Kelatuet ja säästöt?
Yksilön tulisi saada hillota rahaa ja omaisuutta maailmassa, joka painaa alamäkeen kuin olympiakelkkailija samalla kun käy fattalla?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on fatta? Lisäksi olympialaiset ei liity Kela-tukiin.
Fatta on sossu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se ei ole tasa-arvoista jos minä olen ollut työelämässä nyt yli 20v,maksanut veroni ja pienestä palkastani olen saanut säästettyä osakkeisiin pienen pesämunan ja sitten kun tulee yksi kesä kun joudun työttömäksi kolmeksi kuukaudeksi, että minun pitäisi alkaa syömään sääatöistäni ja samaan aikaan sossupummit vetää täydet tuet kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Minä työllistyin ja jatkan työuraani. Se toinen ei ja ei hänellä ole aikomustakaan. Hän jatkaa vaan loisimistaan.
Mielestäni hänelle ei kuuluisi tukia jos ei minullekaan.
Heh, miksi ihmisen tulisi säästää? Ne säästöt ovat juuri näitä tilanteita varten, kun se elämä heittelee.
Mutta miksi toinen saa sen vaikka ei tee mitään sen eteen että ansaitsisi sitä?
Ai miksi Suomessa on perusturva vai? No kun ei kaikki oo koskaan työkykyisiä eikä täystyöllisyyttä ikinä tuu olemaan
Tasa-arvoisuuden nimissä minullekin kuuluu tuet jos jään työttömäksi.
Ps. Jos minä saisin päättää elettäisiin kuin Spartassa.
No kyllä varmaan saat. Toki niissä on omaisuusrajat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei pärjää ilman rahaa. Kela vois itse tallettaa jokaiselle köyhälle 1000 e vararahaa tilille ja sitä ei sitten huomioitaisi tuissa. Eli tuon verran edes pitäisi voida olla säästössä.
Mikset mene töihin sieltä voi saada jopa kaksi tonnia
Ethän sinäkään kuulosta onnelliselta, vaikka ilmeisesti (ehkä) olet töissä. Vingut ja valitat vaan.
Työttömyys ei enää ole riittävä syy saada tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksen voisi asetella vaikka näinkin:
"Onko köyhillä oikeutta säästää tuistaan vaikkapa lasten talvivaatteisiin, vai onko parempi, että vaaterahat käydään hakemassa erikseen harkinnanvaraisesta tuesta?"
Tai:
"Onko köyhällä oikeutta varautua mihinkään yllättävään menoon?"
Köyhille pitäisi antaa rahan sijasta enemmän ns täsmäapua, vaatteita, ruokaa, yms. hyödykkeitä ettei ne rahat me tuoksukynttilöihin ja aforismityynyihin. Ei köyhä tässä maassa roinan puutteesta kärsi.
Itse ehdottaisin että voisi vapaasti valita vaikka lahjakortin vaatekauppaan ja siihen ennalta määrätty summa. Ihmiset on niin erikokoisia että kyllä nyt pitäis olla mahdollisuus valita vaatteensa ettei mitään mitä tahansa vanhaa jostakin varaston perältä.
Lahjakortin voi myydä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on fatta? Lisäksi olympialaiset ei liity Kela-tukiin.
🤦
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se ei ole tasa-arvoista jos minä olen ollut työelämässä nyt yli 20v,maksanut veroni ja pienestä palkastani olen saanut säästettyä osakkeisiin pienen pesämunan ja sitten kun tulee yksi kesä kun joudun työttömäksi kolmeksi kuukaudeksi, että minun pitäisi alkaa syömään sääatöistäni ja samaan aikaan sossupummit vetää täydet tuet kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Minä työllistyin ja jatkan työuraani. Se toinen ei ja ei hänellä ole aikomustakaan. Hän jatkaa vaan loisimistaan.
Mielestäni hänelle ei kuuluisi tukia jos ei minullekaan.
Maailmassa on muutakin kuin kaksi ääripäätä: ikuinen työtön ja 20 vuotta työssä käynyt, jolla on säästöjä. Nykypäivänä ei varsinkaan voi tietää, kuka työllistyy heti, kolmen kuukauden päästä tai ei koskaan.
Miksi omia säästöjä ei pitäisi koskaan joutua käyttämään? Useimmathan sanovat, että ne ovat pahan päivän varalle.
Sinä voisit sitä paitsi oppia kirjoittamaan yhtenevissä aikamuodoissa. Ensin esität hypoteettisen esimerkin "sitten kun tulee yksi kesä... ja minun pitäisi alkaa syömään...". Sen jälkeen kirjoitatkin "minä työllistyin". Et tainnut osata päättää millaisen provon kirjoitat ja sekosit heti sanoissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko köyhillä oikeutta säästää tuistaan vaikkapa lasten talvivaatteisiin, vai onko parempi, että vaaterahat käydään hakemassa erikseen harkinnanvaraisesta tuesta?"
Tai:
Köyhille pitäisi antaa rahan sijasta enemmän ns täsmäapua, vaatteita, ruokaa, yms. hyödykkeitä ettei ne rahat me tuoksukynttilöihin ja aforismityynyihin. Ei köyhä tässä maassa roinan puutteesta kärsi.
Itse ehdottaisin että voisi vapaasti valita vaikka lahjakortin vaatekauppaan ja siihen ennalta määrätty summa. Ihmiset on niin erikokoisia että kyllä nyt pitäis olla mahdollisuus valita vaatteensa ettei mitään mitä tahansa vanhaa jostakin varaston perältä.
Lahjakortit ja uudet vaatteet ovat käypää valuuttaa esim päihteisiin.
Lisään vielä tälle tyypille, joka kirjoitti "Mielestäni hänelle ei kuuluisi tukia jos ei minullekaan.", niin kukaan ei ole sanonut, että sinulle ei kuuluisi tukia työttömyyden aikana. Sinä itse sen sijaan haluat työttömät katuojiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai:
Niin että kun jotkut on viinaan meneviä niin sitten pitäis taas tyytyä huonoihin rätteihin. Selvä. Anteeksi että olen yrittänyt olla ilman uhkapelejä.. Se ei varmaan mitään ole tää 7 kk. En varmaan ole ainoa jota ottaa päähän tämä leimaaminen alkoholisteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei pärjää ilman rahaa. Kela vois itse tallettaa jokaiselle köyhälle 1000 e vararahaa tilille ja sitä ei sitten huomioitaisi tuissa. Eli tuon verran edes pitäisi voida olla säästössä.
Mikset mene töihin sieltä voi saada jopa kaksi tonnia
Koska työpaikkoja ei ole kaikille riittävästi vtun untamo
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä tälle tyypille, joka kirjoitti "Mielestäni hänelle ei kuuluisi tukia jos ei minullekaan.", niin kukaan ei ole sanonut, että sinulle ei kuuluisi tukia työttömyyden aikana. Sinä itse sen sijaan haluat työttömät katuojiin.
Jep. Kummasti aina työttömille ja tuella eläjille huudetaan viha on kuluttava asia.. Ja asenne kuntoon..mutta kun vihaa sekä nöyryytystä osoitetaan työttömille siihen oikein kannustetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi kuluja.
Ai kun ihmiset päätyisi kadulle ei tulis kuluja? Nyt tuli sellanen aivopieru
Vierailija kirjoitti:
Mihin Kelan elätti sääsää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai:
Aina tukia käytetään väärin, oli ne sitten rahaa tai materiaalia. Joulu on tästä oikein oivallinen esimerkki jo jouluaattona tulee tavaton määrä lahjaksi saatua roinaa. Ilmaispalveluiden kysynnälle ei ole ylärajaa.
Vierailija kirjoitti:
öyhöyhöyhöyhöyh
Parempaan et pystynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai:
Aina tukia käytetään väärin, oli ne sitten rahaa tai materiaalia. Joulu on tästä oikein oivallinen esimerkki jo jouluaattona tulee tavaton määrä lahjaksi saatua roinaa. Ilmaispalveluiden kysynnälle ei ole ylärajaa.
Aina jaksetaan puhua siitä väärinkäytöstä.. Vaan ei siitä että tukia jää hakematta enemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin Kelan elätti sääsää?
Vaikkapa auton vakuutusmaksuun tai uuteen pesukoneeseen. Vaatteitakin pitää joskus uusia.
Tasa-arvoisuuden nimissä minullekin kuuluu tuet jos jään työttömäksi.
Ps. Jos minä saisin päättää elettäisiin kuin Spartassa.