Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko perusteeton uskominen samaa kuin luuleminen?

Vierailija
10.06.2026 |

Uskoin pitkään, että veden kiehumispiste oli 90 astetta, kunnes joku oikaisi, että se 100 astetta ja suora kulma on 90 astetta. Vai oliko se luuloa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se on. Onneksi sait tietoa.

Vierailija
2/9 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi ihan oikein kun uskovaisia alettaisi kutsumaan luulevaisiksi. Luulen että jumala loi maan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko Jumalaan ei ole mielipide, joka muuttuu sen kohteen, objektin osalta. Tieto on hyvin perusteltu tosi uskomus (Platon). 

Vierailija
4/9 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisi ihan oikein kun uskovaisia alettaisi kutsumaan luulevaisiksi. Luulen että jumala loi maan....

On alettu jo. Eivät pysty kiistämäänkään.

Vierailija
5/9 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla älykäs omasta mielestä?

Vierailija
6/9 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rienausta! Hyvä, Saatanan nimeen!!

Vierailija
7/9 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihan sama, jos tietää luulevansa.

Vierailija
8/9 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin se on sama asia. 

Sen takia uskovakin saa todistuksen Jumalalta siitä, että Raamattu on totta ja että Jumala itse on totta ja olemassa. Ja uskova saa myös Pyhän Hengen sisimpäänsä, joka ohjaa ja neuvoo. Kenties saa Hengen lahjojakin. Muuten se usko ei olisi uskoa, vaan pelkkää luulottelua, jos Jumala ei vahvistaisi asioita mitenkään ihmiselle. Siinä tapauksessa ihminen toteaisi vain, että saattaapa tuo olla totta, vaan saattaapa olla olemattakin.

Ja juuri sen takia vastaväitteet uskovaisuutta kohtaan ovat niin naurettavia, koska uskova todellakin saa myös ne perusteet uskoa.

Vierailija
9/9 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kolmen kilometrin korkeudessa vesi kiehuu 90 asteessa, eli vuoristossa luulo on tosi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän