Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (2360)

Vierailija
1801/2360 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muka italia ei päässyt edes mm kisoihin. Vähän aikaa sitten voitti em kisat. 

Oikeastaan totta puhut, kun joku Ruotsi pääsi surkeimpana koskaan kansojen liigan karsintojen kautta, ja Italia ei päässyt.

 

Norja voitti kuitenkin Italian kaksi kertaa ja voitti lohkon. Bosnia H.sitten kaatoi Italian toisella kierroksella. Kyllä Italia toivottavasti vielä tulee ? 

Vierailija
1802/2360 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi studioihin raahataan kiintiönaisia? Jopa selostuskoppiin oli yksi tyrkky päässyt lässyttämään.

Naiset vauvapalstalla "asiantuntevasti analysoi" jalkapallopelejä ja samalla kritisoi studioiden "kiintiönaisia" :D. Ettekö te näe tätä ironiaa?

Luuletko sinä että tähän ketjuun kirjoittaa naiset? Palstalle kirjoittavista ainakin puolet on miehiä. Tämä ei ole ollut naispalsta pitkään aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1803/2360 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Norsunluurannikko on suomennettu Norsunluurannikko? Code d`Ivoire engl.

En osaa ranskaa, mutta veikkaisin että jos suomennat tuon niin tulee norsunluurannikko.

Nimi tulee kai ihan siitä että maan satamista on aikoinaan kuljetettu norsunluita rikkaille "Trofeiksi" eli seinällä esitettäväksi tai jopa johonkin "lääkinnälliseen" tarkoitukseen, ainakin oletetusti.

 

Maan naapurin Ghanan nimihän oli alunperin "Kultarannikko", ihan samoista kansainvälisen kolonialistisen kaupan syistä, en tiedä itse asiassa mitä tuo nykyinen nimi tarkoittanee. Nykyisin molemmat maat mm.kaakaon suurimpia tuottajia maailmassa. 

Vierailija
1804/2360 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi studioihin raahataan kiintiönaisia? Jopa selostuskoppiin oli yksi tyrkky päässyt lässyttämään.

Naiset vauvapalstalla "asiantuntevasti analysoi" jalkapallopelejä ja samalla kritisoi studioiden "kiintiönaisia" :D. Ettekö te näe tätä ironiaa?

Luuletko sinä että tähän ketjuun kirjoittaa naiset? Palstalle kirjoittavista ainakin puolet on miehiä. Tämä ei ole ollut naispalsta pitkään aikaan.

Riippuu kai vähän ketjustakin. Kyllä molemmissa on jotain 75% yli jäkättäjiä joista ei saa selvää asiallisella käytöksellä ainakaan :D 

Vierailija
1805/2360 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettaako Cristiano Ronaldo uransa kokonaan näiden kisojen jälkeen? Pettymykseen taitavat nämä kisat päättyä. Miehellä on rahaa loppuelämäkseen ja myös  viiden lapsensa loppuelämäksi, joista vain kahdella nuorimmalla on biologinen äiti elämässään. Lisäksi 41-vuotias on liian vanha jalkapalloilijaksi. Mies on jopa 9 kuukautta Sanna Marinia vanhempi.

Lehdessä luki sellaista, että Portugalin joukkue olisi täyden sisällissodan partaalla Ronaldon takia. Ronaldo ei pelaa joukkueelle, vaan itselleen ja hinkuu maaleja. Esim viime pelissä hän yritti väkisin tehdä itse maalia, vaikka olisi eräässäkin tilanteessa voinut antaa pallon mennä toiselle portugalilaiselle, jolla oli ns. varma paikka. Mutta ei. Nyt sitten jonkun pelaajan vaimokin on avautunut tästä somessa, mihin sitten Ronaldon sisko oli vastannut yhtä kärkkäästi. Siinä vaiheessa kun tällaiset riidat aletaan käymään naisystävien ja siskojen välityksellä ollaan hajoamispisteessä. Valmentajan tulisi tehdä nyt ratkaisuja.

Vierailija
1806/2360 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Norsunluurannikko on suomennettu Norsunluurannikko? Code d`Ivoire engl.

En osaa ranskaa, mutta veikkaisin että jos suomennat tuon niin tulee norsunluurannikko.

Nimi tulee kai ihan siitä että maan satamista on aikoinaan kuljetettu norsunluita rikkaille "Trofeiksi" eli seinällä esitettäväksi tai jopa johonkin "lääkinnälliseen" tarkoitukseen, ainakin oletetusti.

 

Maan naapurin Ghanan nimihän oli alunperin "Kultarannikko", ihan samoista kansainvälisen kolonialistisen kaupan syistä, en tiedä itse asiassa mitä tuo nykyinen nimi tarkoittanee. Nykyisin molemmat maat mm.kaakaon suurimpia tuottajia maailmassa. 

Google kertoo tosin että nimi "Ghana" on alunperin ollut sotapäällikön arvonimi isommalla alueella, joka kattanut mm.nykyisen Mauritanian, Malin ja Ghanan alueet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1807/2360 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettaako Cristiano Ronaldo uransa kokonaan näiden kisojen jälkeen? Pettymykseen taitavat nämä kisat päättyä. Miehellä on rahaa loppuelämäkseen ja myös  viiden lapsensa loppuelämäksi, joista vain kahdella nuorimmalla on biologinen äiti elämässään. Lisäksi 41-vuotias on liian vanha jalkapalloilijaksi. Mies on jopa 9 kuukautta Sanna Marinia vanhempi.

Lehdessä luki sellaista, että Portugalin joukkue olisi täyden sisällissodan partaalla Ronaldon takia. Ronaldo ei pelaa joukkueelle, vaan itselleen ja hinkuu maaleja. Esim viime pelissä hän yritti väkisin tehdä itse maalia, vaikka olisi eräässäkin tilanteessa voinut antaa pallon mennä toiselle portugalilaiselle, jolla oli ns. varma paikka. Mutta ei. Nyt sitten jonkun pelaajan vaimokin on avautunut tästä somessa, mihin sitten Ronaldon sisko oli vastannut yhtä kärkkäästi. Siinä vaiheessa kun tällaiset riidat aletaan käymään naisystävien ja siskojen välityksellä ollaan hajoamispisteessä. Valmentajan tulisi tehdä nyt ratkaisuja.

Erikoiseksi on mennyt : muistan hyvin kun C.Ronaldo pelasi ensimmäiset kisansa em 2004, joissa Kreikka voitti Portugalin kahdesti, ja C.Ronaldolla oli helmikorvakorut, silloin todellinen erikoisuus. Luis Figo oli silloin vielä joukkueen supertähti, ja Portugali ei edes em- ja mm- vakiokävijä ollut.

 

Sama toistui 2006 mm:ssa jossa Portugali oli neljäs (Portugalin toisiksi paras mm-sijoitus, 1966 pronssin jälkeen !!!). Brasilian Ronaldo (15 mm-maalia, ennätys silloin) pelasti vielä silloin, ja etunimi piti muistaa tälle nousukkaalle, ettei menisi sekaisin. 

Vierailija
1808/2360 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi-Seelanti - Egypti. Tämäkin peli alkaa hyvin! En muista mitä vastaan NZL pelasi ekan pelinsä, ja mieleen jäi että nämähän on yllättävän hyviä. Nuori Just jäi erityisesti mieleen. 

Nyt on tosin pelattu vasta 17 min. 

Toisella puoliajalla Uuden-Seelannin pakka hajosi ja näki, ettei paluuta ollut. Tässä pelissä sentään näki, että Egyptillä on ihan hyviä pelaajia ja taktiikoita. Ainakin maita kuteb NZ vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1809/2360 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jamalista tuli mieleen nuori Ronaldo. Kikkoja ja itsekkäitä ratkaisuja. Olisiko kusi nousemassa hattuun?

Olisiko tuo mikään ihme? Poika tulee köyhästä perheestä, nousee 16-vuotiaana parrasvaloihin ja 18-vuotiaana on jo miljoonamies. Kaikki ylistää. Jos tuossa ei nouse kusi päähän niin ei missään. Pahoin pelkään että pää ei kestä tulevaisuudessa nöyrää puurtamista ja harjoittelua ja ego paisuu liian suureksi. Sitten käy huonosti.

Aika nöyrästi kyllä teki töitä minun mielestä sen ajan minkä kentällä oli.

Vierailija
1810/2360 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukaku vissiin heti aloituksessa. Terveyshuolia hänelläkin ilmeisesti.

Kauanko Lukaku oli kentällä ja saiko laukauksia maalia kohden? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1811/2360 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi-Seelanti - Egypti. Tämäkin peli alkaa hyvin! En muista mitä vastaan NZL pelasi ekan pelinsä, ja mieleen jäi että nämähän on yllättävän hyviä. Nuori Just jäi erityisesti mieleen. 

Nyt on tosin pelattu vasta 17 min. 

Toisella puoliajalla Uuden-Seelannin pakka hajosi ja näki, ettei paluuta ollut. Tässä pelissä sentään näki, että Egyptillä on ihan hyviä pelaajia ja taktiikoita. Ainakin maita kuteb NZ vastaan.

Egyptihän on Afrikan mestaruusturnauksien kaikkein menestynein joukkuen eli 7 mestaruutta. Seuraavina tulee Kamerun 5 mestaruutta, Ghana 4 mestaruutta, Nigeria 3 mestaruutta, Norsunluurannikko 3 mestaruutta, ja useampi joukkue 1 tai 2 mestaruutta.

 

 Mutta nyt Egyptille ensimmäinen mm voitto, ja ensimmäinen mm-esiintyminen oli jo 1934. Uudella- Seelannilla nyt 4 tappiota ja 4 tasapeliä kolmissa mm-esiintymississä (1982, 2010 ja nyt 2026), eli ensimmäistä voittoa jää vielä etsimään US.

Vierailija
1812/2360 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska - Irak ottelu vaarassa ukkosrintaman vuoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1813/2360 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten kun norsut ovat kuollet sukupuuttoon Norsunluurannikolta? Joutuuko maa muuttamaan nimensä? Alle 500 norsua enää jäljellä.

Jos sinne jää niiden luut.

Vierailija
1814/2360 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukaku vissiin heti aloituksessa. Terveyshuolia hänelläkin ilmeisesti.

Kauanko Lukaku oli kentällä ja saiko laukauksia maalia kohden? 

Belgialla on pallonpitäjän kirous. Ilmiselvästi joukkuessa ei ole riittävästi laatua ja Dokua olisi kaivattu kipeästi. Se olikin ilmeisesti oikeasti sairas, jos ei ollut kyseessä mikään peitetarina. 

Lukaku on parhaimmillaan vaihtopenkiltä. Isokokoinen körmy, ei voi olettaa että jaksaa +90 min, varsinkin kun on ollut niitä terveyshuolia.

Saksa taitaa olla vähän paiseessa kun niiden vasen pakki joutui vaihtoon ja tilalle Rüdiger 45 min kohdalla.  Rüdiger myös on ollut loukkaantunut ja taitaa olla enemmän keskuspuolustaja. Ontui siellä kentällä sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1815/2360 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Belgia ja Iran tasuri. Oliko Belgian tehottomuutta vai Iranin hyvää puolustusta? Matsia en ole nähnyt.

Oli hyvä matsi. Koko ajan juostiin päästä päähän, ilman tulosta.

Vierailija
1816/2360 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa silkkinen kosketus jollain Kap Verden pelaajalla. Pudotti montaa pitkää palloa suoraan joukkuekaverin jalkaan.

Kap Verde todennäköisesti lohkonsa toinen, jos saa voittaa tai saa tasapelin Saudeja vastaan, ja samalla Uruguay häviää Espanjalle. Hyvin epätasapainoista on Uruguayn peli taasen näyttänyt. Muslerakin piti vielä 40 vuotiaana kaivaa jostain maalille, vaikka oli sen Uruguayn hyvän sukupolven aikaankin ainakin ajoittain epävarma vahti. 

En voi käsittää mistä ne Kap Verden pelaajat sai ne voimansa. Pelasivat loppuun asti kuten olisi ekan puoliskon puoliväli. Tuolla oli nimittäin kuuma. +31. Nyt onkin edessä palautuminen ja sen jälkeen periaatteessa "helpoin vastus" eli Saudi-Arabia. 

Kap Verden se toinen maali oli erityisen upea. Todella kylmähermoisesti käytti hyväkseen Uruguayn puolustuksen virheet. Kaunista. 

Vierailija
1817/2360 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuon Lukakun parhaat ajat olleet silloin kun pelasi Englannissa?

Vierailija
1818/2360 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronaldo ei taida lopettaa vapaaehtoisesti, eikä valmentajalla ole munaskuja siirtää niiden kansallisankaria sivuun. 

Vierailija
1819/2360 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa silkkinen kosketus jollain Kap Verden pelaajalla. Pudotti montaa pitkää palloa suoraan joukkuekaverin jalkaan.

Kap Verde todennäköisesti lohkonsa toinen, jos saa voittaa tai saa tasapelin Saudeja vastaan, ja samalla Uruguay häviää Espanjalle. Hyvin epätasapainoista on Uruguayn peli taasen näyttänyt. Muslerakin piti vielä 40 vuotiaana kaivaa jostain maalille, vaikka oli sen Uruguayn hyvän sukupolven aikaankin ainakin ajoittain epävarma vahti. 

En voi käsittää mistä ne Kap Verden pelaajat sai ne voimansa. Pelasivat loppuun asti kuten olisi ekan puoliskon puoliväli. Tuolla oli nimittäin kuuma. +31. Nyt onkin edessä palautuminen ja sen jälkeen periaatteessa "helpoin vastus" eli Saudi-Arabia. 

Kap Verden se toinen maali oli erityisen upea. Todella kylmähermoisesti käytti hyväkseen Uruguayn puolustuksen virheet. Kaunista. 

Silloin kun täällä pohjoisessa syksy raivoaa on Kap Verden saarella keskilämpö noin +29. Eli kaipa sellaiseen paahteeseen myös ovat tottuneet. 

Vierailija
1820/2360 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa peli jossa Infantino on näyttänyt minkäänlaista ilmettä, on Espanja - Saudi-Arabia. Kysymys on, että kummalle puolelle pirulainen hymyili?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi