En ole eläessäni elänyt näin pitkää talvea, ja olen jo 56 v!
Talvi alkoi jo lokakuussa, kun ei ollut kunnon syksyä. Ja nyt vaan jatkuu, vaikka on huhtikuu.
Eikä voida puhua mistään pikkulumisateesta, kun joutuu lumitöihin.
Kommentit (204)
Ihan paskaa tämä on. Ahdistaa kun ei ole edes mitään merkkiä keväästä edelleenkään.
66 talvi oli pitkävkuin nälkävuosi - kesä oli jo surkean kylmä ja varhaisia halloja
77 talvi oli kymä pitkän kevääseen - vapun jälkeen ei enää ilennyt käyttää toppahousuja, vaikka jonakin kylmänä aamuna olisi tehnyt mielikin
Olit siis kuollut toissa vuonna, kun 1.6. oli 5 astetta pakkasta ja satoi lunta. Ja myös olikohan vuosi 2021, kun toukokuussa satoi puoli metriä lunta.
Riippuu missä on asunut. Seinäjoella muistan, miten yhtenä vuonna viimeiset lumisateet saatiin äitienpäivänä. Ja usempikin Vappu meni 80-90-luvulla räntä- tai lumisateessa, näistä on kuviakin. Olen 47v.
Kesäihmiset kuuluisi saada tästä jo jotain rahallista korvausta. Vaikka 1000€/kk. Sama tietenkin talvi ihmisille jos talvi kuukausina ei tule lunta(never happend)
En muista minäkään. Nuorena kevätsäitä saattoi olla usein jo masliskuussa. Helsingissä.
T.ikätoveri
Toukokuussa 2020 satoi enemmän lunta kuin koko talvena yhteensä. Kannattaa mennä muistitestiin, kun 4 vuoden takaisia asioitakaan ei enää muista. Viime vuonna satoi lunta kesäkuun alussa.
Minusta talvi 2010-2011 tuntui pidemmältä. Silloin oli helmikuussakin kovia pakkasia (ja "pysyvä" lumi tuli lokakuun lopussa) ja nyt helmikuu oli melko lauhaa.
Joo, on se talvi jatkunut muutamana vuonna tosi pitkään, mutta ei ole silloin alkanut lokakuussa! Katson siis kokonaisia talvia, en pelkkiä loppumisia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En muista minäkään. Nuorena kevätsäitä saattoi olla usein jo masliskuussa. Helsingissä.
T.ikätoveri
Muistisairaus? Ei ole edes viittä vuotta, kun toukokuussa satoi lunta etelässäkin.
1982 kesäkuussa satoi lunta ja oli pirun kylmä.
1987 ei tainnut olla yhtään hellepäivää koko kesänä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, on se talvi jatkunut muutamana vuonna tosi pitkään, mutta ei ole silloin alkanut lokakuussa! Katson siis kokonaisia talvia, en pelkkiä loppumisia.
Ap
No ihan yhtä pitkä aika on marras-toukokuu kuin loka-huhtikuu :D
Minä olen 63.v--Takana 63 talvea osa vielä kylmempiä ja lumisempia.
Vierailija kirjoitti:
On aikakin ymmärtää ilmastonmuutoksen seuraukset
Aina tulee joku ilmastohörhö sössöttämään näitä harhojaan. 🤣
Samat fiilikset ja ikää 52 kohta 53.