Puolison ei saa YTK mitään koska oli liikaa töissä
Siis en tajua. Soppari 14-47h/vko ja teki 37h/vko. Koko ajan, kuukausia. YTK sanoi että teki liikaa, ei makseta. Mitä liikaa? Ei edes ylitöitä. Ja kuulemma joku laki, ettei maksa. 0h/vko olisivat maksaneet. (Tyhjästä???)
Kommentit (47)
Ei mitään epäselvää. 80% täydestä työajasta ylittyy (tarkastelujakso kuukausi), ei saa enää soviteltua.
Siis piti saada työttömyyskorvausta ollessaan samalla töissä?
Nuohan on täydet tunnit, miksi pitäisi vielä saada työttömyyskorvausta?
Siis, onko se nyt töissä vai ei? Työttömänä saisi ansiopäivärahaa. Jos nämä aloitukset kirjoittaisi selvästi, ei tarvitsisi kysellä.
Taidat olla nainen, joka tuollaista kirjoittaa tänne! Jos, et ymmärrä mitä varten on työttömyyskorvaus, niin ota siitä selvää!
Vierailija kirjoitti:
Siis, onko se nyt töissä vai ei? Työttömänä saisi ansiopäivärahaa. Jos nämä aloitukset kirjoittaisi selvästi, ei tarvitsisi kysellä.
Ei kun työtttömänä tietysti. En edes tiennyt että voi olla muuta jos työt loppuneet.
Ehkä toi mun oli-sana oli epäselvä.
Oli töissä. Ei ole enää.
Tottakai se sitten saa ansiosidonnaista työttömyyskorvausta. Miksi ei saisi?
Höpöjä höpöttelet. En ymmärtänyt mitään.
Onko työsopimus päättynyt? Mistä syystä?
Minä sain sentään 2,5 €/päivä kun olin työttömänä. Nyt en tietenkään enää mitään kun olen töissä.
No kunntekee täysiä tunteja niin ei siinä mitään korvauksia tule
Vierailija kirjoitti:
Onko työsopimus päättynyt? Mistä syystä?
Sopimus loppui. Työt tehtiin loppuun.
Kun olet työttömänä ja saat/haet ansiosidonnaista päivärahaa ytk:lta, jos olet oikeutettu ansiosidonnaiseen niin ytk katsoo tulorekisteristä tulosi euroina ei tunteina. Eli jos olet tienannut 10000€/kk ei sillä ole mitään väliä millä tunneilla sen olet tehnyt
Yli 30 h viikko ei saa soviteltua päivärahaa.
Kai tää on provo? Ei noin tyhmiä voi työelämässä olla. Eihän?
Eihän täystyötön saa mitään soviteltua, vaan ansiosidonnaisen työttömyyskorvauksen, joka on tietty prosenttimäärä palkasta.
Joo ok olen tyhmä, selvä, mutta sanoivat että eivät maksa, koska uusi laki. Maksavat sitten 2kk päästä, nyt eivät. 7vrk on se karenssi, mutta miksei sitten saa mistään rahaa kuukauden ajalta? Kela taas ei maksa jos kassan jäsen.
Tuossa on varmaan maksettu samalla kertaa lopputili ja lomakorvaus. Lomakorvauksen kattamalta tulevalta ajalta ei makseta työttömyyskorvausta, sama kuin jos olisi työsuhteen lopuksi lomalla ja työsuhde päättyisi loman jälkeen.
Kun lomakorvauksen kattama aika on lusittu, työttömyyskorvaus alkaa juosta jos on vielä työtön.
80% kokoaikaisesta työajasta niin vähentävät ansiosidonnaisesta. Jos yli eli tekee esim. 37 h niin ei saa mitään.