Jalkapallon MM-kilpailut -Official
Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?
Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin
Katso lähetysajat : Jalkapallon MM-kilpailut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2360)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettaako Cristiano Ronaldo uransa kokonaan näiden kisojen jälkeen? Pettymykseen taitavat nämä kisat päättyä. Miehellä on rahaa loppuelämäkseen ja myös viiden lapsensa loppuelämäksi, joista vain kahdella nuorimmalla on biologinen äiti elämässään. Lisäksi 41-vuotias on liian vanha jalkapalloilijaksi. Mies on jopa 9 kuukautta Sanna Marinia vanhempi.
Lehdessä luki sellaista, että Portugalin joukkue olisi täyden sisällissodan partaalla Ronaldon takia. Ronaldo ei pelaa joukkueelle, vaan itselleen ja hinkuu maaleja. Esim viime pelissä hän yritti väkisin tehdä itse maalia, vaikka olisi eräässäkin tilanteessa voinut antaa pallon mennä toiselle portugalilaiselle, jolla oli ns. varma paikka. Mutta ei. Nyt sitten jonkun pelaajan vaimokin on avautunut tästä somessa, mihin sitten Ronaldon sisko oli vastannut yhtä kärkkäästi. Siinä vaiheessa kun tällaiset riidat aletaan käymään naisystävien ja siskojen välityksellä ollaan hajoamispisteessä. Valmentajan tulisi tehdä nyt ratkaisuja.
Aika nopeasti tuollaiset sooloilijat ovat ulkona joukkueesta.
Hyviä sääntöuudistuksia ajanpeluuseen ja loukkaantumisien näyttelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Joitakin pelejä nyt seuranneena olen ilahtunut kun kentällä "loukkaantuneet" ja tuskissaan kieriskelevät pelaajat kokevatkin ihmeparantumisia ja nousevat juoksemaan kun erotuomari ei huomioi heitä.
On kyllä hyvä, pelit soljuu. Vapareiden kalastelulle stoppi.
Minkäs maan maalivahdin tuomari käski vain nousta ylös, huvitti 😃
Vierailija kirjoitti:
Ranska - Irak ottelu vaarassa ukkosrintaman vuoksi.
Toivotaan että pystyisivät pelaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa silkkinen kosketus jollain Kap Verden pelaajalla. Pudotti montaa pitkää palloa suoraan joukkuekaverin jalkaan.
Kap Verde todennäköisesti lohkonsa toinen, jos saa voittaa tai saa tasapelin Saudeja vastaan, ja samalla Uruguay häviää Espanjalle. Hyvin epätasapainoista on Uruguayn peli taasen näyttänyt. Muslerakin piti vielä 40 vuotiaana kaivaa jostain maalille, vaikka oli sen Uruguayn hyvän sukupolven aikaankin ainakin ajoittain epävarma vahti.
En voi käsittää mistä ne Kap Verden pelaajat sai ne voimansa. Pelasivat loppuun asti kuten olisi ekan puoliskon puoliväli. Tuolla oli nimittäin kuuma. +31. Nyt onkin edessä palautuminen ja sen jälkeen periaatteessa "helpoin vastus" eli Saudi-Arabia.
Kap Verden se toinen maali oli erityisen upea. Todella kylmähermoisesti käytti hyväkseen Uruguayn puolustuksen virheet. Kaunista.
Silloin kun täällä pohjoisessa syksy raivoaa on Kap Verden saarella keskilämpö noin +29. Eli kaipa sellaiseen paahteeseen myös ovat tottuneet.
Muuten hyvä, mutta Kap Verdessä syntyneitä pelaajia taisi olla 7 ja pienellä saarella asuvia ehkä 0. Mutta ehkä se on verissä ja pallotaidoista päätellen varmasti useampi pelaa ehkä jopa Brasiliassa, tai on kasvanut siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukaku vissiin heti aloituksessa. Terveyshuolia hänelläkin ilmeisesti.
Kauanko Lukaku oli kentällä ja saiko laukauksia maalia kohden?
Belgialla on pallonpitäjän kirous. Ilmiselvästi joukkuessa ei ole riittävästi laatua ja Dokua olisi kaivattu kipeästi. Se olikin ilmeisesti oikeasti sairas, jos ei ollut kyseessä mikään peitetarina.
Lukaku on parhaimmillaan vaihtopenkiltä. Isokokoinen körmy, ei voi olettaa että jaksaa +90 min, varsinkin kun on ollut niitä terveyshuolia.
Saksa taitaa olla vähän paiseessa kun niiden vasen pakki joutui vaihtoon ja tilalle Rüdiger 45 min kohdalla. Rüdiger myös on ollut loukkaantunut ja taitaa olla enemmän keskuspuolustaja. Ontui siellä kentällä sekin.
Eikö Courtous ole edelleen niiden maalivahti? Jo 2018 kisoja ennen De Bruynen naisen kanssa pettivä tätä. Josta oli 8v sitten kohut.
Miten tuollaista paria voi pitää samassa joukkueessa?! Vai onko "hyväksyn tämän näin jälkeen päin" se typerin siirto, ja miten välit nyt on??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Belgia ja Iran tasuri. Oliko Belgian tehottomuutta vai Iranin hyvää puolustusta? Matsia en ole nähnyt.
Oli hyvä matsi. Koko ajan juostiin päästä päähän, ilman tulosta.
Jotenkin sitä vaan olin tuon Iranin puolella. En ota kantaa politiikkaan, mutta ei varmaan ole ihan helpoin paikka pelaajillekaan olla tuolla. Siihen nähden kyllä hyvin pysyy pakka kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettaako Cristiano Ronaldo uransa kokonaan näiden kisojen jälkeen? Pettymykseen taitavat nämä kisat päättyä. Miehellä on rahaa loppuelämäkseen ja myös viiden lapsensa loppuelämäksi, joista vain kahdella nuorimmalla on biologinen äiti elämässään. Lisäksi 41-vuotias on liian vanha jalkapalloilijaksi. Mies on jopa 9 kuukautta Sanna Marinia vanhempi.
Lehdessä luki sellaista, että Portugalin joukkue olisi täyden sisällissodan partaalla Ronaldon takia. Ronaldo ei pelaa joukkueelle, vaan itselleen ja hinkuu maaleja. Esim viime pelissä hän yritti väkisin tehdä itse maalia, vaikka olisi eräässäkin tilanteessa voinut antaa pallon mennä toiselle portugalilaiselle, jolla oli ns. varma paikka. Mutta ei. Nyt sitten jonkun pelaajan vaimokin on avautunut tästä somessa, mihin sitten Ronaldon sisko oli vastannut yhtä kärkkäästi. Siinä vaiheessa kun tällaiset riidat aletaan käymään naisystävien ja siskojen välityksellä ollaan hajoamispisteessä. Valmentajan tulisi tehdä nyt ratkaisuja.
Erikoiseksi on mennyt : muistan hyvin kun C.Ronaldo pelasi ensimmäiset kisansa em 2004, joissa Kreikka voitti Portugalin kahdesti, ja C.Ronaldolla oli helmikorvakorut, silloin todellinen erikoisuus. Luis Figo oli silloin vielä joukkueen supertähti, ja Portugali ei edes em- ja mm- vakiokävijä ollut.
Sama toistui 2006 mm:ssa jossa Portugali oli neljäs (Portugalin toisiksi paras mm-sijoitus, 1966 pronssin jälkeen !!!). Brasilian Ronaldo (15 mm-maalia, ennätys silloin) pelasti vielä silloin, ja etunimi piti muistaa tälle nousukkaalle, ettei menisi sekaisin.
Brasilian Ronaldo sanoi, että hänen nimeen eteen lisätään sana fat erottamaan siuuuuu miehestä. Ei varmaan tunnu kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukaku vissiin heti aloituksessa. Terveyshuolia hänelläkin ilmeisesti.
Kauanko Lukaku oli kentällä ja saiko laukauksia maalia kohden?
Belgialla on pallonpitäjän kirous. Ilmiselvästi joukkuessa ei ole riittävästi laatua ja Dokua olisi kaivattu kipeästi. Se olikin ilmeisesti oikeasti sairas, jos ei ollut kyseessä mikään peitetarina.
Lukaku on parhaimmillaan vaihtopenkiltä. Isokokoinen körmy, ei voi olettaa että jaksaa +90 min, varsinkin kun on ollut niitä terveyshuolia.
Saksa taitaa olla vähän paiseessa kun niiden vasen pakki joutui vaihtoon ja tilalle Rüdiger 45 min kohdalla. Rüdiger myös on ollut loukkaantunut ja taitaa olla enemmän keskuspuolustaja. Ontui siellä kentällä sekin.
Tuo Lukaku on kyllä aina paha kun se tulee vaihtopenkiltä kuin härkä peliin. Eikös se suolannut Suomenkin samalla tavalla EM-kisoissa heti kun tuli vaihtipenkiltä? Itselleni hän on top5 pelaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa silkkinen kosketus jollain Kap Verden pelaajalla. Pudotti montaa pitkää palloa suoraan joukkuekaverin jalkaan.
Kap Verde todennäköisesti lohkonsa toinen, jos saa voittaa tai saa tasapelin Saudeja vastaan, ja samalla Uruguay häviää Espanjalle. Hyvin epätasapainoista on Uruguayn peli taasen näyttänyt. Muslerakin piti vielä 40 vuotiaana kaivaa jostain maalille, vaikka oli sen Uruguayn hyvän sukupolven aikaankin ainakin ajoittain epävarma vahti.
En voi käsittää mistä ne Kap Verden pelaajat sai ne voimansa. Pelasivat loppuun asti kuten olisi ekan puoliskon puoliväli. Tuolla oli nimittäin kuuma. +31. Nyt onkin edessä palautuminen ja sen jälkeen periaatteessa "helpoin vastus" eli Saudi-Arabia.
Kap Verden se toinen maali oli erityisen upea. Todella kylmähermoisesti käytti hyväkseen Uruguayn puolustuksen virheet. Kaunista.
Silloin kun täällä pohjoisessa syksy raivoaa on Kap Verden saarella keskilämpö noin +29. Eli kaipa sellaiseen paahteeseen myös ovat tottuneet.
Muuten hyvä, mutta Kap Verdessä syntyneitä pelaajia taisi olla 7 ja pienellä saarella asuvia ehkä 0. Mutta ehkä se on verissä ja pallotaidoista päätellen varmasti useampi pelaa ehkä jopa Brasiliassa, tai on kasvanut siellä.
No on Afrikan tai sitten Etelä-Amerikankin mantereella kuumia ja paahteisia hetkiä. Mutta pelaahan se Seinäjoen SJK:n kaverikin KV:n puolustuksessa.
Ei sillä Ronaldollakaan kaikki muumit ole laaksossa jos ei vielä tuossa iässä ja tuolla kokemuksella pysty pelaamaan epäitsekkäästi maalleen vaan ainoastaan itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettaako Cristiano Ronaldo uransa kokonaan näiden kisojen jälkeen? Pettymykseen taitavat nämä kisat päättyä. Miehellä on rahaa loppuelämäkseen ja myös viiden lapsensa loppuelämäksi, joista vain kahdella nuorimmalla on biologinen äiti elämässään. Lisäksi 41-vuotias on liian vanha jalkapalloilijaksi. Mies on jopa 9 kuukautta Sanna Marinia vanhempi.
Lehdessä luki sellaista, että Portugalin joukkue olisi täyden sisällissodan partaalla Ronaldon takia. Ronaldo ei pelaa joukkueelle, vaan itselleen ja hinkuu maaleja. Esim viime pelissä hän yritti väkisin tehdä itse maalia, vaikka olisi eräässäkin tilanteessa voinut antaa pallon mennä toiselle portugalilaiselle, jolla oli ns. varma paikka. Mutta ei. Nyt sitten jonkun pelaajan vaimokin on avautunut tästä somessa, mihin sitten Ronaldon sisko oli vastannut yhtä kärkkäästi. Siinä vaiheessa kun tällaiset riidat aletaan käymään naisystävien ja siskojen välityksellä ollaan hajoamispisteessä. Valmentajan tulisi tehdä nyt ratkaisuja.
Aika nopeasti tuollaiset sooloilijat ovat ulkona joukkueesta.
Paitsi jos on Ronaldon kaltainen kansallissankari.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä Ronaldollakaan kaikki muumit ole laaksossa jos ei vielä tuossa iässä ja tuolla kokemuksella pysty pelaamaan epäitsekkäästi maalleen vaan ainoastaan itselleen.
Eikös ne hänen tekemät maalit kuitenkin tilastoida Portugalille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukaku vissiin heti aloituksessa. Terveyshuolia hänelläkin ilmeisesti.
Kauanko Lukaku oli kentällä ja saiko laukauksia maalia kohden?
Belgialla on pallonpitäjän kirous. Ilmiselvästi joukkuessa ei ole riittävästi laatua ja Dokua olisi kaivattu kipeästi. Se olikin ilmeisesti oikeasti sairas, jos ei ollut kyseessä mikään peitetarina.
Lukaku on parhaimmillaan vaihtopenkiltä. Isokokoinen körmy, ei voi olettaa että jaksaa +90 min, varsinkin kun on ollut niitä terveyshuolia.
Saksa taitaa olla vähän paiseessa kun niiden vasen pakki joutui vaihtoon ja tilalle Rüdiger 45 min kohdalla. Rüdiger myös on ollut loukkaantunut ja taitaa olla enemmän keskuspuolustaja. Ontui siellä kentällä sekin.
Tuo Lukaku on kyllä aina paha kun se tulee vaihtopenkiltä kuin härkä peliin. Eikös se suolannut Suomenkin samalla tavalla EM-kisoissa heti kun tuli vaihtipenkiltä? Itselleni hän on top5 pelaajia.
Paljokohan Lukakun juoksunopeus on parhaimmillaan??
Tuollaiseksi härkämäiseksi kaveriksi ihan riittävä varmasti. Muistaakseni siellä Belgian Kongossa hänenkin siirtomaajuuret on ??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä Ronaldollakaan kaikki muumit ole laaksossa jos ei vielä tuossa iässä ja tuolla kokemuksella pysty pelaamaan epäitsekkäästi maalleen vaan ainoastaan itselleen.
Eikös ne hänen tekemät maalit kuitenkin tilastoida Portugalille?
Kyse on siitä ettei Rolle enää onnistu niissä, kun taas toiset onnistuisi. Rolle kuitenkin vie paikkoja näihin epätoivoisiin yrityksiinsä ja sabotoi koko joukkueen peliä. Puhumattakaan siitä ettei hän sitten tee mitään muuta kuin odottaa sitä palloa. Muut juoksee ja puolustaa ja prässää ja järjestelee, mutta Ronaldo vaan istuu ja odottaa kultatuolissa (ja ampuu ohi). Ei ihme että alkaa v ituttaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukaku vissiin heti aloituksessa. Terveyshuolia hänelläkin ilmeisesti.
Kauanko Lukaku oli kentällä ja saiko laukauksia maalia kohden?
Belgialla on pallonpitäjän kirous. Ilmiselvästi joukkuessa ei ole riittävästi laatua ja Dokua olisi kaivattu kipeästi. Se olikin ilmeisesti oikeasti sairas, jos ei ollut kyseessä mikään peitetarina.
Lukaku on parhaimmillaan vaihtopenkiltä. Isokokoinen körmy, ei voi olettaa että jaksaa +90 min, varsinkin kun on ollut niitä terveyshuolia.
Saksa taitaa olla vähän paiseessa kun niiden vasen pakki joutui vaihtoon ja tilalle Rüdiger 45 min kohdalla. Rüdiger myös on ollut loukkaantunut ja taitaa olla enemmän keskuspuolustaja. Ontui siellä kentällä sekin.
Tuo Lukaku on kyllä aina paha kun se tulee vaihtopenkiltä kuin härkä peliin. Eikös se suolannut Suomenkin samalla tavalla EM-kisoissa heti kun tuli vaihtipenkiltä? Itselleni hän on top5 pelaajia.
Paljokohan Lukakun juoksunopeus on parhaimmillaan??
Tuollaiseksi härkämäiseksi kaveriksi ihan riittävä varmasti. Muistaakseni siellä Belgian Kongossa hänenkin siirtomaajuuret on ??
Juu, siellä on hänen juurensa. Isänsä muuten pelasi aikanaan silloisen Zairen maajoukkueessa ja oli vissiin aikamoinen härkä hänkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettaako Cristiano Ronaldo uransa kokonaan näiden kisojen jälkeen? Pettymykseen taitavat nämä kisat päättyä. Miehellä on rahaa loppuelämäkseen ja myös viiden lapsensa loppuelämäksi, joista vain kahdella nuorimmalla on biologinen äiti elämässään. Lisäksi 41-vuotias on liian vanha jalkapalloilijaksi. Mies on jopa 9 kuukautta Sanna Marinia vanhempi.
Lehdessä luki sellaista, että Portugalin joukkue olisi täyden sisällissodan partaalla Ronaldon takia. Ronaldo ei pelaa joukkueelle, vaan itselleen ja hinkuu maaleja. Esim viime pelissä hän yritti väkisin tehdä itse maalia, vaikka olisi eräässäkin tilanteessa voinut antaa pallon mennä toiselle portugalilaiselle, jolla oli ns. varma paikka. Mutta ei. Nyt sitten jonkun pelaajan vaimokin on avautunut tästä somessa, mihin sitten Ronaldon sisko oli vastannut yhtä kärkkäästi. Siinä vaiheessa kun tällaiset riidat aletaan käymään naisystävien ja siskojen välityksellä ollaan hajoamispisteessä. Valmentajan tulisi tehdä nyt ratkaisuja.
Erikoiseksi on mennyt : muistan hyvin kun C.Ronaldo pelasi ensimmäiset kisansa em 2004, joissa Kreikka voitti Portugalin kahdesti, ja C.Ronaldolla oli helmikorvakorut, silloin todellinen erikoisuus. Luis Figo oli silloin vielä joukkueen supertähti, ja Portugali ei edes em- ja mm- vakiokävijä ollut.
Sama toistui 2006 mm:ssa jossa Portugali oli neljäs (Portugalin toisiksi paras mm-sijoitus, 1966 pronssin jälkeen !!!). Brasilian Ronaldo (15 mm-maalia, ennätys silloin) pelasti vielä silloin, ja etunimi piti muistaa tälle nousukkaalle, ettei menisi sekaisin.
Brasilian Ronaldo sanoi, että hänen nimeen eteen lisätään sana fat erottamaan siuuuuu miehestä. Ei varmaan tunnu kivalta.
Nykyjään C.Ronaldon ja Messi - pojan aikoina siirrytty bisnesfutikseen 102%, ja pejaajia ja tilastoja tarkkaillaan koko ajan kovaa.
Ei pääse ylipainoa kertymään tosin "läski -Ronaldo" teki 15 maalia 3:ssa mm-kisoissa, joista Messi - pojallakin oli vasta kokonaista 5 maalia kerättynä, tarkkailusta ja teknologian oloista paremmista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa silkkinen kosketus jollain Kap Verden pelaajalla. Pudotti montaa pitkää palloa suoraan joukkuekaverin jalkaan.
Kap Verde todennäköisesti lohkonsa toinen, jos saa voittaa tai saa tasapelin Saudeja vastaan, ja samalla Uruguay häviää Espanjalle. Hyvin epätasapainoista on Uruguayn peli taasen näyttänyt. Muslerakin piti vielä 40 vuotiaana kaivaa jostain maalille, vaikka oli sen Uruguayn hyvän sukupolven aikaankin ainakin ajoittain epävarma vahti.
En voi käsittää mistä ne Kap Verden pelaajat sai ne voimansa. Pelasivat loppuun asti kuten olisi ekan puoliskon puoliväli. Tuolla oli nimittäin kuuma. +31. Nyt onkin edessä palautuminen ja sen jälkeen periaatteessa "helpoin vastus" eli Saudi-Arabia.
Kap Verden se toinen maali oli erityisen upea. Todella kylmähermoisesti käytti hyväkseen Uruguayn puolustuksen virheet. Kaunista.
Silloin kun täällä pohjoisessa syksy raivoaa on Kap Verden saarella keskilämpö noin +29. Eli kaipa sellaiseen paahteeseen myös ovat tottuneet.
Muuten hyvä, mutta Kap Verdessä syntyneitä pelaajia taisi olla 7 ja pienellä saarella asuvia ehkä 0. Mutta ehkä se on verissä ja pallotaidoista päätellen varmasti useampi pelaa ehkä jopa Brasiliassa, tai on kasvanut siellä.
No on Afrikan tai sitten Etelä-Amerikankin mantereella kuumia ja paahteisia hetkiä. Mutta pelaahan se Seinäjoen SJK:n kaverikin KV:n puolustuksessa.
Vielä ei ole päässyt kentälle.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä Ronaldollakaan kaikki muumit ole laaksossa jos ei vielä tuossa iässä ja tuolla kokemuksella pysty pelaamaan epäitsekkäästi maalleen vaan ainoastaan itselleen.
No ja niin "todella hyvää joukkuepelaamisen kuvaa" antaa vielä tuleville sukupolville.
Joitakin pelejä nyt seuranneena olen ilahtunut kun kentällä "loukkaantuneet" ja tuskissaan kieriskelevät pelaajat kokevatkin ihmeparantumisia ja nousevat juoksemaan kun erotuomari ei huomioi heitä.