Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (2732)

Vierailija
2661/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se mustekala vielä hengissä joka myös ennusti näitä tuloksia? :D Mikä mahtaa olla sen voittajasuosikki vai valitsiko se voittajat peli kerrallaan?

Tarkoitatko Paul - mustekalaa joka ennusti Saksan ottelut vuoden 2010 kisoissa?!

 

Paul ennusti kaikki Saksan ottelut oikein, ja menehtyi lokakussa 2010 2,5 vuoden ikäisenä. 

Ja Saksan otteluiden lisäksi ainakin loppuottelun Espanja-Hollanti myös ennusti päättyvän Espanjalle, kuten kävikin A.Iniestan jatkoaikamaalilla. 

Vierailija
2662/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin saa taas nähä Messin kentällä. Ja Mbappén. Nyt on iskenyt vähän plääh näiden pelien kanssa. Liian monta huonoa peräkkäin.

Supertähdet saa tehdä kentällä mitä vaan, mutta niille ei saa tehdä enää mitään??!

 

Kyllä tälläinen futisjärjestelmä on ihan p---tä, Etelä-Afrikka- Etelä-Korea oli siihen nähden huippuottelu ja moni muukin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2663/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaakohan Haaland penkiltä Ranskaa vastaan, ei valmentaja ehkä tykännyt siitä Haalandin kommentista, että miltä tuntuu kun Mbappé on kova tekemään maaleja, johon Haaland sanoi, että IGAF, varmaan voittavat meidät ja maailmanmestaruuden.

Valmentajalta sitten kysyttiin, että onko Haaland aloituksessa ja valkku sanoi, että ei välttämättä, ja jatkokysymykseen että miksi ei, vastasi IGAF 😆

Kiinnostaa kyllä tuo Norja -Ranska ja miten pitkälle Norja voi nykyeväillään mennä? 

Vierailija
2664/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1982 Skotlanti pelasi myös Brasiliaa vastaan ja silloin pelin aluksi tuomari oli toivottanut, että parempi joukkue voittakoon, johon skottien kapteeni oli vastannut "let's fooking hope not".

Vierailija
2665/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään sitten selviää lisää jatkoon menijöitä. Tosiaan tuo Ruotsi-Japani matsi on mielenkiintoinen, ainakin etukäteen. Jatkuuko Japanin hyvät esitykset ja onko Ruotsi koonnut itsensä Hollanti murskatappion jälkeen? Itse odotan tiukkaa matsia, jonka Japani voittaa.

Lohkokolmoselle tulee vastaan kai Brasilia, eli ehkä se jopa Ruotsiakin kannustaa yrittämään voittoa. 

Vierailija
2666/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1982 Skotlanti pelasi myös Brasiliaa vastaan ja silloin pelin aluksi tuomari oli toivottanut, että parempi joukkue voittakoon, johon skottien kapteeni oli vastannut "let's fooking hope not".

Skotlanti-Brasilia pelattu ainakin vuosien 1974, 1982, 1990, 1998, ja nyt 2026 kisoissa. Se on hämmästyttävän paljon, kun Skotlanti ei ihan joka kisoissa ole ollut mukana.

 

Joitain muitakin tälläisiä pareja joita arvotaan samaan lohkoon tai kohtaavat joskus muutenkin mm.Argentiina Nigeria samoissa alkupeleissä 1994, 2002, 2010, 2014, 2018. 

 

Skotlannin 5 kohtaamisen lisäksi Brasilia on kohdannut ainakin Meksikon ja Chilen molemmat 4 kertaa. Tosin Brasilia on ainoa joukkue edelleen joka ollut kaikissa kisoissa mukana vuosina 1930-2026. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2667/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin antoi itsekkään kuvan c Ronaldosta kun ei suostunut kommentoimaan muitten maaleja. Olisi vain sanonut että hienoa että muutkin tekivät maaleja. Eihän ne ole häneltä pois.

Joo aika nirppanokan oloinen oli.

Vierailija
2668/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mediassa mielenkiintoinen kuva ja uutinen jossa Engl. Bellingham peitti suunsa kun puhui Ghanan Ayewille. Tämä on siis suoran punaisen paikka mutta miksi Bellinghamia ei potkittu suihkuun kuten Almiro joka teki samoin eli peitti suunsa? Onko englannilla eri säännöt kuin pienempien maiden pelaajilla? 

Lisäyksenä oli että tuomari päättää onko kyseessä vihamielinen sananvaihto. Siis mitävittua? 

Jos suun peittäminen kädellä tai paidalla puhuttaessa vastustajalle on punaisen kortin arvoiseksi päätetty, sen PITÄÄ koskea kaikkia pelaajia.

Vaikka sääntö onkin outo.

Tämä kyllä kiintoisa sääntö ollut havainnoinin suhteenkin. Toki "tuomaripeli" pitää muistaa median ja isompien maiden suhteen, Paraguay nyt ei ole niin "mediaseksikäs"??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2669/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se mustekala vielä hengissä joka myös ennusti näitä tuloksia? :D Mikä mahtaa olla sen voittajasuosikki vai valitsiko se voittajat peli kerrallaan?

Tarkoitatko Paul - mustekalaa joka ennusti Saksan ottelut vuoden 2010 kisoissa?!

 

Paul ennusti kaikki Saksan ottelut oikein, ja menehtyi lokakussa 2010 2,5 vuoden ikäisenä. 

Nuorena lähti 🐙

Vierailija
2670/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1982 Skotlanti pelasi myös Brasiliaa vastaan ja silloin pelin aluksi tuomari oli toivottanut, että parempi joukkue voittakoon, johon skottien kapteeni oli vastannut "let's fooking hope not".

Skotlanti-Brasilia pelattu ainakin vuosien 1974, 1982, 1990, 1998, ja nyt 2026 kisoissa. Se on hämmästyttävän paljon, kun Skotlanti ei ihan joka kisoissa ole ollut mukana.

 

Joitain muitakin tälläisiä pareja joita arvotaan samaan lohkoon tai kohtaavat joskus muutenkin mm.Argentiina Nigeria samoissa alkupeleissä 1994, 2002, 2010, 2014, 2018. 

 

Skotlannin 5 kohtaamisen lisäksi Brasilia on kohdannut ainakin Meksikon ja Chilen molemmat 4 kertaa. Tosin Brasilia on ainoa joukkue edelleen joka ollut kaikissa kisoissa mukana vuosina 1930-2026. 

Myös Sveitsi-Ranskaa muistelin että usein pelattu, mutta taitaa EM- futiksessa olla suurin osa, vaan pari kohtaamista MM:ssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2671/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta toi kuva näyttää siltä että Bellingham pyyhkii suutaan ja leukaansa. Ei kai musta mies muutenkaan voisi olla rasisti toista mustaa kohtaan.

Miten voidaan tulkita asiaa mitään siltä "miten näyttää pohjalta"??? 

Vierailija
2672/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta nyt tajusin että läheskään kaikkia otteluita ei televisioda suomessa. Ylen kapasiteetti ei ilmeisesti riitä näyttämään kahta samaan aikaan olevaa peliä. Joo tiedän että areenasta varmaan löytyy mutta kun ei ole areenaa enkä lähde sitä latailemaan näiden kisojen takia. Kiitos nyt tästäkin.

Miten meinasit katsoa televisiosta kaksi yhtäaikaa pelattavaa ottelua? Hypitkö minuuti  välein kanavalta toiselle? Kaksi televisiota vierekkäin?

Katso selaimessa. Kirjaudut ylen sivuille ja voit katsoa ilman äppejä. Puhelimessakin onnistuu jos laitat nettiselaimeesi täpän kohtaan "tietokonesivusto".

Yle-tunnuksen voi persu poistaa sitten kisojen jälkeen.

Minkä tunnuksen? Ainakaan minulta ei ole moista kyselty tähän mennessä. 

En tosin ole persu, joten ehkä se on puoluekantaan sidottu?

Areena ei voi katsoa ilman tunnuksia, siis kirjautumista sisälle. 

Tietokoneelta voi mutta telkkarissa täytyy kirjautua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2673/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta toi kuva näyttää siltä että Bellingham pyyhkii suutaan ja leukaansa. Ei kai musta mies muutenkaan voisi olla rasisti toista mustaa kohtaan.

Miten voidaan tulkita asiaa mitään siltä "miten näyttää pohjalta"??? 

En minä tiedä miksi siitä on lehtijuttu tehty. Ihmeellinen sääntö muutenkin tuo suun peitto. Mitä se sanomisiin vaikuttaa onko suu peitetty vai ei.

Vierailija
2674/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta toi kuva näyttää siltä että Bellingham pyyhkii suutaan ja leukaansa. Ei kai musta mies muutenkaan voisi olla rasisti toista mustaa kohtaan.

Miten voidaan tulkita asiaa mitään siltä "miten näyttää pohjalta"??? 

En minä tiedä miksi siitä on lehtijuttu tehty. Ihmeellinen sääntö muutenkin tuo suun peitto. Mitä se sanomisiin vaikuttaa onko suu peitetty vai ei.

Tuohan tekee asiasta ja kenties tuomiosta tulkinnanvaraisen, ainakin jos ei ole todisteita kuin toiselta joukkueelta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2675/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se mustekala vielä hengissä joka myös ennusti näitä tuloksia? :D Mikä mahtaa olla sen voittajasuosikki vai valitsiko se voittajat peli kerrallaan?

Tarkoitatko Paul - mustekalaa joka ennusti Saksan ottelut vuoden 2010 kisoissa?!

 

Paul ennusti kaikki Saksan ottelut oikein, ja menehtyi lokakussa 2010 2,5 vuoden ikäisenä. 

Nuorena lähti 🐙

Suurempien mustekalojen keskimääräinen elinikä vain 3-5 vuotta. Pienempien mustekalojen tätä vähemmän. 

Vierailija
2676/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippumaiden, jotka maailmanmestaruuden voittanut useimmin pelattu kai Argentiina-Englanti 5 kertaa (vuosina 1962, 1966, 1986, 1998 ja 2002). Erikoista että yksikään näistä ei ollut 4 parhaan joukosta.

 

Esimerkiksi Argentiina-Saksa pelattu 3 kertaa, ja kaikki olleet loppuotteluja (1986, 1990 ja 2014). Italia- Brasilia on pelattu 4:sti (1938, 1970, 1982 ja 1994) joista Brasilia voitti molemmat loppuottelut (1970 ja 1994) ja Italia muut ottelut. 

Vierailija
2677/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

todella tökeröä kysyä toisen pelaajan maaleista

Etenkin tuollaisessa post-game lehdistötilaisuudessa kun pelaajilla ei ole mitään muuta mielessä kuin se juuri päättynyt peli ja seuraavaan matsiin palautuminen. 

Jos ei tuollaisen peliuran jälkeen ole vielä tottunut noihin tilaisuuksiin niin ehkä kannattaisi vaihtaa alaa. Tuo kiukuttelu on lähinnä lapsellista. 

Miksi, kun aina voi vain ohittaa tyhmät kysymykset?

Vierailija
2678/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skotlanti lienee nyt ulkona kisoista. No, peli on ollut munatonta, joten eipä liene vääryys. Tänään yöllä onkin sitten SWE-JAP joka onkin mielenkiintoinen. 

Tapahtumat toistuu toistumistaan : Skotlanti on edelleen useiten mm-kisoissa esiintynyt joukkue, joka ei olisi 2.kierrokselle päässyt, oliko 8:s esiintyminen nyt. Ja usein juurikin tiukasta lohkosta lohkokolmosena karsiutunut, tosin 1998i ei oli mukana kisoista (1998-2022) jolloin ei lohkokolmosia päässyt olleenkaan 2.kierrokselle.

Vierailija
2679/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta toi kuva näyttää siltä että Bellingham pyyhkii suutaan ja leukaansa. Ei kai musta mies muutenkaan voisi olla rasisti toista mustaa kohtaan.

Miten voidaan tulkita asiaa mitään siltä "miten näyttää pohjalta"??? 

En minä tiedä miksi siitä on lehtijuttu tehty. Ihmeellinen sääntö muutenkin tuo suun peitto. Mitä se sanomisiin vaikuttaa onko suu peitetty vai ei.

Olet aivan oikeassa ja tämän vuoksi voi usein vääriäkin tuomioita tulla. Kyllähän tämän tason peleissä kaikkea yritetään, ja varmaa tuota tuomiota on aika helppo myös käyttää väärin, ainakin tietyissä epäselvissä tilanteissa. 

Vierailija
2680/2732 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mediassa mielenkiintoinen kuva ja uutinen jossa Engl. Bellingham peitti suunsa kun puhui Ghanan Ayewille. Tämä on siis suoran punaisen paikka mutta miksi Bellinghamia ei potkittu suihkuun kuten Almiro joka teki samoin eli peitti suunsa? Onko englannilla eri säännöt kuin pienempien maiden pelaajilla? 

Lisäyksenä oli että tuomari päättää onko kyseessä vihamielinen sananvaihto. Siis mitävittua? 

Jos suun peittäminen kädellä tai paidalla puhuttaessa vastustajalle on punaisen kortin arvoiseksi päätetty, sen PITÄÄ koskea kaikkia pelaajia.

Vaikka sääntö onkin outo.

Peitti suun? 

Mitä et tajua? Uusissa säännöissä suun peittäminen kädellä tai paidalla on kielletty kun sanoo jotain vastustajalle, ja punainen kortti heilahtaa heti jos noin tapahtuu. Englannin Bellinghamia tuo sääntö ei näköjään koske. -ohis

Ei ole. Se on kiellettyä "konfrontaatiotilanteissa", ja silloinkin harkinnan varainen.

 

"At the discretion of the competition organiser, any player covering their mouth in a confrontational situation with an opponent may be sanctioned with a red card."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi