Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Nuoret kertovat millaisista vaatteista tunnistaa keski-ikäisen

Vierailija
03.06.2026 |

Itselläni heräsi lähinnä kysymys, että onko keski-ikäisyydessä toimittajan mielest jotain vikaa? Miksi keski-ikäinen ei saisi näyttää keski-ikäiseltä? Pitäisikö muka juosta joka trendin perässä kuin teinit? 

https://m.youtube.com/shorts/R7_H7D1Wc4Y

Kommentit (668)

Vierailija
661/668 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi nuolen laittamisesta sivu heittää aina sivun alaosaan?

Vierailija
662/668 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko haastattelulta menee pohja, kun haastateltavat pukeutuvat samoihin vaatteisiin kuin me pukeuduimme 2000-luvun alussa. Eli aivan järkyttäviin rytkyihin. Onneksi aikuisena pukeutuu oikeasti itselle sopiviin/mieluisiin/ihan miten haluaa, eikä puhtaasti muodin vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/668 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä kuumottavaa olla keskikaunis nainen joka lähentelee keski-ikää. D: Se merkitsee sitä että siinä vaiheessa alat tietämään yhtäkkiä kovasti että oletko totaalinen rummo, vai vielä suht kaunis tai hyvällä tuurilla jotain ihmeitä on tapahtunut.

Vierailija
664/668 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti en näytä sitten keski-ikäiseltä, koska pukeudun enempi alternative- tai goottihenkeen ihan vain siksi, koska pidän siitä ja se sopii persoonaani.

Olen huomannut, että pelkkä vaatetyyli ei määrittele, tuleeko sellainen vaikutelma, että yrittää väkisin näyttää nuoremmalta kuin on, vaan siihen vaikuttaa ennen kaikkea se, sopiiko tyyli kantajalleen. Esim. Jussi 69 on viisikymppinen, mutta uskollinen omalle persoonalleen ja näyttäisi varmaan aika hullulta perus keski-ikäisen vaatteissa.

Vierailija
665/668 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun yli viiskymppisenä samoihin vaatteisiin kuin kaksikymppisenä mutta vaatteiden mallit ovat muuttuneet. T-paita tai paitapusero ja farkut, siistit kävelykengät. Toisinaan kesämekkoon ja siihen sopiviin kenkiin. Ei haittaa jos joku ajattelee että tuossa menee keski-ikäinen. Pukeudun siististi, vaatteiden läpi ei pursua eikä näy makkaroita. Olen erityisen tarkka tuosta asiasta. Olenkin pysynyt samoissa mitoissa lähes koko elämäni lukuunottamatta niitä vuosia jolloin olin raskaana. Olisi kamalaa jos kaikki näyttäisivät samalta kaiken ikäisinä. Ihailen ihmisiä jotka pukeutuvat siististi ja muutenkin olemus on hyvin hoidettu mutta kaikki kukat saavat kukkia. Ei se niin haittaa mitä kenelläkin on päällä kunhan on jotakin. 

Vierailija
666/668 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan karmeen näköstä ku aikuisilla miehillä +40v on lippalakit päässä. N37

Vierailija
667/668 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis sataprosenttisesti keski-ikäisen näköinen nuorten vaatekuvausten mukaisesti: mekkkoja, kirkkaita mekkoja, a-linjaisia mekkoja, yhdet kapeat farkut (ainoat farkkuni), reppu ja lenkkarit, jotka yhdistän mekkoon päiväretkillä. Kaikki osui minuun. Lisäksi haluaisin t-paitoja, jotka ilmentävät arvomaailmaani, mutta tällaisia mulla ei ole, vielä. Pitäisi tilata.

Mutta hei, mä olen keski-ikäinen, ja sen näkee mun olemuksesta, ryhdistä, hiuksista, ihosta, hampaista ja kuulee mun puheesta ja ihan kaikesta. Mutta olen ollut nuori, enkä ole enää nuori. Paitsi jos elän satavuotiaaksi, kuten mummoni eli, niin ehkä silloin ajattelen, että olin nuori 46-vuotiaana!

Vierailija
668/668 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän tuli kunnon kriisi itselleni. Täytän syksyllä 40, joten olen lähempänä keski-ikäisen kuin teini-ikäisen määritelmää. Viisi lastani ovat tyttöjä. Teinit käyvät säännöllisesti vaatekaapillani ja meillä pitkälti onkin yhteisiä vaatteita, koska olen kolmen vanhimman (18v, 15v, 13v) kanssa samaa kokoa ja pidän samanlaisista vaatteista heidän kanssaan. Omistan toki joitakin tähän keski-ikäkategoriaan sopivia vähän laadukkaampia smart Casal -vaatteita, mutta arjessa pukeudun tyyliin low waist bootcuteihin, huppariin, tennareihin ja nahkatakkiin tai lyhyehköihin revittyihin farkkushortseihin ja toppiin/t-paitaan tai niihin nuortenkin pitämiin pellava- tai muuten löysiin olohousuihin. Naama kuitenkin paljastaa iän, kuten 15v totesi: näytät pukeutumisen suhteen nuorelta, mutta naamasta vanhemmalta. 🤣