Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (2371)

Vierailija
1781/2371 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tiiviisti Ylen äärellä.

Argentiina-Itävalta

Ranska-Irak

Norja-Senegal

Norjan peli kiinnostaa eniten 👍

Vierailija
1782/2371 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson juuri URU-CPV ja onpa älytön matsi!!! 2-2 tällä hetkellä 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/2371 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairas peli!!!!!!! Mahtavaa. Kap Verde

Vierailija
1784/2371 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Norsunluurannikko on suomennettu Norsunluurannikko? Code d`Ivoire engl.

Vierailija
1785/2371 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jamalista tuli mieleen nuori Ronaldo. Kikkoja ja itsekkäitä ratkaisuja. Olisiko kusi nousemassa hattuun?

Olisiko tuo mikään ihme? Poika tulee köyhästä perheestä, nousee 16-vuotiaana parrasvaloihin ja 18-vuotiaana on jo miljoonamies. Kaikki ylistää. Jos tuossa ei nouse kusi päähän niin ei missään. Pahoin pelkään että pää ei kestä tulevaisuudessa nöyrää puurtamista ja harjoittelua ja ego paisuu liian suureksi. Sitten käy huonosti.

Nää on aina vähän kinkkisiä kysymyksiä - että voiko tosiaan tuossa kasvaa edes ns. normaaliksi? Koskee muitakin lapsitähtiä, laulajia, näyttelijöitä jne. 

Mutta toisaalta heidän tekojaan ja persooniaan usein tulkitaan sen linssin kautta, että täytyy olla kusi hatussa jo. Vaikka oikeasti kyse voi olla itsevarmuudesta, jota ne uskomattomat taidot tukevat.

Taitoluistelun puolella Ilia Malinin on tämän tyyppinen hahmo (vaikka miljoonat ei sillä puolella urheilua kilahdakaan tilille). Kun hän 13-vuotiaana onnistui ensimmäisessä neloshypyssään, hän meni Instagramiin ja vaihtoi käyttäjänimekseen Quadg0d. Aika kova veto pikkupojalta ja samalla niin tyypillistä teini-ikää.

No, vitsihän on siinä, että hänestä tuli ensimmäisen ihminen maailmassa, joka pystyy tekemään neloisakselin, ja hän tekikin sitten sen kilpailussa 17-vuotiaana. Tämä tarkoittaa sitä, että hän on ainut, joka tekee kaikki 6 taitoluistelun hyppyä neloisversioina. Neloisakselin piti olla fyysisesti mahdoton tehdä, ja nyt tämmöinen nuori kloppi tekikin sen tuosta noin vain. Quadg0d-nimi on siis jäänyt elämään ja ihan ansaitusti.

Tämä on herättänyt tietyssä osassa yleisöä (= erään toisen luistelijan faneissa) suorastaan raivoa ja nyt he vihaavat kaikkea mitä Ilia tekee. Jos Ilia puhuu haastatteluissa saavutuksistaan tai tulevista tavoitteistaan, tulkitaan se ylimielisyydeksi. Jos hän puhuu ylistävästi kilpakumppaneistaan, on se feikkiä nöyryyttä eli oikeasti itsekyyttä jne. Ja todellisuudessa kyse on aika normaalista nuoresta miehestä, jolla on sattuu olemaan epänormaalit taidot ja lahjakkuus. Onko mikään ihmekään, jos olet itsevarma, kun osaat jonkun asian ainoana ihmisenä maailmanhistoriassa?

No, jalkapallossa ei suoraa vertailukohtaa ole (tuon tempun osalta) enkä Yamalia persoonana tunne, mutta tuli nyt vain mieleen pohtia, että onko oikeasti noussut hattuun vai ylitulkitaanko asiaa? Joku paremmin tunteva voi kommentoida.

Vierailija
1786/2371 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi-Seelanti - Egypti. Tämäkin peli alkaa hyvin! En muista mitä vastaan NZL pelasi ekan pelinsä, ja mieleen jäi että nämähän on yllättävän hyviä. Nuori Just jäi erityisesti mieleen. 

Nyt on tosin pelattu vasta 17 min. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1787/2371 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka italia ei päässyt edes mm kisoihin. Vähän aikaa sitten voitti em kisat. 

Vierailija
1788/2371 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istvan Kovacs - siinä tuomarisilmäkarkkia naisille <3

Menkää nyt näiden "silmäkarkkienne" kanssa jo roskiin.

Ei meidän fanitus ole sulta pois. Keskity sinä pelitekniikoihin!

Täällä on kyllä niin monta joka asiasta nillittäjää. Naiset harmittaa, erilaiset ihmiset harmittaa, komeus tai se että joku toinen arvostaa komeutta harmittaa, turhat pelit harmittaa, kovat pelit harmittaa, voitot harmittaa, häviöt harmittaa... sanoisin että heillä on rankat 1,5 kuukautta tässä, mutta kyllä heillä on ihan koko elämä rankkaa!

Se "silmäkarkeista" hokeminen on ihan yhtä myötähäpeää herättävää teki sitä 55v Pirjo-Anneli tai 21-v Yannica

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1789/2371 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuuko nuo urheilutoimittajat jossain eristetyssä kuplassa kirjoittamassa vai miten nuo saa väännettyä noinkin ison ongelman mitä turhimmista asioista. Tänään esim. taas kerran noista juomatauoista. Ne on tarkoitettu kuumiin olosuhteisiin, kuten nyt vaikka amerikassa kesällä tai mexikossa jossa pelataan myös. Munat huurteessa suomalaisessa kesäyössä ottelua katsoessa ei ehkä tunnu tarpeelliselta mutta pelaajat kyllä niitä tarvitsee kuumimmissa peleissä. 

Muuttaa todella paljon peliä kun kaksi puoliaikaa muuttuu neljäksi neljännekseksi.

Vierailija
1790/2371 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skotit olivat hyviä kun buuasivat Tunisian r a izk ar ill e. En ymmärrä miksi hänet on otettu kisoihin ylipäätään mukaan? No ehkä kaltaisensa muut saivat vähän esimakua mitä on luvassa jos jatkavat touhujaan ja jäävät kiinni. Osa futareista on kulisseissa täysiä sikoja. 

Australialaiset ovat kävelleet kulkueina tuolla ja laulaneet "we are Aussies, we're on a bender, Donald Trump is a sex offender!" 👏👏👏

Ja aussit on ite rikollisten jälkeläisiä nii look whos talking

Vanha vitsi.

Ei oo vitsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1791/2371 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Norsunluurannikko on suomennettu Norsunluurannikko? Code d`Ivoire engl.

En osaa ranskaa, mutta veikkaisin että jos suomennat tuon niin tulee norsunluurannikko.

Vierailija
1792/2371 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cote d'Ivoire julisti joskus että niiden nimi on nyt kaikilla kielilla Cote D'Ivoire. En tiiä miks, onko se muka vähemmän kolonialistinen ku Ivory Coast.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1793/2371 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa silkkinen kosketus jollain Kap Verden pelaajalla. Pudotti montaa pitkää palloa suoraan joukkuekaverin jalkaan.

Vierailija
1794/2371 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Norsunluurannikko on suomennettu Norsunluurannikko? Code d`Ivoire engl.

Koska Côte d’Ivoïre on suomeksi Norsunluurannikko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1795/2371 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten kun norsut ovat kuollet sukupuuttoon Norsunluurannikolta? Joutuuko maa muuttamaan nimensä? Alle 500 norsua enää jäljellä.

Vierailija
1796/2371 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaako Cristiano Ronaldo uransa kokonaan näiden kisojen jälkeen? Pettymykseen taitavat nämä kisat päättyä. Miehellä on rahaa loppuelämäkseen ja myös  viiden lapsensa loppuelämäksi, joista vain kahdella nuorimmalla on biologinen äiti elämässään. Lisäksi 41-vuotias on liian vanha jalkapalloilijaksi. Mies on jopa 9 kuukautta Sanna Marinia vanhempi.

Vierailija
1797/2371 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettaako Cristiano Ronaldo uransa kokonaan näiden kisojen jälkeen? Pettymykseen taitavat nämä kisat päättyä. Miehellä on rahaa loppuelämäkseen ja myös  viiden lapsensa loppuelämäksi, joista vain kahdella nuorimmalla on biologinen äiti elämässään. Lisäksi 41-vuotias on liian vanha jalkapalloilijaksi. Mies on jopa 9 kuukautta Sanna Marinia vanhempi.

Eikö Marin pelaakaan näissä kisoissa???

 

On varmaan taasen tullut aivan väärin ymmärrettyä, täytyy laittaa huomisen lehtiin anteeksipyynnöt 

Vierailija
1798/2371 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten kun norsut ovat kuollet sukupuuttoon Norsunluurannikolta? Joutuuko maa muuttamaan nimensä? Alle 500 norsua enää jäljellä.

"Norsunluurannikon hallituksen vuonna 1985 tekemän päätöksen mukaan maan nimi on kaikilla kielillä Côte d’Ivoire, eikä muita kuin ranskankielistä nimeä tulisi käyttää. Ulkomailla tätä ei kuitenkaan usein noudateta ja maahan viitataan usein omakielisillä nimillä. Esimerkiksi Yhdistyneessä kuningaskunnassa jossa käytetään nimeä Ivory Coast, ranskankielistä nimeä ohjeistetaan käyttämään vain, kun asioidaan Norsunluurannikon itsensä tai kansainvälisten järjestöjen kanssa."

Vierailija
1799/2371 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Norsunluurannikko on suomennettu Norsunluurannikko? Code d`Ivoire engl.

En osaa ranskaa, mutta veikkaisin että jos suomennat tuon niin tulee norsunluurannikko.

Code d`Ivoire on siis ranskankieltä, jolla maan nimi pitäisi lausua. 

Vierailija
1800/2371 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa silkkinen kosketus jollain Kap Verden pelaajalla. Pudotti montaa pitkää palloa suoraan joukkuekaverin jalkaan.

Kap Verde todennäköisesti lohkonsa toinen, jos saa voittaa tai saa tasapelin Saudeja vastaan, ja samalla Uruguay häviää Espanjalle. Hyvin epätasapainoista on Uruguayn peli taasen näyttänyt. Muslerakin piti vielä 40 vuotiaana kaivaa jostain maalille, vaikka oli sen Uruguayn hyvän sukupolven aikaankin ainakin ajoittain epävarma vahti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi