Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opinnäytetyö ilman toimeksiantajaa

Vierailija
06.10.2023 |

Hei! Tarvitsen apuasi. En ole löytänyt toimeksiantajaa, joka ehtisi nyt syksyllä tehdä yhteistyötä kanssani. Opiskelen liiketaloutta ja haluaisin valmistua nyt ennen Joulua. Kaikki kurssit ja harkka hoidettu. Minulla on jo työpaikka, mutta sinne en voi opparia tehdä kun ei ole tarvetta. Onko joku täällä kirjoittanut opparin ilman toimeksiantajaa? Mikä oli aiheena ja miten se onnistui? Tai olisiko sinulla muita vinkkejä minullle. Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii toimeksiantajaa, keksi itse aihe ja tee tutkimus (haastattelu tms), ja kirjoitat teorian ja tutkimuksen. Lopuksi oma pohdinta ja yhteenveto.

Vierailija
2/23 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen joulua kuulostaa kyllä tiukalta aikataululta. Mitä pääainetta luet? Mistä olet kiinnostunut tai mistä jo tiedät Paljon? Siitä voit kaivaa syvemmälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheeni on markkinointi, mutta voin myös tehdä jotain palveluista, asiakaspalvelusta, viestinnästä ym. Voisinko tehdä esim niin, että vertaan muutamaa yritystä. Miten hoitavat sometilejään? Miten viestivät jostain?

Vierailija
4/23 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama tilanne! Haluaisin tehdä opparin ilman toimeksiantajaa, mutta olen ymmärtänyt, että voi vaikuttaa arvosanaan.

Vierailija
5/23 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla kaikki kurssit suoritettuna, muttei edes opparin aihetta selvillä? Eikö teillä ole jotain graduseminaarin vastinetta, tms pakollista kurssia, jossa gradua tehtäisiin? Mitä teorioita ja metodeita sä olet opiskellut? Miten voi muka saada kurssit tehtyä tietämättä, mistä aikoo tehdä opparin?

Meillä ainakin on myös tilanne se, että jos aikoo valmistua ennen joulua, gradu on jätettävä lokakuun lopussa arviointiin. Tässä ois siis nyt 3 viikkoa aikaa. Ja kun ap lähtee tyhjästä niin tuskin onnistuu.

Vierailija
6/23 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama tilanne! Haluaisin tehdä opparin ilman toimeksiantajaa, mutta olen ymmärtänyt, että voi vaikuttaa arvosanaan.

Meillä vaikuttaa niin, että voi saada Max 3. Mutta koulu voi olla toimeksiantaja, jos ei muuta saa.

Vierailija
7/23 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululla luulisi olevan aiheuta jemmassa. Tee ihmeessä pienimmällä vaivalla, kun työpaikka kerran on. Ihmettelen vain, miksi oma työpaikkasi ei ole kiinnostunut opparista sun kanssa? Oletko kysynyt oikealta henkilöltä? Joku muu organisaatiossa saattaa antaa aivan eri vastauksen.

Vierailija
8/23 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutt aonko arvosanalla sulle väliä?

Vierailija
9/23 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portfolio

Vierailija
10/23 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla kaikki kurssit suoritettuna, muttei edes opparin aihetta selvillä? Eikö teillä ole jotain graduseminaarin vastinetta, tms pakollista kurssia, jossa gradua tehtäisiin? Mitä teorioita ja metodeita sä olet opiskellut? Miten voi muka saada kurssit tehtyä tietämättä, mistä aikoo tehdä opparin?

Meillä ainakin on myös tilanne se, että jos aikoo valmistua ennen joulua, gradu on jätettävä lokakuun lopussa arviointiin. Tässä ois siis nyt 3 viikkoa aikaa. Ja kun ap lähtee tyhjästä niin tuskin onnistuu.

Ei tarvitse olla noin ilkeä. No koska minulla on masennus eikä yhtäkään ystävää koulussa. En saa mistään vertaistukea ja ajattelin siksi tänne laittaa viestiä. Olen vähän tyhmä, tiedän. En ole edes ottanut mistään selvää ja tämä asia painaa todella paljon. Yritän tässä ryhdistäytyä ja hoitaa asiat kuntoon. Valitettavasti tilanne on se, että olen laiminlyönyt tämän oppari aiheen kokonaan. Keskiarvo on melkein 5 kursseista, eli koulun olen hoitanut mallikkaasti muuten. Ap

Vierailija
11/23 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mihin paikkaan tai alalle haluaisit töihin ja kysy sieltä. Ei tarvitse olla nykytyö.

Vierailija
12/23 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tein opparin jo 11 vuotta sitten eikä silloin kai monetkaan tehneet sitä millekään toimeksiantajalle. Opiskelin rahoituspainotteisen tutkinnon (finanssitradenomi) ja tein opinnäytetyön itseä kiinnostavasta aiheesta. Käytännössä se tutkimusosuus oli jonkinlainen Excel-harjoitus, missä laskin, miten muutamat myynnissä olevat pääomaturvatut indeksilainat olisivat ehtojensa mukaisesti tuottaneet eri ajankohtina verrattuna indeksiin. Käytin siis kaikkiin lainoihin samaa indeksiä, mutta sovelsin siinä laskennassa kunkin lainan lainaehtoja. Itseäni siis kiinnosti tietää, miten indeksilainoissa olevat tuottoleikkurit vaikuttavat ja voiko niiden vaikutusta tavallinen kuluttaja arvioida ollenkaan. Alkuun sitten teoriaosuus, missä kerroin mistä osista nuo indeksilainat rakennetaan (korkotuote + optio) ja perustietoa näistä. Sitten tutkimustulosten esittelyä ja vähän loppupäätelmiä ja ehdotuksia jatkotutkimuksiin.

Itsestä se oppari tuntui kovin vaatimattomalta, mutta yritin tehdä kuitenkin kunnolla ja haaveilin nelosesta, mutta sain vitosen. (Eikä siitä arvosanasta minulle mitään iloa ollut, en päässyt koskaan alan töihin.)

Vierailija
13/23 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille hyvistä ideoista! Terv Ap

Vierailija
14/23 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla noin ilkeä. No koska minulla on masennus eikä yhtäkään ystävää koulussa. En saa mistään vertaistukea ja ajattelin siksi tänne laittaa viestiä. Olen vähän tyhmä, tiedän. En ole edes ottanut mistään selvää ja tämä asia painaa todella paljon. Yritän tässä ryhdistäytyä ja hoitaa asiat kuntoon. Valitettavasti tilanne on se, että olen laiminlyönyt tämän oppari aiheen kokonaan. Keskiarvo on melkein 5 kursseista, eli koulun olen hoitanut mallikkaasti muuten. Ap

Kai sulla edes ohjaaja on? Itselläkin oli vaikeuksia (diagnosoimaton ADHD, toiminnanohjauksen vaikeuksia) saada ryhdyttyä siihen hommaan ja määritellä se sisältö selkeästi. Ja työharjoittelu oli vähän kysymysmerkkinä, niin sekin vaivasi. Ohjaajalle kerroin että työharjoittelun hyväksymisessä on teknistä ongelmaa ja hän auttoi sen asian setvimisessä. Ja muutenkin ohjasi ja tsemppasi sen opinnäytetyön kanssa tosi kivasti. Sovimme myös esittämisestä niin, että minun ei tarvitse esittää sitä opinnäytetyötä, vaan korvaan sen pitämällä yhden luennon hänen yhdelle kurssilleen. Niinpä sitten kävin pitämässä ihan eri aiheesta sellaisen tunnin mittaisen esityksen jollain kurssilla. 

Vierailija
15/23 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sulla edes ohjaaja on? Itselläkin oli vaikeuksia (diagnosoimaton ADHD, toiminnanohjauksen vaikeuksia) saada ryhdyttyä siihen hommaan ja määritellä se sisältö selkeästi. Ja työharjoittelu oli vähän kysymysmerkkinä, niin sekin vaivasi. Ohjaajalle kerroin että työharjoittelun hyväksymisessä on teknistä ongelmaa ja hän auttoi sen asian setvimisessä. Ja muutenkin ohjasi ja tsemppasi sen opinnäytetyön kanssa tosi kivasti. Sovimme myös esittämisestä niin, että minun ei tarvitse esittää sitä opinnäytetyötä, vaan korvaan sen pitämällä yhden luennon hänen yhdelle kurssilleen. Niinpä sitten kävin pitämässä ihan eri aiheesta sellaisen tunnin mittaisen esityksen jollain kurssilla. 

Kiitos kun kerroit omasta kokemuksestasi. Minulla on ohjaaja. Ihan mukava, mutta minua hävettää kertoa tilanteeni hänelle. Maanantaina ajattelin laittaa spostia hänelle. Nyt se aihe on vaan jotenkin niin vaikea keksiä :(

Vierailija
16/23 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee hyvin ja älykkyyttähän sulla näyttää olevan. Laitetaampa nyt ajatushautomo tai aivoriihi käyntiin...

hmm..markkinointi..

Erilaisten markkinointikeinojen vaikutus myyntiin yrityksessa X ? Paljonko käytätte rahaa markkinointiin ?

Minkälaisia muutoksia yritys X on tehnyt markkinointiinsa ja siihen käytettyihin euromääriin viime vuosien varrella ?

Markkinoinnin tulevaisuuden näkymät- Miten vallitseva taloustilanne ,( paljon konkursseja esim. ) tulee näkymään markkinoinnissa ? Korona ja sotatilanne, miten nämä ovat vaikuttaneet yrityksen markkinointihalukkuuteen ja kyvykkyyteen ?

Kuluttajatutkimus- Millainen markkinointi sinuun tehoaa ? Minkälaisen markkinoinnin koet vastenmieliseksi, entä millaisen miellyttäväksi ? MInkälainen markkinointi tai markkinointikampanja saa sinut haluaan ostaa tuote tai palvelu ?

Yksittäisen yrityksen tahtotila käyttää erilaisia markkinoinnin ammattilaisia halutessaan nostaa myyntiä.

Markkinoinnin luovuus- minkälaisia luovia mutta vähän euroja vaativia markkinointikeinoja Suomessa on käytetty esim. viimeisen viiden vuoden aikana ?

Yrittäjän haastattelu markkinoinnista- esim. soitto Sampo Kaulaselle, joka juuri löi rahoiksi myydessään yrityksensä- somekampanjat muistetaan. Teoria tämän ympärille rakennettu.

Somekampanjoinnin kehitys viime vuosina.

SAISIKOHAN NÄISTÄ JOTAIN VÄSÄTTYÄ ? ÄLÄ AJATTELE LIIAN MONIMUTKAISEN KAUTTA VAAN VALKKAA JOKU MINKÄ YMPÄRILLE TEORIA ON HELPPO KIRJOITTAA :).

( Päivääkään en ole markkinointia opiskellut, mutta nämä tuli mieleen:) ).

Mutta sitähän voisi haastatella esim. eri- ikäisiä läheisiään tai tuttujaan tai yhdistyksen jäseniä markkinointiin liittyvistä asioista tai esim. mikä on hyvää ja mikä huonoa markkinointia mielestäsi ? Ja onhan ihmisillä kokemusta ärsyttäväst markkinoinnistakin.

Markkinoinnin etiikka- onko esim. ikäsihmisille suunnattu markkinointi aina eettisesti kestävää ?

Vierailija
17/23 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nyt tuli vielä yks aihe mieleen

hyväntekeväisyysjärjestön ja esim. ihmisoikeusjärjestön markkinointistragedia ja sen erityispiirteet ? Feissarit yms.

Siellä varmaan järjestöissä olis halukkuutta auttaa opiskelijaa ja halukkuutta kertoa markkinoinnista järjestössä.

Voisit käydä itsekin tekemässä päivän esim. feissarina :) saadaksesi teemaan vähän lisämaustetta.

Vierailija
18/23 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee :) ! kirjoitti:

Kaikki menee hyvin ja älykkyyttähän sulla näyttää olevan. Laitetaampa nyt ajatushautomo tai aivoriihi käyntiin...

hmm..markkinointi..

Erilaisten markkinointikeinojen vaikutus myyntiin yrityksessa X ? Paljonko käytätte rahaa markkinointiin ?

Minkälaisia muutoksia yritys X on tehnyt markkinointiinsa ja siihen käytettyihin euromääriin viime vuosien varrella ?

Markkinoinnin tulevaisuuden näkymät- Miten vallitseva taloustilanne ,( paljon konkursseja esim. ) tulee näkymään markkinoinnissa ? Korona ja sotatilanne, miten nämä ovat vaikuttaneet yrityksen markkinointihalukkuuteen ja kyvykkyyteen ?

Kuluttajatutkimus- Millainen markkinointi sinuun tehoaa ? Minkälaisen markkinoinnin koet vastenmieliseksi, entä millaisen miellyttäväksi ? MInkälainen markkinointi tai markkinointikampanja saa sinut haluaan ostaa tuote tai palvelu ?

Yksittäisen yrityksen tahtotila käyttää erilaisia markkinoinnin ammattilaisia halutessaan nostaa myyntiä.

Markkinoinnin luovuus- minkälaisia luovia mutta vähän euroja vaativia markkinointikeinoja Suomessa on käytetty esim. viimeisen viiden vuoden aikana ?

Yrittäjän haastattelu markkinoinnista- esim. soitto Sampo Kaulaselle, joka juuri löi rahoiksi myydessään yrityksensä- somekampanjat muistetaan. Teoria tämän ympärille rakennettu.

Somekampanjoinnin kehitys viime vuosina.

SAISIKOHAN NÄISTÄ JOTAIN VÄSÄTTYÄ ? ÄLÄ AJATTELE LIIAN MONIMUTKAISEN KAUTTA VAAN VALKKAA JOKU MINKÄ YMPÄRILLE TEORIA ON HELPPO KIRJOITTAA :).

( Päivääkään en ole markkinointia opiskellut, mutta nämä tuli mieleen:) ).

Mutta sitähän voisi haastatella esim. eri- ikäisiä läheisiään tai tuttujaan tai yhdistyksen jäseniä markkinointiin liittyvistä asioista tai esim. mikä on hyvää ja mikä huonoa markkinointia mielestäsi ? Ja onhan ihmisillä kokemusta ärsyttäväst markkinoinnistakin.

Markkinoinnin etiikka- onko esim. ikäsihmisille suunnattu markkinointi aina eettisesti kestävää ?

Hei vau kiitos! Tästä oli oikeasti todella paljon apua. Kiitos ihan tuhannesti! Nyt itkukin loppui :D

Ap

Vierailija
19/23 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi yksi lisää samassa veneessä :) aihe on vielä keksimättä. Opiskelen myös liiketaloutta ja asiakaspalvelu kiinnostaa. Eli sinulla on nyt ap ystävä täällä :) ehkä ei samasta koulusta, mutta samassa tilanteessa.

Vierailija
20/23 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen keksiminen on opparin yks vaikeimmista vaiheista. Mieti, että viiden vuoden päästä sillä ei ole mitään väliä milloin ja miten sen teit. Elämässä välillä myös epäonnistuu. Se kuuluu asiaan. Sinulla on ehkä liika paineita saada opparista täydellinen tai 5? Muista välillä twhdä muitakin asioita, kuten käydä vaikka kävelyllä tai muuta. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme