Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle miksi poikalapset eivät ole toivottuja

Vierailija
21.12.2011 |

Joka päivä tällä palstalla joku valittaa, että poika tulossa ja on hirveä pettymys tai jopa masennus iskenyt kun poika tulossa ja pitää psykologilla käydä.

Olen myös huomannut, että tuttavapiirissä toivotaan tyttöjä aika avoimesti myös useimpien miesten puolelta. Poikauutista ei hehkuteta samoin kuin tyttöuutista.

Voitteko kertoa, mikä tässä on taustalla? Eikö nyky-yhteiskunnassa ole tilaa olla poika? Onko ainoa oikea tapa olla lapsi tytön tapa? Tiedän, että kehitysmaissa toivotaan poikia, mikä on kauheaa. Mutta siellä on usein yhteiskunta sellainen, että tytön saanut tulee olemaan taloudellisissa vaikeuksissa, tilalle ei löydy jatkajaa jne.

Länsimaissa tuntuu, että poikia ei toivota heidän itsensä takia, eli että poikamaisuudessa olisi jotain vikaa. Aika surullista. Tässä olisi mielestäni tosi hyvä tutkimusaihe jollekin tai juttuaihe vaikka vauvalehteen.

Kommentit (180)

Vierailija
141/180 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin teidän lapsia jotka ovat toivottuja tai ei-toivottuja sukupuolensa perusteella. Menkää hoitoon!

Minulle on tärkeintä että lapsi on terve ja onnellinen. Ei ole sukupuolesta riippuvaista minkälainen persoona lapsesta tulee.

Vierailija
142/180 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan vähä-älyiset ja heikot ihmiset haluavat pojan. Normaalit ihmiset vihaavat poikia. Pojat ovat vähä-älyisiä, rumia, tyhmiä, idiootteja, väkivaltaisia, murhaajia, kiduttajia, raiskaajia, haisevia, tekopyhiä, itsekkäitä, omahyväisiä, valehtelijoita, heikkoja. Pojissa ei ole yhtäkään hyvää piirrettä. Huonoja ominaisuuksia pojissa on niin paljon, että niitä kaikkia ei jaksa edes luetella. En ole koskaan nähnyt yhtäkään mukavaa tai edes siedettävää poikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/180 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halutaan tyttöä, että päästäisiin helpomalla.

Tyttöjen haluaminen ei johdu tuosta. Tyttöjen kanssa ei pääse sen helpommalla kuin poikienkaan. Teidän poikien palvojien on vaikea hyväksyä sitä, että poikia vihataan.

Vierailija
144/180 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyväkäytöksisiäkin poikia, niitä joita ei katsota läpi sormien koska ovat poikia. Ja aivan hirvittäviä tyttöjä. Ihme yleistystä.

Mutta eikö ole varsin tavallinen asetelma, että mies toivoo poikaa ja nainen tyttöä?

Vierailija
145/180 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tärkeintä että lapsi on terve ja onnellinen.

Minulle on tärkeintä että lapsi on tyttö. Poikia en hyväksy.

Vierailija
146/180 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

provoviestien kirjoittaja on psykis, koska hänellä on kaksi poikaa itsellään. Eiköhän joku toinen ole nyt liikkeellä, vaikuttaa sen verran nuorelta ettei välttämättä ole edes mt-osastoa, pelkästään itsekeskeinen ja elämää kokematon.

Vierailija
147/180 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

provoviestien kirjoittaja on psykis, koska hänellä on kaksi poikaa itsellään. Eiköhän joku toinen ole nyt liikkeellä, vaikuttaa sen verran nuorelta ettei välttämättä ole edes mt-osastoa, pelkästään itsekeskeinen ja elämää kokematon.

Elämää kokeneet ihmiset VIHAAVAT poikia. Ainoastaan itsekeskeiset ja elämää kokemattomat ihmiset saattavat palvoa poikia.

Vierailija
148/180 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme poikaa

Kurja tilanne sinulla, ja varsinkin pojillasi. Tutkimusten mukaan ihmiset, joilla on sisko ovat onnellisempia kuin muut. Veljet vähentävät onnellisuutta. Parempi olla ainoa lapsi, kuin sellainen jolla on veljiä. Ihmiset, joilla on on veljiä, syyllistyvät muita useammin rikoksiin. Tämäkin on tutkittu juttu.

Vierailija
149/180 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiassa jokainen mies haluaa sen pojan.

Ja jokainen nainen haluaa tytön.

Vaikka täällä muistaakseni minunkin lisäkseni joku on jo sanonut ettei erityisesti niin halua tyttöä...Vaikka tytöt ovat vaikkia mitä, voi argumentoida vaikka kuinka paljon hyviä puolia ja faktoja jne, niin kunkin henkilökohtaisille mielipiteille ei mitään voi.

Oikeasti sulla taitaa olla jotain muuta sanottavaa. Pätemisentarvetta? Ärsyttää joku tuttu jolla on asiat noin muuten paremmin, ja kun hänellä nyt sattuu olemaan poikia, niin siitä keksit aiheen sitten...? Vai mikä syy lienee.

Itse ekaa lasta odottaessa toivoin kumpaa tahansa, mutta pojan saamisen jälkeen halusin enemmän poikia. Sen opin kuitenkin jo ekan kanssa, että omaa lasta rakastaa, eli tyttöä rakastaisi myös, ja oppisi varmasti toivomaankin ekan jälkeen.

Vierailija
150/180 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit ovat heikkoja ja siksi haluavat tyttö lapsen, koska äidit eivät kestä sitä, että heidän (poika) lapsella olisi joku äitiä tärkeämpi nainen elämässä.

Ainoastaan vähä-älyiset ja heikot ihmiset haluavat pojan. Normaalit ihmiset vihaavat poikia. Pojat ovat vähä-älyisiä, rumia, tyhmiä, idiootteja, väkivaltaisia, murhaajia, kiduttajia, raiskaajia, haisevia, tekopyhiä, itsekkäitä, omahyväisiä, valehtelijoita, heikkoja. Pojissa ei ole yhtäkään hyvää piirrettä. Huonoja ominaisuuksia pojissa on niin paljon, että niitä kaikkia ei jaksa edes luetella. En ole koskaan nähnyt yhtäkään mukavaa tai edes siedettävää poikaa.

Vierailija
151/180 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kosketa mitenkään, koska itse et ole vielä lapsentekoiässäkään. :) Näin äitinä ja aikuisena sanon, että tämä palsta ei tosiaan tee hyvää nuoren ihmisen kehittyvälle ajattelulle. Suojele itseäsi ja hakeudu palstoille, jotka on nuorille tarkoitettu.

Vierailija
152/180 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tuleva lapsi on terve! Vain 50% kromosomi- ja rakennevioista näkyy ultrissa. Sitten vielä erilaiset autismit, tunnistamattomat kehitysvammat, käytöshäiriöt, psyykkiset ongelmat, aistirajoitteet, elämää rajoittavat sairaudet.. Huhhuh, pitäisikö vielä sukupuolesta stressata? Aika heikosti menee, jos sukupuolen takia menettää mielenterveytensä.... Kannattaako silloin lapsia hankkia?

Kyllä elämässä on liian helppoa, jos avoimesti pettyy toisesta sukupuolesta. Entä jos tulisikin "oikea" sukupuoli lisämausteena laaja-alainen kehityshäiriö? Salassa saa toivoa, mutta ei maailma saa "väärään" sukupuoleen kaatua.

Laaja-alaisessa kehityshäiriössä ei ole mitään vikaa, jos se on tytöllä. Poikasukupuoli on suurempi vika kuin tuo mainitsemasi häiriö. Miksi tyttöä ei saisi avoimesti toivoa? Siksikö, että pojat loukkaantuvat huomatessaan että heitä vihataan? Poikien pitäisi katsoa peiliin ja miettiä miksi kaikki vihaavat heitä.

Vierailija
153/180 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt kolmas tulossa, poikaa toivottiin ja poika on tulossa, paras joululahja :) poikia helpompi kasvattaa!

Vierailija
154/180 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kosketa mitenkään, koska itse et ole vielä lapsentekoiässäkään. :) Näin äitinä ja aikuisena sanon, että tämä palsta ei tosiaan tee hyvää nuoren ihmisen kehittyvälle ajattelulle. Suojele itseäsi ja hakeudu palstoille, jotka on nuorille tarkoitettu.

Maailmassa on jo liikaa lapsia. Kukaan ei ole siis koskaan "lapsentekoiässä". Monet kyllä tekevät minun iässäni lapsia. Miksi palvot poikia? Kerro yksikin hyvä syy, miksi poikia pitäisi ihailla?

Vierailija
155/180 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukutaito ei ole vielä sinun iässäsi riittävästi kehittynyt, eikä elämänkokemusta ole riittävästi tällaisiin keskusteluihin. Tulet tästä keskustelusta vain entistä vihaisemmaksi, mieti onko sun järkevää palstailla täällä.

Vierailija
156/180 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se me saatiin. Eloisa tapaus, mutta ei yhtään villi eikä todellakaan aggressiivinen.

En voi kuvitellakaan itseäni tytön äitinä, vaaleanpunanen Barbie-Hellokitty-prinsessa hörhelömaailma, hyi.

En halua enempää lapsia. Ja tässä maailmassa miehillä on vaan helpompaa, senkin takia olen iloinen et meillä on poika.

Vierailija
157/180 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukutaito ei ole vielä sinun iässäsi riittävästi kehittynyt, eikä elämänkokemusta ole riittävästi tällaisiin keskusteluihin. Tulet tästä keskustelusta vain entistä vihaisemmaksi, mieti onko sun järkevää palstailla täällä.

Et sinä tiedä minkä ikäinen olen. Elämänkokemusta minulla on aivan riittävästi tähän aiheeseen. Mieti sinä sitä, miksi jumaloit poikia.

Vierailija
158/180 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikatoiveita ei saisi ääneen sanoa, ettei osa naisista hypi silmille tai ne tyttöjen isät.

Tyttötoiveita ei saisi ääneen sanoa, etteivät kateelliset poikien vanhemmat hyppisi silmille. Sen näkee tässäkin ketjussa.

Vierailija
159/180 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa jos vanhemmat rakastavat vähemmän lapsen sukupuolen takia.

Miksi poikia pitäisi rakastaa? Miksi murhaajia pitäisi rakastaa?

Vierailija
160/180 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ne olisivat samankaltaisia kuin minä ja siksi minulle helppoja. Pelkäsin myös että poika olisi ihan vieraanlainen, ja se bondaisi vain mieheni kanssa kun minä en osaisi ikään kuin puhua sen kieltä.

Tietysti olin täysin väärässä. Nyt minulla on tyttö, joka on aivan erilainen kuin itse olin lapsena, ja poika joka on aivan erilainen kuin mieheni oli lapsena.

Lasten seuraaminen on ollut yhtä yllätystä toisensa perään. Jos saisin kolmannen lapsen, minulle olisi tässä vaiheessa yks hailee kumpi sieltä tulisi, se olisi kuitenkin vain taas erilainen jollain ihan uudella tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi