Orpo sanoo että aikoo luopua perintö ja lahjaverosta.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012057508.html
Aiotko nyt äänestää orpoa. Minulle on tulossa iso perintö sen tiedän. Olen jo saanut iältä lahjaksi rahaa käteisellä, isä sanoi veroja ei makseta.
Kommentit (128)
Myyntivoittoveron myötä köyhien perinnöt will get Petter
Vierailija kirjoitti:
Ei pahemmin velan pienentäminen kiinnosta, se on huomattu.
Nyt maksat, kun saat perintöä, uudessa mallissa maksaisit, kun myyt sen. Sama summa rahaa, mutta eri aikaan suhteessa perinnön vastaanottamiseen.
Nythän itketään, että pitää maksaa perintöveroa, vaikka ei saa mitään, kun leski jää asumaan yhteiseen kotiin. Tulevaisuudessa veroa maksettaisiin vasta sitten kun se perintö eli esim. vanhempien yhteinen koti voidaan myydä. Minusta monen elämää helpottava uudistus.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkiä tulevan vaalien lupauksia. En usko ennen kuin näen.
Kyllä! Näin se on juuri!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintövero on erittäin vähän taloudellista toimeliaisuutta vähentävä vero. Sen poistaminen, korvattiinpa se millä verolla hyvänsä vai jätettiinpä korvaamatta, on valtion taloudelle negatiivinen asia automaattisesti.
Uskomattoman typerää.
Höpöhöpö. Omaisuuden kartuttamisen mahdollisuus lisää aina toimeliaisuutta
Miten niin? Jos saa isomman perinnön niin sen turvinhan on helpompi jäädä lepäämään laakereillaan. (Olen eri.)
Ajatteleppa asia hiukan pidemmälle. Eikö olisi hyvä että sun tekemä työ voi siirtyä kertyneen omaisuuden kautta sun lapsille? Tai hyväntekeväisyyten tai miten haluat ilman että niistä viedään osa valtiolle pakolla.
No itse asiassa tulen saamaan aika ison perinnön, mutta kyllä mä siitä voin verot maksaa - joitakin näet kiinnostaa valtionkin asiat eikä vaan omat. (Olen demariäänestäjä.)
Pääomien hallinnointi siitä isosta perinnöstä on työtä kuin mikä tahansa, voit valita miten sen sijoitat. Onko eettistä, tuoko pääoma työpaikkoja suomeen jne. En usko että tiedät oikeasti mistä puhut, kunhan trollaat.
Tilalle tulisi 30 % luovutusvoittovero.
Että sellaisia vaalipuheita ja ääntenkalastelua Urpolta
Sen sijaan pitäisi nostaa perintöveron tulorajaa reippaasti, että niistä mummonmökeistä ei tarvitsisi maksaa veroa ollenkaan. Myös auttaisi pienituloisia kerryttämään varallisuutta ja pääsemään sijoittamaan ja kuluttamaan valtion kassaan.
Vierailija kirjoitti:
Niistä luopumisesta on Ruotsissa niin hyviä tuloksia, että meidänkin kannattaa harkita vakavasti.
Ruotsi on eriarvoistunut VAUHDILLA
Vierailija kirjoitti:
Tilalle tulisi 30 % luovutusvoittovero.
Niin, se menee jo nytkin kaikesta myyntivoitosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistä luopumisesta on Ruotsissa niin hyviä tuloksia, että meidänkin kannattaa harkita vakavasti.
Ruotsi on eriarvoistunut VAUHDILLA
JA SE ON HYVÄ!
Siellä ei enää demarisiat ramppaa muiden taskuilla ja lompakoilla kuin hollituvassa. Siellä jos haluat elintasoa, SINÄ MENET T Ö I H I N ! kuten luonnollista onkin. Kelaeläteillä ja muilla töiden välttelijöillä ei kuulukaan olla samaa elintasoa kuin töissäkäyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan pitäisi nostaa perintöveron tulorajaa reippaasti, että niistä mummonmökeistä ei tarvitsisi maksaa veroa ollenkaan. Myös auttaisi pienituloisia kerryttämään varallisuutta ja pääsemään sijoittamaan ja kuluttamaan valtion kassaan.
Perintöveron rajaa on nostettu ja suurin osa perinnönsaajista ei maksa lainkaan perintöveroa. Pienituloiset eivät kerrytä varallisuuttaan perinnöillä, kuvitteletko, että pienituloiset ovat jotain rikkaiden lapsia, joita odottaa suuri perintö?
Vierailija kirjoitti:
Jo joku vero poistuu niin toinen tulee tilalle. Valtio ei koskaan haliua menettää verotuloja joten uusia veroja tulee lisää.
Orpon hallitus haluaa, koska näin pääsevät leikkaamaan julkisen sektorin alas. Yövartijavaltiota pukkaa ja jokainen on oman onnensa seppä.
Vierailija kirjoitti:
Ai aikoo luopua? Onko se Orpon omasta päätöksestä kiinni? En usko.
Orpolle on mennyt puoluekokouksen hurmoshenkinen tunnelma päähän.
Riikka palauttaa kyllä todellisuuteen maanantaina.
Huvittavaa oli kuunnella Orpon puhetta. Sanoi mm. että Suomi ei ole enää hyvinvointiyhteiskunta. No eipä ole ainakaan Orpon hallituksen jäljiltä. Olikohan hän ihan tosissaan, kukahan kirjoitti puheen.
Mä luulin, että maa on kriisissä ja on säästettävä 10 miljardia. Ei näköjään ookaan niin. Ok, Petteri.
Niin varmaan. Vaikuttaa olevan yhden asia lapanen. Kiinnostaako vain tunnin juna omalle kotikylälle.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin, että maa on kriisissä ja on säästettävä 10 miljardia. Ei näköjään ookaan niin. Ok, Petteri.
Vaalit tulossa, niin takki alkaa varmasti kääntyä ja tiuhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän pienemmistä perinnöistä joudu nykyäänkään maksamaan perintöveroa. On oikeudenmukaista, että suuremmista maksetaan. Eihän tuossa kokoomuksen talouspolitiikassa ole järjen hiventä, kaikkeista varakkaimmille jaetaan veronalennuksia ja pienituloisilta leikataan.
Pitäisi pystyä ajattelemaan pidemmälle. Pitkällä tähtäimellä tavoitteena on talouskasvu sekä rahan jääminen Suomeen. Siksi nämä halutaan poistaa. Toki jos tavoitteena on tasaisen varaton kansa ja tuhlaileva valtio, niin sitten poistoa kannattaa vastustaa.
mitä sen väljä onko ne Suomessa vai ei, ei ne kiertoon mene. Ei ne hyödytä kuin sitä perinnön saajaa. Isoista perinnöistä nyt joutaa vähän maksaa.
Sain juuri ison perinnnön ja isot perintöverot. Kyllä harmittaa jos se poistuisi 2028 eli vastustan!!
Pelkkiä tulevan vaalien lupauksia. En usko ennen kuin näen.