HS: Nuoret kertovat millaisista vaatteista tunnistaa keski-ikäisen
Itselläni heräsi lähinnä kysymys, että onko keski-ikäisyydessä toimittajan mielest jotain vikaa? Miksi keski-ikäinen ei saisi näyttää keski-ikäiseltä? Pitäisikö muka juosta joka trendin perässä kuin teinit?
Kommentit (562)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun opiskelin ja jatko-opiskelin yliopistossa niin koulukassina toimi muovipussi vaikka rahaa olisi ollut vaikka Vuittoniin :)
Niin?
Tarkoitin tällä sitä ettei kiinnostanut sijoittaa mihinkään merkkilaukkuihin tai vaatteisiin, kuten monilla kymmenen vuotta nuoremmilla opiskelijoilla tuntui olevan pakkomielteenä, koska opiskelivat yliopistossa ja kaikilla piti olla päällään vähän parempaa. Kai tämäkin on tiedekuntakohtaista, mutta näin johtamisen laitoksella.
Ihan sama kun sanoisi:
KAIKKI Teinitytöt kaikki liikkuu verkkareissa, lenkkareissa, heavy meikissä ja hämähäkki ripseissä 😳
Olen keski-ikäinen, koska en lähde edes katsomaan mitään tämän avauksen alkuun linkattuja youtube-videoita. Syystä että löydän esim. pitkästä n. 100-sivuisesta pdf:stä haluamani tiedot muutamassa minuutissa, enkä aio kuunnella kenenkään läpätyksiä videolta minuuttitolkulla, kun ydinsisältö mahtuisi lyhyeen listaan.
Miksi pitää arvioida vaatteista ihmisen ikää kun helpommin/varmemmin sen näkee naamasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistaahan keski-ikäisen iän naamastakin.
Kyllä. Täytin 40v ja menin hakemaan yhtä saunakaljaa juhlistaakseen. Kassaneiti kysyi papereita. Moni sanoo että olen kymmenen vuotta nuoremman näköinen kuin todellinen ikä. M41
Tuo on hauskaa. Mulle kävi samoin, kun itse yritin nelikymppisenä ostaa pari olutta ruokaostosten yhteydessä. Ensin kassaneidin pää pyöri hetken edestakaisin, ja sitten hän selitti oikein ystävällisesti, etten voi ostaa olutta, ellei minulla jotain aikuista mukana.
N70
Ne mitä nuoret pitävät ja harrastavat nyt ovat keski-ikästen juttuja sitten kun sinne ikään pääsevät. Tämä on tapahtunut joka sukupolvella.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kun sanoisi:
KAIKKI Teinitytöt kaikki liikkuu verkkareissa, lenkkareissa, heavy meikissä ja hämähäkki ripseissä 😳
ja napapaita <3
Toimittajat ovat nykyään maailmasta mitään tietäviä, ns tynnyrissä kasvaneita tolloja.
Kaikki yli 30-vuotiaat on jo tavallaan vanhoja nuorempien silmissä. Valitettavasti et näytä keski-ikäisenä nuorelta pukeutumalla teinivaatteisiin, vaikka itse luulet niin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki yli 30-vuotiaat on jo tavallaan vanhoja nuorempien silmissä. Valitettavasti et näytä keski-ikäisenä nuorelta pukeutumalla teinivaatteisiin, vaikka itse luulet niin.
Itse pidin lukiolaisia vanhoina kun olin ala-asteella 😂
Eläkeläisen näkökulmasta viisikymppinen on vielä nuori.
Nuoruus/vanhuus riippuu siitä kuka tekee arvion. Ei kannata suhtautua siihen kovin vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Mun loose fit farkut (vaaleat) ovat naisten osastolta 157 kaupasta ja tuossa videolla nuoret väittivät, ettei tällaisia käytä keski-ikäiset ja minä olen mies 55v.
Tuo nyt on oikeesti noloo, hei😂🤣😂🤣. Miksi naisten osastolta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukeudun varsin neutraalisti, kaiketi ns. nuorekkaasti, ja vaikka olen 42-vuotias, näytän noin 25-30-vuotiaalta, joten eipä tunnistettaisi keski-ikäiseksi. Ehkä viiden, kymmenen vuoden päästä sitten vihdoin. Se olisi ihan virkistävää. M42
Voi tuota miespeiliä. 42 v ei näytä 25-vuotiaalta missään kamppeissa, ja se on ihan ok. Ei tarvitsekaan.
Kyllä näytän. Ei oma mielipiteeni, tai peilini, vaan ihan perustuen loputtomiin kommentteihin muilta. Jotkut vain näyttävät ikäistään nuoremmilta, jotkut taas vanhemmilta jne., ja se on ihan ok. Ei tarvitsekaan näyttää ikäiseltään. -sama
Kaikki näyttävät ikäisiltään.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisyyden tunnistaa velattomasta talosta, uudehkosta velattomasta autosta, kesämökistä, veneestä, prätkästä.
Nuoriso miettii, mistä saisi pikavipin, kun pitäisi vähän bilettää ja vuokrakin taas rästissä.
Talosta on velkaa ja mökistä. En siis vielä ole keski-ikäinen. M60
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"semmosia mitä on aikaisempina vuosina käytetty" ... en tiedä mihin kuvittelevat tällä hetkellä muodissa olevan y2k perustuvan. Pukeutuvat niin kuin minun äiti vuonna 2004
Ei tossa ollu mun mielestä mitään ihmeellistä tai ärsyttävää. Nuoret kerto rennosti ja asiallisesti sen mitä kysyttiin. Ei mua ärsyttäny yhtään ja oon tällanen yli 60 v. nainen joka käyttää just niitä melko skinny farkkuja ja väljiä paitoja. 😂
Ihania nuoria mun mielestä!! 🥰
Olisikin kaikki nuoret tai edes keskivertonuoret noin fiksuja, niin ei olisi mitään hätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun opiskelin ja jatko-opiskelin yliopistossa niin koulukassina toimi muovipussi vaikka rahaa olisi ollut vaikka Vuittoniin :)
Niin?
Tarkoitin tällä sitä ettei kiinnostanut sijoittaa mihinkään merkkilaukkuihin tai vaatteisiin, kuten monilla kymmenen vuotta nuoremmilla opiskelijoilla tuntui olevan pakkomielteenä, koska opiskelivat yliopistossa ja kaikilla piti olla päällään vähän parempaa. Kai tämäkin on tiedekuntakohtaista, mutta näin johtamisen laitoksella.
Historian laitoksella pyörii väkeä aina ’’suorat housut- slipoveri-kauluspaita-salkku -tyyppisistä, lyhythiuksisista ’’ vänrikki nappuloista’’ rasuisiin lävistettyihin punkkareihin.
Mistä tunnistaa nykynuoren? Jopa silloin kun tulevat selän takaa. Kuvottavasta hajuveden löyhkästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistaahan keski-ikäisen iän naamastakin.
Kyllä. Täytin 40v ja menin hakemaan yhtä saunakaljaa juhlistaakseen. Kassaneiti kysyi papereita. Moni sanoo että olen kymmenen vuotta nuoremman näköinen kuin todellinen ikä. M41
Oot 40 ja näytät 10 vuotta nuoremmalta, siis 30 vuotiaalta. Ja sanot, että kassaneiti kysyi papereita. Jokin ei nyt täsmää. Ei kai kolmikymppisen näköseltä papereita kysytä.
Converse Chuck Taylorit kyllä liityy rock-kulttuuriin. Rock- ja metallimuusikoilla näkee niitä edelleen paljon, muusikoilla yleensäkin. Kyseinen kenkä keksittiin 1922. Vähän sama kuin sanoisi että prätkärotsi, Ray Ban Aviator-aurinkolasit liittyy johonkin X ikään. Kyse on ajattomista klassikoista. Trendipellet on erikseen, ei rocktyylisesti pukeutuvat ihmiset ole koskaan seurannut mitään trendejä, ei 80-luvulla eikä nyt.
T. 24-vuotias nainen jolla on Converset ja prätkärotsi, laulan metallibändissä
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kun sanoisi:
Taisit jäädä taas luokalle, sen verran runsaasti tuossa on käsittämättömiä kirjoitusvirheitä!
"hämähäkki ripseissä", voihan naamapalmu!
Pitää tarkentaa, että käyttämäni stretchit ei ole sama kuin pillit eli niissä on tilaa niin ettei nyt aivan ihoamyöden mene. Kangas on vain joustavampaa ja sen vuoksi mukavempi päällä. En kuitenkaan halua pukea mitään sali-make pussifarkkujakaan.