Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelatuet ja säästöt?

Vierailija
07.06.2026 |

Yksilön tulisi saada hillota rahaa ja omaisuutta maailmassa, joka painaa alamäkeen kuin olympiakelkkailija samalla kun käy fattalla?

Saako?

Vaihtoehdot

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan asumistukea, jos tilillä ei ole yli 10 000€.

Vierailija
62/103 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymyksen voisi asetella vaikka näinkin:

"Onko köyhillä oikeutta säästää tuistaan vaikkapa lasten talvivaatteisiin, vai onko parempi, että vaaterahat käydään hakemassa erikseen harkinnanvaraisesta tuesta?"

Tai:

"Onko köyhällä oikeutta varautua mihinkään yllättävään menoon?"

Köyhille pitäisi antaa rahan sijasta enemmän ns täsmäapua, vaatteita, ruokaa, yms. hyödykkeitä ettei ne rahat me tuoksukynttilöihin ja aforismityynyihin. Ei köyhä tässä maassa roinan puutteesta kärsi. 

Itse ehdottaisin että voisi vapaasti valita vaikka lahjakortin vaatekauppaan ja siihen ennalta määrätty summa. Ihmiset on niin erikokoisia että kyllä nyt pitäis olla mahdollisuus valita vaatteensa ettei mitään mitä tahansa vanhaa jostakin varaston perältä. 

Lahjakortit ja uudet vaatteet ovat käypää valuuttaa esim päihteisiin.

Niin että kun jotkut on viinaan meneviä niin sitten pitäis taas tyytyä huonoihin rätteihin. Selvä. Anteeksi että olen yrittänyt olla ilman uhkapelejä.. Se ei varmaan mitään ole tää 7 kk. En varmaan ole ainoa jota ottaa päähän tämä leimaaminen alkoholisteiksi. 

Se opitaan jo peruskoulussa miten yksi mätäomena pilaa koko säkin. Köyhät on yhtä samaa ongelmarypästä. Yhdellä rikkaalla on miljoonia = kaikilla rikkailla on miljoonia vaikka todellisuudessa Suomessa ei juurikaan ole rikkaita ja hekään ei ole rikkaita. Avuton ja ahne keskiluokka on se Suomen suurin ongelma rypäs, johon ei kajota ja se saa myös eniten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta et saa vaikka tilillä olisi -10000€ jos sattuu olemaan nimi sen töllisi papereissa.

Vierailija
64/103 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei pärjää ilman rahaa. Kela vois itse tallettaa jokaiselle köyhälle 1000 e vararahaa tilille ja sitä ei sitten huomioitaisi tuissa. Eli tuon verran edes pitäisi voida olla säästössä. 

Mikset mene töihin sieltä voi saada jopa kaksi tonnia 

Mikset sinä mene töihin vaan olet palstalla räyhäämässä päivästä toiseen?

Vierailija
65/103 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta et saa vaikka tilillä olisi -10000€ jos sattuu olemaan nimi sen töllisi papereissa.

Koko ajan saan omistusasuntooni.

Vierailija
66/103 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä tälle tyypille, joka kirjoitti "Mielestäni hänelle ei kuuluisi tukia jos ei minullekaan.", niin kukaan ei ole sanonut, että sinulle ei kuuluisi tukia työttömyyden aikana. Sinä itse sen sijaan haluat työttömät katuojiin. 

Sitten kun tuo on itse siellä katuojassa työttömänä, alkaa vinkuminen miksi ei anneta työttömyyspäivärahaa ja asuntoa kun on tehnyt työtä vuosikymmeniä. Niin on tämän päivän työttömistäkin valtaosa tehnyt kymmeniä vuosia töitä ja maksanut veroja ja vakuutusmaksuja eikä nyt enää sitten olisikaan oikeutettu työttömänä tukiin.

Vierailija
67/103 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta et itse asu siinä, vaan vuokraat.

Vierailija
68/103 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei pärjää ilman rahaa. Kela vois itse tallettaa jokaiselle köyhälle 1000 e vararahaa tilille ja sitä ei sitten huomioitaisi tuissa. Eli tuon verran edes pitäisi voida olla säästössä. 

Mihin Kelan elätti sääsää?

Useimmiten ihan yllättäviin menoihin. Tai ihan vaan vaikka johonkin, mitä haluaa ja tarvitsee. 

Kerran oon joutunut käymään yksityisellä lääkärillä pahojen kipujen takia, en kyennyt odottamaan että pääsee julkiselle. 

Ja joskus oon ostanut ompelukoneen kun edellinen veteli viimeisiään. On pitänyt mennä taksilla yöllä päivystykseen, ei siinä ole ollut ketään maksamassa ja auttamassa. 

Lenkkikengät pitää uusia joka kutakuinkin vuosi koska liikun paljon, niihin täytyy erikseen säästää. Oikeasti niitä pitäisi olla useammat, vaihdellen ne ei kulu niin nopeasti, tää on ihan sääntö juoksijoilla. Ja oikeasti tarviis eri maastoihin ominaisuuksiltaan erilaiset. 

Ne käyttökengätkin ois hyvä olla erikseen, juoksukenkiä ei pitäisi kuluttaa muuten. 

Mutta älä huoli, en siis ostele niitä niin paljon kun harrastus vaatisi ja kulutan ne kyllä ihan loppuun. Jos kesällä saan mustikoista vähän säästöön, niin saatan yrittää jotkut alekengät löytää ensi vuodelle. 

Vai pitäskö köyhän tyytyä vaan makaamaan sohvannurkassa? Noihinkin kai olis voinut hakea harkinnanvaraista, eli itseasiassa mä säästän niitä sun verorahoja kun oon varautunut eikä tarvitse hakea lisätuki, ilmeisesti jos ruoka loppuu niin joku taho on velvollinen antamaan maksusitoumuksen ruokakauppaan. Säästämällä oon siltäkin välttynyt vaikka toisaalta ehkä pitäis vaan laittaa kaikki kiertoon heti ja hakea lisäavustuksia, kun se sit on sallittua ja lain mukaista. 

Vierailija
69/103 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä asun. Olen asunut jo 19 vuotta.

Vierailija
70/103 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni se ei ole tasa-arvoista jos minä olen ollut työelämässä nyt yli 20v,maksanut veroni ja pienestä palkastani olen saanut säästettyä osakkeisiin pienen pesämunan ja sitten kun tulee yksi kesä kun joudun työttömäksi kolmeksi kuukaudeksi, että minun pitäisi alkaa syömään sääatöistäni ja samaan aikaan sossupummit vetää täydet tuet kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Minä työllistyin ja jatkan työuraani. Se toinen ei ja ei hänellä ole aikomustakaan. Hän jatkaa vaan loisimistaan.

Mielestäni hänelle ei kuuluisi tukia jos ei minullekaan.

Heh, miksi ihmisen tulisi säästää? Ne säästöt ovat juuri näitä tilanteita varten, kun se elämä heittelee. 

Mutta miksi toinen saa sen vaikka ei tee mitään sen eteen että ansaitsisi sitä?

Työttömän duuni on hoitaa työnhakuvelvollisuutensa. 

Vierailija
71/103 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin. Tosiaan, oravan nahoilla voi maksaa uuden imurin, hammaslääkärin laskun ja hautajaisiin kukat sekä vaatteet. 

Vierailija
72/103 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen säästää kuten haluaa. Säästän kotona kassakaapissa.

Muista sitten seurata tarkasti missä vaiheessa käteinen raha poistetaan. Sillä paperinipulla ei sen jälkeen ole suurempaa arvoa kuin vessapaperilla. Voivat vaatia monenmoista selvitystä kun olet viemässä tukkoa pankkiin.

Vierailija
73/103 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi rakentaa taloa Mogadishussa Kelan rahoilla. Minimi kelan tt-tukikin vastaa lähes 10 kertaista kuukausiansiota useimmissakin Afrikan maissa.

Vierailija
74/103 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

öyhöyhöyhöyhöyh

Kiitos osallistumisestasi, öyhöyhöyhöyhöyh.

Turpa kiinni Puppa!!!!

Vierailija
75/103 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin. Tosiaan, oravan nahoilla voi maksaa uuden imurin, hammaslääkärin laskun ja hautajaisiin kukat sekä vaatteet. 

Myös ne perityt kultakorut, joita on runsaasti köyhien nurkissa, voi myydä ja maksaa ns yllättävät kulut. 

Vierailija
76/103 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten ihan yllättäviin menoihin. Tai ihan vaan vaikka johonkin, mitä haluaa ja tarvitsee. 

Kerran oon joutunut käymään yksityisellä lääkärillä pahojen kipujen takia, en kyennyt odottamaan että pääsee julkiselle. 

Ja joskus oon ostanut ompelukoneen kun edellinen veteli viimeisiään. On pitänyt mennä taksilla yöllä päivystykseen, ei siinä ole ollut ketään maksamassa ja auttamassa. 

Lenkkikengät pitää uusia joka kutakuinkin vuosi koska liikun paljon, niihin täytyy erikseen säästää. Oikeasti niitä pitäisi olla useammat, vaihdellen ne ei kulu niin nopeasti, tää on ihan sääntö juoksijoilla. Ja oikeasti tarviis eri maastoihin ominaisuuksiltaan erilaiset. 

Ne käyttökengätkin ois hyvä olla erikseen, juoksukenkiä ei pitäisi kuluttaa muuten. 

Mutta älä huoli, en siis ostele niitä niin paljon kun harrastus vaatisi ja kulutan ne kyllä ihan loppuun. Jos kesällä saan mustikoista vähän säästöön, niin saatan yrittää jotkut alekengät löytää ensi vuodelle. 

Vai pitäskö köyhän tyytyä vaan makaamaan sohvannurkassa? Noihinkin kai olis voinut hakea harkinnanvaraista, eli itseasiassa mä säästän niitä sun verorahoja kun oon varautunut eikä tarvitse hakea lisätuki, ilmeisesti jos ruoka loppuu niin joku taho on velvollinen antamaan maksusitoumuksen ruokakauppaan. Säästämällä oon siltäkin välttynyt vaikka toisaalta ehkä pitäis vaan laittaa kaikki kiertoon heti ja hakea lisäavustuksia, kun se sit on sallittua ja lain mukaista. 

Kela voi tulkita sinut ammattiurheilijaksi ja katkaista tuet.

Vierailija
77/103 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä asun. Olen asunut jo 19 vuotta.

No kerrotko mikä porsaanreikä sallii asumistuen nostamisen omaan asuntoon? Vai aiotko vain leikkiä jännää arvuuttelijaa.

Vierailija
78/103 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista sitten seurata tarkasti missä vaiheessa käteinen raha poistetaan. Sillä paperinipulla ei sen jälkeen ole suurempaa arvoa kuin vessapaperilla. Voivat vaatia monenmoista selvitystä kun olet viemässä tukkoa pankkiin.

Entäpä, jos Putski keksii laittaa kapuloita rattaisiin ja sähköinen asiointi lakkaa? Käteinen raha ei ole poistumassa. Viranomaiset ja asiantuntijat korostavat käteisen merkitystä yhteiskunnan toimivuudelle ja kriisivalmiudelle. Käteinen on ainoa maksutapa, joka toimii täysin itsenäisesti ilman sähköä tai toimivia tietoliikenneverkkoja.

Vierailija
79/103 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä, jos Putski keksii laittaa kapuloita rattaisiin ja sähköinen asiointi lakkaa? Käteinen raha ei ole poistumassa. Viranomaiset ja asiantuntijat korostavat käteisen merkitystä yhteiskunnan toimivuudelle ja kriisivalmiudelle. Käteinen on ainoa maksutapa, joka toimii täysin itsenäisesti ilman sähköä tai toimivia tietoliikenneverkkoja.

Kommenttisi on helmiä sioille. Eivät tyhmät tyypit tajua mistään mitään.

Vierailija
80/103 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeistohallitus ei kuuntele asiantuntijoita. Voivat tehdä jälleen yhden idioottimaisen päätöksen jolla saadaan valtakunta sekaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme