Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orpo sanoo että aikoo luopua perintö ja lahjaverosta.

Vierailija
06.06.2026 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012057508.html

Aiotko nyt äänestää orpoa. Minulle on tulossa iso perintö sen tiedän. Olen jo saanut iältä lahjaksi rahaa käteisellä, isä sanoi veroja ei makseta.

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras perintöverotuksen tapa olisi, että kaikki maksaisivat 100% veroa 50 tuhanteen asti ja sen yli menevä olisi verovapaata. Siitä saataisiin hyvä verokertymä, mutta keneltäkään ei vietäisi kohtuuttomasti kuten nykyään. Miehenikin joutui maksamaan perintöveroa yli miljoonan ja se tuntui kyllä kamalalta. Oli lähellä, ettei jouduttu myymään sijoitussalkusta omistuksia. Terkuin Suski.

Älkääkä siinä alapeukutelko yhtään. Kyllä siinä oli monta unetonta tuntia, kun piti keksiä miten tyttärelle kerrotaan että uuden viulun rahat menivät nyt sosialistien perintöveroihin. Perintövero on siis lapsilta leikkaamista. Terkuin Suski.

Vierailija
62/107 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintövero on erittäin vähän taloudellista toimeliaisuutta vähentävä vero. Sen poistaminen, korvattiinpa se millä verolla hyvänsä vai jätettiinpä korvaamatta, on valtion taloudelle negatiivinen asia automaattisesti.

Uskomattoman typerää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintövero on erittäin vähän taloudellista toimeliaisuutta vähentävä vero. Sen poistaminen, korvattiinpa se millä verolla hyvänsä vai jätettiinpä korvaamatta, on valtion taloudelle negatiivinen asia automaattisesti.

Uskomattoman typerää.

Höpöhöpö. Omaisuuden kartuttamisen mahdollisuus lisää aina toimeliaisuutta

Vierailija
64/107 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ihmetyttää, että keneltä tuo tuleva kassavajaus sitten otetaan.

Julkisen sektorin, pääsääntöisesti demaritorakoiden vaalikarjasta koostuvaa, syöttiläslaumaa karsitaan ja vähän helvetisti kuten olisi pitänyt tehdä vajaa 20 v. sitten. 

No tuo mainitsemasi "saasta" elättää sua joten...

Vaan elättääkö sittenkään?

Kyllä mulle on palkan maksanut yksityisellä sektorilla toimiva pörssiyritys jo yli 20 vuotta.....

Ainoa kokemus demarisyöpäläisistä ja kelasta on jotkut sairauslomalle määrätyt reseptilääkkeet ja niiden 1-2€ hinnan alennus kelan kautta.

Ja hyvinkin mielelläni en olisi EDES tuon vertaa noiden paskojen kanssa tekemisissä.

Ja mielisairaskin vielä...

Sulla noita ongelmia riittää

Vierailija
65/107 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisen sektorin, pääsääntöisesti demaritorakoiden vaalikarjasta koostuvaa, syöttiläslaumaa karsitaan ja vähän helvetisti kuten olisi pitänyt tehdä vajaa 20 v. sitten. 

Voi tätä tyhmyyttä. Jonkunhan tätä yhteiskuntaa on pyöritettävä vai armeijako sen tekisi? 

No vttu siihen EI tarvita +5 miljoonan kansakunnassa 30-40 miljoonaisen kansalle tarvittavaa +700k julkisen sektorin syöttilästä!

Kerrotko millä helvetin lihaksilla haukut meikäläistä syöttilääksi? Palkka tulee valtion kassasta, kyllä, mutta kuvitteletko stanan paukapää, että minunkin tekemä työ tulisi kansalaisille halvemmaksi yksityisen sektorin tuottamana. Ei kaikkea voi ulkoistaa. Miten voi olla noin typerä?

Niillä lihaksilla että MINUNKIN palkoista VARASTETTAVAT verot on niitä rahoja joilla sinunlaiset syöttiläät elätetään.

Ja neKIN rahat kuuluisi minulle, minä ne olen repinyt omasta selkänahastani kun olen tuottanut työnantajalleni lisäarvoa ja luonut fyysisesti ja konkreettisesti jotain uutta materiaaleista omilla käsilläni, josta työnantajani voi laskuttaa (yksityinen yritys) tilaajaa ja tilaaja maksaa sen laskun kun kokee sen maksamisen arvoiseksi.

Mitä vttua sinä muka olet tehnyt minunKIN selkänahoista varastetuilla rahoilla samaan aikaan?!  Aukonut suutasi ja heilutellut käsiäsi?! Tuhlannut kallisarvoista happea, tuottanut ilmastoa lämmittävää hiilidioksidia suuhengitykselläsi ja muuntanut minultaKIN varastetuilla rahoilla hankittua ruokaa paskaksi?!

Missä helvetin kohtaa se sinun tarpeellisuutesi tai korvaamattomuutesi alkaa näkyä ja miten???????

Vierailija
66/107 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kusipää tekee kaiken mikä helpottaa rikkaiden olemista. Köyhät lapset voivat vaikka kuolla, sitä ei kiinnosta.

Köyhien kannattaa parantaa omaa talouttaa ennenkuin alkaa lapsia hankkimaan yhteiskunnan eleätettäväksi. 

Vierailija
67/107 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi orpokin valehtelee kun vaalit lähestyy koska kokoomus on jäljessä.

Vierailija
68/107 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman typerää.

Miten niin? Jos saa isomman perinnön niin sen turvinhan on helpompi jäädä lepäämään laakereillaan. (Olen eri.)

Vierailija
69/107 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä tyhmyyttä. Jonkunhan tätä yhteiskuntaa on pyöritettävä vai armeijako sen tekisi? 

No vttu siihen EI tarvita +5 miljoonan kansakunnassa 30-40 miljoonaisen kansalle tarvittavaa +700k julkisen sektorin syöttilästä!

Kerrotko millä helvetin lihaksilla haukut meikäläistä syöttilääksi? Palkka tulee valtion kassasta, kyllä, mutta kuvitteletko stanan paukapää, että minunkin tekemä työ tulisi kansalaisille halvemmaksi yksityisen sektorin tuottamana. Ei kaikkea voi ulkoistaa. Miten voi olla noin typerä?

Niillä lihaksilla että MINUNKIN palkoista VARASTETTAVAT verot on niitä rahoja joilla sinunlaiset syöttiläät elätetään.

Ja neKIN rahat kuuluisi minulle, minä ne olen repinyt omasta selkänahastani kun olen tuottanut työnantajalleni lisäarvoa ja luonut fyysisesti ja konkreettisesti jotain uutta materiaaleista omilla käsilläni, josta työnantajani voi laskuttaa (yksityinen yritys) tilaajaa ja tilaaja maksaa sen laskun kun kokee sen maksamisen arvoiseksi.

Mitä vttua sinä muka olet tehnyt minunKIN selkänahoista varastetuilla rahoilla samaan aikaan?!  Aukonut suutasi ja heilutellut käsiäsi?! Tuhlannut kallisarvoista happea, tuottanut ilmastoa lämmittävää hiilidioksidia suuhengitykselläsi ja muuntanut minultaKIN varastetuilla rahoilla hankittua ruokaa paskaksi?!

Missä helvetin kohtaa se sinun tarpeellisuutesi tai korvaamattomuutesi alkaa näkyä ja miten???????

Varo ny vähän verenpainettasi!

Vierailija
70/107 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan näitä valeita on hauska seurata. 

Vierailija
71/107 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh! En ikinä äänestäisi kokoomusta enkä ainakaan Urpoa! Tuollainen vaalimainos, joka tuskin tulee pitämään edes paikkaansa

Vierailija
72/107 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo mainitsemasi "saasta" elättää sua joten...

Vaan elättääkö sittenkään?

Kyllä mulle on palkan maksanut yksityisellä sektorilla toimiva pörssiyritys jo yli 20 vuotta.....

Ainoa kokemus demarisyöpäläisistä ja kelasta on jotkut sairauslomalle määrätyt reseptilääkkeet ja niiden 1-2€ hinnan alennus kelan kautta.

Ja hyvinkin mielelläni en olisi EDES tuon vertaa noiden paskojen kanssa tekemisissä.

Ja mielisairaskin vielä...

Sulla noita ongelmia riittää

Vaan johan on yllättävää että kelaelättien demaritorakka päädyssä itse itsensä elättäminen työnteolla koetaan mielisairaudeksi :D

Ootas hetki, mun tarvii katsella tässä sopiva paikka mihin voin laittaa maate yllätyksestä kun jalat ei enää kanna.

Vierailija
73/107 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri, mutta ymmärrän hänen suuttumuksensa erittäin hyvin!

Vierailija
74/107 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehtiiköhän muutos koristamaan  tämän ahneen miehen perintöä - hopi hopi ja kiirettä töppösiin.

Näinpä eli se siitä!

Vierailija
75/107 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että ei löytynyt sitten niitä esimerkkejä siitä syöttilään tarpeellisuudesta?????

Johan oli taas yllättävää...

Vierailija
76/107 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai, hänhän itse on siinä iässä että varmaan alkaa vanhemmat jo poistua vihreämmille niityille.

Orpolle oma etu on paras etu, muista viis

Vierailija
77/107 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman typerää.

Miten niin? Jos saa isomman perinnön niin sen turvinhan on helpompi jäädä lepäämään laakereillaan. (Olen eri.)

Ajatteleppa asia hiukan pidemmälle. Eikö olisi hyvä että sun tekemä työ voi siirtyä kertyneen omaisuuden kautta sun lapsille? Tai  hyväntekeväisyyten tai miten haluat ilman että niistä viedään osa valtiolle pakolla. 

Vierailija
78/107 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä luopumisesta on Ruotsissa niin hyviä tuloksia, että meidänkin kannattaa harkita vakavasti.

No johan on saatana aika yllättävää että demarisyövästä eroon hankkiutumalla alkaa BKT sekä kansan varallisuus nousta :D

Ompahan sellainen paljastus, että tarvii ihan yllätyksestä maate laittaa kun jalat ei kanna!

On oikeasti masentavaa, millä tolalla suomalaisten talousosaaminen on. Tai ylipäätään ajattelukyky. Juuri ja juuri pystytään laskemaan paljonko jostakin asiasta saa vetoja kaikkivaltiollehetinyt -periaatteella, mutta ne kuuluisat dynaamiset vaikutukset jää täysin ymmärtämättä. 

Tässäkin ketjussa varmasti märisee samat tyypit kuin niissä ketjuissa missä ihmetellään yritysten myyntiä ulkomaille.

Missä ne Esko Ahon lupaamat "dynaamiset vaikutukset" viipyvät?

Miten niin viipyvät? Ymmärrätkö mikä on dynaaminen vaikutus?

Kerro nyt mitä dynaamisia vaikutuksia on tullut massiivisilla veronalennuksilla suuryrityksille ja varakkaille? Talous sakkaa, velkavuori kasvaa, konkurssit ja työttömyys Euroopan pahimmalla tasolla. Tätäkö oikeisto on halunnut? 

Vierailija
79/107 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En äänestä sosialistipuolueita kuten kokoomus ja persut ja kaikki niistä vasemmalla olevat. 

Vierailija
80/107 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman typerää.

Ajatteleppa asia hiukan pidemmälle. Eikö olisi hyvä että sun tekemä työ voi siirtyä kertyneen omaisuuden kautta sun lapsille? Tai  hyväntekeväisyyten tai miten haluat ilman että niistä viedään osa valtiolle pakolla. 

No itse asiassa tulen saamaan aika ison perinnön, mutta kyllä mä siitä voin verot maksaa - joitakin näet kiinnostaa valtionkin asiat eikä vaan omat. (Olen demariäänestäjä.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi