Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos on reseptiasia terveysasemalle, siis sellainen että pyytää reseptiä, mutta tähän ei sitten tarvita lääkärin vastaanottokäyntiä,

Vierailija
03.06.2026 |

peritäänkö siitä reseptin kirjoittamisesta käyntimaksu kuitenkin? 

Pelkkä resepti.

Onko kenelläkään tietoa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptin uusintaa voi pyytää kannasta ja se ei maksa. Jos tarvitset uuden reseptin, niin pitäähän lääkärin ensin todeta tarve reseptille eli vaatii lääkärikäynnin.

Vierailija
2/4 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu reseptistä. Oon muutamn kerran pyytänyt ja saanut reseptin laitamalla viestin asiasta Maisan kautta, eikä ole maksanut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reseptin uusintaa voi pyytää kannasta ja se ei maksa. Jos tarvitset uuden reseptin, niin pitäähän lääkärin ensin todeta tarve reseptille eli vaatii lääkärikäynnin.

No, esim. omakustantainen rokote, siihen ei kyllä lääkärikäyntiä tarvita, vaikka resepti tarvitaankin, jotta sen rokotteen voi ostaa apteekista.

Vierailija
4/4 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sellainen tilanne, että unilääkeresepti oli mennyt vanhaksi 1/2025 ja itse lääkkeet meni vanhaksi 4/2026.  

Soteasemalta kerrottiin, että tarvitsee hoidontarpeen arvioinnin.  Pyydettiin soittamaan terveysneuvoon.  Soitin ja kerroin tilanteeni, asia hoitui sitä kautta.   Sain uuden reseptin. Ei tarvinnut käydä lääkärissä enkä ole laskuakaan saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä