Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (2343)

Vierailija
1861/2343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malta odottaa, että minkä taktiikan Kap Verde valitsee seuraavaan peliin. Nythän on nähty kaksi toisistaan täysin eroavaa suoritusta. Espanjaa vastaan 6 takana. Nyt sitten Kap Verde jopa hallitsi peliä ja puolusti eteenpäin. Maalivahti ei ollut tässä pelissä niin ominaisuudessaan, mutta lopussa vähän peippaili ja muutenkin vähän yritti ärsyttää vastapuolen pelaajia. 

Vierailija
1862/2343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En malta odottaa, että minkä taktiikan Kap Verde valitsee seuraavaan peliin. Nythän on nähty kaksi toisistaan täysin eroavaa suoritusta. Espanjaa vastaan 6 takana. Nyt sitten Kap Verde jopa hallitsi peliä ja puolusti eteenpäin. Maalivahti ei ollut tässä pelissä niin ominaisuudessaan, mutta lopussa vähän peippaili ja muutenkin vähän yritti ärsyttää vastapuolen pelaajia. 

Veikkaisin että Kap Verde tekee 2 tai 3 maalia, ja Espanja voittaa Uruguayn, jälkimmäinen karsiutuu 2 pistellä jopa lohkokolmosista. Samalla vähän häviää olettamus että kisoisin pääsee liian helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1863/2343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää kuunnella Tero Karhun selostusta jossa hän selkeästi kannatti Belgiaa.

Vierailija
1864/2343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Futis on kyllä tylsää katsottavaa, kyllä sitä itse pelaa tosin.

Vierailija
1865/2343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS: Bergenin seisminen asema antoi selviä merkkejä Norja–Irak-ottelun aikana. Suurin värähtely osuu yhteen Erling Haalandin maalien kanssa. Ne molemmat aiheuttivat suuren riemun norjalaiskannattajien keskuudessa, Norsar tiedotti.

Vierailija
1866/2343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

20.00 J: Argentiina–Itävalta / Dallas / TV2

24.00 I: Ranska–Irak / Philadelphia / TV2

3.00 I: Norja–Senegal / New York / TV2

6.00 J: Jordania–Algeria / San Francisco / TV2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1867/2343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukaku vissiin heti aloituksessa. Terveyshuolia hänelläkin ilmeisesti.

Kauanko Lukaku oli kentällä ja saiko laukauksia maalia kohden? 

Belgialla on pallonpitäjän kirous. Ilmiselvästi joukkuessa ei ole riittävästi laatua ja Dokua olisi kaivattu kipeästi. Se olikin ilmeisesti oikeasti sairas, jos ei ollut kyseessä mikään peitetarina. 

Lukaku on parhaimmillaan vaihtopenkiltä. Isokokoinen körmy, ei voi olettaa että jaksaa +90 min, varsinkin kun on ollut niitä terveyshuolia.

Saksa taitaa olla vähän paiseessa kun niiden vasen pakki joutui vaihtoon ja tilalle Rüdiger 45 min kohdalla.  Rüdiger myös on ollut loukkaantunut ja taitaa olla enemmän keskuspuolustaja. Ontui siellä kentällä sekin.

Eikö Courtous ole edelleen niiden maalivahti? Jo 2018 kisoja ennen De Bruynen naisen kanssa pettivä tätä. Josta oli 8v sitten kohut. 

 

Miten tuollaista paria voi pitää samassa joukkueessa?! Vai  onko "hyväksyn tämän näin jälkeen päin" se typerin siirto, ja miten välit nyt on??

No eiköhän tuota 8v jälkeen ole päässyt jo tuollaisesta yli. Bros before hos vai miten se meni. Tuohan on tosi pitkä aika, ketä jaksaisi kiinnostaa enää. Eiköhän molemmilla ole virrannut vettä joessa sen jälkeen.

Ketä ei jaksaisi kiinnostaa : Nettipornon suurkuluttajia varmaan??

 

Siis et ole kiinnostunut että nainen pettäisi sinua, kerro vaan missä HÄN on ???

Korkki kiinni siellä. 

On omassa vallassa päättää, että pääseekö asiasta yli vai antaako tuollaisen nakertaa itseään ja kuinka kauan. 8v on sellainen aika jossa ihan varmasti on ehtineet tunteet laantua kaikilla tavoilla. 

Annat naisesi pettää, no anna sitten. Mutta älä kerro vaan syitä tänne.

Minulla on kyllä mies. Yhden kanssa tuli ero pettämisen takia. Juuri oli syntynyt vauva ja minulla uuden talon puutarhahommat kesken kun sain tietää. Erohan siitä tuli ja sydän särkyi, mutta siitä pääsee kyllä yli. Muutaman vuoden päästä olin sitä mieltä, että olikin itseasiassa vain hyvä asia tuo ero. 

Ymmärrän kyllä kaiken tämän ja olen pahoillani.

 

Mutta jos pitäisi olla läheisessä työssä pettäjän kanssa, niin mitä olisi täytynyt tapahtua.

 

Valitettavasti tuollaiset näkyy etenkin maailman huippuotteluissa paljon selvemmin kuin arkielämässä. 

Minä en ole yhtään pahoillani ja edelleen oma valinta miten tuollaisen antaa vaikuttaa. Eikö tuossa paras lopputulema ole, että kuka nyt haluaa petturin kanssa olla ja samalla antaa joukkuekaverille anteeksi siinä mielessä, että ihminen on erehtyväinen. Ei tarvitse olla paras kaveri, mutta asia pitää jättää taakseen. 

Vierailija
1868/2343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En malta odottaa, että minkä taktiikan Kap Verde valitsee seuraavaan peliin. Nythän on nähty kaksi toisistaan täysin eroavaa suoritusta. Espanjaa vastaan 6 takana. Nyt sitten Kap Verde jopa hallitsi peliä ja puolusti eteenpäin. Maalivahti ei ollut tässä pelissä niin ominaisuudessaan, mutta lopussa vähän peippaili ja muutenkin vähän yritti ärsyttää vastapuolen pelaajia. 

Veikkaisin että Kap Verde tekee 2 tai 3 maalia, ja Espanja voittaa Uruguayn, jälkimmäinen karsiutuu 2 pistellä jopa lohkokolmosista. Samalla vähän häviää olettamus että kisoisin pääsee liian helposti.

Kap Verde tullut kuitenkin Afrikan karsinnoista läpi niin ei voi ihan huono olla. Sen sijaan Curacaon ei pitäisi kisoissa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1869/2343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää kuunnella Tero Karhun selostusta jossa hän selkeästi kannatti Belgiaa.

Tero Karhu on ainoa maikkarin selostaja jota jaksaa kuunnella, mutta hänhän onkin entinen Yleläinen.

Oli kyllä tuossa Belgia-Iran ottelussa hyvinkin neutraali, enkä havainnut minkäänlaista puolueellisuutta.

Vierailija
1870/2343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iranin pelaajat jättäneet pukukoppiin kiitokset ja vetoomuksen rauhan puolesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1871/2343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli De Bruynen poika kun murtui kyyneliin Belgian pelissä eilen. Raasu. 

Vierailija
1872/2343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En malta odottaa, että minkä taktiikan Kap Verde valitsee seuraavaan peliin. Nythän on nähty kaksi toisistaan täysin eroavaa suoritusta. Espanjaa vastaan 6 takana. Nyt sitten Kap Verde jopa hallitsi peliä ja puolusti eteenpäin. Maalivahti ei ollut tässä pelissä niin ominaisuudessaan, mutta lopussa vähän peippaili ja muutenkin vähän yritti ärsyttää vastapuolen pelaajia. 

Veikkaisin että Kap Verde tekee 2 tai 3 maalia, ja Espanja voittaa Uruguayn, jälkimmäinen karsiutuu 2 pistellä jopa lohkokolmosista. Samalla vähän häviää olettamus että kisoisin pääsee liian helposti.

Kap Verde tullut kuitenkin Afrikan karsinnoista läpi niin ei voi ihan huono olla. Sen sijaan Curacaon ei pitäisi kisoissa olla.

Curacao otti tasurilla pisteen Ecuadorilta, joka oli Etelä-Amerikan karsintojen kakkonen, jättäen taakseen muun muassa Brasilian, Kolumbian ja Uruquayn, eli kyllä sekin paikkansa näöissä kisoissa anasaitsi ja karsintojen kautta sekin näihin kisoiuhin pääsi, olkoonkin, että sauma oli ainutlaatuinen kun kolme kisaisäntää oli karsinnoista poissa, mutta ihan pelaamalla se kisoihin pääsi, voittaen sekä toisella että kolmannella kierroksella oman lohkonsa jättäen taakse muun muassa Jamaikan, joka on aikoinaan MM-kisoissa pelannutkin.

En väitä, etteikö esim Euroopasta olisi löytynyt monta Curacao parempaa joukkuetta, mutta Suomi ei siihen porukkaan kuulu. Suomihan ei saanut edes höntsäpelissä tehtyä Saksalle maalin maalia, kun taas Curacao siinä onnistui, vaikka omassa päässä useammakin kerra verkko heilui. Tuskin Suomikaan olisi neljällä takaiskulla selvinnyt, jos kyseessä olisi ollut MM-matsi. 

Kyllähän Kap Verden kisoihin pääsemistäkin vähäteltiin ja sille naureskeltiin, vaan eipä naureskella enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1873/2343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettaako Cristiano Ronaldo uransa kokonaan näiden kisojen jälkeen? Pettymykseen taitavat nämä kisat päättyä. Miehellä on rahaa loppuelämäkseen ja myös  viiden lapsensa loppuelämäksi, joista vain kahdella nuorimmalla on biologinen äiti elämässään. Lisäksi 41-vuotias on liian vanha jalkapalloilijaksi. Mies on jopa 9 kuukautta Sanna Marinia vanhempi.

Lehdessä luki sellaista, että Portugalin joukkue olisi täyden sisällissodan partaalla Ronaldon takia. Ronaldo ei pelaa joukkueelle, vaan itselleen ja hinkuu maaleja. Esim viime pelissä hän yritti väkisin tehdä itse maalia, vaikka olisi eräässäkin tilanteessa voinut antaa pallon mennä toiselle portugalilaiselle, jolla oli ns. varma paikka. Mutta ei. Nyt sitten jonkun pelaajan vaimokin on avautunut tästä somessa, mihin sitten Ronaldon sisko oli vastannut yhtä kärkkäästi. Siinä vaiheessa kun tällaiset riidat aletaan käymään naisystävien ja siskojen välityksellä ollaan hajoamispisteessä. Valmentajan tulisi tehdä nyt ratkaisuja.

Erikoiseksi on mennyt : muistan hyvin kun C.Ronaldo pelasi ensimmäiset kisansa em 2004, joissa Kreikka voitti Portugalin kahdesti, ja C.Ronaldolla oli helmikorvakorut, silloin todellinen erikoisuus. Luis Figo oli silloin vielä joukkueen supertähti, ja Portugali ei edes em- ja mm- vakiokävijä ollut.

 

Sama toistui 2006 mm:ssa jossa Portugali oli neljäs (Portugalin toisiksi paras mm-sijoitus, 1966 pronssin jälkeen !!!). Brasilian Ronaldo (15 mm-maalia, ennätys silloin) pelasti vielä silloin, ja etunimi piti muistaa tälle nousukkaalle, ettei menisi sekaisin. 

Brasilian Ronaldo sanoi, että hänen nimeen eteen lisätään sana fat erottamaan siuuuuu miehestä. Ei varmaan tunnu kivalta.

Nykyjään C.Ronaldon ja Messi - pojan aikoina siirrytty bisnesfutikseen 102%, ja pejaajia ja tilastoja tarkkaillaan koko ajan kovaa.

 

Ei pääse ylipainoa kertymään tosin "läski -Ronaldo" teki 15 maalia 3:ssa mm-kisoissa, joista Messi - pojallakin oli vasta kokonaista 5 maalia kerättynä, tarkkailusta ja teknologian oloista paremmista huolimatta. 

 

Mielestäni tämä "läski-Ronaldon" pilkkaaminen on mennyt överiksi. On totta, että hän on ottanut painoa ja sitä taisi olla urankin loppuaikoina aavistuksen enemmän kuin muilla, mutta yhtä totta on että hän teki jäätävästi maaleja ja oli esim Zlatanin ja Zidanen mielestä maailman paras pelaaja. Hänellä taisi sitäpaitsi olla vaikeuksia kilpirauhasensa kanssa, mikä turvottaa ja sitoo nestettä. Hän olikin aika romuna peliuransa päätteeksi ja lopetti verrattain varhain. Mutta yksi parhaista. Niin toki on se Portugalin kaimakin, mutta ei mielestäni samalla tasolla.

Pelityylejä analysoidaan lähinnä, miten ne muuttuneen on. Kyllähän se kertoo paljon että Messillä oli vaan 6 maalia 4:n mm-turneen jälkeen. Miroslav Klosella oli ne 16 ja Brassien Ronaldo sai 15 3:n turnauksen aikana. Gerd Muller 14 maalia kahdessa turnauksessa sai aikoinaan. 

Ja Just Fontaine yhdessä ainoassa turnauksessa 13 maalia.

Mitä Gerd Mülleriin tulee, niin hän on mielestäni edelleenkin kaikkien aikojen the maalintekijä. Ei siis mikään Messin kaltainen taitopelaaja vaan suoraviivainen maalintekijä. Kun hän sai boksissa pallon, niin verkot oli aina tötteröllä. 1974 MM kisat oli ensimmäiset jotka muistan ja katselin ja vaikka oma ykkössuosikkini tuolloin oli Rivelino ja Brasilia, niin tekihän Müller tehokkuudellaan suuren vaikutuksen vaikka niissä kisoissa tekikin vain neljä maalia, mutta sen tärkeimmän loppuottelussa, eli 2-1 voittomaalin. Hän on edelleenkin ylivoimaisesti Bundesliigan kautta aikain paras maalintekijä. Nykypelaajista ehkä vain Lewandowskia voi verrata maalintekijänä Mülleriin (no ehkä Harry Kaneakin) ja Lewandowski onkin kautta aikain toiseksi paras maalintekijä Bundesliigassa.

Vierailija
1874/2343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En malta odottaa, että minkä taktiikan Kap Verde valitsee seuraavaan peliin. Nythän on nähty kaksi toisistaan täysin eroavaa suoritusta. Espanjaa vastaan 6 takana. Nyt sitten Kap Verde jopa hallitsi peliä ja puolusti eteenpäin. Maalivahti ei ollut tässä pelissä niin ominaisuudessaan, mutta lopussa vähän peippaili ja muutenkin vähän yritti ärsyttää vastapuolen pelaajia. 

Veikkaisin että Kap Verde tekee 2 tai 3 maalia, ja Espanja voittaa Uruguayn, jälkimmäinen karsiutuu 2 pistellä jopa lohkokolmosista. Samalla vähän häviää olettamus että kisoisin pääsee liian helposti.

Kap Verde tullut kuitenkin Afrikan karsinnoista läpi niin ei voi ihan huono olla. Sen sijaan Curacaon ei pitäisi kisoissa olla.

Curacao otti tasurilla pisteen Ecuadorilta, joka oli Etelä-Amerikan karsintojen kakkonen, jättäen taakseen muun muassa Brasilian, Kolumbian ja Uruquayn, eli kyllä sekin paikkansa näöissä kisoissa anasaitsi ja karsintojen kautta sekin näihin kisoiuhin pääsi, olkoonkin, että sauma oli ainutlaatuinen kun kolme kisaisäntää oli karsinnoista poissa, mutta ihan pelaamalla se kisoihin pääsi, voittaen sekä toisella että kolmannella kierroksella oman lohkonsa jättäen taakse muun muassa Jamaikan, joka on aikoinaan MM-kisoissa pelannutkin.

En väitä, etteikö esim Euroopasta olisi löytynyt monta Curacao parempaa joukkuetta, mutta Suomi ei siihen porukkaan kuulu. Suomihan ei saanut edes höntsäpelissä tehtyä Saksalle maalin maalia, kun taas Curacao siinä onnistui, vaikka omassa päässä useammakin kerra verkko heilui. Tuskin Suomikaan olisi neljällä takaiskulla selvinnyt, jos kyseessä olisi ollut MM-matsi. 

Kyllähän Kap Verden kisoihin pääsemistäkin vähäteltiin ja sille naureskeltiin, vaan eipä naureskella enää.

Juu ei ole Suomi huonompi kuin Curacao. Jamaika myös huono ja Haiti. Suomihan voitti sen turnauksen missä oli Uusi-Seelanti ja Kap Verde.

En pitäisi sitä parempana että häviää Saksalle 7-1 kuin 4-0.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1875/2343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En malta odottaa, että minkä taktiikan Kap Verde valitsee seuraavaan peliin. Nythän on nähty kaksi toisistaan täysin eroavaa suoritusta. Espanjaa vastaan 6 takana. Nyt sitten Kap Verde jopa hallitsi peliä ja puolusti eteenpäin. Maalivahti ei ollut tässä pelissä niin ominaisuudessaan, mutta lopussa vähän peippaili ja muutenkin vähän yritti ärsyttää vastapuolen pelaajia. 

Veikkaisin että Kap Verde tekee 2 tai 3 maalia, ja Espanja voittaa Uruguayn, jälkimmäinen karsiutuu 2 pistellä jopa lohkokolmosista. Samalla vähän häviää olettamus että kisoisin pääsee liian helposti.

Kap Verde tullut kuitenkin Afrikan karsinnoista läpi niin ei voi ihan huono olla. Sen sijaan Curacaon ei pitäisi kisoissa olla.

Curacao otti tasurilla pisteen Ecuadorilta, joka oli Etelä-Amerikan karsintojen kakkonen, jättäen taakseen muun muassa Brasilian, Kolumbian ja Uruquayn, eli kyllä sekin paikkansa näöissä kisoissa anasaitsi ja karsintojen kautta sekin näihin kisoiuhin pääsi, olkoonkin, että sauma oli ainutlaatuinen kun kolme kisaisäntää oli karsinnoista poissa, mutta ihan pelaamalla se kisoihin pääsi, voittaen sekä toisella että kolmannella kierroksella oman lohkonsa jättäen taakse muun muassa Jamaikan, joka on aikoinaan MM-kisoissa pelannutkin.

En väitä, etteikö esim Euroopasta olisi löytynyt monta Curacao parempaa joukkuetta, mutta Suomi ei siihen porukkaan kuulu. Suomihan ei saanut edes höntsäpelissä tehtyä Saksalle maalin maalia, kun taas Curacao siinä onnistui, vaikka omassa päässä useammakin kerra verkko heilui. Tuskin Suomikaan olisi neljällä takaiskulla selvinnyt, jos kyseessä olisi ollut MM-matsi. 

Kyllähän Kap Verden kisoihin pääsemistäkin vähäteltiin ja sille naureskeltiin, vaan eipä naureskella enää.

Juu ei ole Suomi huonompi kuin Curacao. Jamaika myös huono ja Haiti. Suomihan voitti sen turnauksen missä oli Uusi-Seelanti ja Kap Verde.

En pitäisi sitä parempana että häviää Saksalle 7-1 kuin 4-0.

En väittänyt että Suomi olisi huonompi, vaan sanoin ettei ole parempi. Sanoisin, että melkolailla samaa kastia ovat ja senhän myös FIFA ranking kertoo, eli ovat aikalailla samoilla sijoilla.

Uskottavuutesi kyllä karisee aikalailla kun vertaat suoraan höntsäpeliä MM lopputurnauksen otteluun. Kaksi täysin eri tason matsia. Suomi tietenkin höntsäpelissä parhaalla joukkueellaan sata lasissa, kun pääsi pelaamaan maailman huippujoukkuetta vastaan. Saksa taas ainoastaan valmistautumassa kisoihin ja sen vuoksi kokeilumielellä, kun taas kisoissa tietenkin sata lasissa. Suomi siis ei saanut edes höntsämatsissa maalia tehtyä, kun taas Curacao onnistui siinä MM-lopputurnausessa. Siinä on valtava ero. Curacao taas todisti huippumaa Equadoria vastaan, että heiltä se puolustaminenkin onnistuu.

Vierailija
1876/2343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tämä erikoinen korvakorumiesoletettu

Vierailija
1877/2343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
1878/2343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

taas tämä erikoinen korvakorumiesoletettu

Paulus!! <3 Taas on kiva katsoa studio-osuuksia. 

Vierailija
1879/2343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tuo rob halford

Vierailija
1880/2343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Belgia ja Iran tasuri. Oliko Belgian tehottomuutta vai Iranin hyvää puolustusta? Matsia en ole nähnyt.

Oli hyvä matsi. Koko ajan juostiin päästä päähän, ilman tulosta.

Jotenkin sitä vaan olin tuon Iranin puolella. En ota kantaa politiikkaan, mutta ei varmaan ole ihan helpoin paikka pelaajillekaan olla tuolla. Siihen nähden kyllä hyvin pysyy pakka kasassa. 

Kyllä. Tyylikkäämmin Iran pelasi kuin esim. Qatarin aapp inat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme