainti. Itse tykkään käydä aamukahvilla ulkona, sitten palata kotiin työstämään. Omakotitaloalueella et piipahda kahvilaan tai leipomoon, vaan elät semilandepaukkuelämää.
Käsite pieni uudehko okt ja alle 400 000 euroa ja hyvä asuinalue, jonka arvo ei laske ja jossa asuisi miljonäärisinkkuja, ei vaan yksinkertaisesti ole yhteensovitettavissa.
Sellainen väestöryhmä asuu esimerkiksi Ullanlinnassa kaksiossa, jonka saa vähän alle 400 000 eurolla.
Alotuksessa puhuttiin myös Espoosta. Mites Vantaa, Kirkkonummi, Sipoo tai Porvoo? Uusia rakennushankkeita esim. Keilaniemeen valmistuvat YIT:n asunnot. Toivottavasti rakentavat paloturvallisiksi ne.
Vierailija kirjoitti:
Jos et aio kauaa olla, niin mikset vuokraa? Silloin ei jää asunto käteen kun muutat muualle. Omakotitalot on tarkoitettu enemmän perheasumiseen kuin sinkkuasumiseen ja niissä on paljon kuluja, jos et aio itse kaikkea tehdä (mitä epäilen).
Kuka määrittelee, että omakotitaloasuminen on vain perheellisille? Voihan ap, jos kerran varaa on laittaa sukulaisensa asumaan taloon muuttaessaan itse veks
Vierailija kirjoitti:
Alotuksessa puhuttiin myös Espoosta. Mites Vantaa, Kirkkonummi, Sipoo tai Porvoo? Uusia rakennushankkeita esim. Keilaniemeen valmistuvat YIT:n asunnot. Toivottavasti rakentavat paloturvallisiksi ne.
Paloturvallisuus lienee yksi kriteeri miksi ei kerrostaloon tai ylipäätään se mitä mahdollisia vahinkoja naapureille voi sattua tai vastavuorosesti itelle
Vierailija kirjoitti:
Käsite pieni uudehko okt ja alle 400 000 euroa ja hyvä asuinalue, jonka arvo ei laske ja jossa asuisi miljonäärisinkkuja, ei vaan yksinkertaisesti ole yhteensovitettavissa.
Sellainen väestöryhmä asuu esimerkiksi Ullanlinnassa kaksiossa, jonka saa vähän alle 400 000 eurolla.
Kuka sanoi alle 400 000? 400 000 euron kaksio ei ole mielestäni arvoasunto. Ihmettelen vain miksi suomalaiset miljonäärit niin mielellään asuu kerrostaloissa, joku Manhattan on eri kun Töölö tai Kallio. Helsinkiin tarvittaisiin mielestäni pientaloalue varakkaille 80-110 neliön asunnot järkevällä tontilla noin miljoonalla.
Vierailija kirjoitti:
Minun tuntema asuu kerrostalon kattohuoneistossa Töölöntorin laidalla. Muista en tiedä.
Minun tuntema asuu Östersundomissa Karhusaaressa. (entistä Sipoon aluetta)
Varakkaita muusikoita asunut Mankkaassa, omakotitalossa voi soittaa rauhassa