Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orpo sanoo että aikoo luopua perintö ja lahjaverosta.

Vierailija
06.06.2026 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012057508.html

Aiotko nyt äänestää orpoa. Minulle on tulossa iso perintö sen tiedän. Olen jo saanut iältä lahjaksi rahaa käteisellä, isä sanoi veroja ei makseta.

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että sellaisia vaalipuheita ja ääntenkalastelua Urpolta

Niin läpinäkyvää. Orpo ei ole saanut mitään hyvää aikaan halituskaudellaan. Somesisällön tuottaminen tuskin luetaan sellaiseksi.

Toisekseen, puoluejohtajalla joka suostuu persujen kelkkaan, ei ole minun silmissä minkäänlaista uskottavuutta.

Vierailija
102/128 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilalle tulisi 30 % luovutusvoittovero. 

Niin juuri. Tämä on erittäin huono diili suurimmalle osalle kansasta. Vain rikkaat hyötyisivät. 

Itse,sain pienen perinnön ( osa asunnosta) ja maksoin perintöveroa ehkä 2%. 

Maksanko mielummin 2% vai 30%? Juu, aika vaikea päättää.

Ei jatkoon, Petteri. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perintöverosta olisi luovuttu heti vapaussodan jälkeen niin nyt ei perittäisi mitään mummonmökkejä vaan kunnon kartanoita. 

Vierailija
104/128 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ihmetyttää, että keneltä tuo tuleva kassavajaus sitten otetaan.

Julkisen sektorin, pääsääntöisesti demaritorakoiden vaalikarjasta koostuvaa, syöttiläslaumaa karsitaan ja vähän helvetisti kuten olisi pitänyt tehdä vajaa 20 v. sitten. 

Voi tätä tyhmyyttä. Jonkunhan tätä yhteiskuntaa on pyöritettävä vai armeijako sen tekisi? 

No vttu siihen EI tarvita +5 miljoonan kansakunnassa 30-40 miljoonaisen kansalle tarvittavaa +700k julkisen sektorin syöttilästä!

Kerrotko millä helvetin lihaksilla haukut meikäläistä syöttilääksi? Palkka tulee valtion kassasta, kyllä, mutta kuvitteletko stanan paukapää, että minunkin tekemä työ tulisi kansalaisille halvemmaksi yksityisen sektorin tuottamana. Ei kaikkea voi ulkoistaa. Miten voi olla noin typerä?

Niillä lihaksilla että MINUNKIN palkoista VARASTETTAVAT verot on niitä rahoja joilla sinunlaiset syöttiläät elätetään.

Ja neKIN rahat kuuluisi minulle, minä ne olen repinyt omasta selkänahastani kun olen tuottanut työnantajalleni lisäarvoa ja luonut fyysisesti ja konkreettisesti jotain uutta materiaaleista omilla käsilläni, josta työnantajani voi laskuttaa (yksityinen yritys) tilaajaa ja tilaaja maksaa sen laskun kun kokee sen maksamisen arvoiseksi.

Mitä vttua sinä muka olet tehnyt minunKIN selkänahoista varastetuilla rahoilla samaan aikaan?!  Aukonut suutasi ja heilutellut käsiäsi?! Tuhlannut kallisarvoista happea, tuottanut ilmastoa lämmittävää hiilidioksidia suuhengitykselläsi ja muuntanut minultaKIN varastetuilla rahoilla hankittua ruokaa paskaksi?!

Missä helvetin kohtaa se sinun tarpeellisuutesi tai korvaamattomuutesi alkaa näkyä ja miten???????

Jos nyt ajatellaan joku apua tarvitseva kansalainen, sillä ei nyt väliä minkälaista apua, olen varmasti se oikeampi taho auttamaan kuin sinä typerä trumpisti. Jo ilmaisutapasi paljastaa, mikä olio oikein olet. Minä minä minä, lyhytnäköinen, aika tyhmä ja lapsellinen.

Vierailija
105/128 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä luopumisesta on Ruotsissa niin hyviä tuloksia, että meidänkin kannattaa harkita vakavasti.

No johan on saatana aika yllättävää että demarisyövästä eroon hankkiutumalla alkaa BKT sekä kansan varallisuus nousta :D

Ompahan sellainen paljastus, että tarvii ihan yllätyksestä maate laittaa kun jalat ei kanna!

On oikeasti masentavaa, millä tolalla suomalaisten talousosaaminen on. Tai ylipäätään ajattelukyky. Juuri ja juuri pystytään laskemaan paljonko jostakin asiasta saa vetoja kaikkivaltiollehetinyt -periaatteella, mutta ne kuuluisat dynaamiset vaikutukset jää täysin ymmärtämättä. 

Tässäkin ketjussa varmasti märisee samat tyypit kuin niissä ketjuissa missä ihmetellään yritysten myyntiä ulkomaille.

Missä ne Esko Ahon lupaamat "dynaamiset vaikutukset" viipyvät?

Miten niin viipyvät? Ymmärrätkö mikä on dynaaminen vaikutus?

Kerro nyt mitä dynaamisia vaikutuksia on tullut massiivisilla veronalennuksilla suuryrityksille ja varakkaille? Talous sakkaa, velkavuori kasvaa, konkurssit ja työttömyys Euroopan pahimmalla tasolla. Tätäkö oikeisto on halunnut? 

No tätäpä hyvinkin. Lisää rahaa omiin taskuihin.

Vierailija
106/128 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilalle tulisi 30 % luovutusvoittovero. 

Niin juuri. Tämä on erittäin huono diili suurimmalle osalle kansasta. Vain rikkaat hyötyisivät. 

Itse,sain pienen perinnön ( osa asunnosta) ja maksoin perintöveroa ehkä 2%. 

Maksanko mielummin 2% vai 30%? Juu, aika vaikea päättää.

Ei jatkoon, Petteri. 

ettekö tiedä että 30% myyntivoitonvero on jo käytössä. Niin no eo varmaan jos ei ole myynyt mitään voitolla vaan pelkkiä pimeitä kauppoja

Vierailija
107/128 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pahemmin velan pienentäminen kiinnosta, se on huomattu.

Nyt maksat, kun saat perintöä, uudessa mallissa maksaisit, kun myyt sen. Sama summa rahaa, mutta eri aikaan suhteessa perinnön vastaanottamiseen.

Nythän itketään, että pitää maksaa perintöveroa, vaikka ei saa mitään, kun leski jää asumaan yhteiseen kotiin. Tulevaisuudessa veroa maksettaisiin vasta sitten kun se perintö eli esim. vanhempien yhteinen koti voidaan myydä. Minusta monen elämää helpottava uudistus.

Varmaankin, jos veloitettava summa olisi samansuuruinen, mutta,se ei ole. Perintövero on suurimmalle osalle huomattavasti halvempi vaihtoehto. 

Vierailija
108/128 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyntivoittoveron myötä köyhien perinnöt will get Petter

Petteröidään nekin. Lisää rahaa superrikkaille.

t. Kokoomus

Vierailija
109/128 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ihmetyttää, että keneltä tuo tuleva kassavajaus sitten otetaan.

Julkisen sektorin, pääsääntöisesti demaritorakoiden vaalikarjasta koostuvaa, syöttiläslaumaa karsitaan ja vähän helvetisti kuten olisi pitänyt tehdä vajaa 20 v. sitten. 

Ihan kiva voimafantasia, mutta ei tule tapahtumaan. Ei nuo kannatuskyselyt ja vaaligallupit kerro välttämättä mitään todellisuudesta. Tulihan se Trumpin voittokin kaikille yllätyksenä. Sen ei pitänyt olla mahdollista.

Vakakuppi heilahtaa aina oikeistohallitusteb sekoilun jälkeen vasemmalle. Semmoinen se on monipuoluejärjestelmän heiluriliike. Oikeiston kovat arvot alkaa riittämään kansalle. Ja hyvä niin. Jotain inhimillisyyttä tässäkin kansakunnassa vielä jäljellä.

Vierailija
110/128 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintövero on erittäin vähän taloudellista toimeliaisuutta vähentävä vero. Sen poistaminen, korvattiinpa se millä verolla hyvänsä vai jätettiinpä korvaamatta, on valtion taloudelle negatiivinen asia automaattisesti.

Uskomattoman typerää.

Höpöhöpö. Omaisuuden kartuttamisen mahdollisuus lisää aina toimeliaisuutta

En mä ainakaan tuossa kartuttaisi vaan menettäisin. 

Vierailija
111/128 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei luovu jo? Orpo on pääministeri ja voisi järjestää asian! 

Vierailija
112/128 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintövero on erittäin vähän taloudellista toimeliaisuutta vähentävä vero. Sen poistaminen, korvattiinpa se millä verolla hyvänsä vai jätettiinpä korvaamatta, on valtion taloudelle negatiivinen asia automaattisesti.

Uskomattoman typerää.

Miten niin? Jos saa isomman perinnön niin sen turvinhan on helpompi jäädä lepäämään laakereillaan. (Olen eri.)

Niinpä. Vanha sijoitusviisaus kertoo että helpoin tapa kerätä pieni omaisuus, on periä suuri omaisuus.

Vierailija
113/128 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman typerää.

Miten niin? Jos saa isomman perinnön niin sen turvinhan on helpompi jäädä lepäämään laakereillaan. (Olen eri.)

Eihän se rahaa ole se perintö vaan asunto, Urpo. Makselet siitä sitten 30% veroa, kun myyt. Ja myynti on pakollista lähes kaikilla. 

Vierailija
114/128 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus on puhunut perintöveron poistosta jo vuosikymmeniä. Vaalit taas tulossa ja pitää taas esittää perättömiä lupauksia.  Maassa on nyt porvarihallitus, miksi eivät halunneet kirjata poistoa hallitusneuvotteluissa.  Tuleva hallitus, demarit, keskusta ja vasemistoliitto eivät poista perintöveroa. 

Pitäähän joku vaalilupaus löytyä petettäväksi. Vanhassa vara parempi.

Vierailija
115/128 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutaan orposta mielummin.

Vierailija
116/128 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pahemmin velan pienentäminen kiinnosta, se on huomattu.

Nyt maksat, kun saat perintöä, uudessa mallissa maksaisit, kun myyt sen. Sama summa rahaa, mutta eri aikaan suhteessa perinnön vastaanottamiseen.

Nythän itketään, että pitää maksaa perintöveroa, vaikka ei saa mitään, kun leski jää asumaan yhteiseen kotiin. Tulevaisuudessa veroa maksettaisiin vasta sitten kun se perintö eli esim. vanhempien yhteinen koti voidaan myydä. Minusta monen elämää helpottava uudistus.

Onhan se myyntivoittovero moninkertainen perintöveroon nähden.

Vierailija
117/128 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kokoomus: Emme ala ajaa feminististä politiikkaa"

Mites alkaa kuulostaa siltä, että kokoomus yrittää ryöstää persujen äänestäjät? Tajuaako ne, että persut romahtaa vaaleissa, ja kärkkyvät jo nyt apajille?

Mitä sanoo Valtonen?

Tämähän on kuin kauniit ja rohkeat.

Vierailija
118/128 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eläkkeistä Orpo sanoo, että säästöjä pitäisi löytyä ensisijaisesti järjestelmän sisältä eikä leikata maksussa olevia eläkkeitä."

Kokoomus pitää kynsin ja hampain kiinnosta eläkeläisten äänistä, vaikka Suomi uppoaisi suohon sen johdosta. Oma ura on aina tärkeämpi kuin valtiontalous. 

Kunhan puhelee ääniä kalastaakseen. Asiantuntijalausuntojen perusteella on päivänselvää, että eläkejärjestelmään joudutaan kajoamaan ennemmin tai myöhemmin, tai muuten maa uppoaa.

Mistähän löytyisi poliitikko, joka ei valehtele omaksi edukseen?

Vierailija
119/128 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo aloittanut juhlapuheiden pitämisen eli paskanjauhannan turbovaihteella!

Ja typerän somesisällön tuuttaamisen eetteriin. Halpaa.

Vierailija
120/128 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo aloittanut juhlapuheiden pitämisen eli paskanjauhannan turbovaihteella!

Ja typerän somesisällön tuuttaamisen eetteriin. Halpaa.

Ottavat mallia persujen viime eduskuntavaalien toiminnasta. Persut eivät pistäneet rahaa mainontaan, eivätkä tehneet edes vaaliohjelmaa, vaan vain valehtelivat somessa.

Tiktok, YouTube ja Vauva.fi riittää näköjään, jos on hyvä sonnanlevityskoneisto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän