Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Nuoret kertovat millaisista vaatteista tunnistaa keski-ikäisen

Vierailija
03.06.2026 |

Itselläni heräsi lähinnä kysymys, että onko keski-ikäisyydessä toimittajan mielest jotain vikaa? Miksi keski-ikäinen ei saisi näyttää keski-ikäiseltä? Pitäisikö muka juosta joka trendin perässä kuin teinit? 

https://m.youtube.com/shorts/R7_H7D1Wc4Y

Kommentit (562)

Vierailija
421/562 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppisenä pukee ne vaatteet päälle jotka tuntuvat omilta ja mukavilta, ei siltä mikä sillä hetkellä on muodissa. Elämässä on muitakin prioriteetteja kuin peiliin tuijottelu ja vaatekaapin jatkuva uudelleen järjestely.

Itse olen klassinen farkkutyyppi, jolla on stretch farkut koska ne on mukavat. Lisäksi reidet on muutenkin salitreenaamisen jäljiltä isot. Lisäksi käytän pääasiassa yksivärisiä paitoja, joskus bändivaatteita ja tennareita ja hokan lenkkareita. Ja kun pitää pukeutua esimerkiksi töihin tai tilaisuuksiin niin haen paitani ja silkkipukuni kunnon liikkeestä, en Dressmannilta. Eli lyhyesti kun pitää pukeutua, niin silloin pukeudutaan huolella, kun voi ottaa rennommin niin silloin tehdään niin.

Onpa hauska kommentti. Minullakin on kilpaurheilun jäljiltä isot reidet. Ne ovat vartalossani ainut piirre, jota olen koko ikäni pyrkinyt kätkemään.

Pitää tarkentaa, että käyttämäni stretchit ei ole sama kuin pillit eli niissä on tilaa niin ettei nyt aivan ihoamyöden mene. Kangas on vain joustavampaa ja sen vuoksi mukavempi päällä. En kuitenkaan halua pukea mitään sali-make pussifarkkujakaan.

Vierailija
422/562 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun opiskelin ja jatko-opiskelin yliopistossa niin koulukassina toimi muovipussi vaikka rahaa olisi ollut vaikka Vuittoniin :)

Niin?

Tarkoitin tällä sitä ettei kiinnostanut sijoittaa mihinkään merkkilaukkuihin tai vaatteisiin, kuten monilla kymmenen vuotta nuoremmilla opiskelijoilla tuntui olevan pakkomielteenä, koska opiskelivat yliopistossa ja kaikilla piti olla päällään vähän parempaa. Kai tämäkin on tiedekuntakohtaista, mutta näin johtamisen laitoksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/562 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kun sanoisi: 

KAIKKI  Teinitytöt kaikki liikkuu verkkareissa, lenkkareissa, heavy meikissä ja hämähäkki ripseissä 😳

Vierailija
424/562 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen, koska en lähde edes katsomaan mitään tämän avauksen alkuun linkattuja youtube-videoita. Syystä että löydän esim. pitkästä n. 100-sivuisesta pdf:stä haluamani tiedot muutamassa minuutissa, enkä aio kuunnella kenenkään läpätyksiä videolta minuuttitolkulla, kun ydinsisältö mahtuisi lyhyeen listaan.

Vierailija
425/562 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää arvioida vaatteista ihmisen ikää kun helpommin/varmemmin  sen näkee naamasta?

Vierailija
426/562 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistaahan keski-ikäisen iän naamastakin.

Kyllä. Täytin 40v ja menin hakemaan yhtä saunakaljaa juhlistaakseen. Kassaneiti kysyi papereita. Moni sanoo että olen kymmenen vuotta nuoremman näköinen kuin todellinen ikä. M41

Tuo on hauskaa. Mulle kävi samoin, kun itse yritin nelikymppisenä ostaa pari olutta ruokaostosten yhteydessä. Ensin kassaneidin pää pyöri hetken edestakaisin, ja sitten hän selitti oikein ystävällisesti, etten voi ostaa olutta, ellei minulla jotain aikuista mukana.

N70

Vierailija
427/562 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne mitä nuoret pitävät ja harrastavat nyt ovat keski-ikästen juttuja sitten kun sinne ikään pääsevät. Tämä on tapahtunut joka sukupolvella.

Vierailija
428/562 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama kun sanoisi: 

KAIKKI  Teinitytöt kaikki liikkuu verkkareissa, lenkkareissa, heavy meikissä ja hämähäkki ripseissä 😳

ja napapaita <3

Vierailija
429/562 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajat ovat nykyään maailmasta mitään tietäviä, ns tynnyrissä kasvaneita tolloja.

Vierailija
430/562 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yli 30-vuotiaat on jo tavallaan vanhoja nuorempien silmissä. Valitettavasti et näytä keski-ikäisenä nuorelta pukeutumalla teinivaatteisiin, vaikka itse luulet niin. 

Vierailija
431/562 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yli 30-vuotiaat on jo tavallaan vanhoja nuorempien silmissä. Valitettavasti et näytä keski-ikäisenä nuorelta pukeutumalla teinivaatteisiin, vaikka itse luulet niin. 

Itse pidin lukiolaisia vanhoina kun olin ala-asteella 😂

Eläkeläisen näkökulmasta viisikymppinen on vielä nuori. 

Nuoruus/vanhuus riippuu siitä kuka tekee arvion. Ei kannata suhtautua siihen kovin vakavasti.

Vierailija
432/562 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun loose fit farkut (vaaleat) ovat naisten osastolta 157 kaupasta ja tuossa videolla nuoret väittivät, ettei tällaisia käytä keski-ikäiset ja minä olen mies 55v.

Tuo nyt on oikeesti noloo, hei😂🤣😂🤣. Miksi naisten osastolta?

Vierailija
433/562 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukeudun varsin neutraalisti, kaiketi ns. nuorekkaasti, ja vaikka olen 42-vuotias, näytän noin 25-30-vuotiaalta, joten eipä tunnistettaisi keski-ikäiseksi. Ehkä viiden, kymmenen vuoden päästä sitten vihdoin. Se olisi ihan virkistävää. M42

Voi tuota miespeiliä. 42 v ei näytä 25-vuotiaalta missään kamppeissa, ja se on ihan ok. Ei tarvitsekaan.

Kyllä näytän. Ei oma mielipiteeni, tai peilini, vaan ihan perustuen loputtomiin kommentteihin muilta. Jotkut vain näyttävät ikäistään nuoremmilta, jotkut taas vanhemmilta jne., ja se on ihan ok. Ei tarvitsekaan näyttää ikäiseltään. -sama

Kaikki näyttävät ikäisiltään.

Vierailija
434/562 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäisyyden tunnistaa velattomasta talosta, uudehkosta velattomasta autosta, kesämökistä, veneestä, prätkästä.

Nuoriso miettii, mistä saisi pikavipin, kun pitäisi vähän bilettää ja vuokrakin taas rästissä.

Talosta on velkaa ja mökistä. En siis vielä ole keski-ikäinen. M60

Vierailija
435/562 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"semmosia mitä on aikaisempina vuosina käytetty" ... en tiedä mihin kuvittelevat tällä hetkellä muodissa olevan y2k perustuvan. Pukeutuvat niin kuin minun äiti vuonna 2004

Ei tossa ollu mun mielestä mitään ihmeellistä tai ärsyttävää. Nuoret kerto rennosti ja asiallisesti sen mitä kysyttiin. Ei mua ärsyttäny yhtään ja oon tällanen yli 60 v. nainen joka käyttää just niitä melko skinny farkkuja ja väljiä paitoja. 😂

Ihania nuoria mun mielestä!! 🥰

Olisikin kaikki nuoret tai edes keskivertonuoret noin fiksuja, niin ei olisi mitään hätää.

Vierailija
436/562 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun opiskelin ja jatko-opiskelin yliopistossa niin koulukassina toimi muovipussi vaikka rahaa olisi ollut vaikka Vuittoniin :)

Niin?

Tarkoitin tällä sitä ettei kiinnostanut sijoittaa mihinkään merkkilaukkuihin tai vaatteisiin, kuten monilla kymmenen vuotta nuoremmilla opiskelijoilla tuntui olevan pakkomielteenä, koska opiskelivat yliopistossa ja kaikilla piti olla päällään vähän parempaa. Kai tämäkin on tiedekuntakohtaista, mutta näin johtamisen laitoksella.

Historian laitoksella pyörii väkeä aina ’’suorat housut- slipoveri-kauluspaita-salkku -tyyppisistä, lyhythiuksisista ’’ vänrikki nappuloista’’ rasuisiin lävistettyihin punkkareihin.

Vierailija
437/562 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tunnistaa nykynuoren? Jopa silloin kun tulevat selän takaa. Kuvottavasta hajuveden löyhkästä

Vierailija
438/562 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistaahan keski-ikäisen iän naamastakin.

Kyllä. Täytin 40v ja menin hakemaan yhtä saunakaljaa juhlistaakseen. Kassaneiti kysyi papereita. Moni sanoo että olen kymmenen vuotta nuoremman näköinen kuin todellinen ikä. M41

Oot 40 ja näytät 10 vuotta nuoremmalta, siis 30 vuotiaalta. Ja sanot, että kassaneiti kysyi papereita. Jokin ei nyt täsmää. Ei kai kolmikymppisen näköseltä papereita kysytä.

Vierailija
439/562 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Converse Chuck Taylorit kyllä liityy rock-kulttuuriin. Rock- ja metallimuusikoilla näkee niitä edelleen paljon, muusikoilla yleensäkin. Kyseinen kenkä keksittiin 1922. Vähän sama kuin sanoisi että prätkärotsi, Ray Ban Aviator-aurinkolasit liittyy johonkin X ikään. Kyse on ajattomista klassikoista. Trendipellet on erikseen, ei rocktyylisesti pukeutuvat ihmiset ole koskaan seurannut mitään trendejä, ei 80-luvulla eikä nyt.

T. 24-vuotias nainen jolla on Converset ja prätkärotsi, laulan metallibändissä

Vierailija
440/562 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama kun sanoisi: 

Taisit jäädä taas luokalle, sen verran runsaasti tuossa on käsittämättömiä kirjoitusvirheitä!

"hämähäkki ripseissä", voihan naamapalmu!