Kelatuet ja säästöt?
Yksilön tulisi saada hillota rahaa ja omaisuutta maailmassa, joka painaa alamäkeen kuin olympiakelkkailija samalla kun käy fattalla?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei pärjää ilman rahaa. Kela vois itse tallettaa jokaiselle köyhälle 1000 e vararahaa tilille ja sitä ei sitten huomioitaisi tuissa. Eli tuon verran edes pitäisi voida olla säästössä.
Enemmin kannattaisi antaa tuo summa rikkaille, he käyttäisi sen paljon järkevämmin kuin joku temuttaja.
Sehän annettiin jo rikkaille ja köyhiltä vähän leikattiin. Se kävi äkkiä kuin Purran takinkääntö.
Mikä on fatta? Lisäksi olympialaiset ei liity Kela-tukiin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei pärjää ilman rahaa. Kela vois itse tallettaa jokaiselle köyhälle 1000 e vararahaa tilille ja sitä ei sitten huomioitaisi tuissa. Eli tuon verran edes pitäisi voida olla säästössä.
Joo, säästörahaa tilille taikaseinästä! Tosi hyvä idea.
Tonni tuli ku Marinille aamiainen 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksen voisi asetella vaikka näinkin:
"Onko köyhillä oikeutta säästää tuistaan vaikkapa lasten talvivaatteisiin, vai onko parempi, että vaaterahat käydään hakemassa erikseen harkinnanvaraisesta tuesta?"
Tai:
"Onko köyhällä oikeutta varautua mihinkään yllättävään menoon?"
Köyhille pitäisi antaa rahan sijasta enemmän ns täsmäapua, vaatteita, ruokaa, yms. hyödykkeitä ettei ne rahat me tuoksukynttilöihin ja aforismityynyihin. Ei köyhä tässä maassa roinan puutteesta kärsi.
Tämä on kyllä juuri näin. Kummilapsi saa rippilahjaksi kympin, kun ei ole enempää rahaa. Mutta neljännen kitaran saa itselleen kuitenkin ostettua, "kun mä haluun". Eikä kuulu mihinkään bändiin.
Mitä siitä tulisi jos ketään ei ostaisi kitaroita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmin kannattaisi antaa tuo summa rikkaille, he käyttäisi sen paljon järkevämmin kuin joku temuttaja.
Sehän annettiin jo rikkaille ja köyhiltä vähän leikattiin. Se kävi äkkiä kuin Purran takinkääntö.
Suurin osa ei käsitä miksi ”rikkaiden” veroalennukset ovat järkevämpää kuin köyhälle rahan antaminen. Olen yhteiskunnan kivijalka paitsi veronmaksajana myös kuluttajana ja ääni menee jatkossakin Kokoomuksella. Vaikka tekoni on vain symbolinen pakko edes koettaa äänestää tätä ääliöliberalismia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko köyhillä oikeutta säästää tuistaan vaikkapa lasten talvivaatteisiin, vai onko parempi, että vaaterahat käydään hakemassa erikseen harkinnanvaraisesta tuesta?"
Tai:
Köyhille pitäisi antaa rahan sijasta enemmän ns täsmäapua, vaatteita, ruokaa, yms. hyödykkeitä ettei ne rahat me tuoksukynttilöihin ja aforismityynyihin. Ei köyhä tässä maassa roinan puutteesta kärsi.
Tämä on kyllä juuri näin. Kummilapsi saa rippilahjaksi kympin, kun ei ole enempää rahaa. Mutta neljännen kitaran saa itselleen kuitenkin ostettua, "kun mä haluun". Eikä kuulu mihinkään bändiin.
Mitä siitä tulisi jos ketään ei ostaisi kitaroita?
Ja maksaisi veroja. Järjestäytynyt yhteiskunta maksaa ja se vaatii myös kulutusta, eli tuloja.
Jokainen säästää kuten haluaa. Säästän kotona kassakaapissa.
Vierailija kirjoitti:
kassakaappisäästöillä ei vaan laskuja enää voi maksaa.
Mielestäni se ei ole tasa-arvoista jos minä olen ollut työelämässä nyt yli 20v,maksanut veroni ja pienestä palkastani olen saanut säästettyä osakkeisiin pienen pesämunan ja sitten kun tulee yksi kesä kun joudun työttömäksi kolmeksi kuukaudeksi, että minun pitäisi alkaa syömään sääatöistäni ja samaan aikaan sossupummit vetää täydet tuet kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Minä työllistyin ja jatkan työuraani. Se toinen ei ja ei hänellä ole aikomustakaan. Hän jatkaa vaan loisimistaan.
Mielestäni hänelle ei kuuluisi tukia jos ei minullekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä laskuja?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se ei ole tasa-arvoista jos minä olen ollut työelämässä nyt yli 20v,maksanut veroni ja pienestä palkastani olen saanut säästettyä osakkeisiin pienen pesämunan ja sitten kun tulee yksi kesä kun joudun työttömäksi kolmeksi kuukaudeksi, että minun pitäisi alkaa syömään sääatöistäni ja samaan aikaan sossupummit vetää täydet tuet kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Minä työllistyin ja jatkan työuraani. Se toinen ei ja ei hänellä ole aikomustakaan. Hän jatkaa vaan loisimistaan.
Heh, miksi ihmisen tulisi säästää? Ne säästöt ovat juuri näitä tilanteita varten, kun se elämä heittelee.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin mielestä sitä rahaa tulisi saada hillota kaikkeen kivaan ja yhteiskunnan vastata niistä välttämättömistä tarpeista. Hippasen on päässyt unohtumaan keistä se yhteiskunta koostuu.
Tiettyyn rajaan asti. Esim. kohtuullinen omistusasunto tai siihen tarvittava käsiraha, auto (1/ aikuinen) ja 3kk puskuri) on minusta ihan ok lyhyissä tarpeissa (max. puoli vuotta). Tai jos tarve on pieni, jatkuva ja täydentävä. Säästöjen vienti vie toivon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai:
Itse ehdottaisin että voisi vapaasti valita vaikka lahjakortin vaatekauppaan ja siihen ennalta määrätty summa. Ihmiset on niin erikokoisia että kyllä nyt pitäis olla mahdollisuus valita vaatteensa ettei mitään mitä tahansa vanhaa jostakin varaston perältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, miksi ihmisen tulisi säästää? Ne säästöt ovat juuri näitä tilanteita varten, kun se elämä heittelee.
Mutta miksi toinen saa sen vaikka ei tee mitään sen eteen että ansaitsisi sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai nyt ihmiset hankkii sieltä vaatteensa kun muuhun ei liiemmin ole varaa. Kaikkia ei nuo vanhat vaatteet nappaa eikä välttämättä kirpparillakaan edullista ole. Itse tuilla elävänä en liiemmin temusta tilaa.. Kengät on sieltä kun ei rahaa olis oikeasti leveälestisiin kenkiin. Vaatteita en sieltä osta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi toinen saa sen vaikka ei tee mitään sen eteen että ansaitsisi sitä?
Ai miksi Suomessa on perusturva vai? No kun ei kaikki oo koskaan työkykyisiä eikä täystyöllisyyttä ikinä tuu olemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai nyt ihmiset hankkii sieltä vaatteensa kun muuhun ei liiemmin ole varaa. Kaikkia ei nuo vanhat vaatteet nappaa eikä välttämättä kirpparillakaan edullista ole. Itse tuilla elävänä en liiemmin temusta tilaa.. Kengät on sieltä kun ei rahaa olis oikeasti leveälestisiin kenkiin. Vaatteita en sieltä osta
Onneksi köyhät ei enää kohta lisäänny kun kiinalaiset steriloi köyhien lapset temumyrkyillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä laskuja?
Sähkölaskua, puhelinlaskua, vakuutusmaksuja jne. Nyt kun tilille ei voi enää puskuria säästää, niin hankalaa on etenkin talvella kun sähkölaskut ovat suurempia kuin yleistuki.
Realiteetti on se että köyhällä tuo summa menee ruokaan yms välttämättömyyksiin, vai mitä? Mitä rikas sillä tekee? Pyyhkii takapuolensa?